Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Montaż podstawowej instalacji w samochodzie

4 Odpowiedzi, 3465 Wyświetleń

alkon

  2015-12-06, 08:46:26
Nowy użytkownik
#1
Panowie dla Was to pewnie pytanie z tyłka, ale mnie troche męczy... Otóż posiadam hobbystyczne VW z lat siedemdziesiątych, samochód używany wyłącznie w sezonie letnim, otwieranie szyb niewiele pomaga poza przewianym karkiem Wink
Ale do rzeczy, samochód niemiał dedykowanej klimatyzacji w związku z czym wpadłem na szatański pomysł aby wkomponować układ z Passata B3 lub B4 Golfa trójki lub innego prostszego układu, problem w tym że nie ma szans aby wkomponować całe sterowanie nawiewami, tunelami itp.
Czy zamontowanie sprezarki, chłodnicy, zaworu rozprężnego, osuszacza i wsadzenie skraplacza w oryginalny tunel może skutkować dobrym działaniem układu,czy są niezbędne jakieś czujniki sterowania i oprawa elektroniki?
Nie liczę na działanie jak w seryjnym nowym samochodzie, tylko zastanawia mnie czy ma prawo to działać i jednak trochę podwyższyć komfort podróżowania?
  • Odpowiedz

radekrp90

  2016-01-05, 11:45:18
Użytkownik
#2
Da się ale pytanie czy uda się zmieścić oryginalny parownik w kanale powietrznym zaraz za wentylatorem?

Niezbędne elementy (minimum):
- kompresor
- czujnik ciśnienia czynnika na wlocie do parownika
- czujnik oblodzenia parownika (odłączenie kompresora przy temperaturze parownika zbl. do 0 st.C)
- przekaźnik sterujący sprzęgłem (można coś "wymodzić")
- przekaźnik/sterownik wentylatora skraplacza (również można coś pokombinować)

Dodatkowo oczywiście dopasowana sprężarka (odpowiednie koła pasowe itp) oraz raczej na 100% dorabianie przewodów typowo do instalacji.

Co to za auto, jeśli można spytać?

Przy okazji - co do dawcy lepiej Golf 3 i Passat po roku 92 - wtedy jest już układ na R134a.
  • Odpowiedz

mietek22

  2016-01-20, 19:08:52
Nowy użytkownik
#3
Zawsze podziwiałem takie odkurzone stare samochody. Myślę, że po paru przeróbkach uda Ci się dopasować układ klimatyzacji z Golfa trójeczki. Życzę powodzenia Wink
http://aptekanowa.pl - http://dietevo.pl
http://dietevo.pl http://aptekanowa.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2017-12-11, 14:35:44 przez mietek22.)
  • Odpowiedz

N.O.R.

  2016-02-08, 12:45:55
MichaelpenAU
#4
sterowanie ac jak np. w mitasubiszy colt, jeden podświetlany przycisk, reszta jak pisze radekrp90, pewnie coś upchasz w tunel, musisz wyjąć i pomierzyć, dodatkowo dorobić odpływ wody i w podszybiu wyrzeźbić coś w rodzaju filtra żebyś nie musiał czyścić parownika często, możliwe że dodatkowy wentylator
drugstore-onlinecatalog.com
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa