Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

CZY JEST MOŻLIWE USZCZELNIENIE SPRĘŻARKI KLIMY ?

11 Odpowiedzi, 26849 Wyświetleń

slawicz

  2009-03-04, 15:30:24
Nowy użytkownik
#1
Przy sprawdzaniu szczelności instalacji klimy , sprężarka z dwóch stron pokryła się kontrastem . Obdzwoniłem szereg serwisów i usłyszałem dwie wersje :
1/ wystarczy wymienić uszczelniacze i będzie cool - koszt 300-400 zł
2/ w stilo nie da się uszczelnić kompresora bo to na wale kompresora z czasem tworzy się frez od obracania w obudowie i tamtedy spiernicza freon a tego uszczelnić się nie da i tylko wymiana na nową (3000 zł )
lub regenerowaną (1000< ) .
Tylko regenerowana też przecież jakoś musiała zostać zregenerowana a więc da się czy się nie da.... oto jest pytanie .
A może któryś z szacownych forumowiczów liznął podobny temat


dodam , że chodzi Fiat Stilo 1,8 16V
  • Odpowiedz

tom17

  2009-03-04, 15:46:18
Użytkownik
#2
nie ma problemu z uszczelnieniem chyba że na wale są ogniska korozji (ale to też da się naprawić), natomiast jeżeli sprężarka pokryła się kontrastem z boku to jest to o-ring lub uszczelki a nie uszczelniacz wału.
  • Odpowiedz

slawicz

  2009-03-04, 16:07:52
Nowy użytkownik
#3
kontrast widoczny jest od dołu i pryz kole pasowym tj. od strony dławicy
  • Odpowiedz

radekklimat

  2009-03-04, 18:13:22
Moderator
#4
wymien i dławice i o-ring głowny jak masz watpliwosci koszt uszelniaczy nie powinien przekroczyc 100 zł
  • Odpowiedz

awax

  2009-03-04, 18:18:59
Top użytkownik
#5
radekklimat napisał(a):wymien i dławice i o-ring głowny jak masz watpliwosci koszt uszelniaczy nie powinien przekroczyc 100 zł
Byłem ostatnio u stomatologa,czy powinienem się go zapytać ile wynosi
koszt materiałów ?? :Smile)

Sądzę,że należy sprawdzić ,które uszczelnienia wymienić,potem sprawdzić szczelność,olej,itd.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-03-04, 18:20:43 przez awax.)
  • Odpowiedz

senior

  2009-03-04, 18:59:09
Zaawansowany użytkownik
#6
ja też ostatnio bylem u dentysty, za pół godziny zapłaciłem 200 zł. i zapisała mnie na kanałowe leczenie za tydzień i kolejne 200 zł, nie pytałem o nic, szkoda mi tylko, że nie poszedłem na stomatologa... ech oni to mają dobrze....
  • Odpowiedz

slawicz

  2009-03-04, 20:35:39
Nowy użytkownik
#7
przyswoiłem sobie cenne doświadczenia z dentystami i nie posiadam się ze szczęścia że raczyliście się ze mną nimi podzielić . Na wszelki wypadek przypomnę na czym polega problem :

czy wymiana uszczelniaczy ma sens , czy kroś to przerobił z powodzeniem , bo dowiedziałem się w serwisie klimy , że to wałek się zazwyczaj wyciera w miejscu gdzie jest osadzony w obudowie i tamtędy wypuszcza freon i że wymiana samych uszczelniaczy to wyrzucenie kasy .
Jesli ktoś dokonywał podobnej naprawy lub ma jakąś wiedze na ten temat to proszzz.....

Tych co mają problemy z paznokciami , oczami czy innymi zębami zapraszam na forum dla zsfrustrowanych pacjentów NFZ Tongue
  • Odpowiedz

slawicz

  2009-03-04, 20:42:29
Nowy użytkownik
#8
awax napisał(a):Sądzę,że należy sprawdzić ,które uszczelnienia wymienić,potem sprawdzić szczelność,olej,itd.
sprawdzanie etapami , zamont , wymont , napełnienie , sprawdzenie szczelności , spuszczenie rozebranie .... etc. etc. itd . itp. sama robocizna przekroczy wartość nowej sprężarki .
Zastanawiałem się czy jest jakaś reguła i czy to jest naprawialne....
uhmmm..... czy ja piszę w mandaryńskim ??
  • Odpowiedz

tom17

  2009-03-04, 21:33:28
Użytkownik
#9
1. czytaj dokładnie
tom17 napisał(a):nie ma problemu z uszczelnieniem chyba że na wale są ogniska korozji (ale to też da się naprawić)
2.
slawicz napisał(a):sprawdzanie etapami , zamont , wymont , napełnienie , sprawdzenie szczelności , spuszczenie rozebranie .... etc. etc. itd . itp. sama robocizna przekroczy wartość nowej sprężarki .
Zastanawiałem się czy jest jakaś reguła i czy to jest naprawialne...
koszt wymiany wszystkich uszczelnień będzie niewiele wyższy niż wymiana tylko samego uszczelniacza wału więc nie ma sensu wymieniać na raty. poza tym są metody aby sprawdzić szczelność przed montażem w aucie.
  • Odpowiedz

slawicz

  2009-03-05, 01:01:03
Nowy użytkownik
#10
tom17 napisał(a):koszt wymiany wszystkich uszczelnień będzie niewiele wyższy niż wymiana tylko samego uszczelniacza wału więc nie ma sensu wymieniać na raty. poza tym są metody aby sprawdzić szczelność przed montażem w aucie.
nie mam zamiaru bawić się w RATY . Chcę by wykonano komplet uszczelnień za jednym zamachem i nie chodzi o koszty 1 czy 3 czy 16 uszczelniaczy. Pytam cały czas tylko o to czy ktoś to robił w swoim samochodzie i czy zdało to egzamin !!!!!???????
Pytanie takie stąd że w kilku serwisach powiedzieli mi iż taka regeneracja to pic na wodę bo i tak freon pójdzie poprzez nierówności wyfresoanego wału, więc kasa w błoto , dlatego przestali to robić ponieważ zbyt wielu klientów wracało bez gazu .
Nie wiem czy faktycznie używam innego języka , czy nikt tego nie przerabiał ale wszyscy chcą napisać "COŚ" tyle że nikt na temat .
  • Odpowiedz

radekklimat

  2009-03-05, 07:04:01
Moderator
#11
wymienia sie uszczelniacze oraz sprawdza sie kompresor na szczelnosc przed zamontowaniem w aucie, sprawdza sie rowniez jakosc wałka
całosc nie powinna przekroczyc 350 zl
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa