Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Ile gazu - LEXUS GS 300

12 Odpowiedzi, 13196 Wyświetleń

pekata

  2009-08-02, 21:45:05
Nowy użytkownik
#1
Witam,

z góry dzięki za wszelką pomoc.

Mam problem z klimatyzacją w lexusie GS 300, rok 2006, jest to najnowsza wersja i nigdzie w moim mieście w serwisach klimatyzacji nie wiedzą jak ją nabić.
Układ był rozszczelniony, ale rurka została naprawiona i była testowana na szczelność.
Za pierwszym razem nie wiem ile nabili gazu, ale klima raz działała raz nie, jak było chłodniej trochę to zawsze, jak już cieplej to chwilę pochodziła i przestawała. Po jej włączeniu i wyłączeniu działała ponownie, ale też nie zawsze. Urządzenie odzyskało jakieś 400g gazu, nabili mi 800g i od tamtej pory nie działa.

Na masce jest tylko nalepka o następującej treści: HFC134a USE ONLY, OIL NO-OIL 8,
REPLENISH WITH REFRIGERANT OF 100g +/- 50g AFTER BUBBLES DISAPPEAR,
FOR DUAL A/C SYSTEM REPLENISH WITH IT BY OPERATING THE REAR A/C SYSTEM

I teraz pytanie główne - ile gazu powinni mi nabić? Czy jest jakaś specjalna technika nabijania że ileś gazu na wyłączonym potem na włączonym silniku i sprężarce?

Jeszcze raz dzięki z góry za pomoc!
  • Odpowiedz

tom17

  2009-08-02, 22:27:23
Użytkownik
#2
masz napisane 100g +/-50 od momentu kiedy bańki znikną. gdzieś jest wizjer w układzie
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-08-02, 22:29:55 przez tom17.)
  • Odpowiedz

pekata

  2009-08-04, 19:48:11
Nowy użytkownik
#3
Hmm, dzięki za info.

Ale silnik ma od początku nabijania pracowac? czy bombelki będą krążyć bez włączonej sprężarki?
  • Odpowiedz

Klimek

  2009-08-18, 19:06:49
Użytkownik
#4
GS300 94-97r 800-900g 97-05r 550-650g. Napelniasz nominalna wartosc a potem dopelniasz az znikna bable mozesz to zrobic na pracujacej klimie przez LP.
  • Odpowiedz

tom17

  2009-08-18, 20:06:18
Użytkownik
#5
Klimek napisał(a):GS300 94-97r 800-900g 97-05r 550-650g. Napelniasz nominalna wartosc a potem dopelniasz az znikna bable mozesz to zrobic na pracujacej klimie przez LP.
tak. tylko taki mały szczegół. tam nie jest napisane ile jest czynnika w układzie (chyba takie utrudnienie dla serwisantów). można to określić napełniając kilka takich aut sprawdzając parametry ciśnienia podczas pracy układu. natomiast wiedząc że np. avensis ma tylko ponad 400g czynnika w układzie myślę że lepiej nabic mniejszą ilość i doładowywać sprawdzając co się dzieje z bąbelkami niż przeładować układ
  • Odpowiedz

pekata

  2009-08-18, 20:42:06
Nowy użytkownik
#6
Dzięki za wskazówki.

Niestety największy problem jest z brakiem doświadczenia w nabijaniu tych aut i ogólnie nie znam serwisu który potrafi "manualnie" coś zrobić. Manualnie - czyli jak nie ma dokładnego info w książce albo w komputerze w urządzeniu to nie wie jak to zrobić.

Byłem w poleconym serwisie klimy i niestety dalej nie działa. Przekazałem całe info z tego postu, ale oczywiście i tak zrobili po swojemu. Ustalili wartość na 600g (bo tak było w poprzednim modelu) i tyle. Jak się z nimi umawiałem wcześniej mieli nabić mniej i mieli dobijać, aż znikną bąble, ale jak przyszło co do czego, to zrobili po swojemu.
Efekt jest taki, że klima zaraz po włączeniu chwilę działa, potem się wyłącza. Jak ją włączę i wyłączę, to czasem znacznie znowu na chwilę chłodzić, czasem nie. Czy to może być objaw za małej ilości czynnika? Bo oczywiście padło stwierdzenie że to pewnie coś w sprężarce. Trochę mi się nie chce w to wierzyć bo autko ma 40 tyś. przebiegu.

Może ktoś doradzi mi, gdzie mogą mi nabić w odpowiedni sposób klimę w Lublinie / Warszawie, ewentualnie w Radomiu lub co mam dokładnie powiedzieć w warsztacie, aby ich maksymalnie naprowadzić? Jak chciałem żeby mi nabili mniej, tak 450-500g i potem dobijali, to powiedzieli że trzeba na nowo odciągnąć czynnik, tworzyć próżnię i nabijać na nowo.

Z góry dzięki za wszelkie wskazówki.
  • Odpowiedz

piros

  2009-08-18, 20:42:38
Nowy użytkownik
#7
Do GS300 dajesz 450g +/-50g.
Jeśli nabili Ci 800g to nic dziwnego,że są jaja.
Pozdrawiam forumowiczów!
Smile
  • Odpowiedz

tom17

  2009-08-18, 21:02:42
Użytkownik
#8
pekata napisał(a):lub co mam dokładnie powiedzieć w warsztacie, aby ich maksymalnie naprowadzić
jeżeli dobry serwis sami dadzą radę

pekata napisał(a):Ustalili wartość na 600g (bo tak było w poprzednim modelu) i tyle
to że w poprzednim było tyle nie znaczy że w następnym tak ma być

piros napisał(a):Do GS300 dajesz 450g +/-50g.
Jeśli nabili Ci 800g to nic dziwnego,że są jaja.
pekata napisał(a):padło stwierdzenie że to pewnie coś w sprężarce
dokładnie. masz dwa razy tyle czynnika więc czujnik ciśienia w pewnym momencie wyłacza Ci sprężarkę. ze sprężarką możesz dopiero mieć problem jak będziesz jeździł na zbyt duzej ilości czynnika

z okolic warszawy jest radekklimat natomiast z lublina jest elektromechanik (ale nie jestem na 100% pewien) na pewno dobrze zrobią ci auto
  • Odpowiedz

mt

  2009-08-19, 09:48:26
Użytkownik
#9
Lexus GS po 2005-2009 450+50 gr. bez różnicy jaki silnik.
  • Odpowiedz

Klimek

  2009-08-21, 09:59:51
Użytkownik
#10
mt napisał(a):Lexus GS po 2005-2009 450+50 gr. bez różnicy jaki silnik.
Kurcze skad macie takie dane?? W tabeli Behr Hella 550-650g.
  • Odpowiedz

pekata

  2009-08-21, 10:02:57
Nowy użytkownik
#11
Klimek napisał(a):
mt napisał(a):Lexus GS po 2005-2009 450+50 gr. bez różnicy jaki silnik.
Kurcze skad macie takie dane?? W tabeli Behr Hella 550-650g.
W tym momencie mam nabite 600g i raz działa, raz nie.
Czy jeżeli faktycznie zalecane jest 450+-50g, a mam ilość j.w. to mogą być takie objawy jak pisałem wcześniej?
  • Odpowiedz

mt

  2009-08-21, 13:32:04
Użytkownik
#12
AUTO-DATA Klimatyzacje - najnowsze wydanie za 500 zł rocznie.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa