Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Seat Alhambra 1.9 TDI 2000 rok.

10 Odpowiedzi, 11581 Wyświetleń

zielak1979

  2009-08-31, 19:55:20
Nowy użytkownik
#1
Proszę o poradę.
Napełniłem dzisiaj układ w Seacie Alhambrie - klimatronik dwustrefowy.
Ilość czynnika 1050 gram. Objawy są następujące:
Po załączeniu się sprężarki LP schodzi do 2,5 bar, a HP 12. W tym czasie temperatura nawiewu z kratek 15 stopni. Sprężarka SANDEN SD7V16
Po ok 1 minucie pracy LP rośnie do 5 bar a HP spada do 6 bar i oczywiście brak chłodzenia. Gdy samochód postoi 10 minut i załączę klimę cykl się powtarza.
Podejrzewam zawór kontrolny sprężarki, że poprostu się zawiesza.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu w/w problemu.

ZIELAK.
  • Odpowiedz

artur007

  2009-09-01, 05:25:57
Nowy użytkownik
#2
lub zawór rozprężny do wymiany
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-09-01, 05:26:40 przez artur007.)
  • Odpowiedz

mt

  2009-09-01, 06:11:52
Użytkownik
#3
Na bank zawór sprężarki!
  • Odpowiedz

baksior

  2009-09-01, 06:27:44
Nowy użytkownik
#4
Ja też bym stawiał na zawór rozpręzny prawdopodobnie zacina sie w pozycji otwartej
  • Odpowiedz

zielak1979

  2009-09-01, 11:33:23
Nowy użytkownik
#5
Radekklimat - EXPERCIE - czy mógłbys się wypowiedzieć w tej sprawie Smile ?
  • Odpowiedz

matwik1

  2009-09-01, 11:58:13
Nowy użytkownik
#6
Zawór w sprężarce nikoniecznie jest uszkodzony spróbuj dać mniej czynnika np

300 gr i sprawdz czy objawy sa takie same ostatnio właśnie w sharonie miałem

sytuacje jak opisujesz tyle tylko ze klima była tylko na przod i zaczeła porawnie

pracować przy 200 gr czynnika i co najważniejsze chłodzenie i ciśnienia były

ok .podejżewam że wina leży przy popychaczu od zmiany pojemności sprężarki .

Ten mój przypadek nie został naprawiony ponieważ auto bylo handlaża i niechciał

naprawiać .
  • Odpowiedz

zielak1979

  2009-09-01, 13:27:22
Nowy użytkownik
#7
Panowie.
Wydaję mi się że zawór rozprężny odpada z tego względu że jakby był otwarty to by szła ciecz na sprężarkę a nie gaz i do razu byłoby słychać po pracy sprężarki.
Co do ilości gazu wydaje mi się że mniejsza ilość nic nie pomoże. Jest wpuszczone według zaleceń 1050 gram.

Pozdrawiam ZIELAK.
  • Odpowiedz

matwik1

  2009-09-01, 14:16:19
Nowy użytkownik
#8
daje ci dobrą radę ale jak niechcesz skożystać twój problem
  • Odpowiedz

radekklimat

  2009-09-01, 16:05:46
Moderator
#9
a co tu sie wypowiadac, wymien zawor w kompresorze na nowy i sam sie przekonasz czy pomogłem czy nie
z twojego opisu wynika, ze to typowe objawy dla tego zaworu a i nie zalej go olejem przy uruchamianiu
a gazu powinno byc 950 g jak jest jeden parownik z tymi 200 i 300 to lekka przesada
pozdrawiamSmileSmile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-09-01, 16:07:26 przez radekklimat.)
  • Odpowiedz

zielak1979

  2009-09-02, 04:06:40
Nowy użytkownik
#10
Dziękuję wszystkim za wypowiedzi.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa