Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Napełnianie klimatyzacji...

6 Odpowiedzi, 17589 Wyświetleń

Bartek K

  2005-06-02, 15:49:37
Nowy użytkownik
#1
Witam!
Od niedawna jestem posiadaczem auta z klimatyzacja - Opel Vectra.
Auto jest sprowadzone z zagranicy, rocznik 96. Nie wiem kiedy i czy w ogole klimatyzacja byla ponownie napelniana. I tu mam kilka pytan, a mianowicie, co jaki czas powinno sie ja napelniac, jaki jest koszt takiego napelniania i czy mozna samemu jakos sprawdzic stan cieczy chlodzacej, bo szczerze mowiac bardzo malo wiem na ten temat Big Grin Klimatyzacja jest elektroniczna i gdy ustawiam ja na 17st. C wydaje mi sie ze w aucie nie ma takiej temperatury... Mieszkam w Zielonej Górze i czy ktos moglby mi polecic jakas dobra stacje ktora sie tym zajmuje? Z gory dziekuje za odpowiedzi
  • Odpowiedz

aptacy

  2005-09-25, 12:57:40
Nowy użytkownik
#2
Jeśli jest Pan laikiem w KLIMATYZACJI proponuje, więc odprowadzić samochód do najbliższego serwisu Opla, oni nie drogo uzupełnią ubytki gazu i klimka będzie działać jak nowa. Wskazane jest odwiedzać serwis celem uzupełnienia freonu co najmniej raz w roku wiosną.
  • Odpowiedz

Guest

  2005-09-25, 19:58:37
Gość
#3
Witam
Mam pytanie do osob znajacych sie na klimie samochodowej :
osobiscie pracuje jako serwisant klimatyzacji powiedzmy stacjonarnej i nie mialem do czynienia z klima w autach :oops: ale nazuca mi sie jedno pytanie , otoz gdzie nie pojawi sie post o klimie samochodowej wszyscy pisza o dopelnianiu Confusedhock: - z mojego doswiadczenia dopelnianie jest ostatecznoscia i swiadczy o nieszczelnym ukladzie chlodniczym. A wiec czy instalacja w samochodach jest az tak narazona na uszkodzenia ?? Czy tez "specjalisci" nie ida troche na latwizne dorzucajac co roku troszke gazu i nie zaprzataja sobie glowy szukaniem nieszczelnosci ??? Wink

dodatkowe pytanie - jaki gaz stosuje sie w klimach samochodowych ??

pozdrawiam Wink
  • Odpowiedz

Guest

  2005-09-26, 06:18:41
Gość
#4
Witam
Co do pytania jaki gaz stosowany jest w układach klimatyzacji samochodowej odpowiadam: nie jest regułą ale ja spotkałem się w autkach które robiłem z 407 (zawsze jest naklejka z typem czynnika), było ich nie wiele może 6 szt.
Co do okresowego uzupełniania czynnikiem, spowodowane jest to między innymi wykorzystaniem w układzie dużej ilości elementów z żeliwa (czy czegoś takiego), węży gumowych a zapewniam że nie ma jak w klimatyzacji rurka z brązu.
  • Odpowiedz

mg

  2005-10-01, 18:31:46
Top użytkownik
#5
Witam
Zajmuje się klimatyzacją samochodową od czterech lat. Kłopot z utrzymaniem czynnika chłodniczego w klimatyzacji samochodowej polega na tym, że w układzie znajduje się cała masa różnego rodzaju uszczelneń, połączeń. Większość instalacji zbudowana jest z aluminum (bardzo różnej jakości) i gumowych węży łączonych na różne sposoby. Jeśli do tego dodamy środowisko w jakim pracuje klimatyzacja samochodowa (drgania,temperatura,cała gama związków chemicznych) to nie ma się co dziwić, że co rok góra dwa należy sprawdzić i newielkie ubytki 20-30% uzupełnić.
Inaczej postępuje się przy dużych ubytkach.

Co do czynnika chłodniczego stosowanego w klimatyzacji samochodowej to spotkałem się tylko z dwoma: auta do 1993 R-12, po 93 R-134A

POZDRAWIAM
  • Odpowiedz

korallgoll

  2007-06-13, 14:01:36
Nowy użytkownik
#6
mg napisał(a):Witam
Zajmuje się klimatyzacją samochodową od czterech lat. Kłopot z utrzymaniem czynnika chłodniczego w klimatyzacji samochodowej polega na tym, że w układzie znajduje się cała masa różnego rodzaju uszczelneń, połączeń. Większość instalacji zbudowana jest z aluminum (bardzo różnej jakości) i gumowych węży łączonych na różne sposoby. Jeśli do tego dodamy środowisko w jakim pracuje klimatyzacja samochodowa (drgania,temperatura,cała gama związków chemicznych) to nie ma się co dziwić, że co rok góra dwa należy sprawdzić i newielkie ubytki 20-30% uzupełnić.
Inaczej postępuje się przy dużych ubytkach.

Co do czynnika chłodniczego stosowanego w klimatyzacji samochodowej to spotkałem się tylko z dwoma: auta do 1993 R-12, po 93 R-134A

POZDRAWIAM
niewielkie ubytki: 20-30%. Ile % to duży ubytek?
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa