Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Klima w Honda Civic 3D 1.4 96r. slabo mrozi i strasznie zamula

26 Odpowiedzi, 33313 Wyświetleń
1 2 Dalej

wally

  2007-06-18, 18:33:14
Użytkownik
#1
Witam,
mam problem, kupilem rok temu klimatyzacje do mojej Hondy Civic EJ9 1996 1.4 D14A4 i zamontowalem ja u znajomego magika. Problem w tym, ze klima po roku uzytkowania, po zimie zaczela bardzo slabo chlodzic, pojechalem do serwisu i okazalo sie ze walnely 2 simmeringi, wymienilem i nabilem ja na nowo - poszlo 200pln i.... i jest slabiutko. Przy upale na zewnatrz klima zamula strasznie auto ze prawie ruszyc sie nie da, na wolnych obrotach trzesie calym silnikiem i budą a spalanie jest wyzsze niz 10L/100km (przypomne - silnik 1.4). Wczoraj przy +30 st. C na dworzu zmierzylem temperature elektronicznym termometrem i po 5 minutach na obiegu zamknietym osiagnalem zaledwie +10st C a po otwarciu wszystkich nawiewow dodatkowo wzrosla o kolejne 2 st C - chyba troche za malo prawda?

Pytania:
1. czemu po konkretnym wyczyszczeniu skraplacza klima wyraznie lepiej chodzila i tylko niezauwazalnie zamula auto,
2. ile czynnika powinno sie znalezc w moim ukladzie,
3. czemu tak slabo chlodzi - myslalem ze poprawna temp. miesci sie w okolicach +6st C.

Baaaaardzo prosze o porade, moze mam za duzo lub za malo czynnika w ukladzie i dlatego jest kiepsko?

Z gory dziekuje za pomoc,
Marcin vel. Wally
  • Odpowiedz

Absolut

  2007-06-18, 20:53:32
Użytkownik
#2
Sam jeżdziłem hondą z tym silnikiem tylko 5D i wiem co to za ból u mnie chłodziło równie słabo i nie dałem sobie z nią rady. W środku lata od stale przeciążonego klimą i gazem silnika poszła uszczelka pod głowicą więc ją zrobiłem i sprzedałem. Rekord jaki wyciągnełem z hondy o tym silniku to 8 st.C. Wydaje mi się że jednak ten silnik jest za słaby do klimy i przy naprawdę dużych upałach poprostu nie daje sobie z klimą rady. Z ilością czynnika przerabiałem różne warianty od 400gr. po nawet 600 ale najoptymalniej wydawało mi sie 500 gr.
Sam jestem ciekaw jakie temperatury notowali inni w tym silniku.
Powodzenia i chłodu zyczę.
  • Odpowiedz

radekklimat

  2007-06-19, 18:54:23
Moderator
#3
silnik nie ma nic do rzeczy ja mialem w seju 1.1 55kM i zamiatalo rowno i bryka tez moze przed wymiana tych oringow powinni sprawdzic czy sprezarka nie jest zatarta i moze ztad ten opor ja bym tytaj szukal a jak nie to trzeba caly uklad przejzec

sukcesów
  • Odpowiedz

Absolut

  2007-06-19, 20:53:16
Użytkownik
#4
tylko że sejak jest dużo lżejszy
  • Odpowiedz

wally

  2007-06-21, 15:34:48
Użytkownik
#5
Panowie, prawda jest taka ze dziwi mnie, ze gdy wyczyscilem skraplacz z zewnatrz auto naprawde nie mulilo tak zauwazalnie, praktycznie nie czulem tego momentu gdy zalaczal sie kompresorek klimy. Faktem jest jednak ze ten efekt byl jednorazowy i bycmoze spowodowany mocnym wychlodzeniem chlodniby przez potraktowanie jej zimna woda z weza ogrodowego przez 10 minut.

Co to moze oznaczac? Czy moze byc to oznaka zbyt malei ilosci czynnika w ukladzie przez to nie zdarzy on sie schlodzic gdyz od razu wedruje dalej?? Plz pomozcie bo bede chcial w sobote podjechac do magika i dobic troche czynnika...

Czy sa jakies konkretne objawy zbyt malej ilosci czynnika chlodzacego w ukladzie??? Sprawdzilem w tabelce ze powinno tam zawitac jakies 600-650g (mam wersje 3D), moze koles wzial tabelke z wersji 5D ktora jest zupelnie innym autem (niepodobnym nawet) i tam idzie o 100g mniej gazu
  • Odpowiedz

Absolut

  2007-06-21, 21:08:10
Użytkownik
#6
nie dowiesz się tego dopuki nie podjedziesz do kogoś kto może ci to sprawdzić przy tobie i niech ci nabije odpowiednią ilość gazu to będzie wiadomo.
  • Odpowiedz

j_a_c

  2007-06-22, 15:55:16
Użytkownik
#7
Jak dla mnie typowe objawy wilgoci w układzie ,układ pewnie był rozłanczany i nie dokładnie wysuszony czyli standardowi pruznia na 5 min , do tego osuszacz nie 1 swiezosci, na poczatek polecił bym dokładnie wysuszenie układu min 20-30 min jak nie pomoze to wymiana osuszacza ale zeby powiedziec dokładniej musial bym sie do tego podłaczyc i zobaczyc cisnienia
j_a_c WROCŁAW
  • Odpowiedz

UkiNH

  2007-06-22, 16:26:40
Nowy użytkownik
#8
j_a_c napisał(a):Jak dla mnie typowe objawy wilgoci w układzie ,układ pewnie był rozłanczany i nie dokładnie wysuszony czyli standardowi pruznia na 5 min , do tego osuszacz nie 1 swiezosci, na poczatek polecił bym dokładnie wysuszenie układu min 20-30 min jak nie pomoze to wymiana osuszacza ale zeby powiedziec dokładniej musial bym sie do tego podłaczyc i zobaczyc cisnienia
jestem niezbyt zorientowany w tym wszystkim jak należy osuszyć ukłąd tak łopatologicznie bym prosił żeby wytłumaczyć:]
  • Odpowiedz

j_a_c

  2007-06-22, 16:33:06
Użytkownik
#9
własnie po to w układzie robi sie próżnie ,a łopatologicznie jeśli zrobimy w układzie podcisnienie -1 bar woda bedzie sie gotowała przy około 15-20 st C i para zostanie wyrzucona
na zewnątrz przez pompę próżniowa ,ale na to trzeba czasu ,ile to zależy od wielkości układu i wydajności pompy i zawilgocenia.
To wsumie podstawowa czynnosć zwłaszcza po rozszczelnieniu otwarciu układu
j_a_c WROCŁAW
  • Odpowiedz

wally

  2007-06-23, 13:33:23
Użytkownik
#10
Sorka ze odkopuje ale wlasnie przed chwila to sprawdzilem okienko na osuszaczu - moze ono cos powie. A wiec, wychodzi na to, ze przy laczonej klimie przez wspomniane okienko widac szybko przeplywajaca ciecz. Jest to widoczne jedynie w momencie zalaczania sie wentylatora czyli chyba w momencie zalaczania sie sprezarki. Babelki pokazuja od razu, gdy klima jest wylaczana albo gdy rozlacza sie wentylator skraplacza, wowczas przeplyw w okienku przestaje wirowac i widac bable. Sek w tym, ze po wylaczeniu silnika, babelki jeszcze przez troche sie utrzymuja, na pewno gaz/ciecz w osuszaczu nie staje momentalnie. Czyzbym faktycznie mial za malo czynnika??
  • Odpowiedz

sputnik

  2007-06-24, 21:18:12
Użytkownik
#11
jeśli wiesz na jakiej zasadzie działa układ klimatyzacyjnyh to nie powinno Cię to dziwić
  • Odpowiedz

wally

  2007-06-25, 18:10:44
Użytkownik
#12
Moi drodzy, zastanawiam sie jakie konkretnie funkcje pelni termometr na parowniku. Wkurzylem sie bo dzis moj magik od klimy okazal sie zwyklym nabijaczem a nie specem. Pojechalem do niego zeby mi pomogl bo nabil mi klime i owszem chlodzi ale pisalem juz wyzej JAK. Poza tym spowrotem mamy upaly i jak klima znowu nie wyrabia. Ow spec nawet nie podpial sie z manometrami do klimy tylko dotknal przewodu idacego do parownika i stwierdzil ze chlodzi... Nie popatrzyl w okienko na osuszaczu, nie sprawdzil temp. wew... tragedia. Na pytanie czemy klima daje jakies 10-12st C i to dopiero jak sie mocno schlodzi koles odpowiedzial ze ten typ tam ma i zebym sobie sprawil mocniejszy wentylator skraplacza (dwustopniowy) - ciekawe skad ja mialbym go wykombinowac??

Nie wiem czy to cokolwiek znaczy, ale na moim osuszaczu obydwie rurki sa gorace.

Tropem pewnego innego uzytkowina tego forum wyciagnalem termometr zza parownika i zastanawiam sie, jesli bym wyciagnal go na zewnatrz tam gdzie jest wysoka temp, to czy przypadkiem nie zaczalby zmuszasz klime go mocniejszego chlodzenia ??

Pozdrawiam i licze na wszelkie sugestie
  • Odpowiedz

RobertS

  2007-06-27, 17:20:23
Użytkownik
#13
ostatnio oglądałem hondę civic 1,4 w serwisie klimy. Skraplacz tego auta ma rozmiar... hmm kieszonkowy? mniej więcej połowę tego, co widuje się w innych autach. Może stąd mała wydajność klimy?
  • Odpowiedz

senior

  2007-06-27, 17:26:53
Zaawansowany użytkownik
#14
skraplacz moze być mały, jeśli ma duzy i wydajny wentylator
  • Odpowiedz

wally

  2007-06-29, 08:02:23
Użytkownik
#15
Ewidentnie wychodzi na to, ze podczas upalow wentylator nie wyrabia tak? Dowodem moze byc fakt, iz schlodzony woda skraplacz niezauwazalnie zamula auto - jak sobie z tym poradzic??

Zastanawiam sie... czy moze wystarczy spiac wentylator na stale zeby dzialal caly czas podczas wlaczonej klimy? Bo tak naprawde w czym moze tkwic problem ze chlodzeniem czynnika w ukladzie - albo ma zbyt wysoka temp do istniejacego ukladu, albo uklad standardowy zostal zle obliczony. Japonce to jednak inteligentne ludziki wiec chyba tutaj nie powinni miec problemow. Kurde a moze wentylator dziala w zla strone !!!! ???

Potwierdzcie prosze czy powinien wyciagac cieplo z chlodnicy i wrzucac je w strone silnika czy odwrotnie (byloby to nielogiczne). Czy mozna jakos zmusic seryjny wentylator do wiekszego wysilku, wyzszych obrotow ?

P.S. skraplacz jest w sumie maly - jest wielkosci chlodnicy wody czyli jakies 60x50cm... ale w koncu tak zostal zaprojektowany
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2007-06-29, 08:04:14 przez wally.)
  • Odpowiedz

j_a_c

  2007-06-29, 17:48:17
Użytkownik
#16
w innych civicach jakos działa wiec powinno i w tym

a co do pytania Moi drodzy, zastanawiam sie jakie konkretnie funkcje pełni termometr na parowniku.?
poprostu jesli temperatura jest bliska 0 st to wyłąncza sprężarkę żeby zapobiec oblodzeniu parownika ,bo wtedy by spadła jedo wydajnosc jesli sprezarka chodzi ci cały czas to znaczt ze ten czujnik nie działa i zamiast wymiennika powietrznego masz wymiennik płytowy bo wszystkie lamelki za skute lodem to może tłumaczyć słaba wydajność chłodzenia ,a do tego jeśli sie nie wyłącza sprężarka, ciśnienie jest zbyt wysokie na stronie parownika i to by tłumaczyło jego przegrzewanie.
To taka moja teoria ale ciężko bez oglądania powiedzieć w 100% mam tez kilka innych
j_a_c WROCŁAW
  • Odpowiedz

wally

  2007-06-29, 20:33:29
Użytkownik
#17
j_a_c dzieki ale niestety nie masz racji, klima absolutnie nie obladza parownika. Gdy termometr byl zamocowany na srodku parownika, wowczas termometr wylaczal klime/sprezarke dosc czesto, teraz gdy wyciagnalem termometr blizej wyscia z parownika, wydaje mi sie ze sprezarka chodzi non stop. Dodam tylko ze jestem pewiem braku oblodzenia bo dzis czyscilem parownik i wloty preparatem CRC - AIRCO CLEANER 400ml i lodu na parowniku zdecydowanie nie znalazlem. Teraz gdy sprezarka bardziej pracuje niz sie wylacza co 30 sek, czuje wyraznie na jednek z rurek wychodzacych ze sprezarki, ze rurka jest wyraznie zimniejsza niz byla wczesniej. Lopatologicznie zmierzylem temp termometrem domowym, przy zamknietym obiegu i nawiewie tylko na centralne kratki, klima obnizyla temp. nieznacznie ponizej 10st C, moze mac ok 8st C nawet pokazalo sie na termometrze.
  • Odpowiedz

Absolut

  2007-06-29, 21:57:39
Użytkownik
#18
tylko czy bierzesz pod uwagę temperaturę powietrza na zewnątrz bo o ile pamiętam zaczynałeś swój wątek gdy na dworzu było po 32 st. a ostatnio jest po 20 i dlatego może osiągasz lepsze wyniki. Na pocieszenie powiem tylko tyle że w końcu trafiła mi się civic rekordzistka. Po wymianie osuszacza który się przetarł od obejmy i nabiciu klimy przy temper. zew. 22 st. C osiągnełem temperaturę 0 st.
  • Odpowiedz

j_a_c

  2007-06-30, 15:12:24
Użytkownik
#19
czyli wracamy do punktu wyjścia sprawdzić ilość czynnika (może jest za dużo) osuszyć (ewentualnie osuszacz do wymiany) bo bez czujnika powinno spokojnie do 0 zejść , 10 to żaden wynik , najwięcej zawsze mówią manometry
j_a_c WROCŁAW
  • Odpowiedz

kubaska

  2007-07-01, 00:32:55
Nowy użytkownik
#20
Witam co do wentylatora to wentylatory przed skraplaczem zawsze są pchające czyli pchają chłodne
powietrze przez skraplacz i chłodnicę wody w kierunku silnika, a wentylatory umieszczone pomiędzy silnikiem
a chłodnicami zawsze są ciągnące czyli ciągną chłodne powietrze przez obie chłodnice w kierunku
silnika dlatego warto to sprawdzic ale obroty wentylatora napewno same się nie zmienią chyba że przy
okazji jakiejs naprawy w oklicach chłodnic pozdro.
  • Odpowiedz

wally

  2007-07-01, 11:52:40
Użytkownik
#21
Dziekuje wszystkim za aktywna pomoc. Ciekwe jest to, ze wentylator skraplacza dmucha cieplym powietrzem gdy wentylator od chlodnicy wody dmucha goracym (ale napewno ma znacznie wyzsze obroty).

Czy sprezarka ktora chodzi non stop moze wyzionac ducha? Pytam gdyz jak wyciagne termometr to sprezarka sprawia wrazenie zalaczonej caly czas a wentylator na skraplaczu jest wlaczony non stop. Wowczas po 10km rurka przy skraplaczu jest goraca (parzy) a druga bardzo zimna (tez prawie parzy). Czynnika mam ok 600 gr., jak znajde troche czasu to podjade do innego magika, moze na podstawie manometrow cos ciekawszego bedzie umial powiedziec.
  • Odpowiedz

wally

  2007-07-02, 15:31:35
Użytkownik
#22
UWAGA - PRZELOM

Dzis sprawdzilem ponownie klime po przejechaniu 10-15km po 8h postoju na sloncu - klima praktycznie nie dzialala, lekki powiew chlodu dawala czasami ale potem juz nie. Okazalo sie, ze klima daje 15 stC - LIPA TOTALNA.

Mechanik (kumpel, nie klimatyczny magik) odkrecil zaworek od wysokiego cisnienia i az strzelilo, w srodku pokazal sie zielony plyn, chyba do tego jakies babelki. Jutro jade na sprawdzenie. Kurde no co za pech, bede sie wyklocal bo miesiac temu bylem u tego magika zeby zlokalizowac wyciek i mowilem ze z tego zaworka juz wczesniej wylecial zielony syf a on wymienil tylko 2 inne oringi. Mam szanse z nim wygrac i przynajmniej za nabicie nie placic ??
  • Odpowiedz

senior

  2007-07-02, 21:26:21
Zaawansowany użytkownik
#23
często jest tak, że szrederek faktycznie przecieka, faktem jest też, że niektóre samochody mają je inne i nie wszyscy mają kluczyk do tego,wiec trzeba wtedy mocniej dokręcić nakrętkę jesli chcesz by Ci zapłacił za czynnik, zakręć tak jak było i sprawdź roztworem wody z mydłem czy robią się bąble spod kapsla( na 95% nie będzie uciekać) ja już w tym sezonie 2 razy robiłem gratisowo napełnienie..... zdarza się, można by powiedzieć
  • Odpowiedz

wally

  2007-07-03, 12:38:36
Użytkownik
#24
KOLEJNY UPDATE!!!!!!!!!!!!!!!!!


Wrocilem wlasnie od kolesia ktory mi nabijal klime i jestem zalamany, pomimo temp. na zewnatrz ok 24-25st C w srodku nie udalo sie zejsc ponizej 13 st C. Najgorsze ze cisnienia wydaja sie bys poprawne, niskie jest na poziomie 2-3bar a wysokie ok 26bar... Prosze pomozcie, dzis rurka od niskiego powietrza znowu byla zimna, wentylator dzialal non stop, rurka od wysokiego parzyla. Wentylator wyciagal powietrze ze skraplacza ale bylo ono tylko cieple a nie tak gorace jak przy wentylatorze chlodnicy, skraplacz byl goracy... Przy dodataniu gazu cisnienie niskie opadalo a wysokie lekko skakalo. CO TO MOZE BYC ??
  • Odpowiedz

reso

  2007-07-03, 17:32:52
Nowy użytkownik
#25
26bar to nie jest normalne ciśnienie.
  • Odpowiedz
1 2 Dalej

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa