Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Dżwięk przelewanej wody Rover 620

11 Odpowiedzi, 14955 Wyświetleń

luftenstein

  2010-04-01, 14:44:46
Nowy użytkownik
#1
Witam!
NA wstępie chciałbym zaznaczyć że jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o klimatyzacje samochodowe a mam problem. W moim roverze 620 zaraz po uruchomieniu silnika (rano) słychać dźwięk przelewającej się wody później już go więcej nie słychać od tego czasu przestała mi działać klimatyzacja. Dowiedziałem się że to może być efektem zbierania się wody pod parownikiem i mniej więcej w okolicach parownika słychać ten dźwięk. Mam pytanie czy ktoś może mi powiedzieć czym to jest spowodowane i jak usunąć tą usterkę?
Pozdrawiam
Jarek
  • Odpowiedz

mg

  2010-04-01, 17:28:42
Top użytkownik
#2
Wszytko wskazuje na najbardziej powszechną usterkę: brak czynnika chłodniczego. Sprawdź czy jest go odpowiednia ilość. Usuń nieszczelność i napełnij układ. Oczywiście to tylko w tym przypadku jeśli te dźwięki pojawiały się w momencie włączenia klimatyzacji.

Jeśli to bulgotanie występuje przy wyłączonej klimatyzacji to możesz mieć zapowietrzony układ chłodniczy silnika. Ale na silnikach to już w ogóle się nie znam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2010-04-01, 17:39:29 przez mg.)
  • Odpowiedz

luftenstein

  2010-04-01, 17:35:01
Nowy użytkownik
#3
Ok ale możliwe żeby czynnik uciekł przez ok 7 miesięcy? prędzej serwisowałem ją i nieszczelny zawór został zmieniony i jeszcze jedno czy mogło się coś stać jak brakowało czynnika a ja miałem włączoną klimatyzację przez ok godzinę?
  • Odpowiedz

mg

  2010-04-01, 18:20:29
Top użytkownik
#4
Jak masz nieszczelny układ klimatyzacji to gaz ucieknie. Jak szybko, to zależy od tego jak duża jest nieszczelność. Sprężarki zacierają się podczas pracy z niedostateczną ilością czynnika ale nie ma reguły. Bądź dobrej myśli.
  • Odpowiedz

luftenstein

  2010-04-01, 18:29:11
Nowy użytkownik
#5
Ok dzięki za pomoc pozdrawiam
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2010-04-01, 18:45:48
Top użytkownik
#6
Napewno nie zatarła Ci sie sprężarka.Mała ilość czynnika w układzie powoduje to,że system Ci sie nie włączy tj sprężarka nie będzie chodziła .Najepiej podjedz,do serwisu auto klimy .Tam napewno sprawdzą Ci to co trzeba.W zakres srawdzenia winno wejść
odessanie czynnika które jest w Twoim aicie
usuniecie wilgoci z układu
sprawdzenie czy układ jest szczelny
napełnienie układu czynnikiem r134a do ilości jake winno być w Twoim aucie
Sprawdzenie poprawności działania systemu
Oczywiście za to trzeba zapłaćić odowiednią sumkę.W kazdym regionie to kosztuje inaczej
  • Odpowiedz

mg

  2010-04-01, 18:55:06
Top użytkownik
#7
Tadeusz4321 napisał(a):Napewno nie zatarła Ci sie sprężarka.Mała ilość czynnika w układzie powoduje to,że system Ci sie nie włączy tj sprężarka nie będzie chodziła .
Z tego co pamiętam to w tym samochodzie presostat jest tylko na cieczowej na filtrze a wtedy sprężarki nie rozłączy nawet przy 95% ubytku czynnika. Właśnie w takich warunkach często zacierają się sprężarki.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2010-04-01, 18:55:38 przez mg.)
  • Odpowiedz

R-40

  2010-04-01, 18:55:09
Zaawansowany użytkownik
#8
Tadeusz4321 napisał(a):Napewno nie zatarła Ci sie sprężarka.Mała ilość czynnika w układzie powoduje to,że system Ci sie nie włączy tj sprężarka nie będzie chodziła .Najepiej podjedz,do serwisu auto klimy .Tam napewno sprawdzą Ci to co trzeba.W zakres srawdzenia winno wejść
odessanie czynnika które jest w Twoim aicie
usuniecie wilgoci z układu
sprawdzenie czy układ jest szczelny
napełnienie układu czynnikiem r134a do ilości jake winno być w Twoim aucie
Sprawdzenie poprawności działania systemu
Oczywiście za to trzeba zapłaćić odowiednią sumkę.W kazdym regionie to kosztuje inaczej
System się nie włączy pod warunkiem że ktoś niezmostkował presosostatu minimalnego ciśnienia celem chociażby sprzedaży pojazdu.A jeżeli nieszczelność jest po stronie niskiego ciśnienia to należy się spodziewać dużego zawilgocenia układu.
  • Odpowiedz

luftenstein

  2010-04-01, 18:58:59
Nowy użytkownik
#9
Miałem serwisowaną klimę w sierpniu zeszłego roku i podobno nieszczelny miałem tylko jeden zaworek który został wymieniony na nowy ale jak widać nie przyłożyli się do sprawdzenia szczelności bo chyba niemożliwe żeby przy szczelnym układzie ubyło mi tyle czynnika, dzięki za info i pozdrawiam
  • Odpowiedz

R-40

  2010-04-01, 20:08:35
Zaawansowany użytkownik
#10
Moim zdaniem ten zawór mogli ci zamontować odwrotnie do przepływu czynnika.Te zawory posiadają servomechanizmy.Efeky zlego podłączenia to może być właśnie to Pssss.Możę się mylę to koledzdzy mnie poprawią
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2010-04-01, 21:27:00
Top użytkownik
#11
Ja ze swojej strony nic nie mogę dodać
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa