Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

AR166 - problem z klimatyzacją

5 Odpowiedzi, 7753 Wyświetleń

manty

  2010-05-24, 08:19:26
Nowy użytkownik
#1
Historia: Zauwazyłem, że klima nie działa i sprężarka włącza się i wyłącza co chwilę. Jeden warsztat (serwis samochodowy) - cisnienia: niska strona 4, wysoka sprężąrka pompuje do 28 bar i presostat ja wyłacza i tak w kółko. Wymiana osuszacza - poprawa taka, że na wysokiej stronie osiągą 23-24 bary przy zwiększeniu obrotów. Ale po napełnieniu klima działa może 2 dni.
Zmiana warsztatu na taki który robi tylko klimatyzacje.
Gośc mówi: sprężarka osiągała bardzo wysokie ciśnienie, napewno zapchał sie zawór w sprężarce. Wymiana całej sprężarki (okazuje sie że siedziała regenerowana) na używaną Sanden SD7V16 + osuszacz. Nie wiem co robił jeszcze gość bo odebrałem tylko samochód i nie było mnie przy tym (nie wiem jakie były ciśnienia po wymianie, nie wiem czy płukał układ). Klima podziałała powiedzmy 3 tygodnie i znów brak chłodzenia. Ale przyszła jesień więc zostawiłem temat do teraz.
Stan obecny: niska strona 3,7, wysoka 15 na biegu jałowym. Przy zwiększeniu obrotów wysoka wędruje na 23 bary.
Spuścił czynnik (605 gr czynnika - powinni byc 650 gr), 75 oleju), próżnia (jakos krótko pare minut), i napełnienie. Z nawiewu brak chłodzenia.
Przy temperaturze na zewnątrz 23 stopnie i zimnym silniku cos tam działa i dmucha chłodem. Silnik ciepły, miasto, wolna prędkośc - brak chłodzenia. Trasa 22 stopnie na zewnątrz - ustawiam climatronic na 18 i chłodzenie sie pojawia, ale mało wydajnie, trzeba długo czekac na schłodzenie wnetrza. Ale jak na zewnątrz np. 25 to już w trasie tez nie daje rady. Wentylator działa. Sprawdzałem rurki w komorze silnika - wysoka strona gorąca, niska strona nawet nie chłodna. Gośc mi mówi, że skraplacz nie daje rady, nawet nie dotykał niczego, tylko manometry - na oko brak zewnetrznych zanieczyszczeń ale umyłem woda pod ciśnieniem i przedmuchałem sprężonym powietrzem - brak poprawy. Zauważyłem, że nigdy pod samochodem nie ma kropel wody z klimatyzacji.
W trybie ECO powietrze z zewnątrz - nie jest gorące, choć czasem zdarzało mi się, że przy wyłaczonym nawiewie (OFF) delikatnie wiało z nawiewu ciepłym, silnikowym powietrzem.
Co moze byc przyczyną???? Proszę o pomoc.
  • Odpowiedz

gajdek419

  2010-05-25, 14:04:36
Zaawansowany użytkownik
#2
Coś tu jest nie tak z odbiorem ciepła od skraplacza tzn. albo wentylator (załącza się drugi bieg?) albo skraplacz mocno zapchany jest syfem na zewnątrz (być może mycie nie pomogło).
Druga opcja to zbyt duza ilośc oleju (skraplacz zaolejony wewnątrz) ale czy wczesniej klima działala ok zanim zaczęła się wyłączac??
Krople wody nie będzie pod samochodem bo masz za wysokie ciśnienie na ssaniu/ zbyt wysoka temperatura parowania - parownik jest zbyt ciepły aby wykropliła się na nim wilgoć z powietrza.
Napisz który rok i jaki silnik
  • Odpowiedz

manty

  2010-05-25, 19:48:29
Nowy użytkownik
#3
hej, wentylator pracuje cały czas, bez przerwy (chyba na II biegu?), na zewnątrz skraplacz nie jest brudny, klima działała mi powiedzmy 2 tygodnie po wymianie sprężarki i potem koniec. Nie wiem w sumie ile gośc dał oleju do nowej sprężarki. Alfa 166 3.0 rok 2001.
  • Odpowiedz

Bock

  2010-05-25, 21:38:48
Zaawansowany użytkownik
#4
ilość czynnika powinna być w okolicach 700gr, jest tam jakiś wziernik na osuszaczu jeżeli tak to czy coś w nim bombluje? Sprawdź ilość oleju i jego jakość w układzie. Jaki jest tam element rozprężny zawór czy dławik. Na Lp =3,7bara przy takich parametrach czynnik nie odparuje i nie ma skroplin pod autem. Parownik rozumię że jest czysty.
1.Sprawdź element rozprężny jeżeli:
a) dławik to przeczyścić
b) zawór rozpręźny wymienć
2. Ilość oleju w układzie i jego jakość.
3. Jeżeli robił krótko próżnie i nie wymienił osuszacza to może masz zawilgocony układ, w końcu olej i 134 są mocno higroskopijne.
  • Odpowiedz

gajdek419

  2010-05-26, 06:45:09
Zaawansowany użytkownik
#5
Sprawdź czy załącza się drugi bieg na wentylatorze (czy sprawny jest rezystor wentylatora, sprawdzić czy nie zaśniedziały konektory itp...). Opisane objawy świadczą o tym (zimny silnik - w czasie jazdy klima działa), że mozna podejrzewać że z tym drugim biegiem masz problem.
Można zrobić doświadczenie tzn włączyć klimę i sprawdzić jak zmienia się wydajność w zależności od prędkości (wyższa prędkość = lepsze chłodzenie skrapalcza = spadek cisnienia na tłoczeniu = lepszy efekt chłodniczy).
Objawy nie wskazują też nie uszkodzenie zaworu rozprężnego (tzreba pamietać, że w tej alfie siedzi sprezarka o zmiennej wydajności)
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa