Panowie proszę mi podać ile czynnika należy napełnić w autobusie średniej wielkości (ok 40 miejsc) mianowicie AUTOSAN A0808T, i jakieś rady odnośnie obsługi klimatyzacji w większych samochodach. Byłbym wdzięczny za informacje ponieważ w książkach jak i w internecie mało się o tym pisze.
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
Autobus napełnianie klimy
15 Odpowiedzi, 24683 Wyświetleń|
Nie wierzę że nikt nie może napisać słowa o obsłudze klimatyzacji w autobusach. Może przynajmniej polecicie literaturę.
Moze 8 kilo R134a a najlepiej to dopełniaj tak zeby gaz we wzierniku sie nie pienił bo nie wiadomo czy klima fabryczna czy dokładana i jakiej firmy.
dokładnie jak pisze przedmówca napełnij ok 6 kg, obserwuj wziernik i ssącą od sprężarki w razie konieczności uzupełnij więcej.
objaw jest taki że weszło 2kg czynnika, ciśnienie na stronie HP rośnie do 23 bar i rozłącza sprężarkę. dopiero ustabilizowanie ciśnienia po stronie LP i HP oraz ponowne załączenie klimatyzacji powoduje zasprzęglenie sprężarki i tak znów do 23 bar. Rozumiem że napełnia się tak jak w samochodzie osobowym- po stronie LP gazem, lecz co z ciśnieniami?
a co ma byc z cisnieniami ? Przeciez to nie jest jakis niezwykly czynnik tylko 134a - tak ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2010-06-16, 21:37:09 przez Robert81r.)
Przy tym czynniku presostat HP zalacza sie prawidlowo - 23 bar to duzo za duzo. Ta klima w tym autobusie jest na calosc czy tylko dla kierowcy ? Wentylatory na skraplaczu kreca sie ? Jakie LP ? Wymieniales osuszacz ? Ta klima wczesniej miala w sobie czynnik ? Jaka proznie udalo sie uzyskac ?
Klimatyzacja ma możliwości pracy dla kierowcy i także w całym pojeździe. Próżnia -0.8 bara, działała cały poprzedni sezon a w tym roku brak czynnika. Wentylatory się kręcą, osuszacza nie wymieniałem. Ciśnienie LP przy pracy sprężarki 4 bar.
Sprawdzales szczelnosc ukladu azotem ? Bo wyglada na to ze uklad byl nieszczelny i nadal jest ...
Cisnienie Lp 4 Bar jest za duze a powinno oscylowac w granicach 2 Bar.
Jak nie było gazu to najpierw proba szczelnosci azotem a potem napełniaj no i filter do wymiany bezwzglednie.
Sprawdzałem i przez godzinie wskazówka nie drgnęła. Pomijając nieszczelność bo klient decyduje sie na nabicie (ze względu na pasażerów) nie mogę nabić więcej niż 2 kg czynnika bo ciśnienie szybko rośnie do 23bar i rozłącza sprężarkę. Wymienię osuszacz i sprawdzę efekty.
Co tam za klima siedzi?
Moze jest jakis elektrozawor i azot gdzies został.
A jakie cisnienie azotu podales ? Jak na sprezarce masz zawory serwisowe to przy azotowaniu najlepiej odcinaj sprezarke.
Swoja droga to ta proznia jakas marna jest ... gdzie ja mierzyles ? Utrzymuje sie po dluzszym oczekiwaniu czy rosnie ? Dobrze by bylo wymienic olej w sprezarce.
azotem sprawdzałem na 5 barach. Próżnia tak samo się utrzymywała podpinając waukometr na LP i HP. Ciężko powiedzieć pierwsze myślałem że za dużo gazu jak takie efekty ale jeśli tylko weszło 2 kg a ma być ok 6kg to jest różnica.
5 bar azotu to sie bije kolo od stara a w układ na probe szczelnosci ładuje sie 20 Bar
Jak robisz proznie w takim wiekszym ukladzie to dobrze jest podpiac dwie pompy - jedna np kolo sprezarki, a druga przy parowniku.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY