Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

VW Passat B4-climatronik

18 Odpowiedzi, 24767 Wyświetleń

technopomiar

  2010-07-18, 05:27:22
Nowy użytkownik
#1
Witam serdecznie
Mam problem z klimatyzacja ,a mianowicie:
3 lata temu wymieniłem chłodnicę klimatyzacji oraz sprężarkę bo panowie warsztatowcy stwierdzili ze chłodnica jest dziurawa a sprężarka miała uszkodzone łożysko.Kosztowało to mnie z tego co pamiętam około 1200zeta.
Bylem wczoraj z wizytą w warsztacie(jeden z lepszych we Wrocławiu,przynajmniej tak na forum pisze) bo klimatyzacja zaczęła szwankować.Po uruchomieniu przez pare sekund działa i zaczyna ponownie do temperatury jaka jest na zewnatrz.Pomyslalem sobie pewnie malo czynnika wiec sie wybralem.
Pan podłączył dość poważny sprzęt i zaczął sprawdzać.Pierwsze testy wyszły pomyślnie i stwierdzono ubytek czynnika,wiec odessał ten co był w wraz z olejem.Czynnika było 750g i oleju około 250g.Pan od klimy uruchomił osuszanie około 30min i jak już wszystko było gotowe zapodał odpowiednia ilość czynnika i oleju.Po uruchomieniu klimatyzacji efekt ten sam,klima działa przez chwile i na tym koniec.Uruchomił test ciśnieniowy i okazuje się ze podczas pracy klimatyzacji wysokie ciśnienie spada do 5 barów a niskie utrzymuje się na poziomie 1,5 bara.Co ciekawe po wyłączeniu klimy wysokie wzrasta do około 7 barów i niskie wzrasta do około 7 barów.Początkowo stwierdził ze dziurawa chłodnica bo byly pozostalosci barwika na chlodnicy.Zasugerowalem ze to moze byc po poprzedniej naprawie czyli wymianie chlodnicy i sprezarki.Upieral sie ze nie i postanowil mi udowodnic ze jak odessie czynnik to bedzie go juz mniej jak napelnil.Zrobil co postanowil i odessał czynnik,okazało się że jest go troche więcej niz zaaplikował o 30gram więcej.Hmmm nie dało mu to spokoju i stwierdzil ze chlodnica jest zapchana czymś i nadaje sie do wymiany wraz z filtrem.Dodam ze jak byl przeprowadzany test to podcisnienie utrzymywało sie caly czas po obu stronach na poziomie (-1bara).
Ja osobiście mam pytanie czy ta usterka nie może być związana np zacięciem się jakiegoś elektrozaworu bo trochę poczytałem forum i często zadawane są pytania gdzie się znajdują zawory od niskiej strony i od wysokiej?Nie chce mi się za bardzo wierzyć ze (chłodnica się zapchała) i należy ja wymienić na nowa.Proszę o opinię dla tej usterki.Jeszcze zapytam gdzie się znajdują te zawory co wspomniałem wcześniej w vw passat b4 sil.2.0kat
Pozdrawiam!
  • Odpowiedz

radekklimat

  2010-07-18, 06:50:10
Moderator
#2
Cisnienia podczas pracy wskazuja na uszkodzony zawor regulujacy wydajnosc sprezarki.
  • Odpowiedz

technopomiar

  2010-07-18, 07:17:13
Nowy użytkownik
#3
Gdzie sie znajduje ten zawor regulacyjny?w sprężarce?
  • Odpowiedz

gajdek419

  2010-07-18, 08:57:17
Zaawansowany użytkownik
#4
tak, w sprezarce
  • Odpowiedz

RobertS

  2010-07-18, 22:20:32
Użytkownik
#5
mnie to wygląda raczej na zator
  • Odpowiedz

mg

  2010-07-19, 05:42:30
Top użytkownik
#6
Mnie martwi ilość odessanego oleju. 250ml to o wiele za dużo.
  • Odpowiedz

RobertS

  2010-07-19, 21:47:39
Użytkownik
#7
mg napisał(a):Mnie martwi ilość odessanego oleju. 250ml to o wiele za dużo.

ja tę wartość zignorowałem jako ewidentnie błędną, pomyślałem że ktoś źle spojrzał na wyświetlacz, źle odczytał jednostki, np tak naprawdę było 25 ml. Przy takiej ilości oleju sprężarka by zapewne padła na skutek dostania się do cylinderków niesprężalnego oleju
  • Odpowiedz

technopomiar

  2010-07-22, 02:58:58
Nowy użytkownik
#8
Witam
Byc moze,faktycznie moze tak byc ze bylo 25ml ale czy to nie za malo?ile w tym ukladzie powinno byc oleju?nastepna sprawa gdzie moge zdiagnozowac ta ewentualna usterke sprezarki w jaki sposob?
Pozdrawiam
  • Odpowiedz

gajdek419

  2010-07-22, 05:31:02
Zaawansowany użytkownik
#9
nigdy nie odessiesz całego oleju z układu, takze to 25ml moze spokojnie być i napewno to nie jest cały olej z układu.
Moim zdaniem sprezarka jest ok a raczej wystepuje jakis zator, tak jak juz @RobertS napisał, który powoduje, że cisnienie na ssaniu spada do 1,5bara.
Konstrukcja Twojej sprezarki jest taka, że jak ssanie spadnie ponizej około 2 barów to spręzarka pomimo ze bedzie się obracać to spręzać nie będzie...
Czyli coś blokuje dopływ czynnika na ssanie spęzarki (zawór rozpręzny mogl się przyblokować w pozycji zamkniętej lub jakis syf w okolicach parownika)
  • Odpowiedz

jacoos

  2010-07-22, 18:20:06
Nowy użytkownik
#10
gajdek419 napisał(a):nigdy nie odessiesz całego oleju z układu, takze to 25ml moze spokojnie być i napewno to nie jest cały olej z układu.
Moim zdaniem sprezarka jest ok a raczej wystepuje jakis zator, tak jak juz @RobertS napisał, który powoduje, że cisnienie na ssaniu spada do 1,5bara.
Konstrukcja Twojej sprezarki jest taka, że jak ssanie spadnie ponizej około 2 barów to spręzarka pomimo ze bedzie się obracać to spręzać nie będzie...
Czyli coś blokuje dopływ czynnika na ssanie spęzarki (zawór rozpręzny mogl się przyblokować w pozycji zamkniętej lub jakis syf w okolicach parownika)
Ja mam podobny problem w VW TOuran. Stwierdzono najpierw uszkodzony elektrozawór sprężarki (tzw. by-pass). Jednak na tyle był skorodowany, że nie mogli wykręcić, więc wymieniłem sprężarkę (Sanden PXE-16).
No i... nic. 8bar po stronie ssącej, 10 bar po tłoczącej. Nie ma różnicy, czy klima włączona, czy nie...
No to... następna sprężarka... no i... to samo. Facet twierdzi, że sprężarka nie startuje.
No to pojechałem na komputer. Zawór niby steruje płynnie, ale dalej nie działa klima.
Najlepsze, że na trasie zaczęła na 10 minut klima działać. I potem - znów nic.
Ma ktoś pomysł? Wiatraki się kręcą. Instalacja niby szczelna.
Sugerowano mi podłączenie sprężarki na krótko (tj. 12V na elektrozawór) i wtedy się okaże, czy sprężarka pompuje, czy nie. Bo jak pompuje - to sterownik padnięty.

Proszę o pomoc i jakieś pomysły.
Jestem z Wrocławia. ma ktoś speca jakiegoś od klimy?
  • Odpowiedz

gajdek419

  2010-07-23, 04:59:36
Zaawansowany użytkownik
#11
jacoos napisał(a):
gajdek419 napisał(a):nigdy nie odessiesz całego oleju z układu, takze to 25ml moze spokojnie być i napewno to nie jest cały olej z układu.
Moim zdaniem sprezarka jest ok a raczej wystepuje jakis zator, tak jak juz @RobertS napisał, który powoduje, że cisnienie na ssaniu spada do 1,5bara.
Konstrukcja Twojej sprezarki jest taka, że jak ssanie spadnie ponizej około 2 barów to spręzarka pomimo ze bedzie się obracać to spręzać nie będzie...
Czyli coś blokuje dopływ czynnika na ssanie spęzarki (zawór rozpręzny mogl się przyblokować w pozycji zamkniętej lub jakis syf w okolicach parownika)
Ja mam podobny problem w VW TOuran. Stwierdzono najpierw uszkodzony elektrozawór sprężarki (tzw. by-pass). Jednak na tyle był skorodowany, że nie mogli wykręcić, więc wymieniłem sprężarkę (Sanden PXE-16).
No i... nic. 8bar po stronie ssącej, 10 bar po tłoczącej. Nie ma różnicy, czy klima włączona, czy nie...
No to... następna sprężarka... no i... to samo. Facet twierdzi, że sprężarka nie startuje.
No to pojechałem na komputer. Zawór niby steruje płynnie, ale dalej nie działa klima.
Najlepsze, że na trasie zaczęła na 10 minut klima działać. I potem - znów nic.
Ma ktoś pomysł? Wiatraki się kręcą. Instalacja niby szczelna.
Sugerowano mi podłączenie sprężarki na krótko (tj. 12V na elektrozawór) i wtedy się okaże, czy sprężarka pompuje, czy nie. Bo jak pompuje - to sterownik padnięty.

Proszę o pomoc i jakieś pomysły.
Jestem z Wrocławia. ma ktoś speca jakiegoś od klimy?
No u Ciebie bardziej już widąc, że coś spręzarka nie działa - tylko kwestia czy jej wysterowanie pzrez sterownik klimy czy sama sprezarka...
Co to znaczy, że zawór steruje płynnie sprężarką?/??
Występują dwa rodzaje spręzarek PXE16 (pierwszy typa ma jeszcze oznaczenie 8675 lub 8676 a drugi 8680 lub 8681 lub po prostu pierwsza ma napisane made in France/Japan a drugi typ made in poland. Jeżeli masz pierwszy typ to należy dokładnie sprawdzić elektrozawór bo pomimo, że jest elektrycznie sprawny to bardzo czesto mechanicznie juz nie. Taka przypadłość tych sprężarek.
  • Odpowiedz

jacoos

  2010-07-23, 05:45:25
Nowy użytkownik
#12
Teraz mam sprężarkę Made in France, ale oryginalna była Made in poland (końcówka numeru 803 S).
Koleś powiedział mi, że zawor pracuje płynnie ponieważ wpiął się komputerem i "ręcznie" włączał go. I twierdził, że rezystancja zmieniała się płynnie, czyli nie mam mowy o jakimś zatkaniu zaworu.
  • Odpowiedz

jacoos

  2010-07-23, 07:36:12
Nowy użytkownik
#13
No to jestem po jakiś testach. Podłączyłem 12V z akumulatora pod elektrozawór. I nic. Niestety nie mam manometrów, czy komputera, żeby zobaczyć co się dzieje z ciśnieniami.
Jednak nie chłodzi. Rury raczej nie zmieniają temperatury.
A na dodatek przestały się dziś (zanim zacząłem testy) kręcić się wentylatory w chłodnicy...
I co wy na to?

Oczywiście bylem w porządnym serwisie, ale jak to bywa - nie mają czasu na teraz mi zajrzeć.
  • Odpowiedz

gajdek419

  2010-07-23, 07:47:56
Zaawansowany użytkownik
#14
jacoos napisał(a):Teraz mam sprężarkę Made in France, ale oryginalna była Made in poland (końcówka numeru 803 S).
Koleś powiedział mi, że zawor pracuje płynnie ponieważ wpiął się komputerem i "ręcznie" włączał go. I twierdził, że rezystancja zmieniała się płynnie, czyli nie mam mowy o jakimś zatkaniu zaworu.
nie wiem jak to zrobił, raczej to nie ma sensu bo rezystancja cewki nie zmienia sie....
Najlepszym dompowym sposobem jest wyjecie elektrozaworu (PO OPRÓŻNIENIU UKŁADU Z CZYNNIKA OCZYWISCIE!!!) i podłączeniu go do zasilania elektrycznego. Jeżeli po podaniu zasilania obserwujesz ruch iglicy to znaczy ze na 90% zawór jest ok.
  • Odpowiedz

jacoos

  2010-07-23, 08:26:36
Nowy użytkownik
#15
Sorry, to znaczy rezystancja stała, ale VAG chyba odczytuje wartość prądu dla podawanych różnych napięć i coś tam ten zawór reagował.
Mam nowy zawór (dodatkowo) i go sprawdzałem - i cyka w nim, jak podam 12V.
NIestety domowym sposobem nie spuszczę czynnik i nie wykręcę zaworu ze sprężarki.
Muszę iść do jakiegoś naprawiacza.
Jednak podałem 12V na sprężarkę (elektrozawór) i klima nie ruszyła.

Czy wentylatory muszą się kręcić przy włączonej klimie? Bo włączam klimę i wydawało mi się, że zawsze zaczynały się kręcić.
A teraz coś przestały Sad
  • Odpowiedz

technopomiar

  2010-07-23, 11:50:33
Nowy użytkownik
#16
Witam
Widze ze problemy się mnożą.
Niestety ja jutro rano wyjezdrzam na urlop i nie mam już czasu zajmować się klima ,ale odezwę sie po urlopie i do tematu wrócę
Pozdrawiam
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2010-07-24, 20:01:07
Top użytkownik
#17
no tak.dużo ciepełka
  • Odpowiedz

jacoos

  2010-08-28, 19:25:26
Nowy użytkownik
#18
Tadeusz4321 napisał(a):no tak.dużo ciepełka
Witam po wakacjach.
Dla informacji i ku memu szczęściu - udało mi się naprawić klimatyzację.

Wielkie dzięki za pomoc Panowie, a w szczególności za namiar na firmę we Wrocławiu, w której to naprawiłem.
Okazało się jednak, że elektrozawór...
Pomimo, że wymieniałem 2 sprężarki, dodatkowo miałem osobny elektrozawór, skończyło się na wymianie na nowy elektrozawór.
Co prawda sprawdzono mi całą instalację, zawór rozprężny, itd...
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa