Witam serdecznie
Mam problem z klimatyzacja ,a mianowicie:
3 lata temu wymieniłem chłodnicę klimatyzacji oraz sprężarkę bo panowie warsztatowcy stwierdzili ze chłodnica jest dziurawa a sprężarka miała uszkodzone łożysko.Kosztowało to mnie z tego co pamiętam około 1200zeta.
Bylem wczoraj z wizytą w warsztacie(jeden z lepszych we Wrocławiu,przynajmniej tak na forum pisze) bo klimatyzacja zaczęła szwankować.Po uruchomieniu przez pare sekund działa i zaczyna ponownie do temperatury jaka jest na zewnatrz.Pomyslalem sobie pewnie malo czynnika wiec sie wybralem.
Pan podłączył dość poważny sprzęt i zaczął sprawdzać.Pierwsze testy wyszły pomyślnie i stwierdzono ubytek czynnika,wiec odessał ten co był w wraz z olejem.Czynnika było 750g i oleju około 250g.Pan od klimy uruchomił osuszanie około 30min i jak już wszystko było gotowe zapodał odpowiednia ilość czynnika i oleju.Po uruchomieniu klimatyzacji efekt ten sam,klima działa przez chwile i na tym koniec.Uruchomił test ciśnieniowy i okazuje się ze podczas pracy klimatyzacji wysokie ciśnienie spada do 5 barów a niskie utrzymuje się na poziomie 1,5 bara.Co ciekawe po wyłączeniu klimy wysokie wzrasta do około 7 barów i niskie wzrasta do około 7 barów.Początkowo stwierdził ze dziurawa chłodnica bo byly pozostalosci barwika na chlodnicy.Zasugerowalem ze to moze byc po poprzedniej naprawie czyli wymianie chlodnicy i sprezarki.Upieral sie ze nie i postanowil mi udowodnic ze jak odessie czynnik to bedzie go juz mniej jak napelnil.Zrobil co postanowil i odessał czynnik,okazało się że jest go troche więcej niz zaaplikował o 30gram więcej.Hmmm nie dało mu to spokoju i stwierdzil ze chlodnica jest zapchana czymś i nadaje sie do wymiany wraz z filtrem.Dodam ze jak byl przeprowadzany test to podcisnienie utrzymywało sie caly czas po obu stronach na poziomie (-1bara).
Ja osobiście mam pytanie czy ta usterka nie może być związana np zacięciem się jakiegoś elektrozaworu bo trochę poczytałem forum i często zadawane są pytania gdzie się znajdują zawory od niskiej strony i od wysokiej?Nie chce mi się za bardzo wierzyć ze (chłodnica się zapchała) i należy ja wymienić na nowa.Proszę o opinię dla tej usterki.Jeszcze zapytam gdzie się znajdują te zawory co wspomniałem wcześniej w vw passat b4 sil.2.0kat
Pozdrawiam!
Mam problem z klimatyzacja ,a mianowicie:
3 lata temu wymieniłem chłodnicę klimatyzacji oraz sprężarkę bo panowie warsztatowcy stwierdzili ze chłodnica jest dziurawa a sprężarka miała uszkodzone łożysko.Kosztowało to mnie z tego co pamiętam około 1200zeta.
Bylem wczoraj z wizytą w warsztacie(jeden z lepszych we Wrocławiu,przynajmniej tak na forum pisze) bo klimatyzacja zaczęła szwankować.Po uruchomieniu przez pare sekund działa i zaczyna ponownie do temperatury jaka jest na zewnatrz.Pomyslalem sobie pewnie malo czynnika wiec sie wybralem.
Pan podłączył dość poważny sprzęt i zaczął sprawdzać.Pierwsze testy wyszły pomyślnie i stwierdzono ubytek czynnika,wiec odessał ten co był w wraz z olejem.Czynnika było 750g i oleju około 250g.Pan od klimy uruchomił osuszanie około 30min i jak już wszystko było gotowe zapodał odpowiednia ilość czynnika i oleju.Po uruchomieniu klimatyzacji efekt ten sam,klima działa przez chwile i na tym koniec.Uruchomił test ciśnieniowy i okazuje się ze podczas pracy klimatyzacji wysokie ciśnienie spada do 5 barów a niskie utrzymuje się na poziomie 1,5 bara.Co ciekawe po wyłączeniu klimy wysokie wzrasta do około 7 barów i niskie wzrasta do około 7 barów.Początkowo stwierdził ze dziurawa chłodnica bo byly pozostalosci barwika na chlodnicy.Zasugerowalem ze to moze byc po poprzedniej naprawie czyli wymianie chlodnicy i sprezarki.Upieral sie ze nie i postanowil mi udowodnic ze jak odessie czynnik to bedzie go juz mniej jak napelnil.Zrobil co postanowil i odessał czynnik,okazało się że jest go troche więcej niz zaaplikował o 30gram więcej.Hmmm nie dało mu to spokoju i stwierdzil ze chlodnica jest zapchana czymś i nadaje sie do wymiany wraz z filtrem.Dodam ze jak byl przeprowadzany test to podcisnienie utrzymywało sie caly czas po obu stronach na poziomie (-1bara).
Ja osobiście mam pytanie czy ta usterka nie może być związana np zacięciem się jakiegoś elektrozaworu bo trochę poczytałem forum i często zadawane są pytania gdzie się znajdują zawory od niskiej strony i od wysokiej?Nie chce mi się za bardzo wierzyć ze (chłodnica się zapchała) i należy ja wymienić na nowa.Proszę o opinię dla tej usterki.Jeszcze zapytam gdzie się znajdują te zawory co wspomniałem wcześniej w vw passat b4 sil.2.0kat
Pozdrawiam!
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY