Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Za niskie "wysokie ciśnienie" - problem

21 Odpowiedzi, 63141 Wyświetleń

zibki

  2011-04-30, 10:37:38
Nowy użytkownik
#1
Witam
Proszę o pomoc, klima nie chłodzi tak jak powinna, a wygląda to następująco:
- klima szczelna, - ilość środka chłodniczego ok, - olej ok,
- po załączeniu się sprężarki oba wentylatory startują od razu i pracują cały czas na 1 stopniu obrotów,
- ciśnienia: niskie - ok. 2 bar, wysokie - 9 bar,
- w upalne dni, po włączeniu na klimatroniku funkcji auto (np.: 22 stopnie C) i załączeniu się klimatyzacji, klima nie schładza wnętrza samochodu tak jak powinna, kiedyś było idealnie,
- jak wyjmę bezpiecznik od wentylatorów to się zatrzymują, a "wysokie ciśnienie" zaczyna rosnąć.
Czy przyczyną słabego chłodzenia i za niskiego "wysokiego ciśnienia" jest "dogorywająca" sprężarka?
Moje autko to: audi A3, 98 r., 1,9 TDi,
Proszę o sugestię
Pozdrawiam
  • Odpowiedz

gajdek419

  2011-04-30, 11:09:02
Zaawansowany użytkownik
#2
wygląda niestety na zbyt małą ilość czynnika w układzie...
Jakie wartosci ciśnień masz w upalne dni?
  • Odpowiedz

zibki

  2011-04-30, 11:16:12
Nowy użytkownik
#3
gajdek419 napisał(a):wygląda niestety na zbyt małą ilość czynnika w układzie...
Jakie wartosci ciśnień masz w upalne dni?
Ilość czynnika jest w porządku, zostało nabite 760, a takie ciśnienia jak opisałem powyżej występują od razu po nabiciu i sprawdzaniu klimatyzacji.
Ciśnienia były sprawdzane wczoraj przy ok. 24 stopniach C.
  • Odpowiedz

gajdek419

  2011-04-30, 11:23:50
Zaawansowany użytkownik
#4
LP świadczy, że sprężarka raczej jest ok (sprezarka ze zmienną wydajnością - "stara" się utrzymać LP na poziomie ok 1,5-2,5barów) HP wynika z obciążenia cieplnego skraplacza no i z ilości czynnika.
gdyby uszkodzona była sprężarka LP byłoby wyższe, zbliżone do HP...
Równie dobrze może być problem z elementem rozpręznym
  • Odpowiedz

tomiss-wawa

  2011-05-01, 09:49:51
Nowy użytkownik
#5
Kolego co za stwierdzenie za niskie HP to co piszesz to chyba żart, bo ciśnienia 2-9 to idealne.
przyjedz lepiej do mnie do serwisu albo kogoś kto sie orientuje w klimatyzacji zamiast pisać takie posty
  • Odpowiedz

zibki

  2011-05-01, 10:17:16
Nowy użytkownik
#6
tomiss-wawa napisał(a):Kolego co za stwierdzenie za niskie HP to co piszesz to chyba żart, bo ciśnienia 2-9 to idealne
kolego sympatyczny, według "poradnika serwisowego nr 2/2004 - kompendium praktycznej wiedzy warsztatowej", str. nr 57, dla pomiaru przy temperaturze otoczenia 21 stopni C, niskie ciśnienie: 1,5-2,3, natomiast wysokie ciśnienie: 12,5-17,5,
mój pomiar był robiony przy temp. ok. 24 stopni C, więc ciśnienie HP powinno być jeszcze wyższe,
inne materiały dostępne też informują, że ciśnienie HP przy normalnej temp. otoczenia (ok. 22 stopni C) powinno wynosić ok. 15 bar,
tak więc moje ciśnienie HP=9 bar, wg mnie jest za niskie,
nie jestem ekspertem od układów klimatyzacji, ale po prostu czytam tu i tu...
pozdrawiam
  • Odpowiedz

Kikson

  2011-05-01, 11:20:10
Użytkownik
#7
Czym napełniali układ?? maszyną czy na wagę?? To był zakład specjalizujący się w klimie czy wulkanizator. Wygląda na zbyt małą ilość czynnika.
  • Odpowiedz

zibki

  2011-05-01, 11:57:32
Nowy użytkownik
#8
Kikson napisał(a):Czym napełniali układ?? maszyną czy na wagę?? To był zakład specjalizujący się w klimie czy wulkanizator. Wygląda na zbyt małą ilość czynnika
Profesjonalny zakład, porządna maszyna, na pewno 760 g czynnika, wcześniej w ubiegłym roku w październiku po napełnieniu w innym profesjonalnym warsztacie działo się to samo, dlatego pojechałem do innego w kwietniu br. i objawy są te same, a ta usterka pojawiła mi się latem ubiegłego roku, wtedy zaczęło mi chłodzić tak jakoś gorzej, po ustawieniu 22 stopni C obroty dmuchawy falują od 2 do 5 kresek na wyświetlaczu klimatronika, na pewno ilość czynnika jest w porządku
  • Odpowiedz

mt

  2011-05-03, 18:48:28
Użytkownik
#9
Ciśnienia ogólnie dobre, lepiej zajmnij się czystością lub drożnością skraplacza.
  • Odpowiedz

j_a_c

  2011-05-03, 18:58:01
Użytkownik
#10
a jak mocno dmucha z nawiewów? filtr pyłkowy kiedy wymieniony?
j_a_c WROCŁAW
  • Odpowiedz

zibki

  2011-05-05, 20:27:08
Nowy użytkownik
#11
mt napisał(a):Ciśnienia ogólnie dobre, lepiej zajmnij się czystością lub drożnością skraplacza
jeżeli wg Was ciśnienia: LP=2 i HP=9 są ok, to ja już nie wiem co może być nie tak,
w ostatnich dwóch latach miałem wymienianą 2x chłodnicę klimatyzacji, natomiast w ostatnim roku była ona 2x lutowana z powodu dwóch nieszczelności, chłodnica z zewnątrz nie jest zanieczyszczona,
j_a_c napisał(a):a jak mocno dmucha z nawiewów? filtr pyłkowy kiedy wymieniony?
wydaje mi się, że z nawiewów nadmuch jest ok, filtr pyłkowy wymieniany na początku roku, a następnie po przejechaniu 3 tys. km ponownie pod koniec kwietnia br., filtry kupuję firmy MAN (tym razem także z aktywnym węglem), nadal to samo...

nie wiem czy to może mieć znaczenie, ale przez ok. 3 lata miałem uszkodzoną klapkę nawiewu obiegu wewnętrznego, która znajduje się pod filtrem pyłkowym, została wymieniona w kwietniu br. i teraz już szyby mi nie parują, ale może przez to został zanieczyszczony w jakiś sposób parownik klimatyzacji,

jeżeli nie sprężarka to ja już nie wiem co jest nie tak...

zatem możliwe usterki to: zawór rozprężny??? chłodnica klimatyzacji??? osusacz??? parownik klimatyzacji???
więcej pomysłów już mi brak...
  • Odpowiedz

mg

  2011-05-05, 20:34:01
Top użytkownik
#12
Kikson napisał(a):Czym napełniali układ?? maszyną czy na wagę?? To był zakład specjalizujący się w klimie czy wulkanizator. Wygląda na zbyt małą ilość czynnika.

Jeśli na wagę to specjalistyczny? czy wulkanizacja?
  • Odpowiedz

zibki

  2011-05-05, 20:49:42
Nowy użytkownik
#13
mg napisał(a):Jeśli na wagę to specjalistyczny? czy wulkanizacja?
porządny zakład klimatyzacji, automatyczna maszyna bosch, wszystko było dla mnie do wglądu i było ok
  • Odpowiedz

Kikson

  2011-05-05, 21:04:26
Użytkownik
#14
mg napisał(a):
Kikson napisał(a):Czym napełniali układ?? maszyną czy na wagę?? To był zakład specjalizujący się w klimie czy wulkanizator. Wygląda na zbyt małą ilość czynnika.

Jeśli na wagę to specjalistyczny? czy wulkanizacja?

Maszyna lubi się mylić. Osobiście wolę wagę. To jakiego kto sprzętu używa nie do końca świadczy o poziomie jego wiedzy w danym temacie. Znam "specjalistów" którzy posiadają sprzęt do samochodówki za ciężkie pieniądze i w razie czegoś więcej niż rozczelnienie w układzie rozkładają ręce. rozmawiasz z takim o próbie szczelności, rzucasz hasło azot a on nie widzi sensu stosowania "takiego czegoś", bo kupił kompresor w Casto za 200 PLN i też sprawdzi. A przegrzanie <wow>!!!??? - występuje wtedy gdy zapomnisz uzupełnić płyn w układzie chłodzącym silnik!!! I gadaj z takim. Ale on ma maszynę za 15 tys wie lepiej.
  • Odpowiedz

miezala5

  2011-05-09, 09:40:48
Top użytkownik
#15
zibki napisał(a):
mt napisał(a):Ciśnienia ogólnie dobre, lepiej zajmnij się czystością lub drożnością skraplacza
jeżeli wg Was ciśnienia: LP=2 i HP=9 są ok, to ja już nie wiem co może być nie tak,
w ostatnich dwóch latach miałem wymienianą 2x chłodnicę klimatyzacji, natomiast w ostatnim roku była ona 2x lutowana z powodu dwóch nieszczelności, chłodnica z zewnątrz nie jest zanieczyszczona,
j_a_c napisał(a):a jak mocno dmucha z nawiewów? filtr pyłkowy kiedy wymieniony?
wydaje mi się, że z nawiewów nadmuch jest ok, filtr pyłkowy wymieniany na początku roku, a następnie po przejechaniu 3 tys. km ponownie pod koniec kwietnia br., filtry kupuję firmy MAN (tym razem także z aktywnym węglem), nadal to samo...

nie wiem czy to może mieć znaczenie, ale przez ok. 3 lata miałem uszkodzoną klapkę nawiewu obiegu wewnętrznego, która znajduje się pod filtrem pyłkowym, została wymieniona w kwietniu br. i teraz już szyby mi nie parują, ale może przez to został zanieczyszczony w jakiś sposób parownik klimatyzacji,

jeżeli nie sprężarka to ja już nie wiem co jest nie tak...

zatem możliwe usterki to: zawór rozprężny??? chłodnica klimatyzacji??? osusacz??? parownik klimatyzacji???
więcej pomysłów już mi brak...


A wymieniales kolego przy tych rozszczelnieniach filtr -odwadniacz?
Bo nie widze w opisach a jest to wazna rzecz!
Reszte z moich przemyslen masz na priv!
Pozdrawiam!
Robert
  • Odpowiedz

zibki

  2011-05-10, 19:32:03
Nowy użytkownik
#16
miezala5 napisał(a):A wymieniales kolego przy tych rozszczelnieniach filtr -odwadniacz?
Bo nie widze w opisach a jest to wazna rzecz!
Zgadza się, zapewne trafna uwaga.
Szczerze to się przyznam, że przy pierwszym rozszczelnieniu chłodnicy wymieniłem chłodnicę wraz z osuszaczem,
natomiast przy drugim rozszczelnieniu wymieniłem chłodnicę bez osuszacza, a za trzecim rozszczelnieniem jedynie lutowałem chłodnicę.
Oczywiście zgodzę się, że jest taka opcja ze osuszacz może trzymać i jest brudny zawilgocony i nadaje się natychmiast do wymiany.
Myślę, że wymienię najpierw osuszacz, zobaczę co będzie się działo.
Dzięki za wszelkie sugestie
Gdy rozwiążę już problem to oczywiście dam znać co i jak...
Pozdrawiam
  • Odpowiedz

llort

  2011-05-10, 20:47:32
Zaawansowany użytkownik
#17
mg napisał(a):
Kikson napisał(a):Czym napełniali układ?? maszyną czy na wagę?? To był zakład specjalizujący się w klimie czy wulkanizator. Wygląda na zbyt małą ilość czynnika.

Jeśli na wagę to specjalistyczny? czy wulkanizacja?
Jeśli na wagę to typowa WULKANIZACJA.Na wagę napełnia się stu procentowo sprawny układ chłodniczy.Zafajdany skraplacz lub parownik przy prawidłowym napełnieniu układu doprowadzają do poważnych usterek.Np.Prawidłowe napełnienie przy zabrudzonym skraplaczu doprowadza do objawów przepełnienia,a te z kolei do częstego uszkodzenia sprężarek.Fajne słowo.Nominalne napełnienie.Ten sam samochód z salonu palił 6l.A po 5-ciu latach 7.Czy coś się zmieniło?Tak.Proporcjonalnie odwrotnie.Paliwa dolewamy więcej a czynnika mniej ponieważ chłodnica i skraplacz wraz z czasem tracą moc i wydajność.Powierzchnia wymiany skraplacza i parownika się zmniejsza.Wszystko się utlenia.Nawet lamele szczególnie skraplacza klimatyzacji samochodowej pod wpływem wentylatora i pyłu który do omywa i z roku na rok zmniejsza jego wydajność działając jak piaskarka. Cool
Masz problem w dziedzinie chłodnictwa i kanalizacji?STEFAN BUD ci pomoże.Człowiek orkiestra.Ponoć tynki maszynowe wykonuje gratis.Do administracji to nie jest reklama
  • Odpowiedz

miezala5

  2011-05-11, 07:07:02
Top użytkownik
#18
llort napisał(a):
mg napisał(a):
Kikson napisał(a):Czym napełniali układ?? maszyną czy na wagę?? To był zakład specjalizujący się w klimie czy wulkanizator. Wygląda na zbyt małą ilość czynnika.

Jeśli na wagę to specjalistyczny? czy wulkanizacja?
Jeśli na wagę to typowa WULKANIZACJA.Na wagę napełnia się stu procentowo sprawny układ chłodniczy.Zafajdany skraplacz lub parownik przy prawidłowym napełnieniu układu doprowadzają do poważnych usterek.Np.Prawidłowe napełnienie przy zabrudzonym skraplaczu doprowadza do objawów przepełnienia,a te z kolei do częstego uszkodzenia sprężarek.Fajne słowo.Nominalne napełnienie.Ten sam samochód z salonu palił 6l.A po 5-ciu latach 7.Czy coś się zmieniło?Tak.Proporcjonalnie odwrotnie.Paliwa dolewamy więcej a czynnika mniej ponieważ chłodnica i skraplacz wraz z czasem tracą moc i wydajność.Powierzchnia wymiany skraplacza i parownika się zmniejsza.Wszystko się utlenia.Nawet lamele szczególnie skraplacza klimatyzacji samochodowej pod wpływem wentylatora i pyłu który do omywa i z roku na rok zmniejsza jego wydajność działając jak piaskarka. Cool

Wszystko tak jak mowisz!
ale to nie zmienia faktu ze ma niskie HP
a brudny skraplacz itp daje efekt za duzego HP
  • Odpowiedz

llort

  2011-05-11, 19:54:07
Zaawansowany użytkownik
#19
Niskie HP może być spowodowane niskim LP ponieważ LP nie posiada dostatecznej wydajności. Cool
Masz problem w dziedzinie chłodnictwa i kanalizacji?STEFAN BUD ci pomoże.Człowiek orkiestra.Ponoć tynki maszynowe wykonuje gratis.Do administracji to nie jest reklama
  • Odpowiedz

j_a_c

  2011-05-11, 21:07:48
Użytkownik
#20
aw tym roczniku może tez być już zapchany parownik a to już da taki objaw , lutowanie jest dość dyskusyjne jeśli sie udaje powinno sie po nim przepłukać układ bo jednak coś czasem wpadnie lub sie oderwie i wpadnie w dysze lub sprężarkę cieczko takie problemy rozwiązać przez internet mając tylko tyle danych ,żeby to rozgryźć trzeba by znać temperatury na poszczególnych elementach by odgadnąć co sie zapchało
j_a_c WROCŁAW
  • Odpowiedz

miezala5

  2011-05-12, 12:02:30
Top użytkownik
#21
llort napisał(a):Niskie HP może być spowodowane niskim LP ponieważ LP nie posiada dostatecznej wydajności. Cool


Nie zawsze!
Jak uklad sie przytyka np przez zamarznieta wilgoc!TO niskie cisnienie idzie do podcisnienia a wysokie rosnie!
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa