Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

jaka temp powinno wiac z kratek?

68 Odpowiedzi, 137980 Wyświetleń
1 2 3 Dalej

artkurkoarczi18

  2011-05-12, 12:57:31
Nowy użytkownik
#1
Zrobiłem dzisiaj taki test
auto stało w garażu temp w nim wynosiła 23-24C odpalilem ustawilem wianie na środkowe kratki, wszystkie kratki byly otwarte, max chlodzenie, klima na on, wiatrak na 5, wyszłęm z auta, zamklem, wczesniej dalem 1 term taki elektroniczny polozylem na desce rozdzielczej i wlozylem sensor to lewego nawiewu oraz taki zwykly polozylem z tylu na siedzeniu
odczekalem 10min
patrząc pod maske zauwazylem ze skraplacz jest cieply, nie gorący, wiatrak od chlodnicy wcale nie chodzil a od klimy chodzil razem z kompresorem, na początku wentylator klimy i kompresor sie krecil bo widzialem non stop po paru minutach wiatrak klimy i kompresor 8-10s dzialal i 4-5s nie dzialal i tak w kólko dlaczego?
w aucie na term na tylnim siedzeniu bylo ok 15C na term cyfrowym na desce rozdzieldzej 18-18,5C a na term wlozonym to kratki 9C zauwazylem ze jak dalem ten term do srodkowej kratki i zmiejszylem sile z 5 na 2 lub 3 to temp spadla do 8,5C a przez chwile bylo nawet 8,2C
czy to dobrze? czy ta temp nie jest zbyt duza?
w garazu bylo 25-26C bo patrzylem na termometr
jak uzyskac temp rzędu 2-5C z nawiewów lub temp na -? u kolegi w focusie pokazywalo cos kolo -5C czy jakos tak
aha i pod maską jedna rurka byla gorąca jak cholera a druga taka chlodnawa ale nie za bardzo
a kompresor wlaczal sie z wiatrakiem klimy jakby byly scalone
i przed przerwsze kilka min wiatrak=kompresor pracowaly non stop a później z przerwami az po 15min 8-10s pracy i 4-5s przerwy bo liczylem Big Grin
moglibyscie zrobic taki test we wlasnych autach?
auto stalo w garazu w cieniu przed testem temp wynosila 22-23C po teście 26-27C auto tak nagrzalo garażBig Grin drzwi otwarte
pozdr
  • Odpowiedz

crocens

  2011-05-12, 13:45:32
Top użytkownik
#2
hihi, fajne pytanie, od czego zależy temperatura nawiewu w kratkach?

Zależy od:
Temperatury powietrza wlotowego
Wilgotności powietrza wlotowego
Wydajności parownika
(zakładamy, że układ działa poprawnie)

i normalnym jest, że jk dasz wentylator na wolniejsze obroty to bedziesz miał zimne powietrze.
Zauważ jednak, że będzie go mniej i koniec końców mniejszą wydajność chłodniczą a więc cieplej w aucie (choć niewiele cieplej).
.
  • Odpowiedz

artkurkoarczi18

  2011-05-12, 16:05:36
Nowy użytkownik
#3
czyli 8,2-9C na kratkach dla mojej klimy jest ok? tyle jest ja obrotach jalowych jak auto stoi a jak jedzie to powinno lepiej chlodzic to dlaczego podczas jazdy zeby mi bylo ok to musze jechac non stop na wiatraku ustawionym 2-3 na obiegu otwartym lub zamknietym i to nie jest jakos chlodno i to przy 23-25C na dworze a po to jest chyba klima ze by pozamykac okna i smigac na polozeniu 1 i oddychac przyjemnym chlodnym powietrzem a jak bedzie ponad 30C to nawet na ustawieniu na maxa jakos chlodnio nie bedzie
temp z kratek jest ok czy nie?
  • Odpowiedz

elektromechanik

  2011-05-12, 19:57:37
Zaawansowany użytkownik
#4
1 Zawsze wentylator włącza się w momencie załączania sprężarki !!!!!!!

2 Temperatura powietrza z nawiewu zależy od czynników jak opisał kol. > crocens <.

3 Temperatura powietrza z nawiewu nie powinna być zbyt niska > chyba ze chcesz zasilić grono korzystające z usług medyków <.

4 Wydajność klimy wzrasta proporcjonalnie z obrotami silnika ( czyli podczas jazdy ).
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-05-12, 19:59:07 przez elektromechanik.)
  • Odpowiedz

miezala5

  2011-05-12, 20:07:32
Top użytkownik
#5
Kazdy normalny czlowiek powinien ustawic klime na 5-8C mniej niz na dworze!
Niestety jest ich nie wielu a pzozniej gadaja glupoty ze maja chyba grzyba w klimie bo non stop katar!Smile
Pozdrawiam!
Robert
  • Odpowiedz

crocens

  2011-05-12, 20:35:42
Top użytkownik
#6
elektromechanik napisał(a): 4  Wydajność klimy wzrasta proporcjonalnie z obrotami silnika ( czyli podczas jazdy ).

Zgadzam się, ale również więcej ciepła dostaje się do kabiny z powodu dużo większego owiewania samochodu. Nie wiem co przeważa, wzrost wydajności czy wzrost zapotrzebowania na chłód, może są równe Smile nie mniej taki fakt trzeba odnotować...
.
  • Odpowiedz

crocens

  2011-05-12, 20:48:20
Top użytkownik
#7
generalnie pytanie czy temp jest dobra czy zła jest bez odpowiedzi bez pomiaru wilgotności... dla przykładu:
klima 3,2kW, temperatura w aucie 24*C, wilgotność 80%: na wylocie 10*C
te same warunki tylko wilgotność 50%, temp na wylocie 4*C...
Różnica 6 stopni choć temperatura w aucie ta sama...

dlatego dobry serwis nie mierzy temperatury, od tego czy klima działa dobrze cz źle są inne parametry, niezależne (lub w małym stopniu zależne) od wilgoci lub temperatury...

dlatego uważam Twoje pytanie za złe, gdyż nikt z wiedzą Ci na nie nie odpowie, a Ci bez wiedzy wprowadzą Cię w błąd...

Nie mniej uważam, że taka temp z kratki by mnie zadowoliła, zdrowy byłbym i zaoszczędził kasę i na klimie (którejbym nie ruszał) i na doktorze (którego bym nie odwiedzał)... Smile

Nie chcę pisac całego referatu dlaczego 7-9*C jest w moim odczuciu dobrą temperaturą bo zje\ęłoby to parę stron. Ja osobiściewolałbym mieć niedobitą klimę i 7-9stC niż nabitą i mieć 3-5*C. A co do kolegi i jego -5 to jest to niemożliwe (też nie chcę pisać referatu, możesz mi po prostu zaufać ;P )
.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-05-12, 20:52:44 przez crocens.)
  • Odpowiedz

j_a_c

  2011-05-12, 21:11:07
Użytkownik
#8
poprzednik ma racje długo by pisać ale ustaw wentylator 1 i zamknięty obieg zobacz jaka wtedy będzie temp i pomysł co się stało?
j_a_c WROCŁAW
  • Odpowiedz

Shitashii

  2011-05-12, 21:20:16
Moderator
#9
a nie przypomina wam to janpl2 ??
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

klepik

  2011-05-12, 21:42:08
Nowy użytkownik
#10
Ja miałem tylko dwa razy samochody poniżej 3 stopni przy kratce. Jeden rekordowy poniżej jednego stopnia
  • Odpowiedz

artkurkoarczi18

  2011-05-13, 05:17:02
Nowy użytkownik
#11
no wlasnie Panowie ja chcialbym majac klime ustawic najnizszy bieg dmuchawy i jechac ale to nie wykonalne przy 25C na dworze jade non stop na 2-3 biegu dmuchawy, i czy obieg otwarty, czy zamkniety to niema za duzej róznicy dodam ze jakos super chlodno nie jest
przy temp powyzej 30C to jade na dmuchawie ustawionej prawie na maxa i tez jakos super chlodnawo nie jest
wlasnie mysle ze jak by bylo mniej na kratkach to bym mniejszą temp uzyskal ustawiając klime na min wydajnosc
zdziwilo mnie ze mam 8,2-9C na kratce a klima nie dziala jakos super, zdziwilo mnie takze ze napoczątku kompresor+wiatrak chodzily non stop lub z minimalnymi przerwami a po jakis kilku minutach chodzą juz caly czas w takich cyklach 8-10s kompresor z wiatrakiem sie krecą, wyłączają sie na 4-5s i znów sie kręcą 8-10s czyżby jakas usterka?
Na pełnym przeglądzie klimy byłem ok 3 lata temu i takze po tym przeglądzie spr temp i wtedy uzyskalem na kratkach jakies 9-9,5C wiec wychodzi ze teraz dziala klima lepiej, aha a sprezarka pracowala tak samo jak dzisiaj.

A jesli pytacie o wilgotnosc to mam stacje pogodową i wtedy co badalem te temp wilgotnosc wynosila ok 25%.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-05-13, 05:17:53 przez artkurkoarczi18.)
  • Odpowiedz

mg

  2011-05-13, 06:26:13
Top użytkownik
#12
artkurkoarczi18 napisał(a):Zrobiłem dzisiaj taki test
Może się starzeje Smile ale dawniej jak ktoś pisał pierwszy post to się przynajmniej przywitał.
  • Odpowiedz

artkurkoarczi18

  2011-05-13, 06:39:20
Nowy użytkownik
#13
sorki zapomnialem witam wszystkich i dziekuje za pomoc w tym temacie Cool
  • Odpowiedz

mg

  2011-05-13, 06:55:03
Top użytkownik
#14
Temperatura z kratek powinna być przynajmniej o dziesięć stopni niższa niż temperatura powietrza zasysanego z podszybia, przy maksymalnym nadmuchu, obiegu zew, i czystym filtrze kabinowym. Powinna być, co też nie jest regułą.
  • Odpowiedz

artkurkoarczi18

  2011-05-13, 07:19:53
Nowy użytkownik
#15
no to jesli uzyskalem 8,2-9C to jest ok? a na dworze bylo ok 25-26C
to dlaczego podczas jazdy klima wg mnie nie dziala tak jak powinna jest malo wydajna i trzeba bardzo rozkręcac wentylator? chyba ze ustawie nawiewy wprost na twarz to moge jechac na minimalnym ale z tego co czytalem tak sie nie robi, zew mam ustawione na szyby boczne a środkowe idealnie na wprost tak zeby nie wialy po mnie

mg możesz mi napisac takze czy temp tych rurek co napisalem wyżej są ok i dlaczego ten kompresor wlacza sie i wyłacza (napisalem o tym wyzej) to bardzo wkurza, jednak wnioskuje ze jakby nie było czynnika itp to bym w życiu nie osiągnąl 8,2C? dodam ze jak klime wyłączyłem to nawiewywało mi z kratek aż 25-27C a w aucie było ok 20-22C
  • Odpowiedz

cleanpark

  2011-05-13, 11:22:36
Użytkownik
#16
a jakie to jest auto????

może masz problem z klapami i miesza Ci ciepłe powietrze z nagrzewnicy z zimnym z parownika???????? Wtedy tez nie osiągniesz oczekiwanego efektu, zwłaszcza jak po wyłączeniu klimy dmucha cieplejszym powietrzem od zewnętrznego.....
  • Odpowiedz

artkurkoarczi18

  2011-05-13, 13:15:25
Nowy użytkownik
#17
nie no jesli chodzi o klapy mysle ze jest wszystko ok bo w garazu sie nagrzalo do 26-28C no i bez klimy dmuchalo 25-27C
a auto to carisma
jesli chodzi o tą prace sprezarki to jest ok? 8-9c sie kreci i 4s przerwy dlaczego tak czesto sie rozlacza i wlacza?
jak chodzi sprezarka to razem z nią wentylator klimy i to wygląda troszke dziwnie liczylem dokladnie 8-9s pracuje wyłacza sie na 4s i znów 8-9s pracuje i tak w kólko wszystko jedno czy dam na max nawiew itp ale przez pierwsze kilka min po uruchomieniu silnika jakies 5min to sprezarka pracowala non stop tylko kilka razy sie odlaczyla
moze dlatego ze sie odlacza to na kratkach jest 8,2-9C zamiast no wlasnie ilu? -5C? 2C? 5C?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-05-13, 13:20:32 przez artkurkoarczi18.)
  • Odpowiedz

cleanpark

  2011-05-13, 13:46:40
Użytkownik
#18
to zmierz sobie jeszcze jaką masz temp parownika..........

a tak wogóle to wydmuchuje CI właściwą ilośc powietrza z kratek????
może kabinówka też była wymieniana 3 lata przy ostatnim serwsie klimatyzacji....

ps a mam takie pytanie do specjalistów mądrzejszych ode mnie (apropos nie robienia serwisów klimy, jeżdzenia z niedobitą itd...) jak wytłumaczycie niską wydajnośc klimatyzacji i nagle po serwisie mimo iż czynnika prawie nie brakowało (max ubytki na poziomie 50gr) nagle klima zdrowieje....?????
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2011-05-13, 15:35:36
Top użytkownik
#19
cleanpark napisał(a):to zmierz sobie jeszcze jaką masz temp parownika..........

a tak wogóle to wydmuchuje CI właściwą ilośc powietrza z kratek????
może kabinówka też była wymieniana 3 lata przy ostatnim serwsie klimatyzacji....

ps a mam takie pytanie do specjalistów mądrzejszych ode mnie (apropos nie robienia serwisów klimy, jeżdzenia z niedobitą itd...) jak wytłumaczycie niską wydajnośc klimatyzacji i nagle po serwisie mimo iż czynnika prawie nie brakowało (max ubytki na poziomie 50gr) nagle klima zdrowieje....?????
Na tym polega prawidłowy serwis klimatyzacji.Czy słyszałeś o oczyszczaniu czynnika z opiłków i innych zanieczyszczeń które znajdują sie w układzie?
  • Odpowiedz

artkurkoarczi18

  2011-05-13, 16:25:38
Nowy użytkownik
#20
okey Panowie no i nadal niewiem czy u mnie klima pracuje tak jak nalezy czy nie?
Jak kupiłem carismę czyli ok 3 lata temu to odrazu wymienilem rozrząd, wszystkie plyny, filtry itp oraz nabiłem klime z tym ze po nabiciu wydawalo mi sie ze chlodzi tak samo, pamietam ze po nabiciu spr temp powietrza z kratek i wynosila 9C nie mniej a teraz po 3 latach sprawdzalem ponownie i wychodzi ze jest lepiej bo 8,2C to az sie ucieszylem ale czy 8,2C jest ok?
jak juz mówiłem auto stalo w garazu temp w garazu 24C pod koniec testów ok 27C auto odpalilem dalem nawiew na maxa i na lewej kratce po 10min mialem 9C jak zmniejszylem do 2 nawiew zrobilo sie 8,7C a jak dalem do środkowej kratki to bylo 8,5 i 8,2C mniej nie uzyskalem wynik jest ok? nigdzie niemoge doczytac sie czy ok? jedni mówią ze musi byc 6-9C a inni ze koniecznie ponizej 6C. Zauwazylem ze przez 5min po uruchomieniu silnika sprezarka pracowala non stop z przerwami ale ich bylo tylko pare a po 5min juz caly czas tak chodzila jaby sie jej nie chcialo, w lodówce jak sprezarka sie wlaczy to pracuje kilkanascie min i sie wyłacza na kilkadziesiąt a u mnie pracuje 8s i wyłącza sie na 4s to bardzo wkurza, jest cos nie tak? ale mimo to ze tak sprezarka sie wylacza to mam 8,5-9C caly czas z kratek wiec ok? Może ja za duzo wymagam od klimy? Jak wy ustawiacie te swoje klimy nawiew dajecie na środkowe kratki czy na szyby? nogi? ja daje na środkowe, temp na min, obieg otwarty czy zamknięty? a wiatrak na jaką pozycje? aha i środkowe kratki mam wszystkie pootwierane i ustawione wszędzie tylko nie na pasazerów i przy takim ustawieniu nie jestem w stanie uzyskac w aucie przyjemniej temp wg mnie powietrze odbija sie od bocznych szyb i juz ogrzewa jak dam nawiew na pysk konkretnie to nawet na 1 jest zimo ale ja tak nie lubie najlepiej dalbym na szyby i ok ale w taki sposób nawet troche nie ochlodze auta.
a filtr kabinowy wymieniam sam zawsze tak jak piszą w instrukcji
klima nie smierdzi wiec nie odgrzybialem zresztą moge sam w swoim zakresie kupic odgrzybiacz na allegro za kilkanascie zl i samemu odgrzybic klime?
Słyszałem opowieści od znajomych jak oni klimy nie cierpią ze mimo to ze dadzą nawiew na 1 bieg to w aucie jest zamrazarka to ja takie oczy zrobilem :mad: bo jakim cudem u nich jest zamrazarka i muszą wlaczac ogrzewanie jak u mnie jest gorąc, moze to dlaczego ze mam czarne auto?
Zresztą jaka by musiala byc wydajna i super klima zeby przy ustawieniu na szyby lub nawet na środek i pozycji 1 w aucie bylo tak chlodno zeby podkrecac ogrzewanie Big Grin
Skraplacz u mnie jest cieply ale nie gorący a 1 rurka klimy jest zimna a 2 co idzie ze skraplacza do osuszacza jest cholernie gorąca tak ma byc? Tylko jak auto stoi to sprezarka wlacza sie i wylacza to podejrzewam ze podczas jazdy jest nawiew powietrza tz wiatru i pewnie auto uwaza ze nie musi wlaczac wentylatora klimy wiec jak nie wlacza wentylatora to i sprezarka nie dziala bo u mnie wyntylator chodzi tylko wtedy jak sprezarka sie kreci tz jej wewnętrza część?
Czy mozna domowym sposobem jeszcze cos zrobic zeby bylo lepiej np zeby zbic temp z tych 8,5-9C do jakis 4-6C lub jeszcze mniej?

pozdrawiam
  • Odpowiedz

mg

  2011-05-13, 17:20:09
Top użytkownik
#21
Aaa! CARISMA!, fabryczna nastawa termostatu parownika w w/w modelu oscyluje w granicach temperatur które podajesz więc klimatyzacja pracuje właściwie. Jedyne co możesz zrobić to pilnować aby filtr kabinowy był czysty a jeśli takowego niema to wymyć parownik. W niektórych egzemplarzach są tylko przetłoczenia przewidziane do montażu filtra.
  • Odpowiedz

artkurkoarczi18

  2011-05-13, 17:24:13
Nowy użytkownik
#22
Cytat:wymyć parownik
jak? gdzie on jest?
  • Odpowiedz

mg

  2011-05-13, 18:28:33
Top użytkownik
#23
Za chwilę zadasz pytanie czy wymyć go ludwikiem czy szamponem. Tongue
Jeśli masz filtr kabinowy to go wymieniaj. Za schowkiem jest parownik.
Masz filtr kabinowy czy nie?
  • Odpowiedz

Derek

  2011-05-13, 20:09:45
Użytkownik
#24
A może kolega ma aktywną pianę i karchera sobie może ustawić Smile
  • Odpowiedz

cleanpark

  2011-05-14, 09:22:40
Użytkownik
#25
TAdeusz tak słyszałem, a pytanie było skierowane do kolegi Crocensa któy zalecał nie robienie serwisu klimatyzacji..........SmileSmileSmile
  • Odpowiedz
1 2 3 Dalej

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa