Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

jaka temp powinno wiac z kratek?

68 Odpowiedzi, 138098 Wyświetleń
Wstecz 1 2 3 Dalej

crocens

  2011-05-14, 10:29:37
Top użytkownik
#26
cleanpark Smile

Nie wiem gdzie przeczytałeś, że jestem przeciwko serwisom, na pewno nie miałem tego na myśli.
Natomiast jestem przeciwko oczyszczaniu czynnika oraz nabijaniu na temperaturę wywiewu z kratki w aucie.

Nie mniej uważam, że lepszy jest brak serwisu niż serwis u nabijacza który ma tylko maszynkę, bez wiedzy.

A co do jeżdżenia na niedobitej klimie to była tylko moja dygresja, nikomu tego nie polecam choć gdybym miał mieć na wylocie z klimy 4-5*C to na pewno bym coś z tym zrobił... Wink
.
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2011-05-14, 11:26:27
Top użytkownik
#27
Sorki cleanpark, nie doczytałem wątkui
  • Odpowiedz

artkurkoarczi18

  2011-05-14, 11:49:33
Nowy użytkownik
#28
mam koledzy filtr kabinowy i sam go wymieniam wiec ok

a co do odgrzybienia to warto kupic preparat na allegro za kilkanascie zł i samemu odgrzbic klime? czy lepiej nie ruszac jak nie smierdzi?

Czy to normalne ze przez pierwsze min kompresor+wentylator klimy pracują non stop a po 5min kompresor sie kreci razem z wentylatorem tylko 8-9s i sie odlacza na 4s i znów to samo? podejrzewam ze jak chodzil non stop np po kilka min i przerwa to lepiej by chlodzilo, w lodówce kompresor jak sie zalaczy to parenascie min nabija bo slychac dobrze. Gdy silnik cieply i jak wylacze klime to jak pracuje kompresor to sie odlacza ale jak zalacze to kompresor odrazu sie nie wlaczy tylko po kilku, kilkunastu sekundach, jak kompresor i wiatrak sie nie krecą to klima dziala? czynnik sie przesuwa? i powietrze jest ochladzane?

Czy wkoncu ta temp czyli 8,2-9C na kratce jest ok? to górna granica czy dolna? a moze jest calkowicie ok? Jak odbylem dzisiaj podróż to pytalem sie pasażerów jak sie czują w aucie czy nie za gorąco itp? to powiedzieli ze jest ok, ale chłodno im nie jest, zimno takze nie ale gorąco tez nie a dzisiaj znowu nie bylo takiego upalu bo 18-20C tylko slonce mocno grzało a klima byla wlaczona na obiegu zamkniety, później otwartym i wiatrak na polozeniu 2 a przez pierwsze kilka minut to wiatrak na maxa i obieg zamkniety, jak nawiewu nie skieruje na twarz to efektu chlodzenia praktycznie niema.

Nabijać byłem 3 lata temu i zauwazylem ze klima od tego czasu nie zmniejszyla wydajnosci a nawet lepiej chlodzi bo temp spadla do 8,2 a bylo 9C wiec postanowilem nie nabijac, filtr wymieniam sam a odgrzybic takze mógłbym sam ale czy nie zepsuje sobie nic jak to "świństwo" wlacze sobie w aucie na 20min? klima nie smierci i wg mnie nigdy nie smierdziala, po ozonowaniu duzej różnicy nie zauwazylem.

Ja tam nigdy nie mialem auta z klimą wiec nie jestem zorientowany jak to powinno dzialac, zauwazylem ze w niektórych autach z klima którymi jechalem powietrze bylo o wiele bardziej lodowate i mniej sie auto nagrzewalo, zresztą moje jest czarne i mocno pochlania cieplo, myślałem ze w aucie z klimą mozna pozamykac szyby i jechac nawet w polarze i sie nie pocic, ustawic nawiew na 1 i na szyby i miec 17-22C gdy na dworze ponad 30C jednak sie przeliczylem bo zeby tak ochlodzic to trzeba jechac na max nawiewie a jak mam dac nawiew na max to wg mnie lepiej klime i nadmuch calkowicie wyłaczyc i uchylic tylne okna i tez jest przyjemny chłód, zresztą jak otworzymy szyby to nawet w upaly bardzo duze jedzie sie ok i przyjemnie tyle ze glosno, a jak uzytkujemy klime to takze jest glosno bo trzeba na max ustawieniach jechac.
  • Odpowiedz

cleanpark

  2011-05-14, 12:52:27
Użytkownik
#29
Przy różnicy temp 17 w aucie ponad 30 na pola jak wysiądziesz z auta to zemdlejesz, a jak nie Ty to Twoja Pani....... za duża różnica temperatur.......
  • Odpowiedz

cleanpark

  2011-05-14, 12:54:30
Użytkownik
#30
ps ja też jestem przeciwny wymieniaczom na wulkanizacji jeśli nie mają o tym pojęcia, a będzie coraz gorzej bo maszyny coraz tańsze, wulkanizatorzy nie mają co robić poza sezonem a i w sezonie nie robią kokosów bo jest ich coraz więcej i robią coraz mniej aut i za mniejsze pieniądze więc są w .... ale to powinno ich zmotywować do nabycia wiedzy poza maszynką!!!!!!!!!.......
  • Odpowiedz

artkurkoarczi18

  2011-05-14, 13:04:19
Nowy użytkownik
#31
cleanpark napisał(a):Przy różnicy temp 17 w aucie ponad 30 na pola jak wysiądziesz z auta to zemdlejesz, a jak nie Ty to Twoja Pani....... za duża różnica temperatur.......
no tak ale bym sie cieszyl jak by mozna tak zchlodzic bo bym ustawil na 1 i mógłbym na szyby dac i bylo by chlodno bo przy mojej klimie to podedrzewam ze przy ponad 30 zeby schlodzic do jakis 22C to klima musiala by pracowac na max obrotach i to pewnie bym tych 22 nie osiagnął

odpowie mi ktos na moje w. zamieszczone pytania?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-05-14, 13:05:22 przez artkurkoarczi18.)
  • Odpowiedz

crocens

  2011-05-14, 13:11:48
Top użytkownik
#32
no tak, tylko sytuacja jest prosta. Jeżeli ktoś nie ma wiedzy na dany temat to nie jest świadomy, jak skomplikowany on może być a to powoduje, że myślą, że maszyna to panaceum na całe zło Wink
ale takie jest życie Smile damy sobie z nimi radę Wink Choć osobiście problem mnie mniej dotyczy, naprawiam tylko parenaście klim w sezonie, większość błache sprawy. Jak są poważniejsze (np. potrzebny kanał) odsyłam do znajomego fachowca Smile
.
  • Odpowiedz

artkurkoarczi18

  2011-05-14, 13:19:56
Nowy użytkownik
#33
napisze mi ktos z was odpowiedzi na te pytania bardzo bylbym wdzięczny

mam koledzy filtr kabinowy i sam go wymieniam wiec ok

a co do odgrzybienia to warto kupic preparat na allegro za kilkanascie zł i samemu odgrzbic klime? czy lepiej nie ruszac jak nie smierdzi?

Czy to normalne ze przez pierwsze min kompresor+wentylator klimy pracują non stop a po 5min kompresor sie kreci razem z wentylatorem tylko 8-9s i sie odlacza na 4s i znów to samo? podejrzewam ze jak chodzil non stop np po kilka min i przerwa to lepiej by chlodzilo, w lodówce kompresor jak sie zalaczy to parenascie min nabija bo slychac dobrze. Gdy silnik cieply i jak wylacze klime to jak pracuje kompresor to sie odlacza ale jak zalacze to kompresor odrazu sie nie wlaczy tylko po kilku, kilkunastu sekundach, jak kompresor i wiatrak sie nie krecą to klima dziala? czynnik sie przesuwa? i powietrze jest ochladzane?

Czy wkoncu ta temp czyli 8,2-9C na kratce jest ok? to górna granica czy dolna? a moze jest calkowicie ok? Jak odbylem dzisiaj podróż to pytalem sie pasażerów jak sie czują w aucie czy nie za gorąco itp? to powiedzieli ze jest ok, ale chłodno im nie jest, zimno takze nie ale gorąco tez nie a dzisiaj znowu nie bylo takiego upalu bo 18-20C tylko slonce mocno grzało a klima byla wlaczona na obiegu zamkniety, później otwartym i wiatrak na polozeniu 2 a przez pierwsze kilka minut to wiatrak na maxa i obieg zamkniety, jak nawiewu nie skieruje na twarz to efektu chlodzenia praktycznie niema.

Nabijać byłem 3 lata temu i zauwazylem ze klima od tego czasu nie zmniejszyla wydajnosci a nawet lepiej chlodzi bo temp spadla do 8,2 a bylo 9C wiec postanowilem nie nabijac, filtr wymieniam sam a odgrzybic takze mógłbym sam ale czy nie zepsuje sobie nic jak to "świństwo" wlacze sobie w aucie na 20min? klima nie smierci i wg mnie nigdy nie smierdziala, po ozonowaniu duzej różnicy nie zauwazylem.

Ja tam nigdy nie mialem auta z klimą wiec nie jestem zorientowany jak to powinno dzialac, zauwazylem ze w niektórych autach z klima którymi jechalem powietrze bylo o wiele bardziej lodowate i mniej sie auto nagrzewalo, zresztą moje jest czarne i mocno pochlania cieplo, myślałem ze w aucie z klimą mozna pozamykac szyby i jechac nawet w polarze i sie nie pocic, ustawic nawiew na 1 i na szyby i miec 17-22C gdy na dworze ponad 30C jednak sie przeliczylem bo zeby tak ochlodzic to trzeba jechac na max nawiewie a jak mam dac nawiew na max to wg mnie lepiej klime i nadmuch calkowicie wyłaczyc i uchylic tylne okna i tez jest przyjemny chłód, zresztą jak otworzymy szyby to nawet w upaly bardzo duze jedzie sie ok i przyjemnie tyle ze glosno, a jak uzytkujemy klime to takze jest glosno bo trzeba na max ustawieniach jechac.
  • Odpowiedz

crocens

  2011-05-14, 13:21:47
Top użytkownik
#34
Panie B...

Czy Ty potrafisz czytać?
NIKT NIE WIE CZY 8,2-9 STOPNI CELSJUSZA W TRAKCIE JAZDY NA WENTYLATORZE 1 JEST DOBRYM PARAMETREM.
różnica wilgotności rzędu 15% to zmiana temp na wlocie o 1,4-2 stopnia to ską mamy wiedzieć, czy jest dobrze? Jak nie masz termometru dotykowego (takiego którym zmierzysz temperaturę rury powrotnej), nie masz manometrów, to nikt Ci ku... nic nie pomoże bo tutaj wróżki nie siedzą...

Jedyne co można ci odpowiedzieć to tak: im większy wentylator tym cieplejsze powietrze ale jest go więcej i suma sumaru będzie w aucie chłodniej!

Im mniejszy wentylator tym powietrze zimniejsze ale jest go zdecydowanie mniej! I suma sumaru będzie w aucie CIEPLEJ.

Ale ja już to pisałem, tylko nie wiem czy ty nie czytasz co Ci ludzie piszą czy masz to w dupie.

I ostatnia odpowiedź: Różnica temp. większa od 6-7*C jest cholernie niezdrowa! rozumiesz? 30st na dworze - 7st = 23st C w aucie. I koniec, nie mniej bo wylądujesz u lekarza i zapłacisz więcej niż za tą naprawę!

I skończ pisać o temperaturze na kratkach wylotowych bo to nie jest żaden ważny parametr. To czy wieje 5*C czy 10*C nic nie oznacza, może poza tym że jest cos gazu i sprężarka się kręci. Ale nic więcej!
.
  • Odpowiedz

artkurkoarczi18

  2011-05-14, 13:58:27
Nowy użytkownik
#35
nie denerwuj sie ok?

8,2-9C było na jalowych obrotach jak auto stalo, na max nawiewie 9C na 2 było 8,2-8,5C przy temp zewn ok 26C i wilgotnosci 25%

a jesli chodzi o prace sprezarki to pracuje ok? wyzej napisalem jak pracuje wlasnie mnie to irytuje

ok ale zeby uzyskac 23C przy 30C na dworze to musze jechac z klimą rozkreconą na maxa tak ze nie slysze swoich mysli a jak by byla wydajniejsza to bym dal 1 i na szyby i mialbym 23C gdy na dworze 30C myslalem ze majac klime bede jezdzil caly czas z nawiewiem na 1 i bedzie mi za zimno ze bede musial podkrecac ogrzewanie bo tak pisza wszedzie w artykułach

a termometr mam elektroniczny i tą sonde temp out wlozylem w kratke tak ze ok 1cm byla w kratce a na nawiewie środkowym temp byla o ok 0,5C mniejsza dlaczego? dziwi mnie to, nawiewy masz pootwierane i ustawione na twarz? czy jak?

dzięki
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-05-14, 14:04:25 przez artkurkoarczi18.)
  • Odpowiedz

cleanpark

  2011-05-14, 14:09:22
Użytkownik
#36
TO JAK JESTES ZDECYDOWANY NA NAPRAWĘ TO POJEDZ DO FACHOWCA NIECH PODŁĄCZY MANOMETRY TO PRZYNAJMNIEJ BĘDZIE WIADOMO JAKIE SĄ PARAMETRY PRACY UKŁADU

ps a ktoś wie czy tam jest czujnik na parowniku????
  • Odpowiedz

mg

  2011-05-14, 14:57:11
Top użytkownik
#37
mg napisał(a):Aaa! CARISMA!, fabryczna nastawa termostatu parownika w w/w modelu oscyluje w granicach temperatur które podajesz więc klimatyzacja pracuje właściwie. Jedyne co możesz zrobić to pilnować aby filtr kabinowy był czysty a jeśli takowego niema to wymyć parownik. W niektórych egzemplarzach są tylko przetłoczenia przewidziane do montażu filtra.

Nie umiesz czytać...
W Carismach fabryczna nastawa temperatury na wylocie z parownika jest stosunkowo wysoka
8-10st, napisz do producenta zażalenie.
Sprężarka włącza się i wyłącza jak opisujesz w carismach.
Reasumując z tego co tu wypunktowałeś układ klimatyzacji zachowuje się prawidłowo.

PS Prywatne pytanie: czy nie masz przypadkiem nadwagi? Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-05-14, 15:00:18 przez mg.)
  • Odpowiedz

Shitashii

  2011-05-14, 15:10:20
Moderator
#38
Ja bym zadał takie pytanie do artkurkoarczi18: CZY TY OBY MASZ RÓWNO POD SUFITEM?
Dziękuję, skończyłem.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

artkurkoarczi18

  2011-05-14, 17:27:06
Nowy użytkownik
#39
1. ok rozumiem, nadwagi nie mam jestem chudy Big Grin i mam równo Shitashii Smile ja Was nie obrażam, niewiem co wy tacy nerwowi jestescie? Cool Cool Cool
dziękuję
zawsze myślałem ze jak auto ma klime to ma normalną klime i nie myslałem ze są klimy super wydajne i jakies pseudo klimy, rozumiem ze w carismach są pseudo klimy takie zabawki nie dorówujace prawdziwym, w necie doczytalem sie ze temp powinna oscylowac miedzy 2-6C a powyzej 8C to juz jest źle, do takiego stopnia ta klima slabiutko dziala ze czasami poprostu wylaczam klime i uchylam okna i sobie jezdze mimo ze mam auto z klimą, dodam takze ze w busach, autokarach turystycznych i w innych pojazdach takze są klimy i kierowcy nie ustawiają ich tak ze pasażerowie nie mogą ze sobą rozmawiac inaczej niz krzycząc do siebie poprostu cichutko pracują i w autokarze jest cichutko i ja wlasnie tez tak chcialbym miec w aucie

4. co do kompresora to myslalem ze cos jest z nim nie tak bo wygladalo ze chcialby chodzic a nie moze, a go cos rozlacza przez pierwsze kilka minut pracuje non stop a później go odlacza i na jalowych obrotach mialem 8C to podejrzewam ze jak jade to chlodzi tak samo na pewno nie lepiej a powinno, bo obroty otrzymuje ok 1800-3000 wiec powinno leciec chlodniejsze powietrze, no i auto jest w ruchu wiec wiatr chlodzi, moze komputer mysli ze wiatr chlodzi i wentylatora nie puszcza od klimy? jednoczesnie nie pozwoląc sie sprezarce włączyć? sprezarki nigdy nie slysze podczas jazdy, na postoju co chwile sie wlacza i zalacza ale podczas jazdy nie jestem w stanie ocenic czy chodzi czy nie

3. Co do odgrzybiania warto samemu odgrzybic auto kupując preparat na alledrogo?

4. Czytałem na forum ze jak ustawie na klimie temp np 22C a nadworze jest mniej to klima sie nie zalaczy mimo ze jest wlaczona a zauwazylem ze zawsze sie wlacza, nawet zimą dopiero sie wylaczy jak sam ją wyłącze, dlaczego zimą nie chodzi w trybie osuszanie? po co ma sprezarka chodzic jak ogrzewam wnętrze?

5. Jeszcze takie prywatne pytanie jak Wy ustawiacie klime tz nawiew, jaki obieg, jaka temp? jaka predkosc nawiewu? czy kratki na desce macie wszystkie pootwierane? gdzie ustawione? Ja mam aut klime jednak w 90% przypadków korzystam z opcji manualnej.

Dziękuję wszystkim udzielajacym się w moim temacie, stawiam wszystkim piwko i kliknął bym na pomógł jakby sie dało Cool
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-05-14, 17:28:33 przez artkurkoarczi18.)
  • Odpowiedz

mg

  2011-05-14, 17:50:42
Top użytkownik
#40
Jednak masz nadwagę :lol:
Dam Ci dobrą radę: wyciągnij z parownika czujnik temperatury i wsadź go w.
Satysfakcja gwarantowana. Powaga
  • Odpowiedz

mg

  2011-05-14, 17:57:22
Top użytkownik
#41
...kanał dolotowy do wymiennika
  • Odpowiedz

Derek

  2011-05-14, 20:42:49
Użytkownik
#42
artkurkoarczi18 napisał(a):obroty otrzymuje ok 1800-3000 wiec powinno leciec chlodniejsze powietrze, no i auto jest w ruchu wiec wiatr chlodzi, moze komputer mysli ze wiatr chlodzi i wentylatora nie puszcza od klimy?

Wszystko zależy od ciśnienia. Podczas jazdy jest lepsze odprowadzenie ciepła ze skraplacza zatem ciśnienie jest niższe więc może nie być potrzeby załączenia wentylatora.

artkurkoarczi18 napisał(a):sprezarki nigdy nie slysze podczas jazdy, na postoju co chwile sie wlacza i zalacza ale podczas jazdy nie jestem w stanie ocenic czy chodzi czy nie

Myślę, że słyszysz załączenie się wentylatora a nie sprężarki. Nie diagnozuj na słuch tylko zajrzyj pod maskę i zobacz czy tarczka sprzęgła się obraca.

artkurkoarczi18 napisał(a):Jeszcze takie prywatne pytanie jak Wy ustawiacie klime tz nawiew, jaki obieg, jaka temp? jaka predkosc nawiewu? czy kratki na desce macie wszystkie pootwierane? gdzie ustawione? Ja mam aut klime jednak w 90% przypadków korzystam z opcji manualnej.

Masz podobny styl pisania jak kolega janpl2. Pisze się tzn. W prywatnym akurat nie mam klimy, ale w służbowym dostawczaku kratki pootwierane ustawione na nogi i szyby nawiew na 2/4, manual.
  • Odpowiedz

wally

  2011-05-14, 20:43:54
Użytkownik
#43
Panowie, nie rozumiem Waszego sarkazmu. Kolega moim zdaniem dobrze pisze - przy obecnych warunkach pogodowych 8-9stC na kratkach na najnizszym biegu oznacza meczarnie w lecie (przy temp. ze wnetrznych w okolicach 30-35stC) i przestancie nabijac mu glowe jakimis pierdolami. Zakladajac, ze na zewnatrz jest 25stC i z kratek leci 9stC - czy naprawde uwazacie, ze w zamknietej puszce jaka jest auto (w srodku przy +25stC na zewnatrz temperatura osiaga cos kolo 40stC), uda sie sie zejsc do komfortowych 25stC z klimatyzacja wyrabiajaca 9stC z kratek? Ludzie otrzasnijcie sie!

W tygodniu sprawdzilem w dwoch wlasnych autach jak wyglada sytuacja - przy temp. zewnetrznej ok 23stC w aucie bylo wlasnie 40stC.

1. honda crv
z kratek powietrze na najnizszym biegu oraz obiegu otwartym osiaga spokojnie 4-5stC i jadac 20km w korkach jestem w stanie zejsc z poczatkowych 40stC do 26-27stC w kabinie. Jest to baaaardzo komfortowa temperatura w kabinie. Klima jest wydajna

2. honda civic
ten sam dzien, 1.5godziny pozniej. z kratek powietrze na najnizszym biegu oraz obiegu otwartym osiaga nie mniej niz 8.5-9.5stC i jadac 20km w korkach nie jestem w stanie osiagnac jakiegokolwiek komfortu temperaturowego - zwyczajnie powietrze z kratek o temp. w okolicach 9stC nie daje rady schlodzic auta.

Wiec powiedzcie mi koledzy - czy klima w civicu jest wydajna, czy tez nie?
  • Odpowiedz

mg

  2011-05-14, 20:48:35
Top użytkownik
#44
Wally z mojej kratki wyrastają kwiatki.
  • Odpowiedz

mg

  2011-05-14, 20:52:25
Top użytkownik
#45
,,jaka temp powinno wiac z kratek?"

Tytuł taki
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-05-14, 20:54:04 przez mg.)
  • Odpowiedz

wally

  2011-05-14, 21:42:12
Użytkownik
#46
zazdroszcze Smile
  • Odpowiedz

crocens

  2011-05-15, 05:17:20
Top użytkownik
#47
wally, odpowiem ci tak samo jak koledze co zakładał temat: Nie wiem czy w Twoim civicu jest wydajna klima czy nie. Pewnie po ciśnieniach pracy i temperaturze rury ssącej bym Ci powiedział ale nie po temperaturze wylotu z kratki Smile
.
  • Odpowiedz

wally

  2011-05-15, 06:21:14
Użytkownik
#48
Crocens, absolutnie sie zgadzam ze podstawa to cisnienia. Niestety jest tutaj pewien problem, zalozylem kilka dni temu watek z pytaniem o diagnoze mojej klimy i oraz pytanie gdzie w warszawie mozna podjechac na diagnoze i niestety mimo prosb nikt nie polecil zadnego zakladu. Nie rozumiem, wszyscy z branzy psiocza na nabijaczy, kazdy pisze co powinno sie zrobic w dobrym serwisie tylko nikt nie wspomina ktory serwis jest dobry a ktory omijac, moze Ty pomozesz?
  • Odpowiedz

crocens

  2011-05-15, 06:50:54
Top użytkownik
#49
niestety, chętnie bym Cię do siebie zaprosił, ale jestem ze śląska Smile
.
  • Odpowiedz

wally

  2011-05-15, 07:15:11
Użytkownik
#50
Ehn szkoda bo.nabijaczy w okolicy jest sporo a moj byly serwis na pytanie czemu co rok klima robi sie pusta oowiedzial ze w civicu jest malo gazu i z kazdym rokiem gaz sam znika. Ciekawe no lodowka mojej babci od 30 lat nie by
a ani razu na dobijaniu
  • Odpowiedz
Wstecz 1 2 3 Dalej

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa