Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

MAN F 90 Grzeją się rurki od klimy

14 Odpowiedzi, 15454 Wyświetleń

sebotrucker

  2011-05-20, 22:38:48
Użytkownik
#1
Witam tak jak w temacie dzisiaj było bardzo gorąco +30 stopni w cieniu klima na 1/4 rurki między sprężarką a parownikiem ciepłe sprężarka włącza się i wyłącza natomiast jak ustawie tak na 1/2 to rurki robią się strasznie gorące a rurka od sprężarki do skraplacza wręcz parzy sprężarka wtedy chodzi non stop co się dzieje :?:
Natomiast kiedy jadę i ustawię temp. na 1/2 klima działa normalnie z przerwami sprężarka włącza sie dosłownie na 5 sekund rurki wszystkie są zimne :wink: Mało tego postanowiłem włączyć klimę na 3/4 i też w środku robi się bardzo chłodno a gdy zatrzymałem się na chwile rurki były chłodne co się dzieje :?:
Czy powodem tego może być brak wentylatora na skraplaczu klimy i gdy nie ma obiegu powietrza przez skraplacz czynnik po prostu nie chłodzi się w chłodniczce tylko się nagrzewa. Mam taki pomysł żeby założyć wentylator na 24V który włączał by się wraz z włączeniem sprężarki co wy na to jest sens się w to bawić :?: :wink:
  • Odpowiedz

Shitashii

  2011-05-20, 22:46:00
Moderator
#2
No zdecydowanie powinien być wentylator! Reszta jak piszesz.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

sebotrucker

  2011-05-20, 22:51:18
Użytkownik
#3
tylko, że te skurczybyki orginalnie tego nie miałySmile
Jeszcze jedno pytanko w osuszaczu mam wziernik w którym jak załączy się klima przez chwile jest pełny cieczą później wszystko się w nim pieni a następnie ciecz jest tak rzucana na tą szybkę czy tak powinno być czy jest za mało czynnika?Smile
  • Odpowiedz

Shitashii

  2011-05-20, 22:56:56
Moderator
#4
Jeśli było tak w oryginale, to znaczy, że można jej używać tylko podczas jazdy. Może masz zator w układzie, no albo nieszczelność.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

sebotrucker

  2011-05-21, 04:33:12
Użytkownik
#5
Gaz był napełniany rok temu 1,5 KG więc możliwe że jest go już trochę mniej trzeba chyba będzie podjechać do "wulkanizatora" niech sprawdzi Smile
  • Odpowiedz

sebotrucker

  2011-05-23, 11:33:11
Użytkownik
#6
Witam wentylatorek zamówiony będzie zamontowany przed chłodnicą jest to wentylator pchający taki jak montują do chłodni termo kinga załączał się będzie wraz z włączeniem sprężarki mam jedno pytanko tylko czy będzie potrzebny jakiś dyfuzor? Bo chłodniczka jest troszkę większa niż wentylatorek i nie będzie chłodzić całej jej powierzchni.
  • Odpowiedz

radekklimat

  2011-05-23, 18:19:24
Moderator
#7
To co opisałes to jest problem z ogrzewaniem chyba a nie z klima.
Ten wiatrak dodatkowy jest ci wogóle nie potrzebny natomiast podłacz manometry i napisz jakie masz cisnienia a ustawianie siły nadmuchu nie ma wiekszego wpływu na cisnienia w układzie i co za tym idzie na temperature rurek.
  • Odpowiedz

sebotrucker

  2011-05-23, 21:07:41
Użytkownik
#8
nie nie wszystko jest ok tyle, że przy temperaturze powietrza powyżej 25* rurki od klimy strasznie się grzeją i sprężarka zaczyna działać prawie, że cały czas i z kratek nie leci już tak zimne powietrze jak powinno. Natomiast gdy jadę wszystko jest okej rurki zimne z kratek wieje chłodekSmile
Dodam tylko że najbardziej grzeje się rurka między sprężarką a chłodniczką ona ma się grzać cały problem polega na tym, że chłodniczka powinna obniżyć temp i później rurka powinna być co najwyżej ciepła a u mnie praktycznie nie czuć żeby rurka się coś schłodziła wychodząc z chłodnicy i dlatego chcę zamontować ten wentylatorSmile
  • Odpowiedz

Robert81r

  2011-05-23, 21:19:23
Zaawansowany użytkownik
#9
w ktorym miejscu w tym Manie masz ten skraplacz zamontowany ?
Wentylator silnika zwykle wisko czy sterowane elektrycznie ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-05-23, 21:24:40 przez Robert81r.)
  • Odpowiedz

radekklimat

  2011-05-24, 05:44:05
Moderator
#10
Miedzy sprezarka a skraplaczem ma sie grzac a moze skraplacz jest brudny od owadow i innego badziewia no i nadal nie podałes jakie masz cisnienia.
  • Odpowiedz

sebotrucker

  2011-05-24, 13:26:24
Użytkownik
#11
Wisko jest sterowane poneumatycznie a chłodniczka jest na samym przodzie za zderzakiem za skraplaczem jest intercoller za nim chłodnica wody więc nie ma mowy żeby powietrze schłodziło skraplacz od wentylatora skraplacz ma 2 lata i jest czyściutki jak nowySmile
  • Odpowiedz

radekklimat

  2011-05-24, 17:11:08
Moderator
#12
Kolego fabrycznie nie ma dodatkowego wiatraka wiec jego montaz jest zbedny a wentylator na wiskozie napewno sobie poradzi i odprowadzi ciepło.
Moze w instalacji został azot albo powietrze i przez to sie mocniej grzeje i brak wydajnosci z podwyzszonym cisnieniem. Przy uszkodzonej sprezarce tez beda podobne objawy.
  • Odpowiedz

Robert81r

  2011-05-24, 21:40:15
Zaawansowany użytkownik
#13
Cytat:Wisko jest sterowane poneumatycznie a chłodniczka jest na samym przodzie za zderzakiem za skraplaczem jest intercoller za nim chłodnica wody więc nie ma mowy żeby powietrze schłodziło skraplacz od wentylatora skraplacz ma 2 lata i jest czyściutki jak nowySmile

czyli masz normalny uklad jak w innych pojazdach. Nie trzeba tam dodatkowego wentylatora.
Nie spotkalem sie jeszcze z zalaczeniem pneumatycznym wentylatora - no ale moze sa takie wynalazki. Samochody ze zwyklym wiskiem, sterowanym bimetalem w wisku (czyli dopiero przy odpowiedniej temperaturze) daja rade. Nie wiem jak w tym Manie, ale przy zewnetrzym sterowaniu wentylatorem bardzo czesto zalaczenie klimy powoduje zasterowanie wentylatora i wymuszenie jakichs tam obrotow.
Sprawdz tylko jeszcze czy nie jest zarabany brudem intercooler oraz chlodnica za skraplaczem.
Bedziesz niestety musial podlaczyc manometry.
  • Odpowiedz

sebotrucker

  2011-05-25, 21:16:43
Użytkownik
#14
witam dzisiaj założyłem wentylatorek na chłodnicę i powiem tak sytuacja poprawiła się i to bardzo włączam klimę na postoju na 3/4 i obroty dmuchawy na full bez wentylatora pompa tylko raz na początku dała radę i wyłączyła się po chwili znów się włączyła i już nie dała rady przewody od samej chłodnicy do parownika gorące sam osuszacz parzy a miedzy pompą a skraplaczem nawet nie dotykałem druga próba z wentylatorem przewód między sprężarką a skraplaczem gorący między skraplaczem a parowniekiem letni sam filtr odwadniacz ciepły sprężarka włącza się dosłownie na chwilę poprawa jest i to ogromnaSmile
W następnym tygodniu jestem umówiony u "wulkanizatora" na sprawdzenie ilości czynnika bo na pewno jest go dużo mniej niż powinno bo w wzierniku płyn się pieni a nie powinien a trzy lata nie był napełnianySmile
Fotka skraplacza z wentylatoremSmile
http://imageshack.us/photo/my-images/88/...25360.jpg/
jak widać zmieścił by się jeszcze jeden wentylator ale ten co jest spokojnie daję radeSmile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-05-25, 21:20:51 przez sebotrucker.)
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa