Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Tabela ciśnień HP i LP czynnika R134a od temperatury?

37 Odpowiedzi, 64695 Wyświetleń
Wstecz 1 2

Shitashii

  2012-06-03, 14:04:59
Moderator
#26
LP: w granicach 2 barów
HP: 10-20 barów.
To jest dla ciebie odpowiedź. Ale w pewnych warunkach i te wartości mogą być niewłaściwe. Taka jest prawda. To nie 2+2 że jest zawsze 4.
To tak jak ze spalaniem. 10 osób powie że ich passaty palą poniżej 9l/100km, a u ciebie jednego jest 9,5. To jest dobrze czy źle? A przecież na to wpływa masa czynników.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

shel82

  2012-06-03, 17:51:41
Nowy użytkownik
#27
Shitashii napisał(a):LP: w granicach 2 barów
HP: 10-20 barów.
To jest dla ciebie odpowiedź. Ale w pewnych warunkach i te wartości mogą być niewłaściwe. Taka jest prawda. To nie 2+2 że jest zawsze 4. 
To tak jak ze spalaniem. 10 osób powie że ich passaty palą poniżej 9l/100km, a u ciebie jednego jest 9,5. To jest dobrze czy źle? A przecież na to wpływa masa czynników.

Dzięki w końcu jakaś normalna wypowiedz wiem, że napełnianie klimatyzacji powinno się wykonywać poprzez dopełnienie układu odpowiednią wagą czynnika, ale w moim przypadku nie wiem dokładnie jaki mam kompresor, a co gorsze mam wymienione kilka przewodów w układzie co także zapewne wpływa na pojemność klimatyzacji (przynajmniej tak doczytałem w kilku opracowaniach), dlatego już sam nie wiem czym się sugerować?
  • Odpowiedz

mentor12

  2012-06-03, 18:25:45
Top użytkownik
#28
Co to jest dopełnienie układu?Zapewne Twoja babcia i rodzice korzystają ze starych lodówek domowych i nie potrzebują usługi nabicia.Dobijasz swoją lodówkę i podczas co rocznego przeglądu odciągasz czynnik i olej aby ponownie nabić.?Ile gram oleju dodajesz w Polarze 150 a ile w donbasie o tej samej wydajności :rolleyesNie przekonują mne podręczniki uczące że podczas eksploatowania autoklimatyzacji ma prawo wybyć do atmosfery rocznie 15 procent napełnienia po serwisie z badaniem szczelności.To jakaś paranoja broszurkowa usprawiedliwiająca nie profesjonalne serwisy nakręcająca producenta czynników.Albo jest coś szczelne albo nie.W stacjonarnych urządzeniach chłodniczych Też mamy do czynienia z ruchomymi elementami instalacji.Dlaczego w nich nie są dopuszczalne rocznie 15-sto procentowe ubytki?
"Wszelka innowacja nie jest zasługą badań rynkowych ani starannie dobranych grup dyskusyjnych, ale dziełem rozzłoszczonych ludzi."

Tom Peters
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-06-03, 18:43:09 przez mentor12.)
  • Odpowiedz

awax

  2012-06-03, 19:16:42
Top użytkownik
#29
shel82 napisał(a):
Shitashii napisał(a):LP: w granicach 2 barów
HP: 10-20 barów.
To jest dla ciebie odpowiedź. Ale w pewnych warunkach i te wartości mogą być niewłaściwe. Taka jest prawda. To nie 2+2 że jest zawsze 4. 
To tak jak ze spalaniem. 10 osób powie że ich passaty palą poniżej 9l/100km, a u ciebie jednego jest 9,5. To jest dobrze czy źle? A przecież na to wpływa masa czynników.

Dzięki w końcu jakaś normalna wypowiedz wiem, że napełnianie klimatyzacji powinno się wykonywać poprzez dopełnienie układu odpowiednią wagą czynnika, ale w moim przypadku nie wiem dokładnie jaki mam kompresor, a co gorsze mam wymienione kilka przewodów w układzie co także zapewne wpływa na pojemność klimatyzacji (przynajmniej tak doczytałem w kilku opracowaniach), dlatego już sam nie wiem czym się sugerować?

Doczytywanie zacznij od podstaw,czyli najprostszy obieg chłodniczy.
  • Odpowiedz

majki

  2012-06-03, 19:33:23
Użytkownik
#30
R 134 dane z Politechniki Poznańskiej
16C - HP 8,5-13 -LP 1,5-2
21C - HP 12-18 - LP 1,5-2
27C - HP 14-21 - LP 1,5-2
32C - HP 16-24 - LP 1,5-2
38C - HP 19-26 - LP 1,5-3
43C - HP 22-28 - LP 1,5-3,3
  • Odpowiedz

shel82

  2012-06-03, 19:44:28
Nowy użytkownik
#31
majki napisał(a):R 134 dane z Politechniki Poznańskiej
16C - HP 8,5-13 -LP 1,5-2
21C - HP 12-18 - LP 1,5-2
27C - HP 14-21 - LP 1,5-2
32C - HP 16-24 -  LP 1,5-2
38C - HP 19-26 - LP  1,5-3
43C - HP 22-28 - LP 1,5-3,3

Dzięki!

awax napisał(a):Doczytywanie zacznij od podstaw,czyli najprostszy obieg chłodniczy.
Prosiłbym abyś już nie wypowiadał się w moim temacie, ponieważ Twoje wypowiedzi nic nie wnoszą jednocześnie proszę Moderatora tego działu o zwrócenie uwagi na takie-puste nabijanie postów, z góry dziękuję.

mentor12 napisał(a):Ja sądzę że najbardziej prosty układ to oddanie ciepłego moczu obniżającego temperaturę ciała ludzkiego.Układ bardzo wydajny w podwyższonych temperaturach ciała.Np.Przeziębienie lub grypa gorączkowa

Kolejny błyszczy...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-06-03, 19:49:47 przez shel82.)
  • Odpowiedz

mentor12

  2012-06-03, 19:53:19
Top użytkownik
#32
No i zapewne podasz linka gdzie ten osobnik pod tym się podpisał
"Wszelka innowacja nie jest zasługą badań rynkowych ani starannie dobranych grup dyskusyjnych, ale dziełem rozzłoszczonych ludzi."

Tom Peters
  • Odpowiedz

shel82

  2012-06-03, 20:07:13
Nowy użytkownik
#33
mentor12 napisał(a):Nie przekonują mne podręczniki uczące że podczas eksploatowania autoklimatyzacji ma prawo wybyć do atmosfery rocznie 15 procent napełnienia po serwisie z badaniem szczelności.To jakaś paranoja broszurkowa usprawiedliwiająca nie profesjonalne serwisy nakręcająca producenta czynników.Albo jest coś szczelne albo nie.W stacjonarnych urządzeniach chłodniczych Też mamy do czynienia z ruchomymi elementami instalacji.Dlaczego w nich nie są dopuszczalne rocznie 15-sto procentowe ubytki?

Między innymi dlatego, że R134a stosowany w klimatyzacjach samochodowych tu pozwolę sobie zacytować:
1) Rozpuszczalność
R134a nie jest rozpuszczalnikiem a na dodatek po dłuższej pracy wytrąca się z niego coś w rodzaju parafiny i potrafi zatkać kapilarę (rurka około 1mm),

2) Reakcje z metalami
R134a jeżeli w układzie zostanie trochę wilgoci robi się lekko żrący więc można sobie wyobrazić co się dzieje z rurkami z stali, miedzi i aluminium w lodówce,

3) Głośność sprzętu
R134a Lodówki na tym gazie są prawie niesłyszalne lub lekki pomruk,

no i R134a jest silnie przenikliwy, zżera cynk, magnez, ołów i aluminium powyżej 2% magnezu, za to nie gryzie uszczelek :-)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-06-03, 20:12:49 przez shel82.)
  • Odpowiedz

mentor12

  2012-06-03, 20:13:13
Top użytkownik
#34
A co na to zabrudzony skraplacz lub uszkodzony bieg silnika wentylatora skraplacza.Takie dane idealne można wywnioskować nie będąc po Politechnice tylko z programów komputerowych ogólnie dostępnych.A te dane nie mają nic wspólnego z codziennością diagnozowania problemów w układachTo są przykłady ciśnień czynnika a nie powietrza zewnętrznego.
"Wszelka innowacja nie jest zasługą badań rynkowych ani starannie dobranych grup dyskusyjnych, ale dziełem rozzłoszczonych ludzi."

Tom Peters
  • Odpowiedz

majki

  2012-06-03, 20:21:46
Użytkownik
#35
tak ta tabelka jest tylko czysto teoretyczna ,a nie praktyczna
16C - HP 8,5-13 -LP 1,5-2
21C - HP 12-18 - LP 1,5-2
27C - HP 14-21 - LP 1,5-2
32C - HP 16-24 - LP 1,5-2
38C - HP 19-26 - LP 1,5-3
43C - HP 22-28 - LP 1,5-3,3
  • Odpowiedz

shel82

  2012-06-03, 20:28:08
Nowy użytkownik
#36
mentor12 napisał(a):A co na to zabrudzony skraplacz lub uszkodzony bieg silnika wentylatora skraplacza.Takie dane idealne można wywnioskować nie będąc po Politechnice tylko z programów komputerowych ogólnie dostępnych.A te dane nie mają nic wspólnego z codziennością diagnozowania problemów w układachTo są przykłady ciśnień czynnika a nie powietrza zewnętrznego.

Co do cytatu, mnie zawsze uczono i tak robię z doświadczenia, że jak coś naprawiam to staram się sprawdzać wszelkie opcje układu wykluczając dodatkowe usterki, a nie tylko naprawić to co jest w danym momencie zgłasza Ci klient - wnioskuję, że tak nie robisz?

Nie rozumiem Cię całkowicie stwierdziłeś, że układ klimatyzacji samochodowej powinien być albo szczelny, albo nie, a ja podałem kilka przykładów, które jednak wpływają na szczelność-upływność.

PS: pisz po polsku!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-06-03, 20:29:53 przez shel82.)
  • Odpowiedz

mentor12

  2012-06-03, 20:35:59
Top użytkownik
#37
Spamer ma takie prawo jak nazwa wskazuje Smile
"Wszelka innowacja nie jest zasługą badań rynkowych ani starannie dobranych grup dyskusyjnych, ale dziełem rozzłoszczonych ludzi."

Tom Peters
  • Odpowiedz
Wstecz 1 2

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa