Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

klimatronik

15 Odpowiedzi, 19534 Wyświetleń

Guest

  2006-04-18, 10:57:44
Gość
#1
rzecz dot. klimatronik w mercedesie klasy e '96. otoz po wlaczeniu klimy (zgaszona dioda przy przycisku EC), ustawieniu temp na LO oraz wlaczeniu opcji auto, wentylatory zaczynaja dzialac z pelna moca, ale powietrze jest chlodne, ale nie zimne (tak jakby klima nie chodzila wogole). temp na zewnatrz to 15 stopni, auto srednio nagrzane. czynnik byl napelniany jakos w padzierniku (wczesniej nie bylo wogole), tydzien po napelnieniu byla sprawdzana szczelnosc i bylo niby ok. wtedy tez po podlaczeniu komputera, bylo sprawdzane zalaczanie sprzegla i bylo ok. po napelnieniu klima chodzila chyba dobrze (ciezko bylo to raczej sprawdzic ze wzgledu na to, ze temperatury juz nie byly za wysokie, ale powietrze lecialo wrecz lodowate, smigla sie zalaczaly). co moze byc powodem nie dzialania klimy ? czy mozliwe, ze sprzeglo przez zime sie uszkodzilo, czy tez moze przez ten czas czynnik wyparowal (nie wiem moze jakas mala nieszczelnosc, ktora nie objawila sie po tygodniu od napelnienia?) ? a moze po prostu nie zalacza bo nie widzi takiej potrzeby (min ustawienie temp to 14 stopni pozniej jest LO, temp na zewn to ok 15 stopni)?
  • Odpowiedz

Guest

  2006-04-20, 17:52:36
Gość
#2
Bez wizyty u specjalisty sie nie obedzie... Sprzegielko mozesz sam zdiagnozowac (niech ktos nacisnie ci przycisk od klimy w aucie a ty posluchaj czy bedzie slychac przelaczanie sprzegielka lub lekki spadek obrotow) Czynnik mogl wyparowac i tez bedzie slabiej dzialala.. Spr szczelnosc cisnienia itd. Pozdrawiam
  • Odpowiedz

spin

  2006-04-28, 09:49:42
Nowy użytkownik
#3
a wiec tak: sprawdzone zostalo cisnienie w ukladzie i bylo 0. panu od klimy wyszlo, ze nieszczelnosc jest w chlodnicy klimy (w okolicy wirnika prawego wiatraka). chlodnica wymieniona na nowa. wczoraj ponownie zostal napelniony freon (R134a). i teraz mam pytanie: osoba, ktora to napelniala powiedziala, ze oleju nie dodaje, bo olej jest juz w sprezarce i jak freon uciekl z ukladu to olej i tak zostal. czy mial racje ? pytam bo sie nie znam a nie chcialbym miec jakis niespodzianek. druga sprawa to wentylatory klimy - klima dzialala ok 20-30 min, temp na zewn to ok 20 stopni, a wentylatory sie nie zalaczyly - czy juz mam sie czym martwic czy jeszcze poczekac na wieksze upaly ? cisnienie w ukladzie doszlo do 3 bar po stronie niskiego cisnienia, po stronie wysokiego niestety nie wiem, bo gosciu nie mial przy sobie koncowki do podlaczenia.
zauwazylem jeszcze jeden objaw: po wlaczeniu klimy w srodku slychac takie jakby syczenie przy srodkowych nawiewach. ktos wie co to moze byc ? cholera ciagle cos :evil:
  • Odpowiedz

awax

  2006-04-28, 20:42:37
Top użytkownik
#4
Witam
Z podanych objawów nie da się postawić pewnej diagnozy,mogę jedynie stwierdzić,że przy wymianie skraplacza należy uzupełnić olej.
Dziwne też podajesz objawy:
-ciśnienie ssania 3 bary i brak pracy wentylatorów,a jednoczesne "syczenie"wewnątrz samochodu,to wzajemnie się wyklucza zakładając prawidłowe napełnienie.
Podaj chociaż temperaturę powietrza wydmuchiwanego do wnętrza z nawiewów.
Mała rada kupiłeś krowę i żałujesz na łancuch inaczej mówiąc masz Mesia i pozwalasz bawić się komuś kto ZAPOMNIAŁ końcówki do wysokiego,napisz czy chociaż miał wagę.
Pozdrawiam
  • Odpowiedz

spin

  2006-04-29, 11:38:49
Nowy użytkownik
#5
Cytat:Podaj chociaż temperaturę powietrza wydmuchiwanego do wnętrza z nawiewów.
temperatura byla ustawiona na 14 stopni, nawiew na max,
Cytat:Mała rada kupiłeś krowę i żałujesz na łancuch inaczej mówiąc masz Mesia i pozwalasz bawić się komuś kto ZAPOMNIAŁ końcówki do wysokiego
no tak, bo wiedzialem po rozmowie telefonicznej ze jak przyjedzie to zapomni koncowki :lol:
Cytat:napisz czy chociaż miał wagę.
nie mial, odbylo sie to w ten sposob, ze najpierw podlaczyl kompresorek i zrobil proznie, pod odlaczzeniu kompresora odczekal ok 25-30min (zeby sprawdzic czy cisnienie sie nie zmienia), potem podlaczyl butle z r134a (nie wiem czy ma to znaczenie, ale odwrocil ja, tzn zaworem butli w dol), nastepnie uruchomic auto i klime (ustawienia te co powyzej), pochodzilo to troche, potem odlaczyl butle, zostawil tylko cisnieniomierz (cisnienie tak jak pisalem) i to wszystko.
  • Odpowiedz

awax

  2006-04-29, 13:34:51
Top użytkownik
#6
Witam
Jedż po prostu do zakładu serwisowego.
Ten specjalista,który Ci napełniał jest po prostu naciągaczem i nie ma o tym zielonego pojęcia.Klimy lepiej do tego czasu nie używaj (chodzi o olej)
Pozdrawiam
  • Odpowiedz

spin

  2006-04-29, 17:46:13
Nowy użytkownik
#7
ok rozumiem, ale czy mozesz mi w takim razie odpowiedziec czy fakt, ze napelniajac czynnik nie dodal oleju mogl spowodowac takie syczenie w srodku w okolicy srodkowych nawiewow (syczenie wystepuje tylko po wlaczeniu klimy). jak powinno w takim przypadku (po wymianie chlodnicy klimy) wygladac prawidlowe napelnienie ?
  • Odpowiedz

awax

  2006-04-29, 18:25:14
Top użytkownik
#8
Witam
Syczenie i olej to dwie różne sprawy.
Olej trzeba uzupełnić gdyż w wymienianym skraplaczu została znaczna część oleju .Orientacyjnie można przyjąć ,że w zależności od tego jaką masz sprężarkę około 28-35 ml.Ja dodałbym 35 ml.
Syczenie spowodowane jest prawdopodobnie zbyt małą ilością czynnika co potwierdza brak pracy wentylatora i jedynie 3 bary na ssaniu mogą dziwić ale jest to możliwe zarówno jeżeli sprężarka posiada zmienną wydajność lub wnętrze samochodu i temperatura zewnętrzna są ok 20 st.
Uff .Reasumując ,jedż do serwisu z prawdziwego zdarzenia i wykonaj wszystko od początkuConfusedprawdzenie szczelności,dopełnienie olelu,napełnienie czynnikiem itd.
Pozdrawiam i proszę o informacje o wynikach,a klimy ja bym nie używał do tego czasu.
  • Odpowiedz

awax

  2006-04-29, 18:42:54
Top użytkownik
#9
Jeszcze jedno.Twój mechanik popełnił mnóstwo błędów:
-nie uzupełnił oleju;
-próżnię wytwarzał jedynie od strony ssania co utrudnia jej osiągnięcie po tłocznej stronie (Nie wiem jak długo pracowała pompa próżniowa i czy to w ogóle była pompa cz też co by mnie nie zdziwiło była to jakaś sprężarka):
-Nie sprawdził szczelności na nadciśnieniu co po wymianie skraplacza należało uczynić;
-napełniał prawdopodobnie ciekłym czynnikiem jeżeli z typowej butli,czego na ssącą stronę nie powinno się robić;
-nie zważył ile czynnika napełnił;
-nie sprawdził automatyki wentylatorów;
-nie zmierzył nawet temperatury powietrza w nawiewach........

Czy można popełnić więcej błędów????????? chociaż przecież nie zdetonował Ci skraplacza,nie zdążył zajeżdzić sprężarki,nie spalił Ci samochodu .....................
  • Odpowiedz

spin

  2006-05-04, 10:27:09
Nowy użytkownik
#10
na wstepie chce sie poprawic: wprowadzilem w swoim opisie blad jesli chodzi o cisnienie: przy zalaczonej klimatyzacji wynosi ono 2 bary przy temp zewn ok 16 stopni. klima niby chlodzi, ale wentylator sie nie zalacza, syczenie przy tej temp zewn jest jakby mniejsze (to o ktorym pisalem poprzednio bylo przy ok 23 stopniach na zewn). kiedy zostalo nabite do cisnienia 3 barow, sprezarka zaczela wariowac - sprzeglo zalaczalo i wylaczalo co chwila, a w pewnej chwili wentylatory sie zalaczyly, ale bardzo slabo (obracaly sie). co moga oznaczac takie objawy ? czy jest mozliwe, ze to przez ze proznia zostala zle wykonana ? aha proznia byla robiona kompresorkiem podlaczonym do zaworu niskiego cisnienia przez ok 5 min.
  • Odpowiedz

awax

  2006-05-04, 19:28:45
Top użytkownik
#11
Spin.Jesteś bardzo nieprecyzyjny.
Objawy,które podajesz wzajemnie ię wykluczają lubdodatkowo występują inne usterki (np.presostat)
Z Twojego opisu zaczynam domyślać się,że to Ty próbujesz samodzielnie naprawić.
Bez wizyty w profesjonalnym serwisie w kolejnym poście poinformujesz np.,że wybuchł skraplacz lub sypnęła się sprężarka.
Poinformuj koniecznie serwis o tym co było zepsute i co "naprawiliście"
pozdrawiam
  • Odpowiedz

skylark

  2006-05-15, 09:59:23
Użytkownik
#12
Ręce opadają!!!!! jak się to czyta....
Co za baran (bo innego określenia się nie da użyć) wziął się za napełnianie klimatyzacji.
Chciałbym dodać jeszcze jedno czego nie wychwycił avax wyliczając błędy.
Karygodnym jest napełnianie płynem przy włączonej sprężarce (ciecze się nie sprężają)... miałeś wiele szczęścia że nie poleciały płyty zaworowe w sprężarce.

Czym jeszcze zaskoczą mnie "napełniacze klimatyzacji"?... teraz już chyba niczym.
Specjalista klimatyzacji samochodowych i ogrzewań postojowych typu Webasto
  • Odpowiedz

awax

  2006-05-15, 18:36:05
Top użytkownik
#13
skylark ,nic się nie bój.Jeszcze nie raz będziesz zaskoczony.
Dzisiaj np. przyjechał do mnie klient Pasatem 2002 r "tylko napełnić"
Okazało się ,że sam wymienił skraplacz na troszeczkę inny,a że węże nie pasowały to przecią je i połączył na opaski stalową rurką.To autentyczne.
pozdrawiam
  • Odpowiedz

jack

  2006-08-04, 10:53:27
Nowy użytkownik
#14
witam pana AWAX i muszę pana zdziwić takie połączenie na opaski działa u mojego kolegi już od roku i wpełni się sprawdza czemu i ja jestem zaskoczony zostały zastosowane szerokie opaski ok15 mm zciskane śrubą i trzyma??
  • Odpowiedz

awax

  2006-08-04, 18:43:21
Top użytkownik
#15
Oczywiście można i tak tylko,że ja nie podpisałbym się pod takim rozwiązaniem zwłaszcza,że na 10 przypadków zapewne zdarzyłby się jakiś do poprawki.
Gwoli ścisłości bardziej chodziło mi o zastosowanie stalowej rurki jako łącznika i może się żdziwisz ale to konkretne połączenie nie trzymało.
Pozdrawiam
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa