Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

renault-sprężarka klimatyzacji zatrzymuje się

28 Odpowiedzi, 24230 Wyświetleń
1 2 Dalej

bolanty

  2012-05-11, 22:25:26
Nowy użytkownik
#1
Po 5-ciu sekundach od włączenia klimatyzacji sprężarka zatrzymuje się ,łapie pasek i idzie dym.Spec powiedział ,że zatarta.
Wymontowałem i przy ruchu ręką kręcia się normalnie pompuje.
Zamontowałem inną używaną niby dobrą ,napełniony układ wymieniony osuszacz i dokładnie to samo.
Moje petania
1.Czy to,że zatrzymuje się po paru sekundach od włączenia to typowy obja zatartej,po zdemontowaniu kręci się ok olej bez śladów metalicznych szarości
2.Czy zatarty zawór ozprężny i wzrastające ciśnienie mogą zatrzymać sprężarkę
3.Czy sprężarka jak się zatrze wyłącza elektromagnes ,u mnie jak widać nie wyłącza
4.Czy mam pecha i obie są zatarte
  • Odpowiedz

driver1979

  2012-05-12, 04:38:23
Użytkownik
#2
Jesteś pewny co do ilości czynnika w układzie ? Może jest za dużo.
  • Odpowiedz

awax

  2012-05-12, 05:30:54
Top użytkownik
#3
Ja mam za to jedno pytanie:
1.Czy kiedykolwiek doczekamy się tego,żeby pytający podawał podstawowe parametry,w tym wypadku ciśnienia LP i HP ?

Tak na marginesie to przepis UE aby osoby zajmujące się serwisem autoklimatyzacji posiadały ukończone szkolenie w tym zakresie wydaje się jak najbardziej uzasadniony.
Przyzwoitość i uczciwość wobec Klienta wymaga aby serwisant orientował się choćby w minimalnym stopniu jak działają poszczególne podzespoły układu autoklimatyzacji.
  • Odpowiedz

bolanty

  2012-05-12, 08:49:11
Nowy użytkownik
#4
nie mogę podać ciśnienia bo nie wiem.Jak zasugerowałem mojemu specowi od klimy ,żeby sprawdzić ciśnienie, to mówił ,że nie można ,bo osuszacz jest na powrocie przed samą aprężarką i nie może zmierzyć czy sprężarka daje ciśnienie,a na nim się mierzy.
Powiedz mi gdzie się mierzy to mu powiem ,że jest kiepski.
Po za tym czy może być zatarta sprężarka i dopiero na obrotach się zaciera,a jak wyciągnę z auta to się kręci OK ,pompuje,a olej jest bez znaków szarości od zatarć
Cały czas chodzi mi po głowie,czy zawór rozprężny jak nie puszcza to czy ciśnienie może zatrzymać sprężarkę i dlaczego przy zatrzymaniu nie puszcza sprzęgło
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-05-12, 08:53:36 przez bolanty.)
  • Odpowiedz

awax

  2012-05-12, 09:06:12
Top użytkownik
#5
Jedz po prostu do normalnego profesjonalnego serwisu autoklimatyzacji zanim Twój spec rozwali Ci układ.
Przy prawidłowym napełnieniu zawór rozprężny nie spowoduje takich zatrzymań sprężarki.Czynnik zostałby skroplony w skraplaczu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-05-12, 09:08:58 przez awax.)
  • Odpowiedz

bolanty

  2012-05-12, 09:35:35
Nowy użytkownik
#6
a co z tym zatarciem sprężarki ,czy może tak się zatrzeć ,że po wymontowaniu pokręcając ręką chodzi OK
  • Odpowiedz

awax

  2012-05-12, 09:48:59
Top użytkownik
#7
Jeszcze małe pytanko,jaki to jest renault?
  • Odpowiedz

awax

  2012-05-12, 09:50:08
Top użytkownik
#8
bolanty napisał(a):a co z tym zatarciem sprężarki ,czy może tak się zatrzeć ,że po wymontowaniu pokręcając ręką chodzi OK
Teoretycznie tak,ale ja osobiście w to w tym wypadku nie wierzę
  • Odpowiedz

Shitashii

  2012-05-12, 09:50:43
Moderator
#9
bolanty napisał(a):Jak zasugerowałem mojemu specowi od klimy ,żeby sprawdzić ciśnienie, to mówił ,że nie można ,bo osuszacz jest na powrocie przed samą aprężarką i nie może zmierzyć czy sprężarka daje ciśnienie,a na nim się mierzy.
Powiedz mi gdzie się mierzy to mu powiem ,że jest kiepski. -- powiedz mu!!
(...)
Prowokacja czy absurd?
A ciśnienia mierzy się tam, gdzie są przyłącza serwisowe.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-05-12, 09:51:32 przez Shitashii.)
  • Odpowiedz

awax

  2012-05-12, 09:55:54
Top użytkownik
#10
Chyba niewiedza "speca"
Ten model może mieć skraplacz z filtrem ,który wpięty jest w obiegu skraplacza i wtedy będzie zatrzymywał sprężarkę.Dziwne,że zawór bezpieczeństwa nie zadziałał,ani nie rozwaliło węży.
  • Odpowiedz

bolanty

  2012-05-12, 10:13:16
Nowy użytkownik
#11
Spróbuję ogarnąć "tam gdzie są przyłącza serwisowe"oczywiście jasne ,ale gdzie się mierzy to ciśnienie między jakimi elementami ,z tego co u mnie patrzyłem to można tylko przy zaworze doładowania na osuszaczu
Odnośnie podpowiedzi kolegi Awax-a,czyli zatkany filtr przy skraplaczu mógłby zatrzymywać sprężarkę.
Zawór bezpieczeństwa nie zadziałał,bo może jednak obie sprężarki są zatarte,ale ponawiam pytanie dlaczego po wyjęciu z auta obie można swobodnie pokręcać i pompują elegancko ,czy akurat w obydwu zatarcie może występować dopiero na obrotach
  • Odpowiedz

awax

  2012-05-12, 10:17:25
Top użytkownik
#12
Kolego ,może warto było napisać od razu,ze Twój "spec" skasował Ciebie za płukanie układu i napełnienie całe 150 zł. plus 50 za dopełnienie czynnika.
Tu wszelkie porady są bez sensu,to fuszerka .
http://www.espacepl.org/forum/next_topic/8048.htm
  • Odpowiedz

Shitashii

  2012-05-12, 10:17:36
Moderator
#13
Zastosuj się do postu nr 5
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

Shitashii

  2012-05-12, 10:21:51
Moderator
#14
awax napisał(a):Kolego ,może warto było napisać od razu,ze Twój "spec" skasował Ciebie za płukanie układu i napełnienie całe 150 zł. plus 50 za dopełnienie czynnika.
Tu wszelkie porady są bez sensu,to fuszerka .
http://www.espacepl.org/forum/next_topic/8048.htm
Hehe, a na końcu: "Chyba taniej się nie da" Big Grin Ale drożej się da.
No i śmieszne są te aukcje na alledrogo z używanymi filtrami. Absurd i ciemny naród. Ot co.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

bolanty

  2012-05-12, 18:47:20
Nowy użytkownik
#15
samochód to espace IV osuszacz jest chyba razem z filtrem na końcu układu zaraz przed powrotnym wejściem do spręzarki
Co do skasowania to tak miało wyglądać ,sam wymieniłem sprężark i osuszacz a on zrobił reszte,ale sprężarka się zatrzymuje jak na poprzedniej więc nic nie kasował bo sprawa niezakoń czona .Mam przyprowadzić auto a on będzie sprawdzał układ element po elemencie czy jest gdzieś zatrzymanie
  • Odpowiedz

mentor12

  2012-05-12, 19:47:02
Top użytkownik
#16
bolanty popełniasz nadal kardynalny błąd
"Wszelka innowacja nie jest zasługą badań rynkowych ani starannie dobranych grup dyskusyjnych, ale dziełem rozzłoszczonych ludzi."

Tom Peters
  • Odpowiedz

mg

  2012-05-12, 19:48:43
Top użytkownik
#17
Wentylator skraplacza robi?
Skraplacz czysty?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-05-12, 19:49:24 przez mg.)
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2012-05-12, 20:02:57
Top użytkownik
#18
bolanty napisał(a):a co z tym zatarciem sprężarki ,czy może tak się zatrzeć ,że po wymontowaniu pokręcając ręką chodzi OK
Ona nie chodzi ok,bo nie zasilasz cewki elektromagnesu prądem.Dopiero po zasileniu cewki łapie elektromagnes i włącza cała spręzarke.Pokęć tym kółkiem przed kołem co chodzi pasek i wtedy będziesz mógł cos powiedzieć czy spręzarka blokuje czy tez nie
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-05-12, 20:04:48 przez Tadeusz4321.)
  • Odpowiedz

bolanty

  2012-05-12, 22:46:10
Nowy użytkownik
#19
nie wiem co ma do rzeczy wentylator skraplacza gdyby nie chodził to co? sprężarka zatrzymuje się po paru sekundach od odpalena silnika nawet zimnego
Ale dzięki za uwagę i co się dzieje jakby wentylator nie dmuchał a silnik był gorący?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-05-12, 22:52:13 przez bolanty.)
  • Odpowiedz

bolanty

  2012-05-12, 22:50:24
Nowy użytkownik
#20
Tadeusz4321 napisał(a):
bolanty napisał(a):a co z tym zatarciem sprężarki ,czy może tak się zatrzeć ,że po wymontowaniu pokręcając ręką chodzi OK
Ona nie chodzi ok,bo nie zasilasz cewki elektromagnesu prądem.Dopiero po zasileniu cewki łapie elektromagnes i włącza cała spręzarke.Pokęć tym kółkiem przed kołem co chodzi pasek i wtedy będziesz mógł cos powiedzieć czy spręzarka blokuje czy tez nie
wiem ,pokręcam wałem spręzarki i pracuje ok pompuje bez niepokojących chałasów ,wiadomo ,że kólko nie łapie wału sprężarki,pokręcam łapiąc za środkową część ,za wał a nie kółko
  • Odpowiedz

bolanty

  2012-05-12, 22:53:39
Nowy użytkownik
#21
mentor12 napisał(a):bolanty popełniasz nadal kardynalny błąd
jaki błąd?
  • Odpowiedz

awax

  2012-05-13, 08:48:31
Top użytkownik
#22
bolanty napisał(a):nie wiem co ma do rzeczy wentylator skraplacza gdyby nie chodził to co? sprężarka zatrzymuje się po paru sekundach od odpalena silnika nawet zimnego
Ale dzięki za uwagę i co się dzieje jakby wentylator nie dmuchał a silnik był gorący?

Daj sobie Kolego z tym spokój i zleć to do serwisu.
Jak można cokolwiek doradzać komuś kto nie ma zielonego pojęcia o podstawach ?

Tak przy okazji to w którą stronę obraca się Twoja sprężarka?może kupiłeś w wersji lewoobrotowej i wtedy będzie się zatrzymywać.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-05-13, 08:50:10 przez awax.)
  • Odpowiedz

bolanty

  2012-05-13, 09:38:38
Nowy użytkownik
#23
powtarzam
sprężarka moja oryginalna w szmochodzie zatrzymała się i następna kupiuona też taka sama taż się zatrzymuje/więc jakie lewe obroty/
  • Odpowiedz

awax

  2012-05-13, 10:06:30
Top użytkownik
#24
bolanty napisał(a):powtarzam
sprężarka moja oryginalna w szmochodzie zatrzymała się i następna kupiuona też taka sama taż się zatrzymuje/więc jakie lewe obroty/

No i tak powinno być,właśnie dlatego serwisem mogą zgodnie z Dyrektywą Unijną zajmować się osoby,które ukończyły w tym zakresie szkolenie.
Każdy kto choć trochę ma pojęcie o klimatyzacji samochodowej z pewnością byłby w stanie wykryć usterkę i ją usunąć.Nie można tego zrobić (postawić diagnozy) na podstawie tego co piszesz.
Może po prostu Ktoś rzucił na Twój samochód UROK?może jakiś banrutujący profesjonalny serwisant,który ma firmę w sąsiedztwie Twojego "speca" i nie wytrzymał konkurencji?nie kalkulowało mu się płukanie i napełnianie za 150 zł.?
  • Odpowiedz

mentor12

  2012-05-13, 16:40:48
Top użytkownik
#25
bolanty napisał(a):
mentor12 napisał(a):bolanty popełniasz nadal kardynalny błąd
jaki błąd?
Taki że nie korzystasz z serwisu.
"Wszelka innowacja nie jest zasługą badań rynkowych ani starannie dobranych grup dyskusyjnych, ale dziełem rozzłoszczonych ludzi."

Tom Peters
  • Odpowiedz
1 2 Dalej

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa