Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

zmiana czynnika z 407c na 404

36 Odpowiedzi, 32996 Wyświetleń
Wstecz 1 2

mentor12

  2012-05-12, 21:10:43
Top użytkownik
#26
A czy może chodzi o politykę?Mineralny tańszy.Jaki czynnik jest docelowym a nie przejściowym.Myślę że przyszłość chłodnictwa to moduły P albo dwutlenek węgla ujarzmiony w układzie
"Wszelka innowacja nie jest zasługą badań rynkowych ani starannie dobranych grup dyskusyjnych, ale dziełem rozzłoszczonych ludzi."

Tom Peters
  • Odpowiedz

mg

  2012-05-12, 21:17:28
Top użytkownik
#27
Może to http://www.polskieradio.pl/23/267/Artyku...chlodzenia jest przyszłością
skończą się problemy z czynnikami Sad
  • Odpowiedz

mentor12

  2012-05-12, 21:33:03
Top użytkownik
#28
Nośna prędkoscią?
"Wszelka innowacja nie jest zasługą badań rynkowych ani starannie dobranych grup dyskusyjnych, ale dziełem rozzłoszczonych ludzi."

Tom Peters
  • Odpowiedz

mentor12

  2012-05-12, 21:36:49
Top użytkownik
#29
Moduły?P
"Wszelka innowacja nie jest zasługą badań rynkowych ani starannie dobranych grup dyskusyjnych, ale dziełem rozzłoszczonych ludzi."

Tom Peters
  • Odpowiedz

wit

  2012-05-12, 21:41:09
Top użytkownik
#30
mn27 napisał(a):do WIT już bez przesady z tym dislem i benzyna
bez przesady -ale bardzo trafnie odpowiada zamienieniu r407 na r404.
po prostu nie można ot tak sobie zamienić.
a co do dizla -mam kolegę który do baku latem leje odstały olej/smalec po smażeniu frytek -akurat jego pojazd to toleruje. Co nie oznacza automatycznie, że prawidłowe jest jeżdżenie dizlem na odpadowej fryturze.

W wielu przypadkach można zmienić czynnik chłodniczy -ale zawsze wiąże się to z dodatkowymi zabiegami -i najczęściej przekonstruowaniem układu.
  • Odpowiedz

mentor12

  2012-05-12, 22:16:02
Top użytkownik
#31
Wit jeśli chodzi o oktany to bardzo przesadziłeś porównując te dwa czynniki
"Wszelka innowacja nie jest zasługą badań rynkowych ani starannie dobranych grup dyskusyjnych, ale dziełem rozzłoszczonych ludzi."

Tom Peters
  • Odpowiedz

wit

  2012-05-13, 10:04:11
Top użytkownik
#32
nie pisałem o oktanach i dokładnych właściwościach.

tylko -że nie można wymienić ot tak sobie beztrosko -"bo ma się inny".

Nie można -bo np. zawory rozprężne będą źle pracować, bo zmieni się przepływ przez kapilarę... zmieni się przegrzanie....

mimo, że własności temp/ciśnienie są sobie bliskie -wydajności urządzeń na r407 i r404 zbliżone -to nie można wymienić bez dodatkowych zabiegów -bo efekt będzie jak po zamianie paliwa -popsuje się urządzenie.

Pewne rzeczy można zrobić na dwa sposoby dobrze -i źle. Dobrze -to dać ten sam czynnik.
dobrze -ale drogo (wiec pośrednio gorzej) to dostosować układ do innego -nowego czynnika)

czynniki zamieniamy -jeśli z jakiś względów -np prawnych musimy -ale zawsze jest to droższe rozwiązanie (dostosowywanie układów do nowego to czas i materiały) .
zamiana bo taniej -bo ma się pod ręką inny czynnik -to bzdura .

to tak -jakby do samochodu na benzynę -do baku nalać gazu -bo przecież da się benzyniakiem na gaz.
da się -ino trzeba samochód dostosować/przerobić -założyć instalację na LPG...

czynnik da się zamienić -ino trzeba zmienić filtry, olej, zawór rozprężny, kapilarę dobrać od nowa...

Ty wiesz-i sporo osób z forum to wie... ale nie wszyscy... jak kiedyś pisałem -spotkałem się i z tfu-rczym mieszaniem czynników...
  • Odpowiedz

awax

  2012-05-13, 10:14:51
Top użytkownik
#33
Coż pewnie znajda się jeszcze inne osoby,które napełniają takim jaki akurat mają.Potem to,że sprężarka nie padnie przyjmą jako dowód,że można.
Proponuję pomieszać w dowolnych proporcjach R404,R407,R410,R417,R422 i parę innych.
Jestem pewny,że układ pójdzie i będzie chłodził,tylko czy to oznacza,że możemy tak robić?
Czekam kiedy w prasie ukażą się ogłoszenia o wybuchu samochodu,który zostanie napełniony R600 przez jakiegoś " absolwenta -samouka szkolonego na forach internetowych. Przecież R600 stosowany jest w domowych tak jak R 134 .

Napiszcie teraz czy naprawdę każdy powinien mieć prawo zajmować się serwisem urządzeń chłodniczych?Klienci myślą,że ktoś kto ma firmę zna się na tym co robi i ufni oddają swój sprzęt (autka) w ręce pomysłowych dobromirów.Ważne,że usługa jest wykonana taniej.
  • Odpowiedz

mentor12

  2012-05-13, 18:05:33
Top użytkownik
#34
Moim zdaniem nie każdy powinien mieć prawo zajmować się serwisem urządzeń chłodniczych.To wina odpowiednich organów kontrolujących podmioty gospodarcze pod względem uprawnień a raczej jej brak jest powodem tego tematu.Twierdzę także że powinny istnieć organa kontrolujące właścicieli klimatyzacji i autoklimatyzacji pod względem czy uprawniony dokonywał montażu bądż przeglądu.Przecież system klimatyzacji samochodowej jest częścią która powinna być sprawna tak jak światła dopuszczona do ruchu przez człowieka z odpowiednimi kwalifikacjami.Nie sprawna może być powodem katastrofy tak samo jak układ hamulcowy pojazdu
"Wszelka innowacja nie jest zasługą badań rynkowych ani starannie dobranych grup dyskusyjnych, ale dziełem rozzłoszczonych ludzi."

Tom Peters
  • Odpowiedz

awax

  2012-05-13, 18:21:53
Top użytkownik
#35
W sobotę mieliśmy Klienta ,kierowcę ciężarowej Scanii ,któremu pseudoserwis klimatyzacji połączył uszkodzony tłoczny wąż na metalową tulejkę i opaski zaciskowe.
W trasie to połączenie nie wytrzymało i ponad kg. czynnika z olejem wystrzeliło prosto na szybę.Z relacji kierowcy wynikało,że "cudem"uniknął czołowego zderzenia z autobusem.
Czy to naprawdę nie jest wystarczające ostrzeżenie?????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Odpowiedz

mentor12

  2012-05-13, 18:31:55
Top użytkownik
#36
No cóż.Przegląd techniczny podbity w autoryzowanej stacji.Będąc ustawodawcą zwrócił bym uwagę na to czy robiący przegląd ma na to uprawnienia.I podzielił bym te uprawniena na stacje podbijające przeglądy z klimatyzacją i te bezA te pojazdy posiadające chłodnie objął bym zaostrzonym rygorem respektowanym przez krokodylki na drodze.
"Wszelka innowacja nie jest zasługą badań rynkowych ani starannie dobranych grup dyskusyjnych, ale dziełem rozzłoszczonych ludzi."

Tom Peters
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-05-13, 18:34:11 przez mentor12.)
  • Odpowiedz
Wstecz 1 2

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa