Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

VW sharan 99 klimatronic dziwny objaw nie rosnie cisnienie

17 Odpowiedzi, 25090 Wyświetleń

arekbp

  2008-04-28, 19:48:05
Nowy użytkownik
#1
Witam serdecznie.
Poszukuję rady.
Oto co zrobiłem :
Auto jest moje lecz nie dawno nabyte. Sharan 1.9 TDI 99r.
Climatronic MPV V111
Kodowanie sterownika 00013
W układzie było 850g czynnika lecz wydajnosc bardzo niska.
Objaw dodatkowy przed rozpoczęciem pracy : sprężarka chodzi kilka min po czym zaczyna sekwencje zał/wył w interwale tak co 1s.
Był moment że klimatyzacja podziałała trochę i przestała?

Wymieniony czynnik itd nadal brak efektu. Objawy pozostały.
cISNIENIE niskie 2.5 bara i spada do 1.7 podczas załączenia i pracy sprężarki puźniej juz wyrównuje do 2.5 bara
Przewody wysokiego cisnienia lekko chłodny po załączeniu puzniej robi sie ciepły
Niskiego cisnienia ciepły puźniej ochładza sie.
Cisnienie wysokie 4.9 do 5,5 i nigdy wiecej !!!
Typowy objaw chyba braku obiegu.
Jednostka sterujaca : brak błędów

Co zrobiłem :
Po kilku przepompowaniach czynnika i kombinowania w ilością poddałem się i
wymieniłem czujnik wysokiego cisnienia ( preostat? ) 4 pinowy : brak efektu.
Podmieniłem również kompresor ponieważ podejżewałem padnięcie. Również co dziwne brak efektu.

Nic nie pomaga....
Pozostał w zasadzie jedynie osuszacz ale czy ja wiem czy on jest winien?
Po dłuższym znęcaniu się sterownik wyżuca 65536 kod błędu oprogramowania i 00792 to jest wyłącznik F129 lecz po skasowaniu nie pojawiają się natychmiast więc nie są to usterki stałe lecz przy skokoach napięcia.
Aha wentylatory startują i chłodzą , kompresor po zapaleniu dosyć długo chodzi i zaczyna znów sekwencję wyłączenia i załączenia.
Prooszę o jakieś pomysły... i sugestię gdzie znajdę sterownik klimy chodzi mi o jednostkę sterującą czy jest ona zlokalizowana pod deską czy zintegrowana w module z przyciskami? Może by podmienić.
Przepraszam że przy długo ale chciałem naświetlić problem.
  • Odpowiedz

radekklimat

  2008-04-29, 05:28:20
Moderator
#2
po pierwsze to nie masz cisnienia po stronie wysokiej powinno byc 10-12bar dlatego nie chłodzpo drugie jaki to kompresor
po trzecie jak kompresor ma zawor sterujacy wydajnoscia wewnetrzny to sam tego nie naprawisz
podaj typ sprezarki
  • Odpowiedz

gajdek419

  2008-04-29, 06:24:36
Zaawansowany użytkownik
#3
W tym samochodzie pracuje sprężarka Sanden SD7V16-...., która posiada wewnętrzny mechaniczny zawór regulujący. Z tego co opisałeś to mogło być to ale bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie zaworu rozprężnego (nie otwiera przepływu). Zawór regulacyjny w spręzarce zaczyna "zwiększac" wydajność sprężarki przy ciśnieniu ssania większym od ok. 2,5bar. Poniżej tego ciśnienia sprężarka pomimo, że się obraca nie spręża czynnika. Ciśnienie po niskiej stronie nie wzrośnie, jezeli zawór rozpręzny nie otworzy przepływu dla czynnika do parownika. Chwilowe spadki ciśnienia na ssaniu (do 1,7 bara) moga być skutkiem chwilowego otwarcia zaworu regulacyjnego a wyłączenie sprzęgła następuje pzrez presostat minimalnego ciśnienia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2008-04-29, 06:27:17 przez gajdek419.)
  • Odpowiedz

arekbp

  2008-04-29, 08:07:53
Nowy użytkownik
#4
O właśnie dziękuję za pomoc. Właśnie o info o zaworze rozpreznym czekalem. Bardzo pomcna podpowiedz. Napisalem ze podmienilem kompresor wiec jego winy nie ma. Dzis 3 podejscie i wymienie go.
  • Odpowiedz

radekklimat

  2008-04-29, 19:11:28
Moderator
#5
jak naprawisz to daj znac
natomiast zawor ktory "nie poszcza" gazu bedzie sie zachowywał jak zawor elektromagnetyczny bez podania napiecia czyli ssanie spadnie do wacum a tłoczenie bedzie oscylowac w granicach 8 bar ale trzeba sprawdzic wszyskie mozliwosci
  • Odpowiedz

arekbp

  2008-04-29, 22:30:01
Nowy użytkownik
#6
No i wymieniłem zawór rozprężny.
Stary miał na cienkim wyjsciu z parownika widać zablokowany przepływ lub zawór się nie otwierał bo nie było nawet śladu barwnika na pozostałych otworach był świerzy barwnik.
Po wymianie objaw rozłanczania kompresowa pozostał z tą różnicą że :
Teraz cienki przewód przy temp, zewn. 13st. robi się wyraźnie mokry od wilgoci i zimny a przewód do chłodnicy robi się ciepły ale bez przesady
Ciśnienie niskie spada z 2.5 bara przy wył. do 1.6 bar a wysokie cisnienie 5 max 6 bar przy wlączonym kompr.
Sterownik wyżucił tym razem zdecydowanie 00792 dtc czyli czujnik cisnienia F129 preostat tak ?
Już zmęczony walką zmieniłem w domu dopiero preostat na inny z auta dawcy i o dziwo sprężarka już się nie rozłancza i brak błędów ale nie miałem manometrów.
Dodatkowo zauważyłem żę kiedy raptownie dodam gazu to kompresor zostaje odłączony.
Coś tam może działa ale bez rewelacji , ciężko tak ocenić mi było bez termometru a dziś chłodno jak na złość... i mam przeczucie ze kiedy zmieniałem preostat czujnik wys. cisnienia zbyt dużo czynnika uciekło? Dość cieżko go szybko odkrecic w sharanie , bardzo zły dostęp i zanim wentylek zadziałał troche tego uszło i przy zakręcaniu też.
Teraz nie wiem co z tym fantem począć , znów uzupełniać? Może poczekać aż się zrobi cieplej żeby poczuć że coś zaczeło działać?
Sam nie wiem czego szukać.
Gdy przewody namakają osuszacz zaczyna być wyraźnie zimny w całości i pokrywa się skroploną wodą. Może jeszcze on być nie drożny czy co?
Jakieś pomysły panowie???
Aha pytanie do kogos kto wybebeszał sharana albo galaxy. Gdzie jest jednostka sterująca AC umieszczona? Na schemacie z Autodaty wyglada jak by w konsoli ale pytanie brzmi czy wyglada jak typowy sterownik w alu obudowie czy jest zabudowany w panelu z przyciskami poniewaz on ma az 3 kostki. Prosze o podanie namiarów gdzie go szukac. Zainwestowalem pare zl w tego szrota i szkoda odpuszac temat i sie meczyc.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2008-04-29, 22:34:19 przez arekbp.)
  • Odpowiedz

arekbp

  2008-04-29, 23:11:11
Nowy użytkownik
#7
Rozumiem że termostat jest umieszczony z boku obudowy parownika taki czerwony moduł ? Ale to chyba zespół rezystora wentylatora.
Gdzie szukać tego termostatu?
  • Odpowiedz

arekbp

  2008-04-29, 23:20:15
Nowy użytkownik
#8
Nie zmierzyłem z nawiewów nie miałem czym i trochę zajęcia podejrzewam że będzie marnie.
Jutro mogę jeszcze raz pomęczyć gada jak mi cierpliwości starczy.
Teraz się obawiam że czynnika może być mało w układzie a w firmie już krzywo na mnie patrzą i nie długo wyślizgam złącza od kolejnych sekwencji Smile
Min 9 st. to nie wiele. Słyszałem coś o tuningu właśnie czujnika czy się go odsuwa od parownika czy coś... ? Tak jakoś mi się obiło o uszy.
Dam znać co i jak bo takie niespodzianki są wredne do rozpracowania.
  • Odpowiedz

arekbp

  2008-05-01, 08:55:27
Nowy użytkownik
#9
Niestety skutecznosc zerowa. Na zewnatrz 15st z nawiewow 18 st.
Różnica jest taka że po tych wszystkich zabiegach kompresor się nie rozłancza i co ciekawe cienka rurka wysokiego cisnienia w komorze silnika do samego zawou rozprężnego ma zaledwie 5 st. i jest zimna. Wcześniej tak nie było. Czy w parowniku jest jakis elektrozawór który by nie puszczał czynnika?
  • Odpowiedz

arekbp

  2008-05-01, 18:59:18
Nowy użytkownik
#10
Chodzi o osuszacz? Wymienić go?
Dziś miałem okazję podmienić sterownik klimatyzacji i pomimo iż miał inny soft załączył klimatyzację bez błędu po czym stwierdziłem nadal brak zmian.
Wygląda że właśnie jedynie osuszacza jeszcze nie zaczepiłem.
Sprawdziłem również czujniki temp. zdaje się wszystkie i są ok.
  • Odpowiedz

freindl

  2008-05-02, 15:18:02
Nowy użytkownik
#11
Dołączę się do tematu bo mój problem jest trochę powiązany. Zrobiło się cieplej, włączyłem klimatyzację w moim Sharanie '02 i niestety wiało tylko ciepłe powietrze. Pomyślałem, że jak zwykle dobije się gazu i będzie OK ale niestety po wielu zabiegach okazało się, że to sprężarka. Mechanik stwierdził, że dokładnie takie same są montowane w Octavii i ze akurat taka ma ale decyzja należy oczywiście do mnie. Z zewnątrz faktycznie takie same, różniła się numerem modelu. Stara SANDEN SD7V16-1250 (820803A), a nowa -1270(820803L), więc zdecydowałem się założyć. Wszystko ładnie się zmontowało i po właczeniu silnika i ustawieniu klimatronika na temperatrę minimalna w kanale dolotowym było 7 stopni. Wszystko ładnie tylko po wyjechaniu na trasę okazało się, że po ustawieniu na 19 stopni wcale nie odczuwa się 19, dopiero ustawienie na min jako tako odczuwa się niższą temperaturę tylko że wtedy wentylatory pracują na max.

Z poprzednich postów (dzięki gajdek419) dowiedziałem się, że te sprężarki różnią się wewnętrznym mechanicznym zaworem regulującym, co by tłumaczyło zachowanie mojego klimatronika. Tylko czy napewno? Może jest jakiś sposób aby elektronicznie zmusić aby sprężarka pracowała z odpowiednią wydajnością? A może przyczyną mojego problemu jest cos innego? Proszę pomóżcie!!!
  • Odpowiedz

arekbp

  2008-05-02, 19:55:05
Nowy użytkownik
#12
Ano właśnie czym różnią się tak naprawde sprężarki ?
Myślę że niczym lub prawie niczym.
W VW i sharanie oraz galaxym ta sama sprężarka występuje z różnymi numerami części a jest to ta sama część. Pytanie tylko o co chodzi z tymi modelami?
NUMERY POD JAKIMI WYSTĘPUJE SPRĘŻARKA-7M0820803P,7M0820803D,7M0820803N,1H0820803D to właśnie SD7V16 i występuje ona w wielu samochodach m.in. passat ,sharan , galaxy, vento , golf ,seat itd modeli jest więcej a numer części zawsze taki sam.
Czym tak naprawdę się różnią te modele sprężarek?
Silniki stosowane w tym koncernie są zawsze takie same różni się osprzęt , oprogramowanie itd. baza pozostaje ta sama.
  • Odpowiedz

gajdek419

  2008-05-05, 05:45:37
Zaawansowany użytkownik
#13
freindl napisał(a):Z poprzednich postów (dzięki gajdek419) dowiedziałem się, że te sprężarki różnią się wewnętrznym mechanicznym zaworem regulującym, co by tłumaczyło zachowanie mojego klimatronika. Tylko czy napewno? Może jest jakiś sposób aby elektronicznie zmusić aby sprężarka pracowała z odpowiednią wydajnością? A może przyczyną mojego problemu jest cos innego? Proszę pomóżcie!!!
Mechaniczne zawory regulujące w obrębie sprężarek SD7V16-.... są takie same.
Wymienione numery przez arekbp (7M0820803P,7M0820803D,7M0820803N,1H0820803D) to nic innego jak numery tych spręzarek (traktowane jako część) u producenta samochodu tzw OEM. Z kolei numer spręzarki typu SD7V16-.... to numer spręzarki u producenta spręzarki, w tym przypadku firmy SANDEN.
Spręzarki te dla użytkownika niczym się nie różnią (mają takie same mocowania, koło pasowe itd.). Różnica moze być w konstrukcji wewnętrznej spręzarki (np inne płytki zaworowe, płyta zaworowa, wał....). Dla użytkownika są to te same spręzarki.
  • Odpowiedz

freindl

  2008-05-05, 13:54:52
Nowy użytkownik
#14
Wiem troche więcej. W przypadku tych kompresorów różnica może być w umiejscowieniu diody sprzegła. W niektórych przypadkach diody sa zabudowane w urządeniu sterującym, a w niektórych w kompresorze. Pytanie brzmi co w przypadku gdy w układzie zabraknie takiej diody?
  • Odpowiedz

gajdek419

  2008-05-05, 18:19:13
Zaawansowany użytkownik
#15
Dioda zabezpiecza układ elektryczny samochodu przed ewentualnym przepieciem powstałym w momencie rozłączenia napięcia od cewki sprzęgła (cewka posiada dużą indukcyjność przez co w momencie rozłaćzenia indukuje się w niej napięcie o pzreciwnej polaryzacji). W momencie normalnej pracy dioda spolaryzowana jest zaporowo, jej obecność jest zauważalna dopiero po wyłaczeniu napięcia gdy "bierze na siebie" wyindukowany ładunek elektryczny tak aby nie uszkodził elektroniki samochodu.
Jeżeli dioda jest w instalacji samochodu to spręzarka nie musi jej posiadać ale jeżeli będzie posiadać to nic nie zmieni. Jeżeli instalacja samochodu nie posiada takiej diody to powinna posiadać ją cewka spreżarki.
  • Odpowiedz

drago

  2008-05-12, 19:08:39
Nowy użytkownik
#16
tez mam problem z Sharan
napełniłem układ
wszystko ładnie peiknie chodzilo na wolnych obrotach ale po przekroczeniu 2500 obr cisnienie ustala sie na poziomie 5 i 7 bar i zere efektu
i juz nie chłodzi mozna wylaczyc samochod i wlaczyc ponownie i ciagle 5 i 7 bar a sprężarka caly czas sie kreci
czyżby zawór regulujący w sprezarce
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2008-05-12, 19:09:15 przez drago.)
  • Odpowiedz

arekbp

  2008-05-12, 19:21:58
Nowy użytkownik
#17
panowie po lekkiej szarpaninie kupiłem osuszacz nówkę w inter cars z moją zniżką 75zł , zostawiłem w aucie nowy zawór rozprężny 108zł bodaj i hula jak ta lala.
Jeżeli system ma zator sprężarka może sobie latać na okrągło a ciśnienie nie wzrośnie wyżej 7 bar. Dopiero jak czynnik ma obieg zaczyna się cokolwiek dziać.
Żadne tam sterowniki itepe.
Gdybym nie zrobił klimy sam podejżewam ,że paru fachowców pomogło by mi się rozstać ale z paroma złotymi tak na oko 1200zł co panowie?
Abstrachując od tematu PLN.
Rodzaj a właściwie model sandena nie ma znaczenia czy to jest 1100 czy 1170 działa tak samo.
Zawór rozprężny to i owszem mógł ale nie koniecznie był uszkodzony nie wnikałem bo założyłem nówkę.
Po stwierdzeniu że w systemie jest próżnia podobno odkręciłem osuszacz i dostałem w twarz czynnikiem olejem i pewnie wodą. Tak że polecam zaczynać leczenie od tej tańszej strony a nie od wymiany sprężarek , sterowników itd.
Ja miałem komfort że są u mnie dawcy a jak by tak ktoś metodą nauki na kliencie pojechał to fiu fiu.
Pozdrawiam.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa