Na początku witam wszystkich gdyż jest to mój pierwszy post na tym forum.
Mam problem z klimatyzacją w Volvo V70 z 2005r. (
Mimo że sprężarka pracuje nie ma chłodzenia.
Przewody są ciepłe. Jedynie w momencie dodania środka na chwilę przewody robią się lodowate.
Najdziwniejsze są odczyty ciśnień podczas pracy sprężarki:
- HP 10-12
- LP 0 a po dodaniu gazu pojawia się nawet podciśnienie.
Zaraz po wyłączeniu sprężarki:
- HP 10-12
- LP 2-3
Po około 2-5 min od wyłączenia klimatyzacji ciśnienia się zrównują.
Co było zrobione:
- rozebrana sprężarka. Sprężarka w środku była czysta, nie było opiłków świadczących o zatarciu, podczas kręcenia wyczuwalny opór typowy dla sprężania.
- był błąd "Zawór wysokiego ciśnienia układu klimatyzacji"
- układ szczelny - sprawdzony azotem, przez 30 min nie było spadku ciśnienia.
Przez pewien czas było tak, że chłodziła tylko jedna strona (nawiewy po prawej stronie) i to naprawdę nieźle. W tej chwili już tylko leci powietrze o takiej samej temperaturze jak na zewnątrz.
Czy wskazania ciśnienia i błąd w kompie mogą świadczyć o uszkodzonym zaworze rozprężnym.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-06-26, 08:36:00 przez Marek123.)
Mam problem z klimatyzacją w Volvo V70 z 2005r. (
Mimo że sprężarka pracuje nie ma chłodzenia.
Przewody są ciepłe. Jedynie w momencie dodania środka na chwilę przewody robią się lodowate.
Najdziwniejsze są odczyty ciśnień podczas pracy sprężarki:
- HP 10-12
- LP 0 a po dodaniu gazu pojawia się nawet podciśnienie.
Zaraz po wyłączeniu sprężarki:
- HP 10-12
- LP 2-3
Po około 2-5 min od wyłączenia klimatyzacji ciśnienia się zrównują.
Co było zrobione:
- rozebrana sprężarka. Sprężarka w środku była czysta, nie było opiłków świadczących o zatarciu, podczas kręcenia wyczuwalny opór typowy dla sprężania.
- był błąd "Zawór wysokiego ciśnienia układu klimatyzacji"
- układ szczelny - sprawdzony azotem, przez 30 min nie było spadku ciśnienia.
Przez pewien czas było tak, że chłodziła tylko jedna strona (nawiewy po prawej stronie) i to naprawdę nieźle. W tej chwili już tylko leci powietrze o takiej samej temperaturze jak na zewnątrz.
Czy wskazania ciśnienia i błąd w kompie mogą świadczyć o uszkodzonym zaworze rozprężnym.
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY