Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Mercedes c-klasa

30 Odpowiedzi, 32288 Wyświetleń
1 2 Dalej

gbk2.68

  2011-05-31, 15:58:10
Nowy użytkownik
#1
Przez krótką chwilę chłodzi ciśnienia ok. później przestaje działac ciśnienia po 10bar
sprężarka po regeneracji w renomowanej firmie osuszacz nowy?
Jak by ktos znał odpowiedź z góry dzieki
  • Odpowiedz

toomek78

  2012-07-20, 10:36:10
Nowy użytkownik
#2
Witam,
Przyłączam się do poprzednika. Mercedes C w203 po włączeniu klimatyzacji przez chwile Lp 2,5 Hp 12-16 z kratek 6*C odpala wentylator skraplacza czyli normalnie, następnie Lp rośnie 6-7 a Hp maleje 8-9 i przestaje chłodzić. Czynnik napełniony na nowo 750gr olej ile odzyskano tyle załadowano 10gr. Po zasileniu zaworu sterującego z akumulatora brak reakcji. Moja diagnoza uszkodzony zawór sterujący. Po wymianie zaworu to samo przez chwile pracuje ok. następnie ciśnienia szaleją. Trafiło mi się przy którymś odpaleniu klimy tak, że pracowała normalnie 15min. Po zgaszeniu silnika i ponownym rozruchu znowu nie pracuje.
Moje podejrzenie zawór rozprężny-czy trafne? Bo wszyscy sugerują mi uszkodzenie kompresora.
Proszę bardzo o sugestie bardziej doświadczonych kolegów.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-07-20, 10:40:57 przez toomek78.)
  • Odpowiedz

kwknbp

  2012-07-20, 20:15:26
Nowy użytkownik
#3
prawdopodbnie kończy się kompresor.
  • Odpowiedz

klimatolog

  2012-07-20, 20:34:15
Top użytkownik
#4
Kompresor albo jest skończony albo nie.Stwierdzenie kończącego się kompresora kojarzy mi się z Poznaniem i Kórnikiem
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
  • Odpowiedz

kwknbp

  2012-07-21, 05:33:42
Nowy użytkownik
#5
drogi klimatologu. zauważ jak masz w sharanach II głównie nieraz. Nabijasz gościowi klime . wyjeżdża z bramki wszystko śmiga cały dzień chodzi po jakim s czasie mu odwala i przestaje. i znowu przyjeżdża "zamieszasz" gazem znowu chodzi. czsem na twoich oczach umiera sprężarka jak w tym wuypadku. Czyli sprężarka. i tu najlepiej przy handlarzach widać bo oni nigdy nie chcą nic robić ani płukać ani nic. to nie. ja nie daje gwarancji i tyle. a do czego zmierzam. przynosi drugą jak zawsze używaną sprężarkę zakładasz ładujesz i masz spokój wszystko śmiga do końca. nie pierwszy nie ostatni przypadek.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-07-21, 05:36:28 przez kwknbp.)
  • Odpowiedz

kwknbp

  2012-07-21, 05:34:49
Nowy użytkownik
#6
dlatego mówie ze kończy się sprężarka bo pomęczy ją tak jeszcze to skończy sie całkiem i przestanie tłoczyć bo wkońu za którymś razem sypnie się całkiem.
  • Odpowiedz

awax

  2012-07-21, 06:28:42
Top użytkownik
#7
Ale zawsze warto jeszcze breszką pierd.....,czasami przynosi skutek.
  • Odpowiedz

toomek78

  2012-07-22, 13:56:05
Nowy użytkownik
#8
Witam,
Dziękuje za zainteresowanie tematem.
Czy kompresor nie jest albo sprawny albo zepsuty?
Możliwe to aby raz pracował a raz nie?
Wracając do tego nieszczęsnego merca, po wytmianie zaworu sterującego klima ruszyła, po 15 min. pracy wyłączyłem więcej nie zaskoczyła. zauważyłem że często startuje na zimnym silniku tzn. kiedy w układzie jest po ok. 5bar i skraplacz jest zimny gdy ciepły już nie. Mam pytanie czy można zasterować zawór sterujący z aku 12V w celu jego sprawdzenia a także sprężarki. Zrobiłem tak i ciśnienia nawet nie drgneły. Wciąż stawiam na zawór rozprężny. Czy słusznie?
Proszę o pomoc bo to auto już śni mi się po nocach. A nie chce dalej naciągać klienta na kolejne koszta.`
  • Odpowiedz

awax

  2012-07-22, 14:55:26
Top użytkownik
#9
toomek78 napisał(a):Witam,
Przyłączam się do poprzednika. Mercedes C w203 po włączeniu klimatyzacji przez chwile Lp 2,5 Hp 12-16 z kratek 6*C odpala wentylator skraplacza czyli normalnie, następnie Lp rośnie 6-7 a Hp maleje 8-9 i przestaje chłodzić. Czynnik napełniony na nowo 750gr olej ile odzyskano tyle załadowano 10gr. Po zasileniu zaworu sterującego z akumulatora brak reakcji. Moja diagnoza uszkodzony zawór sterujący. Po wymianie zaworu to samo przez chwile pracuje ok. następnie ciśnienia szaleją. Trafiło mi się przy którymś odpaleniu klimy tak, że pracowała normalnie 15min. Po zgaszeniu silnika i ponownym rozruchu znowu nie pracuje.
Moje podejrzenie zawór rozprężny-czy trafne? Bo wszyscy sugerują mi uszkodzenie kompresora.
Proszę bardzo o sugestie bardziej doświadczonych kolegów.

Ja sugerowałbym,że komputer umyślnie zmniejsza wydajność .
Warto zastanowić się co może być tego powodem.
Może otrzymywać sygnały np.nizskiej temperatury zewnętrznej,wysokiego ciśnienia skraplania,zamrożenia parownika,niskiej temp.wewnętrznej itd,itd.
Wypadałoby zacząć od podpięcia np.do KTS a.
Najważniejsze jednak co ja mogę poradzić to po prostu UCZYĆ SIĘ,uczyć i jeszcze raz uczyć,ale nie na błędach przy autku Klienta,ale w szkole lub na szkoleniach.
  • Odpowiedz

falenciak23

  2012-07-22, 15:03:41
Nowy użytkownik
#10
a na manometrach cisinienia ci sie wyrownuja dosc szybko czy wolno????
  • Odpowiedz

falenciak23

  2012-07-22, 15:06:02
Nowy użytkownik
#11
ja stawiam na to ze zawor rozprezny sie zawiesza i po pewnym czasie sie otwiera zabardzo i cisnienie nieskie rosnie a wysokie opada to jest normalna przyczyna popsutego zaworuu rozpreznegoo
  • Odpowiedz

toomek78

  2012-07-22, 15:07:35
Nowy użytkownik
#12
Sterownik klimy przeskanowany brak błędów poza aktuatorem klapy na nogi. Oczyty parametrów z czujników ok.
Poza tym jak pisałem wcześniej po zasterowaniu sprężarki na "krótko" dalej to samo.
Nurtuje mnie tylko pytanie czy uszkodzona sprężarka może czasem pracować poprawnie? Bo dotychczas miałem albo padnięte albo dobre.
  • Odpowiedz

toomek78

  2012-07-22, 15:11:47
Nowy użytkownik
#13
Kolego Falenciak
Moje podejrzenie też padsa na zawór rozprężny
Na zimnym aucie klima potrafi pracować non stop.
Natomiast po restsrcie ciśnienia przez kilka sekund Hp rośnie do 12-15 Lp spada na 2-3
i po chwili Hp 8-9 Lp 5-6 i brak chłodzenia
Tak jak by zawieszał się zawór i za dużo puszczał.
  • Odpowiedz

falenciak23

  2012-07-22, 15:14:35
Nowy użytkownik
#14
noo czyli nas jest 2 juzSmile heh a ktory to jest rocznik autka???
  • Odpowiedz

toomek78

  2012-07-22, 15:17:46
Nowy użytkownik
#15
falenciak23 napisał(a):noo czyli nas jest 2 juzSmile heh a ktory to jest rocznik autka???
2002 2,2 diesel
  • Odpowiedz

falenciak23

  2012-07-22, 15:17:46
Nowy użytkownik
#16
a zawor sterujacy mozna sprawdzic w latwy sposob jesli go masz na wierzchu wystarczy podlaczyc mu prad z akum i nasluchiwac pstryknieciaa jesli bd cos slychac tzn ze jest dobry ale przy takiej operacji trzeba wymienic olej w sprezarce i osuszacz...
  • Odpowiedz

falenciak23

  2012-07-22, 15:22:08
Nowy użytkownik
#17
czyli nie takie stare autoo.. pytanie jest takie czy ktos wie na jakich cisnieniach ma chodzic ta klima... bo w starszych autkach bylo hp do 15 a teraz jest do 8 barow a lp od 2.5 a teraz od 2 zalezy od ukladuuu no podstawa to trzeba znac parametry tego auta na jakich cisnieniach chodzi ta klima fabrycznie...
  • Odpowiedz

awax

  2012-07-22, 15:32:16
Top użytkownik
#18
toomek78 napisał(a):Sterownik klimy przeskanowany brak błędów poza aktuatorem klapy na nogi. Oczyty parametrów z czujników ok.
Poza tym jak pisałem wcześniej po zasterowaniu sprężarki na "krótko" dalej to samo.
Nurtuje mnie tylko pytanie czy uszkodzona sprężarka może czasem pracować poprawnie? Bo dotychczas miałem albo padnięte albo dobre.

Jaki wskazało prąd zaworu sterującego,jakie temperatury?itd
Uszkodzona sprężarka może czasem pracować poprawnie,ale nie w sposób opisywany przez Ciebie
  • Odpowiedz

falenciak23

  2012-07-22, 15:38:03
Nowy użytkownik
#19
proste pytanie prosta odpowiedz... jesli podczas pracy klimatyzacji cisnienia chodza normalnie i jak gasisz samochod to jak szybko ci sie wyrownuja cisnienia????
  • Odpowiedz

toomek78

  2012-07-22, 15:59:31
Nowy użytkownik
#20
Nie zwróciłem uwagi na prędkość wyrównywania się ciśnień po zgaszeniu. Ale po napełnieniu czynnikiem klima zaskoczyła i chodziła z 15 min ciśnienie wzrosło hp 15bar i przy takim włącza się wentylator skraplacza. Postanowiłem przepłukać układ czynnikiem maszyna ma taką opcje. Po 2 cyklach płukania, próżni i napełnieniu układu już nie ruszyła. Tj. wystartowała na chwilę po czym Hp 10 Lp 6 bar i ciepło z kratek. Po godzinie odpalam auto klima działa. Kurde możliwe że coś przyblokowało zawór rozprężny?
Aaaa zapomniałem -osuszacz nie wymieniany.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-07-22, 16:01:53 przez toomek78.)
  • Odpowiedz

falenciak23

  2012-07-22, 16:03:56
Nowy użytkownik
#21
prawdopodobnie opilki osiadly na iglicy zawory dlatego zawor niecce sie domknac i niskie wzrasta a wysokie opadaa.. no mowie musisz zwrocic uwage na wyrownywanie sie cisnien a jak narazie poprostu wymontuj zawor i go przemyj w benzynce delikatnie jesli oczywiscie masz taka mozliwosc bo jak nie too odrazu kup zawor i osuszacz i niech mechanik to wymieni...
  • Odpowiedz

falenciak23

  2012-07-22, 16:06:02
Nowy użytkownik
#22
ok przy 15 sie wlancza wentylator i co wysokie opada cisnienie czy nie???
toomek78 napisał(a):Nie zwróciłem uwagi na prędkość wyrównywania się ciśnień po zgaszeniu. Ale po napełnieniu czynnikiem klima zaskoczyła i chodziła z 15 min ciśnienie wzrosło hp 15bar i przy takim włącza się wentylator skraplacza. Postanowiłem przepłukać układ czynnikiem maszyna ma taką opcje. Po 2 cyklach płukania, próżni i napełnieniu układu już nie ruszyła. Tj. wystartowała na chwilę po czym Hp 10 Lp 6 bar i ciepło z kratek. Po godzinie odpalam auto klima działa. Kurde możliwe że coś przyblokowało zawór rozprężny?
Aaaa zapomniałem -osuszacz nie wymieniany.
  • Odpowiedz

toomek78

  2012-07-22, 16:10:06
Nowy użytkownik
#23
falenciak23 napisał(a):prawdopodobnie opilki osiadly na iglicy zawory dlatego zawor niecce sie domknac i niskie wzrasta a wysokie opadaa.. no mowie musisz zwrocic uwage na wyrownywanie sie cisnien a jak narazie poprostu wymontuj zawor i go przemyj w benzynce delikatnie jesli oczywiscie masz taka mozliwosc bo jak nie too odrazu kup zawor i osuszacz i niech mechanik to wymieni...
Auto u klienta ma podstawić w tygodniu osuszacz wbudowany w skraplacz wymienny tylko wkład i tak sa 2 rozmiary wkładu trzeba wpierw wymontować stary i pomierzyć zawór też zamówie dla pewności. Gorzej jak na koniec okaże się sprężarka.
rzy zabitym osuszaczu są inne objawy szroni się, niskie Lp ,za wysokie Hp
Dziekuje za zainteresowanie i pomoc
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-07-22, 16:35:35 przez toomek78.)
  • Odpowiedz

toomek78

  2012-07-22, 16:11:23
Nowy użytkownik
#24
falenciak23 napisał(a):ok przy 15 sie wlancza wentylator i co wysokie opada cisnienie czy nie???
toomek78 napisał(a):Nie zwróciłem uwagi na prędkość wyrównywania się ciśnień po zgaszeniu. Ale po napełnieniu czynnikiem klima zaskoczyła i chodziła z 15 min ciśnienie wzrosło hp 15bar i przy takim włącza się wentylator skraplacza. Postanowiłem przepłukać układ czynnikiem maszyna ma taką opcje. Po 2 cyklach płukania, próżni i napełnieniu układu już nie ruszyła. Tj. wystartowała na chwilę po czym Hp 10 Lp 6 bar i ciepło z kratek. Po godzinie odpalam auto klima działa. Kurde możliwe że coś przyblokowało zawór rozprężny?
Aaaa zapomniałem -osuszacz nie wymieniany.
Tak wysokie opada do 12-13 i wyłącza sie went. po czym znowu do 15 i went.
  • Odpowiedz

klimatolog

  2012-07-22, 16:12:38
Top użytkownik
#25
kwknbp napisał(a):dlatego mówie ze kończy się sprężarka bo pomęczy ją tak jeszcze to skończy sie całkiem i przestanie tłoczyć bo wkońu za którymś razem sypnie się całkiem.

awax napisał(a):
awax napisał(a):W dniu 23 czerwca w siedzibie Krajowego Centrum Innowacji Chłodnictwa I Klimatyzacji w Szczecinku odbędzie się kolejne szkolenie podstawowe dla osób zajmujących się autoklimatyzacją.
Zapisy przyjmowane są na: centrum.klima@poczta.fm lub tel /fax 94 3741853
Szczegóły na stronie Stowarzyszenia.
Koszt dla osób niezrzeszonych w Centrum 250 zł.,dla członków KCICHIK bezpłatnie.

Myślę,że osoby,które ukończyły szkolenie na wiele zadawanych w tym dziale pytań znają odpowiedz.
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
  • Odpowiedz
1 2 Dalej

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa