Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

volvo s40 Słabo klima chłodzi jak auto stoi na słońcu

96 Odpowiedzi, 91772 Wyświetleń
Wątek zamknięty 
1 2 3 4 Dalej

erniiiiiii

  2012-08-20, 12:43:35
Użytkownik
#1
dzisiaj jak jechalem zalatwic taką sprawę, w garażu temp ok 25C wiec odpalam wyjezdzam i odrazu daje klime na maxa czyli wentylator na maxa, nawiew na środkowe dysze na twarz, temp LO, klima on i obieg zamkniety i dalem termo do środkowej kratki jak to piszą tz sonde wlozylem, i sobie jade to temp we wnętrzu mam 21-22C na zewnątrz bylo ok 25C a temp na kratce 7,9C-9,0C i w aucie przyjemnie chlodno tak ze musialem je przestawic bo w twarz ostro klima dawała a nawet zmniejszyc predkość z 5 do 2-3 i caly czas 21-22C wiec ok przejechalem 10km zamykam auto ide na 30min zalatwic itp... przychodze po pół godzinie temp 30C we wnętrzu, wiec odpalam pierwsze kilkaset m jade z otwartymi szybami, zamykam i daje klime na maxai jade do domu no i jakos juz temp ponizej 27-30C uzyskac sie nie dało, temp z kratek jakies 9-15C zmnienna zależna gdzie pada słońce, i sobie jade tak ok 15km do domu przez jakies 30min no i za cholere nie da sie zejsć z tych 27-30St we wnętrzu mimo ze klima na maxa i obieg zamkniety i zeby mi bylo chlodno musialem ustawic nawiew z 3 kratek na siebie tz szyje, twarz bo inaczej nie bylo za przyjemnie, jak ustawione mialem na twarz to moglem z wentylatorem zejsc z 5 na jakąs 3-4
No i jak wrócilem to na temp domowym w cieniu na dworze bylo 25C wiec w aucie mialem cieplej niz na zewnątrz teoretycznie mimo klimy/
wiec cos jest nie tak? jak startuje z garażu jest ok i klima dziala wyśmienicie ale jak startuje autem pozostawionym na słońcu to tej temp sie zbić nie da, mysle ze to przez nagrzane kratki no i ze auto jest czarne no ale po ilus tam km powinno sie dac zbic temp? a przejechłem 15km w pół godziny a temp byla taka jak wyruszyłem nagrzanym autem.

volvo s40 96r klimatronik
pozdr

Tadeusz4321

  2012-08-20, 13:26:26
Top użytkownik
#2
Kłania się serwis

erniiiiiii

  2012-08-20, 16:17:34
Użytkownik
#3
oto chodzi ze byłem na serwisie niedawno
czy to normalne to co napisalem wyzej jak jak wyjade z garazu to klima smiga jak trzeba a jak startuje z parkingu gdzie auto stalo na sloncu to nie da rady schlodzic wnętrza?

teleserwis

  2012-08-21, 10:38:54
Nowy użytkownik
#4
Sprawa bardzo prosta Smile Sprawdź najpierw czy sprężarka się załącza i w jakim cyklu pracuje, jeśli na postoju włącza się i wyłacza na kilka sek. to masz przeładowane czynnika na 100%.
Czynnik przy wzroście temp zwiększa ciśnienie i pres wyłącza sprężarkę.

erniiiiiii

  2012-08-21, 16:59:49
Użytkownik
#5
sprezarka włacza sie na ok 7-10s i wylacza na 5s i tak w kółko ale to podobno tak ma byc bo na forum volvo wszyscy tak mają
czasem jak jest upal to i pracuje dosyc dlugo a nie cyklicznie nie wiem od czego to zalezy ze raz pracuje cyklicznie a raz 1min caly czas
jak pracuje sprezarka to i wiatrak lewy
a temp są ok? powinnem uzyskac duzo nizsze? na minusie?

teleserwis

  2012-08-22, 06:15:49
Nowy użytkownik
#6
erniiiiiii napisał(a):sprezarka włacza sie na ok 7-10s i wylacza na 5s i tak w kółko ale to podobno tak ma byc bo na forum volvo wszyscy tak mają
czasem jak jest upal to i pracuje dosyc dlugo a nie cyklicznie nie wiem od czego to zalezy ze raz pracuje cyklicznie a raz 1min caly czas
jak pracuje sprezarka to i wiatrak lewy
a temp są ok? powinnem uzyskac duzo nizsze? na minusie?
Wszyscy tak mają? Troche niedobrze, znajdź sobie zaworek LP ten na grubszej rurce, odkręć, weź śrubokręt i upuszczaj po trochę gaz aż sprężarka zacznie pracować ciągle, czekam na wyniki i odpowiedź Smile Nie spuśc całego gazu Smile Zmierz temp i odpisz. Temperatura na wylocie powinna być w granicach 5-7 stopni C, potrzymaj chwilę silnik na wyższych obrotach bo czasami sprężarka ma mniejszą wydajność i wtedy mierz temp. Pozdrawiam

erniiiiiii

  2012-08-22, 16:07:01
Użytkownik
#7
temp była mierzona w czasie jazdy tz włożylem termometr z sondą tak tylko jakies 5mm to kratki i jechalem wiec i 4000 osiagałem a temp jak pisałem czyli najniższa była 8C do 12 przeważnie tak ok 8-10C
sprezarka pracuje cały czas
to nie jest tak ze ją odłącza
zalezy kiedy bym spr w taki upal jak dzisiaj to pracuje non stop wyłącza sie moze co pare minut ale pracuje caly czas razem z wentylatorem od chłodnicy który sie włącza co chwile
jak jest zimniej na dworze to pracuje cyklicznie a wentylator od chłodnicy nie pracuje wcale

Jesli klima by działałą tak jak powinna to przy takich upałach 30st jak teraz są to powinnem miec we wnętrzu np 17-20C przy ustawieniu nawiewu na 1 z 5? tz prędkości nawiewu?

acha i przy nawiewie na 1 to temp 7,5C nawet byla jak dam na maxa czyli 5 to wieje wichura ale temp podnosi sie do 9-10st

teleserwis

  2012-08-22, 17:49:02
Nowy użytkownik
#8
erniiiiiii napisał(a):temp była mierzona w czasie jazdy tz włożylem termometr z sondą tak tylko jakies 5mm to kratki i jechalem wiec i 4000 osiagałem a temp jak pisałem czyli najniższa była 8C do 12 przeważnie tak ok 8-10C
sprezarka pracuje cały czas
to nie jest tak ze ją odłącza
zalezy kiedy bym spr w taki upal jak dzisiaj to pracuje non stop wyłącza sie moze co pare minut ale pracuje caly czas razem z wentylatorem od chłodnicy który sie włącza co chwile
jak jest zimniej na dworze to pracuje cyklicznie a wentylator od chłodnicy nie pracuje wcale

acha i przy nawiewie na 1 to temp 7,5C nawet byla jak dam na maxa czyli 5 to wieje wichura ale temp podnosi sie do 9-10st
Przeczytaj poprzedni post ze zrozumieniem, sprężarka na postoju ma pracować bez przerwy, jest za dużo czynnika!!! A najniższa 8 st to i tak za wysoka!! Ale zrobisz co uważasz, możesz podjechać do następnego " fachowca" który nie będzie wiedział co zrobić. Gdybyś mógł podać ciśnienia bo to moja "encyklopedia", ale rozumiem że nie znasz się na tym i nie masz czym zmierzyc. Dlatego podaję Ci prostą metode jak to można zrobić polegając wyłącznie na opisie sytuacji. A zmierz temperature na wylocie i na rurce ssącej tej grubszej
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-08-22, 18:02:16 przez teleserwis.)

awax

  2012-08-22, 18:08:42
Top użytkownik
#9
teleserwis napisał(a):
erniiiiiii napisał(a):sprezarka włacza sie na ok 7-10s i wylacza na 5s i tak w kółko ale to podobno tak ma byc bo na forum volvo wszyscy tak mają
czasem jak jest upal to i pracuje dosyc dlugo a nie cyklicznie nie wiem od czego to zalezy ze raz pracuje cyklicznie a raz 1min caly czas
jak pracuje sprezarka to i wiatrak lewy
a temp są ok? powinnem uzyskac duzo nizsze? na minusie?
Wszyscy tak mają? Troche niedobrze, znajdź sobie zaworek LP ten na grubszej rurce, odkręć, weź śrubokręt i upuszczaj po trochę gaz aż sprężarka zacznie pracować ciągle, czekam na wyniki i odpowiedź Smile Nie spuśc całego gazu Smile Zmierz temp i odpisz. Temperatura na wylocie powinna być w granicach 5-7 stopni C, potrzymaj chwilę silnik na wyższych obrotach bo czasami sprężarka ma mniejszą wydajność i wtedy mierz temp. Pozdrawiam

Kolego ,wez sobie dwa śrubokręty i popukaj się nimi w głowę,z dwóch stron.
Jeżeli Masz jakiekolwiek uprawnienia do serwisowania autoklimatyzacji to powinny Ci zostać one odebrane.

teleserwis

  2012-08-22, 18:15:26
Nowy użytkownik
#10
awax napisał(a):
teleserwis napisał(a):
erniiiiiii napisał(a):sprezarka włacza sie na ok 7-10s i wylacza na 5s i tak w kółko ale to podobno tak ma byc bo na forum volvo wszyscy tak mają
czasem jak jest upal to i pracuje dosyc dlugo a nie cyklicznie nie wiem od czego to zalezy ze raz pracuje cyklicznie a raz 1min caly czas
jak pracuje sprezarka to i wiatrak lewy
a temp są ok? powinnem uzyskac duzo nizsze? na minusie?
Wszyscy tak mają? Troche niedobrze, znajdź sobie zaworek LP ten na grubszej rurce, odkręć, weź śrubokręt i upuszczaj po trochę gaz aż sprężarka zacznie pracować ciągle, czekam na wyniki i odpowiedź Smile Nie spuśc całego gazu Smile Zmierz temp i odpisz. Temperatura na wylocie powinna być w granicach 5-7 stopni C, potrzymaj chwilę silnik na wyższych obrotach bo czasami sprężarka ma mniejszą wydajność i wtedy mierz temp. Pozdrawiam

Kolego ,wez sobie dwa śrubokręty i popukaj się nimi w głowę,z dwóch stron.
Jeżeli Masz jakiekolwiek uprawnienia do serwisowania autoklimatyzacji to powinny Ci zostać one odebrane.
Dziękuję popukam sobie.

awax

  2012-08-22, 18:18:46
Top użytkownik
#11
"Nasze atuty


Fachowe doradztwo techniczne,


szybka reakcja na potrzeby klientów,


najwyższa jakość towarów i atrakcyjne ceny"



To było fachowe doradztwo techniczne?
Przecież autor tematu,może tak naprawdę zrobić
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-08-22, 18:20:37 przez awax.)

Tadeusz4321

  2012-08-22, 18:58:05
Top użytkownik
#12
teleserwis wiesz co to jest dziura ozonowa i co ja powieksza?

erniiiiiii

  2012-08-23, 11:39:48
Użytkownik
#13
dobra nie kłóćcie się proszę ...
http://www.forumsamochodowe.pl/download/...&mode=view
takie podobno mają byc temp do tego volvo s40 96 z 1,8 benzyną
to wg tego sa ok bo nawet niższe niz tolerancja, na forum volvo tez pisza ze 6-9C przy temp zewnętrzej 20st
to ja tyle właśnie uzyskuje

Jak dam klime na twarz to na nawiewie 1-3 /5 moge jechac spokojnie komfortowo, ale jak ustawie wloty w głąb pojazdu i mimo ze dalej wieje z środkowych desz to dopiero na nawiewie 5/5 i obiegu zamknietym jest tak ok, wg termometru to w aucie nie da sie zejść ponizej 30st w słoneczny dzien.

Shitashii

  2012-08-23, 12:08:16
Moderator
#14
teleserwis napisał(a):(...), sprężarka na postoju ma pracować bez przerwy, jest za dużo czynnika!!! A najniższa 8 st to i tak za wysoka!!
Volvo S40/V40 tak ma i już. Niestety tak zostało skonstruowane. Erniiii, powiedz tylko czy masz czysty filtr kabinowy (jeśli go masz).
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.

mg

  2012-08-23, 19:24:56
Top użytkownik
#15
Padają czujniki ciśnienia LP, pomijając fakt że volvo tak ma.

erniiiiiii

  2012-08-24, 11:18:25
Użytkownik
#16
pisalem ze filtra kabinowego nie mam mimo ze mam klimatronik
Czyli co jest ok? temp z kratek rzędu 8-10C do-12C to ok? Wg tego linka co podalem to mam az za nadto a tu widze ze kolega twierdzi ze powinno byc sporo mniej od 8C

No tak ale dlaczego nie moge uzyskac we wnętrzu temp ponizej 30st mimo ze klima dziala na fulla?

Jak dam klime na twarz to na nawiewie 1-3 /5 moge jechac spokojnie komfortowo, ale jak ustawie wloty w głąb pojazdu i mimo ze dalej wieje z środkowych desz to dopiero na nawiewie 5/5 i obiegu zamknietym jest tak ok, wg termometru to w aucie nie da sie zejść ponizej 30st w słoneczny dzien.
To powinno byc tak ze jak nie dam wylotów na ludzi a dmuchawe powiedzmy na 1 z 5 to w aucie na termometrze powinnem miec np 20st mimo ze na dworze jest 30?

mg

  2012-08-24, 18:17:39
Top użytkownik
#17
Parownik do mycia.

erniiiiiii

  2012-08-25, 13:50:31
Użytkownik
#18
a gdzie sie parownik znajduje PANOWIE?
Ta gruba rura otulona styropianem jest zimna tak ma być? oczywiście jak pracuje klima
dodam ze ona nie jest na calej dlugości otulona gąbką, styropianem jesli bym ją otulił klima by lepiej działałą?

ta rurka wychodząca z osuszacza jest gorąca tak ma byc?

No i gdzie jest sklapracz? przed czy za chłodnicą? podejrzewam ze po tej stronie gdzie wentylator klimy ale przed czy za? Na oko to chlodnica jest czysta, a sklapracza nie moge znaleść.

Shitashii

  2012-08-25, 16:54:13
Moderator
#19
mg napisał(a):Parownik do mycia.
To po pierwsze.
Po drugie to jest to nieszczęsna konstrukcja - jak można nie zaprojektować filtra. I to nie tylko rocznik 1996.
Po trzecie, kolego erniiii, przejedź się trochę dłużej niż kilka-kilkanaście kilometrów i zobaczysz, że jednak twoja klima działa.
A po czwarte to na miejscu moderatora co najmniej zamknął bym ten temat.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.

erniiiiiii

  2012-08-26, 08:45:34
Użytkownik
#20
jechalem z 50km no i jak pisalem jak dam klima na pysk to jest ok na 1-3 wiatraku
ale jak nie ustawie na glowe czyli na szyby i w głąb pojazdu to mimo ze wieje z środkowych kratek to dopiero na nawiewie 5/5 jest chlodno

erniiiiiii

  2012-08-27, 11:59:36
Użytkownik
#21
A tak sie Panowie zastanawiam jak sie mierzy temp wewnątrz auta? ta sonde to sie dlugą daje do kratki?
I gdzie najlepiej dac termometr?
Dzisiaj rano jak jechalem to na dworze było kolo 15C zimno jak cholera, termometr cyfrowy mialem w schowku w cieniu a drugi rtęciowy lezal na fotelu i mimo ze klima chodziła na maxa to na termometrach temp wynosila 23-25st
moze te termometry źle pokazuja? W domu pokazują dobrze, w aucie jak dam na fotel, schowek to te elementy są ciepłe albo jak dam pod sufit to od sufitu tez ostro daje słońce, a jak dam na deske rozdzielczą albo gdzieś w słońcu to juz całkiem zawsze pokacują powyzej 40st albo i wiecej

klimatolog

  2012-08-27, 19:27:18
Top użytkownik
#22
erniiiiiii napisał(a):oto chodzi ze byłem na serwisie niedawno
czy to normalne to co napisalem wyzej jak jak wyjade z garazu to klima smiga jak trzeba a jak startuje z parkingu gdzie auto stalo na sloncu to nie da rady schlodzic wnętrza?
Za dużo czynnika.
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?

lolek

  2012-08-27, 19:31:57
Użytkownik
#23
A może ogrzewanie się tobie nie domyka

klimatolog

  2012-08-27, 19:50:34
Top użytkownik
#24
Dobry trop?Żaluzje czasami są upierdliwe.W garażu chłodno na parkingu gorąco.Zapewne moim zdaniem chodzi o temperaturę i ciśnienie w układzie.
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?

erniiiiiii

  2012-08-28, 12:16:17
Użytkownik
#25
ok ale temp są ok? 8-9C z kratki to ok?
Wg mnie klapki sa ok bo moge korzystac z klimatronika od 17 do 27 albo na max chlodzenie max grzanie i tak robie daje max chlodzenie i wiatrak na 5 to jest chlodno ale jak dam wiatrak na mniej to niezbyt chlodno
dlaczego nie da sie schłodzic wnętrza gdy auto stalo pare godzin na słońcu? mimo ze temp z kratek jest taka sama jak wyjade z garazu czy jak jade po miescie
1 2 3 4 Dalej

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa