Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

volvo s40 Słabo klima chłodzi jak auto stoi na słońcu

96 Odpowiedzi, 91796 Wyświetleń
Wątek zamknięty 
Wstecz 1 2 3 4 Dalej

awax

  2012-08-28, 16:30:31
Top użytkownik
#26
Może gdybyś autko obłożył izolacją termiczną,jakieś 10 cm. .......................
Jaki cel ma bicie piany?skoro z kratek masz 8-9 C to nie czepiaj się układu chłodniczego,szukaj gdzie to "zimno"ucieka.

mg

  2012-08-28, 16:38:10
Top użytkownik
#27
To coś, co masz pod deską rozdzielczą, i robi się zimne kiedy włączysz klimę, to podobne do chłodnicy, a nie rurki.
To to jest do mycia :lol:
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-08-28, 16:38:52 przez mg.)

Shitashii

  2012-08-28, 22:23:38
Moderator
#28
erniiiiiii napisał(a):dlaczego nie da sie schłodzic wnętrza gdy auto stalo pare godzin na słońcu?
dlatego, że masz 1700kg nagrzanej masy.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.

erniiiiiii

  2012-08-29, 16:35:23
Użytkownik
#29
Shitashii napisał(a):
erniiiiiii napisał(a):dlaczego nie da sie schłodzic wnętrza gdy auto stalo pare godzin na słońcu?
dlatego, że masz 1700kg nagrzanej masy.
no tak ale od tego mam klime, jakos gdzie indziej po przejechaniu paru km jest juz w aucie chlodno
to co jezdząc po miescie na 5-10km to nie oplaci sie nawet klimki właczac?

Cytat:Jaki cel ma bicie piany?skoro z kratek masz 8-9 C to nie czepiaj się układu chłodniczego,szukaj gdzie to "zimno"ucieka
to 8-9C to jest wkońcu ok czy nie? Poprzedni PAN troche postów wcześniej zapewniał ze to za wysoka temp i powinnem uzyskać dużo niższą!

Dlaczego niby mam parownik do mycia? I jaki to koszt? jak go wyciągnąc?

Czyli mam rozumiem ze klima u mnie dziala elegancko a ja niby sie nie znam? Może lodówe chce mieć w aucie, no ok ale jak Wy jedziecie swoimi autami to powietrze z klimy dajecie wprost na siebie? Jak tak zrobie to nie mam na co narzekać moge dać nadmuch na min i okey, jednak jak powietrze nie skieruje wprost na siebie to dopiero na max nadmuchu jest dosyć przyjemnie chłodno, zeby nie powiedzieć ciepło.
Jak jeszcze mialem auto bez klimy to sie nasłuchałem opowiadań i naczytałem sie ze mając klime dajemy nawiew na min pozycje (1) i niby tak sie szybko zimno robi we wnętrzu ze trzeba ogrzewanie podkrecic bo nie da rady wysiedzieć, i ja tego oczekuje, podobno dając nadmuch na szyby wnętrze szybciej schłodzimy, bez jaj ale nadmuch na co innego niz kratki środkowe daje mizerne efekty!
OK jest jak dam nadmuch na kr. środkowe wprost na twarze pasażerów nawiew na maxa i obieg zamkniety to jest naprawde przyjemnie gdy na zewnątrz ponad 30st ale wystarczy kratki przesunąc, nawiew zmniejszyć i robi sie w aucie sauna.

Co do spalania zauważyłem ze auto z klimą pali ok 11,50l a bez klimy 9,7l lpg czyli 2l różnicy to nie za dużo? Dodam ze tez czuc dość dużą utrate mocy silnik 1,8 115km. Spalanie w lpg.

dzieki

bart7802

  2012-08-29, 16:57:32
Użytkownik
#30
czytam ten temat od dłuższego czasu i postanowiłem pomierzyć temp. w swoim aucie i...kiedy klima śmiga na maxa to z kratek "wieje" ok.7 C (max.nawiew). Dzisiaj kiedy odpalałem auto to pokazywało temp.34 C,ustawiłem na 16 i w drogę.Po około 15min. klimatronik zwolnił obroty wentylatora bo temp.wewnątrz auta dobijała do zadanych 16 C.Więc z Twoim autem a raczej z klimą coś jest nie tak bo śmiem twierdzić że powierzchnia szyb w Volvo S40 nie jest większa niż w mojej Alfie 166. A spalanie rośnie mi o jakieś 0,7L ale to zależy od pojemności silnika - im większy tym mniej "męczy" go klima.

mg

  2012-08-29, 17:44:18
Top użytkownik
#31
To jeszcze nic!!!, na zewnątrz 33'C, nastawiam 10' i po przejechaniu 5km termostat rozłącza sprężarkę.
Fakt, podrasowałem ją trochę ale działa OK 3lata.

bart7802

  2012-08-29, 18:36:28
Użytkownik
#32
wypada pogratulować - moja nie widziała serwisu od prawie 5 lat.

mg

  2012-08-29, 18:52:02
Top użytkownik
#33
Dziękuję, jak widać cykliczny serwis przeprowadzony przez specjalistów czyni cuda Wink

awax

  2012-08-29, 19:10:53
Top użytkownik
#34
erniiii ja nie wierzę w to co piszesz.
Jeżeli z kratek masz 8C na max nadmuchu to jest OK.
Myślę,że sobie jaja robisz.
Zapraszam do siebie i udowodnię Ci,że coś nie tak opisałeś.

bart7802

  2012-08-29, 19:23:45
Użytkownik
#35
MAM!...może erniiiiiii nie zamyka szyb ?! Smile

Shitashii

  2012-08-29, 20:57:04
Moderator
#36
Panowie, jego Volvo jest z 1996r, a więc ma już 16 lat. I tak dobrze, że po tylu latach bez serwisu (chyba, że sprowadzony rok temu) ma jeszcze działającą klimę.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.

erniiiiiii

  2012-08-30, 10:33:49
Użytkownik
#37
awax napisał(a):erniiii ja nie wierzę w to co piszesz.
Jeżeli z kratek masz 8C na max nadmuchu to jest OK.
Myślę,że sobie jaja robisz.
Zapraszam do siebie i udowodnię Ci,że coś nie tak opisałeś.
na max nadmuchu mam ok 9st na minimalnym nadmuch temp spada do 7,5-8C
to wnioskuje ze temp ok? dlaczego pisaliście ze powinny wynosić 4-6?

Szyby zamykam PANOWIE Big Grin

Co z tego ze auto ma 16lat? Ale ma klime wiec ma działąć!!! w moim aucie wszystko inne działa, luzów w zawieszeniu nie mam, prowadzi sie super i co z tego ze ma 16lat jesli ani grama rdzy, jezdzi jak nowe (oczywiście nowe z 96roku). Nie widze związku z tym ze ma juz pare latek i duzy przebieg...

Cytat:Po około 15min. klimatronik zwolnił obroty wentylatora bo temp.wewnątrz auta dobijała do zadanych 16 C.
no u mnie jest to samo! jak wlacze klimatronik a nie ustawienia manualne to jak dam na 17 najmniej jak sie da to potem klima zwalnia to minimium ze niby to 17mam tak? ale tyle nie jest bo termometr lezy i widze na nim ze jest 30-35st we wnętrzu, mierzyjes termometrem? I co naprawde masz te 16? bo wątpie, klima zwalniać moze ale to nie znaczy ze w środku jest tyle stopni

Zapytam sie jeszcze raz, klime dajecie bezpośrednio na siebie tz nadmuch? Czy nie? Jak tak dam to problemu z klimą niema bo owszem jest chłodno ale tak sie nie robi podobno.

bart7802

  2012-08-30, 17:46:55
Użytkownik
#38
erniiiiii jutro zmierzę temp. w środku auta kiedy klima (nadmuch) zwalnia - special for youSmile

mg

  2012-08-30, 17:53:05
Top użytkownik
#39
http://www.youtube.com/watch?v=iAq-jKJccD8

erniiiiiii

  2012-08-31, 09:29:42
Użytkownik
#40
mg no i co?

prosiłbym o rozwikłanie moim wątpliwości zawartych we wcześniejszym moim poście

mg

  2012-08-31, 18:05:20
Top użytkownik
#41
erniiiiiii napisał(a):mg no i co?
Co, co enri?

Zapłać fachowcowi to ci pomoże, na sugestie nie reagujesz (nie znasz się na tym?) nie martw się, jest ktoś kto ci pomoże a ty rób to, na czym się znasz. Taki jest porządek
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-08-31, 18:09:00 przez mg.)

barbie

  2012-08-31, 18:13:44
Top użytkownik
#42
koszt naprawy klimatyzacji przekroczy wartość samochodu .

erniiiiiii

  2012-09-01, 08:09:57
Użytkownik
#43
barbie napisał(a):koszt naprawy klimatyzacji przekroczy wartość samochodu .
bez jaj PAnowie? pisaliscie ze wystarczy parownik wyczyścic

ale wcześciej zapewnialiście ze temp 8-9st jest jak najbardziej ok?

Dlaczego jak wlacze klime to nie widac tego powietrza? jak otworze zamrażalnik albo jak jest lodaBig Grin w upalny dzien to gołym okiem widze spadające na dół zimne powietrze a w aucie nie.
Nie wiem czy to prawda ale jak kolega z pracy kupił w 90latach auto z klimą to mówił ze było widać zimne powietrze lecące z kratek tz pare a kratki były całe oszronione śniegiem, myśle ze jak by tak było u mnie to wystarczyło by dać nawiew na 1 i było by ok a nie jezdzic z klimą podkreconą na maxa.

Sprezarka pracje u mnie cyklicznie a ma pracować cały czas?

barbie

  2012-09-01, 09:54:46
Top użytkownik
#44
może taniej będzie wstawić szyberdach ? .

Shitashii

  2012-09-01, 23:04:11
Moderator
#45
Tu jest potrzebny dobry fachowiec: psychoanalityk.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.

erniiiiiii

  2012-09-02, 08:19:55
Użytkownik
#46
no i spr tą temp we wnętrzu?
Spytam sie jeszcze raz jak właczacie klime do dajecie nawiew wprost na siebie?
Widzicie to zimne powietrze wylatujące z kratek tak jak z zamrażalnika z lodówki?

barbie

  2012-09-02, 08:21:37
Top użytkownik
#47
nie widzimy .

barbie

  2012-09-02, 08:24:34
Top użytkownik
#48
może masz auto w wersji skandynawskiej ze słabszą klimatyzacją ,a mocniejszym ogrzewaniem ? .

bart7802

  2012-09-02, 12:54:49
Użytkownik
#49
dziwna spraw z tym klimatronikiem , niby kiedy ustawiam temp.16-17C to nawet w najwieksze upały klima daje rade i komfort jazdy jest OK ale.... kiedy zacząłem mierzyć temperatury to przyznaje erniiiiiemu racje. Dzisiaj położyłem termometr na siedzeniu pasażera , ustawiłem 16C i w droge. Klima zaczęła zwalniać a na termometrze 23C! (przy ustawionych 16) nie wiem - może tak po prostu ma być bo przecież klima się nie wyłącza tylko wolniej dmucha. Kiedy przełączyłem na LOW to bez problemu i w krótkim czasie temperatura w środku auta spadła do 19C ale miałem już dość i przerwałem eksperyment (łokcie mi zmarzłySmile Z tym że na funkcji LOW raczej nie można mówić o autoklimie bo to raczej ręczne sterowanie i sprężarka zapiernicza na full bez względu na temp. w środku auta. Erniiiii a jak włączysz właśnie LOW to też nie daje rady? Jeśli szybko zbije Ci temp. to wszystko jest OK.

erniiiiiii

  2012-09-02, 13:33:46
Użytkownik
#50
Cytat:może masz auto w wersji skandynawskiej ze słabszą klimatyzacją ,a mocniejszym ogrzewaniem ?
bez zartów prosze


bart7802 napisał(a):dziwna spraw z tym klimatronikiem , niby kiedy ustawiam temp.16-17C to nawet w najwieksze upały klima daje rade i komfort jazdy jest OK ale.... kiedy zacząłem mierzyć temperatury to przyznaje erniiiiiemu racje. Dzisiaj położyłem termometr na siedzeniu pasażera , ustawiłem 16C i w droge. Klima zaczęła zwalniać a na termometrze 23C! (przy ustawionych 16) nie wiem - może tak po prostu ma być bo przecież klima się nie wyłącza tylko wolniej dmucha. Kiedy przełączyłem na LOW to bez problemu i w krótkim czasie temperatura w środku auta spadła do 19C ale miałem już dość i przerwałem eksperyment (łokcie mi zmarzłySmile Z tym że na funkcji LOW raczej nie można mówić o autoklimie bo to raczej ręczne sterowanie i sprężarka zapiernicza na full bez względu na temp. w środku auta. Erniiiii a jak włączysz właśnie LOW to też nie daje rady? Jeśli szybko zbije Ci temp. to wszystko jest OK.
kolego Bart ja mam to samo dodam ze spr na 2 termometrach cyfrowym też, i je trzymałem w cieniu! a nie w słońcu w słuńcu to juz calkiem głupieją...
cos jest chyba nie tak bo jak ustawiam 17 to powinno byc 17 a nie 25

jak dam na maxa wentylator i low to oczywiscie ze jest chłodno ale nie da sie na dłuższą mete jechac na nawiewie 5/5

Bart a nadmuch miales na twarz? jak dam na twarz to tez jest okey na nawiewach 2 do 5 a nawet 1 bojak nie wieje wprost na mnie to dopiero na max nawiewie jest ok.

Co do klimy to wg mnie to ona pracuje tak samo czy ustawie 27 czy 17 chodzi mi o sprezarke ona pracuje tak samo i nie ma róznicy w wydajnosci klimy czy tam spalaniem, albo klime wlaczasz albo nie i nie moze ona pracowac tz sprezarka mniej czy bardziej wydajnie, przykladowo ja zawsze daje na max chlodzenie low a temp tz cieplej zimniej to sobie reguluje nawiewiem od 1-5. mam racje?
Wstecz 1 2 3 4 Dalej

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa