Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Movano

30 Odpowiedzi, 23219 Wyświetleń
1 2 Dalej

lolek

  2013-04-30, 20:04:31
Użytkownik
#1
Witam , miałem ostatnio taki przypadek : movano układ szczelny podczas próby szczelnosci azotem ale podczas próżni nie szczelny - szukaj wiatru w polu !
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2013-05-01, 07:45:06
Top użytkownik
#2
Uszczelnienie wału w spręzarce
  • Odpowiedz

lolek

  2013-05-01, 19:18:14
Użytkownik
#3
moze tak , ale jak to sprawdzic ?? Ja usunołem inna nieszczelnosc , nabiłem i i gosc zadowolony do dzis jezdzi
  • Odpowiedz

awax

  2013-05-01, 19:40:31
Top użytkownik
#4
Najlepiej sprawdzić w serwisie klimatyzacji.
  • Odpowiedz

lolek

  2013-05-02, 20:03:05
Użytkownik
#5
Najlepiej w szczecinku , tam sa wspaniałe szkolenia Smile
  • Odpowiedz

awax

  2013-05-03, 10:35:32
Top użytkownik
#6
lolek napisał(a):Najlepiej w szczecinku , tam sa wspaniałe szkolenia Smile

Wspaniałe czy nie,ale po tych szkoleniach nie zadaje się 99% pytań,które tu padają.
  • Odpowiedz

renegat35

  2013-05-03, 14:12:40
Użytkownik
#7
awax napisał(a):
lolek napisał(a):Najlepiej w szczecinku , tam sa wspaniałe szkolenia Smile

Wspaniałe czy nie,ale po tych szkoleniach nie zadaje się 99% pytań,które tu padają.

Sorry ale po co te forum wtedy?
Żeby medale sobie rozdawać czy co?
  • Odpowiedz

awax

  2013-05-03, 15:34:25
Top użytkownik
#8
renegat35 napisał(a):
awax napisał(a):
lolek napisał(a):Najlepiej w szczecinku , tam sa wspaniałe szkolenia Smile

Wspaniałe czy nie,ale po tych szkoleniach nie zadaje się 99% pytań,które tu padają.

Sorry ale po co te forum wtedy?
Żeby medale sobie rozdawać czy co?

Bardzo trafne pytanie ,po co te forum?
Chyba nie po to,żeby całkowici laicy wykonując np.serwis drogiego samochodu zadawali najprostsze pytania.
Forum jest przydatne,ale nie może być jedynym zródłem zdobywania wiedzy dla osób wykonujących ten zawód.
Kto z Was oddałby samochód do serwisu typu wymiana rozrządu do firmy w której mechanik zacząłby od pytania na jakimś forum "Czy silnik w .... jest z przodu ,czy z tyłu? "
Właśnie znaczna część zadawanych tutaj pytań jest właśnie na tym poziomie.Przyzwoitość wymaga aby przynajmniej podstawy poznać zanim zacznie się eksperymenty na czyimś samochodzie.
Pomijam fakt,że OBOWIĄZUJĄCE przepisy prawa WYMAGAJĄ ukończenie szkolenia dla osób zajmujących się serwisem autoklimatyzacji.
  • Odpowiedz

awax

  2013-05-03, 15:57:11
Top użytkownik
#9
lolek napisał(a):Najlepiej w szczecinku , tam sa wspaniałe szkolenia Smile

Tak na marginesie to oprócz szkoleń wymaganych prawem to każdy członek Krajowego Centrum Innowacji Chłodnictwa I Klimatyzacji może w każdej chwili przyjechać na kilka dni i poza tym,że będzie miał możliwość w uczestniczyć w serwisowaniu autek to w miarę możliwości podzielimy się swoją wiedzą i doświadczeniem.Taka forma "praktyki" oczywiście jest bezpłatna i kilka osób już z tego skorzystało.
Zapraszam.
  • Odpowiedz

klimatolog

  2013-05-03, 17:11:41
Top użytkownik
#10
Zaślep zaworki serwisowe na próżni .
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
  • Odpowiedz

awax

  2013-05-03, 17:23:06
Top użytkownik
#11
klimatolog napisał(a):Zaślep zaworki serwisowe na próżni .
Na próżni zaworki serwisowe są połączone z manometrami i nie ma co zaślepiać.
  • Odpowiedz

klimatolog

  2013-05-03, 17:32:55
Top użytkownik
#12
O ile manometry są sprawne to masz rację.A kto jeżdzi z oprawą manometrów celem diagnostyki szczelności?10 aut na dobę równa się dziesięciu opraw manometrycznych.Przestań być złośliwym?
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-05-03, 17:38:50 przez klimatolog.)
  • Odpowiedz

awax

  2013-05-03, 17:36:57
Top użytkownik
#13
Leszku daj spokój,czy diagnozę szczelności autoklimatyzacji robi się wypuszczając na parę dni samochód z próżnią w układzie?Już samo odpięcie złączy serwisowych może spowodować zassanie powietrza zanim zaślepisz te zaworki.
  • Odpowiedz

klimatolog

  2013-05-03, 17:43:16
Top użytkownik
#14
Pan Kulesza z Łodzi zalecał rozruch instalacji przez 76 godzin.Chłodnictwo to nie żużel?
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
  • Odpowiedz

klimatolog

  2013-05-03, 17:52:10
Top użytkownik
#15
Poczytaj o nieszczelnościach układów chłodniczych?Np. pracujących na podciśnieniu.
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
  • Odpowiedz

mg

  2013-05-03, 17:56:43
Top użytkownik
#16
Gdzie masz w MOVANO podciśnienie podczas naturalnych warunków?
  • Odpowiedz

awax

  2013-05-03, 17:59:54
Top użytkownik
#17
Po pierwsze Kulesza nie pisze o autoklimatyzacji,a po drugie autoklima nie pracuje na podciśnieniu.
Tu wystarczy sprawdzić samą sprężarkę i najprawdopodobniej wymienić uszczelnienie czołowe sprężarki.
Pan Kulesza musi mi wybaczyć,ale nie będę 76 godzin diagnozował prostej klimy w autku.
  • Odpowiedz

klimatolog

  2013-05-04, 14:38:54
Top użytkownik
#18
Mam pytanie?Czy ja napisałem że układ ten pracuje w normalnych warunkach na podciśnieniu?awax kolegę intryguje to że na ciśnieniu trzyma a na podciśnieniu nie.Wątki w temacie to nr 2i10.Macie inne pomysły na zapytanie oprócz atakowania?Może panowie awax i mg napiszą coś na temat zamiast mnie krytykując.Czasami zawory bezpieczeństwa osłupiają podczas próby próżniowej?Układ zainteresowanego został uszczelniony i działa.A pytanie dlaczego na próżni nie trzyma pozostaje aktualne.Zamiast rozgrywać prywatne wojny może lepiej sięgnąć do doświadczenia i nim się podzielić?No tak po co się dzielić skoro je zdobywałem latami?Aby chronić środowisko naturalne pomagając nie doświadczonym?
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
  • Odpowiedz

mg

  2013-05-04, 16:01:21
Top użytkownik
#19
klimatolog napisał(a):Mam pytanie?Czy ja napisałem że układ ten pracuje w normalnych warunkach na podciśnieniu?awax kolegę intryguje to że na ciśnieniu trzyma a na podciśnieniu nie.Wątki w temacie to nr 2i10.Macie inne pomysły na zapytanie oprócz atakowania?Może panowie awax i mg napiszą coś na temat zamiast mnie krytykując.Czasami zawory bezpieczeństwa osłupiają podczas próby próżniowej?Układ zainteresowanego został uszczelniony i działa.A pytanie dlaczego na próżni nie trzyma pozostaje aktualne.Zamiast rozgrywać prywatne wojny może lepiej sięgnąć do doświadczenia i nim się podzielić?No tak po co się dzielić skoro je zdobywałem latami?Aby chronić środowisko naturalne pomagając nie doświadczonym?
Taaa...a co na to Goździkowa?
Odpowiedź na pytanie padła Smile
  • Odpowiedz

klimatolog

  2013-05-04, 16:40:33
Top użytkownik
#20
W którym poście?Numer?A jeżeli coś przegapiłem to na pewno nie Ty dałeś tą konkretną odpowiedż.mg przeanalizuj temat i swoje wypowiedzi na ten temat.
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-05-04, 16:46:36 przez klimatolog.)
  • Odpowiedz

awax

  2013-05-04, 16:51:19
Top użytkownik
#21
post nr 17
"Tu wystarczy sprawdzić samą sprężarkę i najprawdopodobniej wymienić uszczelnienie czołowe sprężarki."

Uszczelnienie czołowe przy 1 bar różnicy ciśnień nie powinno puszczać w żadnym kierunku i nieważne przy nadciśnieniu trzyma,trzeba wymienić.
Zawór bezpieczeństwa także nie ma prawa przy 1 barze różnicy przepuszczać w żadnym kierunku.
Oczywiście jeżeli sprężarka okaże się ok to szukamy dalej,ja zacząłbym od złączy serwisowych i manometrów.
  • Odpowiedz

klimatolog

  2013-05-04, 16:56:42
Top użytkownik
#22
Post 17 mówi o prawdopodobieństwie.A nie o konkretach.
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
  • Odpowiedz

klimatolog

  2013-05-04, 17:03:48
Top użytkownik
#23
awax napisał(a):post nr 17
"Tu wystarczy sprawdzić samą sprężarkę i najprawdopodobniej wymienić uszczelnienie czołowe sprężarki."

Uszczelnienie czołowe przy 1 bar różnicy ciśnień nie powinno puszczać w żadnym kierunku i nieważne przy nadciśnieniu trzyma,trzeba wymienić.
Zawór bezpieczeństwa także nie ma prawa przy 1 barze różnicy przepuszczać w żadnym kierunku.
Oczywiście jeżeli sprężarka okaże się ok to szukamy dalej,ja zacząłbym od złączy serwisowych i manometrów.
Dlaczego czasami przeczysz sam sobie?klimatolog napisał/a:
Zaślep zaworki serwisowe na próżni .Odpisałeś-
Na próżni zaworki serwisowe są połączone z manometrami i nie ma co zaślepia
Odpisałem w poście
O ile manometry są sprawne to masz rację.A kto jeżdzi z oprawą manometrów celem diagnostyki szczelności?10 aut na dobę równa się dziesięciu opraw manometrycznych.Przestań być złośliwym?
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-05-04, 17:07:33 przez klimatolog.)
  • Odpowiedz

awax

  2013-05-04, 17:07:07
Top użytkownik
#24
Oczywiście,że o prawdopodobieństwie.Konkrety mogą być w realu,nie wirtualnie.Przecież uszczelki w wężach serwisowych również mogą być uszkodzone w taki sposób,że nie trzymają w jednym kierunku.
Tylko Czarodziej i ewentualnie klimatolog jest w stanie postawić 100% diagnozę na podstawie opisu w internecie.Zastanów się nad uruchomieniem działalności typu naprawy na odległość
  • Odpowiedz

klimatolog

  2013-05-04, 17:10:28
Top użytkownik
#25
To dlaczego negujesz moje wypowiedzi nie mając doświadczenia że oprawa manometrów jest nieszczelna na próżni?
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
  • Odpowiedz
1 2 Dalej

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa