Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Civic '98 - klima działa, ale strasznie zamula silnik

16 Odpowiedzi, 13583 Wyświetleń

Iron man

  2013-05-16, 15:00:18
Nowy użytkownik
#1
Witam. Mam problem z klimą w civicu aerodeck 1.8 170 km, 1998 rok. Układ był pusty, został nabity ok. tydzień temu (500 g czynnika). Po włączeniu klimatyzacji na zimnym silniku obroty nie spadają praktycznie i nie czuć obciążenia na silniku. Jednak gdy silnik dobrze się rozgrzeje, obroty spadają gdzieś do około 400, bądź silnik w ogóle gaśnie. Samochód jest po przekładce silnika na 2.2 vtec z prelude, więc i kompresor klimatyzacji jest od tego silnika, a reszta jest fabryczna od 1.8. Wydaje mi się, że chłodzi też słabo. Wcześniej miałem accorda i tam chłodzenie było dużo skuteczniejsze.
Ktoś mi powiedział, że może czynnika jest za dużo. Jednak 500 gram, jak patrzyłem w tabelkach, to prawidłowa wartość? Ma ktoś z Was jakieś pomysły, jak to zwalczyć? Czy może to być wina wentylatora skraplacza? Większy silnik i brak miejsca wymógł przełożenie go przed klimatyzację, jednak wdmuchuje powietrze na chłodnicę. Może jednak założyć większy i wydajniejszy, gdyż skraplacz za bardzo się grzeje? Z góry dzięki za wszelaką pomoc.
  • Odpowiedz

Vlad24

  2013-05-16, 15:42:52
Użytkownik
#2
Może być wina wentylatora, brudnego skraplacza, zapchanego osuszacza, zablokowanego zaworu rozprężnego, lub wilgoci w układzie. Jedź tam gdzie ci nabijali z reklamacją i niech naprawiają dalej, skoro kasę wzieli.
  • Odpowiedz

Shitashii

  2013-05-16, 16:20:24
Moderator
#3
Kasa była wzięta za nabicie, a nie za naprawę.
Ja też zaczynam tak robić. Przyjeżdża klient i mówi mi: proszę nabić mi klimę. To co ja się będę z nim kłócił? Jak przyjdzie do piekarni i powie, że chce chleb, to nie będą mu mówić, że bułki są lepsze!.
No ale to tak na marginesie.
Co do wątku - czy wentylator pracuje jak należy? Czy ma np. łopatki w odpowiednią stronę?>
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

Iron man

  2013-05-16, 19:45:56
Nowy użytkownik
#4
Wzięli tylko za nabicie. Później widzę, że ich przerosło, więc nie będę cisnął na siłę. Lepiej będzie poszukać kogoś innego i tak też robię, ale sam też chcę się czegoś dowiedzieć.
Co do wentylatora, to też się nad tym zastanawiałem, ale wydaje się że pracuje, jak powinien. Tzn zaciąga zimne powietrze z przodu i dmucha na skraplacz.
  • Odpowiedz

Vlad24

  2013-05-16, 20:38:07
Użytkownik
#5
Czy ja dobrze rozumiem, że masz skraplacz zamontowany za wentylatorem?
A przed wentylatorem co jest chłodnica, czy chłodnica jest za skraplaczem?
Może łatwiej było by wstawić jakieś zdjęcie, czasem lepsze niż 1000 słów.
  • Odpowiedz

Iron man

  2013-05-17, 08:45:05
Nowy użytkownik
#6
Proszę bardzo, tak to wygląda Smile

[Obrazek: imag0148oy.jpg]
Wentylatory wcześniej były tutaj, przy silniku, ale z racji zmiany motoru na większy i braku miejsca, poprzedni właściciel przełożył je na przód:
[Obrazek: imag0147hy.jpg]
Wentylator od klimatyzacji jest jakiś inny, niefabryczny. Jednak sprawdzałem i dmucha powietrze w dobrą stronę, tzn zaciąga z zewnątrz, czyli chłodzi skraplacz.
  • Odpowiedz

Vlad24

  2013-05-17, 10:39:24
Użytkownik
#7
Pewnie przełożył kabelki w wtyczce by kręcił się w drugą stronę. Nie wiem jak z wydajnością silnika przy takiej pracy, ale śmigło z pewnością tłoczy mniej powietrza, bo jest ukształtowane jako ssące. Sporo powietrza też ucieka pomiędzy kołnierzem wentylatora a skraplaczem, tam nie może być takich dziur.
  • Odpowiedz

Iron man

  2013-05-17, 11:25:00
Nowy użytkownik
#8
Właśnie o temperaturę chyba chodzi. Jak auto odpalę po nocy, to pomimo że w środku jest jak w piekarniku, to chwila moment i w środku jest przyjemny chłód, a silnik pracuje normalnie. Wraz ze wzrostem temperatury obciążenie na silniku bardzo wzrasta, obroty spadają właśnie do ok 400 i powietrze nie jest już tak chłodne. W takim razie muszę chyba skupić się na wentylatorze.
  • Odpowiedz

Vlad24

  2013-05-17, 11:36:45
Użytkownik
#9
Tak się dzieje, bo rośnie ci bardzo wysoko temperatura skraplania, czyli ciśnienie, a to przekłada się na większe obciążenie dla silnika od sprężarki. Wykombinuj coś ze śmigłem, uszczelnij kołnierz i umyj skraplacz.
  • Odpowiedz

misiekstm

  2013-05-17, 18:07:34
Nowy użytkownik
#10
Witam.
Najlepiej jak podjedziesz do serwisu albo skombinujesz manometry i sprawdzisz ciśnienia na rozgrzanym silniku. Tu masz zawór serwisowy za sprężarka wiec będziesz widział co się dzieje od razu za nią. Sprawa 2 to taka że jak ci nabijali to powinni sprawdzić ciśnienia (raczej zimnym do nich nie zajechałeś żeby miało być wszystko ok).
Inna opcja to taka że przy przekładce coś nie poszło i komp nie dostaje informacji o pobiciu obrotów. (tylko ten spadek wydajności mi nie pasuje w tym miejscu. Nie wydaje mi się też że spadek obrotów do 400 miałby wpływ na spadek wydajności tłoczenia).
Reasumując bez ciśnień będziemy dalej wróżyć.

Pozdro
  • Odpowiedz

Derek

  2013-05-17, 18:20:18
Użytkownik
#11
Vlad24 napisał(a):Tak się dzieje, bo rośnie ci bardzo wysoko temperatura skraplania, czyli ciśnienie, a to przekłada się na większe obciążenie dla silnika od sprężarki. Wykombinuj coś ze śmigłem, uszczelnij kołnierz i umyj skraplacz.

I na wypadek takiej sytuacji montuje się presostaty wysokiego ciśnienia Smile
  • Odpowiedz

Iron man

  2013-05-17, 19:29:46
Nowy użytkownik
#12
Dwa razy miałem już sprawdzane ciśnienia. Pierwszy raz przy nabiciu, a drugi raz u innego speca. W miarę rozgrzewania ciśnienie trochę rosło, a wskaźnik, na którym były wyższe wartości cały czas drgał po załączeniu klimy. Gościu powiedział mi, że to dziwne, że tak drży. Jeden wąż był chłodny, drugi bardzo gorący. To tyle z moich obserwacji. Wartości ciśnień nie pamiętam. Jestem leszczem w tej kwestii i nie zwróciłem uwagi.
Fakt faktem pierwsze co, to powiedział mi, abym sprawdził czy wentylator dmucha w dobrą stronę (dmucha w dobrą) i czy wystarczająco chłodzi (to już trudno stwierdzić). Jak jutro znajdę odpowiedni materiał i wymyślę, jak to stworzyć, to będę miał odniesienie do tego, co było wcześniej.
  • Odpowiedz

klimatolog

  2013-05-17, 20:47:46
Top użytkownik
#13
I co oczekujesz od tego grona?Jak drgają to powietrze?
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-05-17, 20:49:42 przez klimatolog.)
  • Odpowiedz

radekklimat

  2013-05-17, 20:51:52
Moderator
#14
A nie jest tak ze sprezarka jest wydajniejsza od acorda i do civica jest za duza co powoduje niedostateczne odprowadzenie ciepła wynikajace z mocy co za tym odzie skraplacz tez powinien byc od acorda
  • Odpowiedz

klimatolog

  2013-05-17, 21:03:51
Top użytkownik
#15
Odłącz elektro-sprzęgło dla celów diagnostyki.
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-05-17, 21:04:47 przez klimatolog.)
  • Odpowiedz

mg

  2013-05-18, 00:44:19
Top użytkownik
#16
Skraplacz do wymiany. Któryś z producentów: hella czy valeo proponuje trochę grubszy (czyt.wydajniejszy, widać jest taka potrzeba) od oryginalnego i po problemie.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa