Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Omega BFL, sprężarka czy zawór rozprężny.

18 Odpowiedzi, 16781 Wyświetleń

J23

  2013-05-29, 11:09:43
Nowy użytkownik
#1
Witam jako nowy użytkownik.

Mam problem z autem jak wyżej - klimatyzacja załącza się, jednak nie chłodzi. Ciśnienia przy zgaszonym silniku LP:4,5 HP:4,5-5. Klient przyjechał z problemem jak wyżej - dobiłem klimatyzację i zaczęła chłodzić, jednak ponoć tylko jeden dzień. Obecnie jest tak: włączam AC i ciśnienia przedstawiają się następująco LP:2 HP:6 - nie reaguje na dodanie gazu czy odpięcie wentylatora skraplacza. Podejrzewam zawór, ale nie mam pewności (żeby go zdemontować, należy zdjąć deskę), a podmiana sprężarki byłaby szybsza i wygodniejsza - co sądzicie o tym problemie? Dobijam na manometry, nie mam maszyny, ale gdy 1y raz klient przyjechał dobijali na automat.

Dzisiaj niestety klient nie dał sobie wbić czynnika (i nie chciałem nawet za to $ - po prostu mówił, żeby mu nie wbijać - twierdził, że rozsadzi mu układ, moje zapewnienia, że jest do tego daleko nic nie dały).

Proszę o pomoc, z góry dziękuję.
  • Odpowiedz

Vlad24

  2013-05-29, 11:58:38
Użytkownik
#2
Dobre Big Grin

napisz jeszcze może, jak "dobija" się na manometry
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-05-29, 11:59:41 przez Vlad24.)
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2013-05-29, 13:03:47
Top użytkownik
#3
J23 napisał(a):Witam jako nowy użytkownik.

Mam problem z autem jak wyżej - klimatyzacja załącza się, jednak nie chłodzi. Ciśnienia przy zgaszonym silniku LP:4,5 HP:4,5-5. Klient przyjechał z problemem jak wyżej - dobiłem klimatyzację i zaczęła chłodzić, jednak ponoć tylko jeden dzień. Obecnie jest tak: włączam AC i ciśnienia przedstawiają się następująco LP:2 HP:6 - nie reaguje na dodanie gazu czy odpięcie wentylatora skraplacza. Podejrzewam zawór, ale nie mam pewności (żeby go zdemontować, należy zdjąć deskę), a podmiana sprężarki byłaby szybsza i wygodniejsza - co sądzicie o tym problemie? Dobijam na manometry, nie mam maszyny, ale gdy 1y raz klient przyjechał dobijali na automat.

Dzisiaj niestety klient nie dał sobie wbić czynnika (i nie chciałem nawet za to $ - po prostu mówił, żeby mu nie wbijać - twierdził, że rozsadzi mu układ, moje zapewnienia, że jest do tego daleko nic nie dały).

Proszę o pomoc, z góry dziękuję.
Ciekawy sposób napełniania klimy.Jak to robisz opisz wiecej.Lepiej dać 500 zł za manometry niż za maszynę 10 000 zł.
  • Odpowiedz

J23

  2013-05-29, 14:44:30
Nowy użytkownik
#4
Używam pressure charta - ale to tylko do dobijania. A tak jak tylko się da to na wagę oczywiście.

Tematem jednak nie jest to - pytałem o to co może być przyczyną w tym konkretnym przypadku.
  • Odpowiedz

gajdek419

  2013-05-29, 15:17:37
Zaawansowany użytkownik
#5
jeżeli LP masz 2 bary to efekt chłodzenia powinien byc doskonały - z punktu widzenia sprężarki wszytsko jest ok. Z punktu widzenie termodynamiki powinno chłodzić.
  • Odpowiedz

lolek

  2013-05-29, 18:42:07
Użytkownik
#6
zakręc mu ogrzewanie i bedzie si
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2013-05-30, 04:50:38
Top użytkownik
#7
Dobijanie na siłę prowadzi do odwrotnego skutku.Brak efektu chłodzenia to normalne przy nadmiernej ilości czynnika a jeszcze można zrobić duże kuku sprężarce w aucie bo do sprężania idzie ciecz.Tak że zastanów się co robisz i chyba słusznie że klient nie dał sobie zrobić krzywdy
  • Odpowiedz

elektromechanik

  2013-05-30, 16:20:40
Zaawansowany użytkownik
#8
Z postu autora tematu można wywnioskować że ma tyle wiedzy o chłodnictwie co krowa o lotach kosmicznych. Dobrze że trafił na rozsądnego klienta który nie dał się zbyt mocno nabijać.
  • Odpowiedz

awax

  2013-05-30, 20:05:06
Top użytkownik
#9
elektromechanik napisał(a):Z postu autora tematu można wywnioskować że ma tyle wiedzy o chłodnictwie co krowa o lotach kosmicznych. Dobrze że trafił na rozsądnego klienta który nie dał się zbyt mocno nabijać.

Chyba nie tylko on?myślę,że 70% zadających tu pytania reprezentuje podobny poziom.
Apeluję do pozostałych,przestańcie doradzać laikom bo to nieuczciwe w stosunku do właścicieli tych autek.
  • Odpowiedz

klimatolog

  2013-05-31, 19:17:15
Top użytkownik
#10
Vlad24 napisał(a):Dobre Big Grin

napisz jeszcze może, jak "dobija" się na manometry
Ja napełniam na manometry.O dziwo skutecznie?Można napełnić na wagę.Ale waga nie koryguje takiż rzeczy jak zmniejszenie UWAGA wydajności sprężarki-skraplacza-parownika.Czyli krótko mówiąc brakiem podstawowego serwisu.Notabene są wpisy.napełnione ilością nominalną.Działa ale coś ją wyłącza.A ja mam pytanie czy np. skraplacz działa nominalnie zaprojektowany stworzony aby go serwisować?Wysokiego?
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
  • Odpowiedz

mg

  2013-05-31, 19:23:14
Top użytkownik
#11
klimatolog napisał(a):
Vlad24 napisał(a):Dobre Big Grin

napisz jeszcze może, jak "dobija" się na manometry
Ja napełniam na manometry.O dziwo skutecznie?Można napełnić na wagę.Ale waga nie koryguje takiż rzeczy jak zmniejszenie UWAGA wydajności sprężarki-skraplacza-parownika.Czyli krótko mówiąc brakiem podstawowego serwisu.Notabene są wpisy.napełnione ilością nominalną.Działa ale coś ją wyłącza.A ja mam pytanie czy np. skraplacz działa nominalnie zaprojektowany stworzony aby go serwisować?Wysokiego?

Jak czytam w odbiciu lustrzanym zaczynam rozumieć
Czy dobijasz na przegranie gdy temperatura otoczenia wynosi 7'C?
  • Odpowiedz

klimatolog

  2013-05-31, 20:35:22
Top użytkownik
#12
Napełnić można w każdych warunkach na wagę.Ale co jest ważniejsze.Nabicie na wagę ?Czy odpowiednie parametry układu chłodniczego?Po co dobijać system?Zabrudzony skraplacz uszkodzony wentylator skraplacza-czujnik wysokiego?
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
  • Odpowiedz

mg

  2013-05-31, 20:44:37
Top użytkownik
#13
klimatolog napisał(a):
Vlad24 napisał(a):Dobre Big Grin

napisz jeszcze może, jak "dobija" się na manometry
Ja napełniam na manometry.O dziwo skutecznie?Można napełnić na wagę.Ale waga nie koryguje takiż rzeczy jak zmniejszenie UWAGA wydajności sprężarki-skraplacza-parownika.Czyli krótko mówiąc brakiem podstawowego serwisu.Notabene są wpisy.napełnione ilością nominalną.Działa ale coś ją wyłącza.A ja mam pytanie czy np. skraplacz działa nominalnie zaprojektowany stworzony aby go serwisować?Wysokiego?
  • Odpowiedz

mg

  2013-05-31, 20:51:43
Top użytkownik
#14
Gdy ,,dobijesz" 30% mniej, biorąc pod uwagę zużycie proponujesz odsuwanie szyb, czy nie zabieranie pasażerów? wpływając na środowisko zważywszy na zatrudnienie dodatkowych środków lokomocji. :/
  • Odpowiedz

klimatolog

  2013-05-31, 20:57:38
Top użytkownik
#15
Robiłeś doświadczenia cwaniaku?
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
  • Odpowiedz

mg

  2013-05-31, 21:04:23
Top użytkownik
#16
Nie robiłem, za komuny robili.
Mnie satysfakcjonuje robota zrobiona na 100%, nie 60
  • Odpowiedz

klimatolog

  2013-05-31, 21:44:47
Top użytkownik
#17
To napełnij nominalnie czynnika na 100 procent przy sprawnym skraplaczu na 60 procent.Chyba z chłodnictwa to pamiętasz tyle co nauczyli ciebie te majstry z dużym doświadczeniem.Jak wilgoć to polej?Do układu bo nie idzie?
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-05-31, 21:46:27 przez klimatolog.)
  • Odpowiedz

mg

  2013-05-31, 21:52:03
Top użytkownik
#18
Nie pojmujesz pewnej kwestii, mianowicie klimatyzacja ma działać na sto procent i tego się trzymam od 1997r ty sobie dopasowuj ilość czynnika do zużycia niektórych elementów. Czy pamiętasz o tym że czynnik jest nośnikiem energii. W Stanach dotują białe samochody. Kumasz?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-05-31, 21:55:41 przez mg.)
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa