Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Jaka metoda sprawdzenia szczelności klimatyzacji jest najlepsza?

37 Odpowiedzi, 51386 Wyświetleń
1 2 Dalej

jogus48

  2013-06-05, 17:16:17
Nowy użytkownik
#1
Witam, pacjentem jest Astra F z dołożoną przeze mnie klimatyzacją. Będę starał się dokładnie opisać swój problem, dlatego post będzie dosyć długi.

Sytuacja wygląda tak, że w wakacje dwa lata temu założyłem sobie układ. Zamontowałem nowy osuszacz, skraplacz, oringi z ASO. Jednak nie założyłem sprężarki - brakowało mi śrub do zmiany mocowania silnika. Dlatego początkowo przewód zaślepiłem folią. W ciągu jednego dnia (były to gorące dni, swój wpływ miała też temp. silnika) zmieniłem metodę na blaszkę z przyklejoną gumą, którą przykręciłem do węży. Po prostu folia się trochę stopiła.

I tak układ przejechał 10 miesięcy, aż nie zdobyłem reszty elementów, aby zamocować sprężarkę. Niedługo po jej montażu pojechałem na nabicie. Niestety, podczas napełniania wąż się rozszczelnił na zakuciu. Ponadto na łączeniu węża z parownikiem był słyszalny szum. O tym powiem później. Zresztą było widać, że przewody były spawane.

Odkręciłem węże i wszystkie połączenia zaślepiłem.

Zakupiłem niegrzebane węże. Gdy pojechałem drugi raz, automat do nabijania nie chciał ruszyć. Po rozmowie z mechanikiem wyszło na to, że moim błedem było to, że nie zmieniłem oringów - załozyłem te stare. Cóż, mój błąd. Tym razem jednak w ASO kupiłem tylko te, których nie mogłem dobrać u klimiarza.

Po zmianie przyjechałem znowu. Znowu szum z parownika podczas napełniania. Klimiarz coś wspomniał aby zobaczyć, czy gniazdo na parowniku jest całe, bez ubytków, bez zadrapań. Było dobre.

W międzyczasie na innym forum poznałem inną osobę, która zamontowała klimę do Astry. Po rozmowie z nią okazało się, że jeden z oringów parownika był za mały... To był jeden z tych, który dobierałem na podstawie oryginalnych z ASO. Wynika z tego, że katalog Opla ma błąd. Ale zdobyłem odpowiednie i napełniłem znowu.

No i się udało. Szkoda tylko, że mechanik nie zaproponował mi zmiany zaworków, o czym sam zapomniałem. Dlatego czynnik ulatniał się przez zawór niskiego ciśnienia. Spuścił, wymienił i napełnił ponownie. Z tego co pamiętam, musiał go trochę nim pokręcić, aby nie syczało.

I tak klima podziałała tydzień. Po trzech dniach słyszałem wyciek, okazało się, że to ze sprężarki, dokładnie z korpusu. Dlatego wkrótce zostanie przeprowadzona wymiana uszczelnień.


Tyle opisu mojego problemu. Teraz chciałbym zadać kilka pytań:

1. Jak najlepiej sprawdzić szczelność? bo automatowi na próżnię nie ufam. Zapewne odpowiecie "azot". Tylko do jakiego ciśnienia go nabić? I jak długo trzymać w układzie, aby być pewnym szczelności?
2. Co myślicie o tym odpowiednim wkręceniu zaworka niskiego ciśnienia? te węże nie były w żaden sposób kombinowane.
3. Uwzględniając moje przygody, czy zmieniać osuszacz? w zasadzie to układ był nieszczelny, ale rozszczelnienie było podczas suchych, bezdeszczowych dni. Zapewne powiecie "tak".
4. Jadąc na sprawdzenie szczelności, zakładać nowy osuszacz czy pojechać ze starym, po czym przed samym napełnieniem zmienić go na nowy?
5. Czy marka osuszacza ma jakieś znaczenie? czy brać najtańszy?
6. Czy moje rozszczelnienie mogło nastąpić z powodu zapchania osuszacza? ktoś mi podsunął taką myśl, ale nie wiem co o tym myśleć.
7. Co myślicie o tym, że klimiarz nie zaproponował mi od razu zaworków? w zasadzie tym razem i tak pojadę do innego, tylko u tego cena za napełnienie była dosyć dobra. poza tym u tego innej metody sprawdzenia szczelności oprócz nabicia czynnika z barwnikiem nie da rady.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-06-05, 17:27:45 przez jogus48.)
  • Odpowiedz

crocens

  2013-06-05, 17:59:55
Top użytkownik
#2
1. azot, 20bar, 60min.
2. Taka jest natura zaworków, zawsze należy sprawdzić czy są szczelne, jeżeli nie do sie je dokręca, robi psss i po problemie.
3. Zmienić osuszacz, nie zapewnisz, że uszczelniłeś układ na 100%, poza tym wkład filtru jest bardzo higroskopijny i w brew pozorom nie za duży.
4.najpierw wymienić osuszacz
5. Ja bym wybrał najtańszy, chyba że różnica to parę złotych ale cen nie znam
6. nie.
7. sądzę, że powinieneś wymagać sprawdzenia szczelności po zmianie osuszacza, tak jak wyzej napisano, dodatkowo próżnię minimum 60minut, i napełnienie na wagę, nastepnie sprawdzenie przegrzania czynnika chłodniczego. Nie wspomnę o oleju w sprężarce, czy jest a jak jest to jak długo miał styczność z powietrzem.

Pozdrawiam
.
  • Odpowiedz

Shitashii

  2013-06-05, 18:05:04
Moderator
#3
Ad1. W samochodach to raczej max 15 bar. Wg moich informacji. A szczególną uwagę należy zwrócić przy sprężarkach z zaworami sterującymi.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

jogus48

  2013-06-05, 19:07:00
Nowy użytkownik
#4
crocens napisał(a):Nie wspomnę o oleju w sprężarce, a jak jest to jak długo miał styczność z powietrzem.

Niestety, ale miał przez dłuższy czas. Będę zmieniał uszczelnienia w sprężarce, także zmienię i olej.

Ma ktoś jakieś dane nt. Harrisona V5? Na naklejce jest 295ml. Dowiedziałem się, że wymagany olej to PAG 150. Tylko problem polega na tym, że spotkałem tylko opakowania o poj. 236ml. Czy mam po prostu wlać dokładnie tyle ile zleję z komory? ile to może być ok.?

crocens napisał(a):nastepnie sprawdzenie przegrzania czynnika

co masz na myśli?
  • Odpowiedz

crocens

  2013-06-05, 19:31:29
Top użytkownik
#5
nie jestem specjalistą od samochodów, dlatego nie powiem ile oleju, też bym wlał tyle ile zleję ze sprężarki.

a sprawdzenie przegrzania czynnika to każdy dobry serwis będzie wiedział o co chodzi, ale dla ciebie należy zmierzyć temperaturę rurki za parwonikiem (tej grubszej) i odjąć od niej temperaturę odczytaną z manometru niskiego ciśnienia.

Jeżeli będzie to w okolicach 6-10*C to znaczy, że jest OK
.
  • Odpowiedz

klimatolog

  2013-06-05, 19:48:15
Top użytkownik
#6
Próżnia-Azot 15 bar-24 godziny-odczyt po 24 godzinach 15 bar= równa się układ szczelny.
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
  • Odpowiedz

AutoSpa

  2013-06-05, 22:02:23
Nowy użytkownik
#7
Jestem na forum całkowicie nowy, ale z uwagą przeczytałem post i odpowiedzi. Moim skromnym zdaniem aby sprawdzć szczelność układu, a szczególnie w tym przypadku, niezbędne jest przeprowadzenie próby nad i pdciśnienia. Osobiście stosuję azot z barwnikiem UV i cinieniem 16 barów przez 24 godz., z czego sporządzam protokół (w załączeniu). Jeżeli są nieszczelności, to UV pokaże dokładnie każde miejsce, skąd "uciekał" azot. Jeżeli chodzi o ilość czynnik i oleju, to jest to wg. mojej oceny problem znacznie bardziej skomplikowany, gdyż nie wiem jaka to ASTRA F (chodzi o rocznik (1991-1994, czy 1994-1998) oraz, czy jest to oryginalna klima dołożona, czy typowa samoróbka. Istotne są przekroje i długość przewodów, sprężarka. Wszystko to ma wpływ na ilość czynnika w układzie. Jeżeli jest to "przekładka" to proponuję sprawdzić na www.wega.net.pl - tam są wszystkie niezbędne dane dot. ilości oleju i czynnika, czasu próżni. Co do osuszacza, to bezwzględnie wymienić, podobnie jak olej w sprężarce. Osobiście uważam, że ilość oleju do sprężarek podawana jest w gramacha nie mililitrach, a co do ilości czynnika, to tak jak w jednej z odpowiedzi - waga! (pod warunkiem że jest to przekłądka - inaczej "na oko" czyli tabela ciśneń LP i HP oraz temp. chłodzenia. Tak na marginesie to zazdroszczę samozaparcia!!! SZACUN!.
  • Odpowiedz

jogus48

  2013-06-06, 14:16:09
Nowy użytkownik
#8
no to jeśli to coś zmieni to napiszę, że klima jest jak najbardziej oryginalna, wszystko zostało zrobione tak, żeby to było mniej więcej jak w oryginalnej Astrze z klimą. Wymieniłem w zasadzie wszystkie pierdoły, które rzuciły mi się w katalogu części Opla i które różniły się w wersji bez klimy i z klimą. czyli takie jak mocowania klimatyzacji itd. Dawca pochodził z roku 94, była to wersja już po lifcie. Węże były zmieniane powtórnie, ale na 90% też poliftowe, bo pochodzą z Astry z silnikiem X16XEL.

Chłodnica, skraplacz były zmieniane, lecz to drugie zmienię na pewno teraz. Jak i część oringów, na pewno te od skraplacza jak i przy parowniku, bo jeden różni się nieco rozmiarem, ale przy napełnianiu był szczelny jak i teraz to połączenie jest suche.

Jeśli można to chciałbym się spytać jeszcze o jedną rzecz, pytanie może dla Was trochę dziwne - czym się różni olej, który jest w sprężarce i który się wymienia poprzez korek spustowy, a ten, co się go dozuje podczas napełniania układu?

Otóż znalazłem takie info co do mojego ukladu:

Ilość czynnika
(w gramach) 900

Ilość oleju
(w gramach) 295 <-- tu raczej wydaje mi się, że w mililitrach

Z tego co pamiętam, klimiarz wbił mi ok. 700g + 225ml oleju, te info znalazłem na szybko w necie. Na naklejce sprężarki mam jakieś 295ml. Czy to jest ilość oleju, którą mam zapodać podczas napełniania, czy to ten, który jest sobie w sprężarce i go wymieniam poprzez odkręcenie korka? podejrzewam, że przy napełnianiu.

Co do sprężarki to i tak muszę pierw ściągnąć koło pasowe i sprzęgło, aby zobaczyć rodzaj uszczelnienia czołowego, gdyż były dwa rodzaje (metalowy i metalowy oblany gumą, miały inne rozmiary). to przy okazji przeleję ten olej do jakiegoś pojemniczka z miarką i styknie Wink
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-06-06, 14:25:03 przez jogus48.)
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2013-06-06, 14:26:11
Top użytkownik
#9
crocens napisał(a):nie jestem specjalistą od samochodów, dlatego nie powiem ile oleju, też bym wlał tyle ile zleję ze sprężarki.

a sprawdzenie przegrzania czynnika to każdy dobry serwis będzie wiedział o co chodzi, ale dla ciebie należy zmierzyć temperaturę rurki za parwonikiem (tej grubszej) i odjąć od niej temperaturę odczytaną z manometru niskiego ciśnienia.

Jeżeli będzie to w okolicach 6-10*C to znaczy, że jest OK
Jaką ty temperature odczytujesz z manometru?
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2013-06-06, 14:34:16
Top użytkownik
#10
jogus48 napisał(a):no to jeśli to coś zmieni to napiszę, że klima jest jak najbardziej oryginalna, wszystko zostało zrobione tak, żeby to było mniej więcej jak w oryginalnej Astrze z klimą. Wymieniłem w zasadzie wszystkie pierdoły, które rzuciły mi się w katalogu części Opla i które różniły się w wersji bez klimy i z klimą. czyli takie jak mocowania klimatyzacji itd. Dawca pochodził z roku 94, była to wersja już po lifcie. Węże były zmieniane powtórnie, ale na 90% też poliftowe, bo pochodzą z Astry z silnikiem X16XEL.

Chłodnica, skraplacz były zmieniane, lecz to drugie zmienię na pewno teraz. Jak i część oringów, na pewno te od skraplacza jak i przy parowniku, bo jeden różni się nieco rozmiarem, ale przy napełnianiu był szczelny jak i teraz to połączenie jest suche.

Jeśli można to chciałbym się spytać jeszcze o jedną rzecz, pytanie może dla Was trochę dziwne - czym się różni olej, który jest w sprężarce i który się wymienia poprzez korek spustowy, a ten, co się go dozuje podczas napełniania układu?

Otóż znalazłem takie info co do mojego ukladu:

Ilość czynnika
(w gramach) 900

Ilość oleju
(w gramach) 295 <-- tu raczej wydaje mi się, że w mililitrach

Z tego co pamiętam, klimiarz wbił mi ok. 700g + 225ml oleju, te info znalazłem na szybko w necie. Na naklejce sprężarki mam jakieś 295ml. Czy to jest ilość oleju, którą mam zapodać podczas napełniania, czy to ten, który jest sobie w sprężarce i go wymieniam poprzez odkręcenie korka? podejrzewam, że przy napełnianiu.

Co do sprężarki to i tak muszę pierw ściągnąć koło pasowe i sprzęgło, aby zobaczyć rodzaj uszczelnienia czołowego, gdyż były dwa rodzaje (metalowy i metalowy oblany gumą, miały inne rozmiary). to przy okazji przeleję ten olej do jakiegoś pojemniczka z miarką i styknie Wink
O wiele za dużo wrzucił ci oleju.Przy serwisie powinien wrzucić tyle co ściągnął plus 10 ml.Olej co jest w układzie niczym sie nie powinien różnić jak ten który jest podawany z czynnikiem
  • Odpowiedz

crocens

  2013-06-06, 15:04:52
Top użytkownik
#11
crocens napisał(a):Jaką ty temperature odczytujesz z manometru?

Temperaturę parowania przy danym ciśnieniu dla danego czynnika chłodniczego... chyba ze standardowego manometru chłodniczego nic więcej się wyczytać nie da Wink
.
  • Odpowiedz

AutoSpa

  2013-06-06, 15:25:26
Nowy użytkownik
#12
OK. W takim układzie polecam stronę www.wega.net.pl , a po złożeniu w zcałość układu osobiście polecam wykonać próżnię zgodnie z zaleceniem czasowym ze stony wega, po czym "pdać" do ukłądu UV z azotem. Jeżeli wszystko ędzie OK to tylko napełnić układ czynnikiem. Nie wiem czy w instrukcjido sprężarki zawarta została informacja o czasie jej pracy po pierwszym napełnieniu układu ale polecam 45 minut.
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2013-06-06, 16:10:26
Top użytkownik
#13
crocens napisał(a):
crocens napisał(a):Jaką ty temperature odczytujesz z manometru?

Temperaturę parowania przy danym ciśnieniu dla danego czynnika chłodniczego... chyba ze standardowego manometru chłodniczego nic więcej się wyczytać nie da Wink

Zazwyczaj właściciele aut nie szukają ani nie znają właściwości ani temperatur przegrzania czynnika, bo to dla nich czeski film -patrz post nr 4
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-06-06, 16:11:18 przez Tadeusz4321.)
  • Odpowiedz

Shitashii

  2013-06-06, 16:18:30
Moderator
#14
AutoSpa napisał(a):OK. W takim układzie polecam stronę www.wega.net.pl , a po złożeniu w zcałość układu osobiście polecam wykonać próżnię zgodnie z zaleceniem czasowym ze stony wega, po czym "podać" do ukłądu UV z azotem. Jeżeli wszystko ędzie OK to tylko napełnić układ czynnikiem. Nie wiem czy w instrukcjido sprężarki zawarta została informacja o czasie jej pracy po pierwszym napełnieniu układu ale polecam 45 minut.
Podanie azotu i barwnika nic nie wykaże, bo niby jak Ci się barwnik rozprowadzi?
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

crocens

  2013-06-06, 16:35:49
Top użytkownik
#15
Tadeusz4321 napisał(a):
crocens napisał(a):
crocens napisał(a):Jaką ty temperature odczytujesz z manometru?

Temperaturę parowania przy danym ciśnieniu dla danego czynnika chłodniczego... chyba ze standardowego manometru chłodniczego nic więcej się wyczytać nie da Wink

Zazwyczaj właściciele aut nie szukają ani nie znają właściwości ani temperatur przegrzania czynnika, bo to dla nich czeski film -patrz post nr 4

Przeczytaj mój post z zrozumieniem kolego Smile

Napisałem:
a sprawdzenie przegrzania czynnika to każdy dobry serwis będzie wiedział o co chodzi, ale dla ciebie należy zmierzyć temperaturę rurki za parwonikiem (tej grubszej) i odjąć od niej temperaturę odczytaną z manometru niskiego ciśnienia.

Z czego wynika, że dobry sewis wie o co chodzi, klientowi opisałem jak to wygląda i tyle, przecież nie napisałem, by on to sam robił.

Po prostu uważam to za ważny pomiar i dobrze, by klient wiedział, że można takie coś zmierzyć i ile powinno wynosić, tyle Wink

Pozdrawiam Smile

I PS, Shitashi ma rację, podanie kontrastu z azotem nic nie da.
.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-06-06, 16:37:31 przez crocens.)
  • Odpowiedz

klimatolog

  2013-06-06, 18:01:15
Top użytkownik
#16
Kontrast to kolejny bajer w chłodnictwie.Żaden z moich doświadczonych kolegów tego nie stosuje.Mało tego nie wszyscy producenci układów chłodniczych to tolerują.A zwłaszcza producenci sprężarek.Bo uważają że to żółte pogarsza smarowność części nie tylko sprężarek ale i zaworów rozprężnych.Pomiar przegrzania jest podstawowym pomiarem podczas diagnostyki każdego układu chłodniczego znając stan skraplacza i parownika oraz ich czasami elementów jak wentylatory.Bo wiadomo że uszkodzony wentylator parownika będzie wskazywał na przegrzanie w mrożni.A serwisant autoklimatyzacji potraktuje taki odczyt jako za małą ilość czynnika w układzie.Odnośnie sprężarek i oleju istnieją odpowiednie korki do spuszczania i napełniania oleju o ile dana sprężarka jest zamontowana pod odpowiednim kątem.
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
  • Odpowiedz

jogus48

  2013-06-06, 18:05:38
Nowy użytkownik
#17
crocens napisał(a):O wiele za dużo wrzucił ci oleju.Przy serwisie powinien wrzucić tyle co ściągnął plus 10 ml.


Tyle, że mam nieszczelność na sprężarce. To tego oleju będzie chyba mniej. W takim razie te informacje, które podałem, do czego się odnoszą, gdzie wspominają o oleju? I o czym ilość oleju podana na naklejce sprężarki? Sry jeśli pytania są dziwne, ale lekko się zgubiłem.

[Obrazek: IMG-2697.jpg] <--- foto naklejki


[Obrazek: 13246887.jpg] <--- foto tabelki z ilościami.

jak dla mnie to ta naklejka sugeruje ile oleju mam wtłoczyć do układu podczas napełniania, więc gościu chyba mi nie nabił go za dużo a za mało. poprawcie mnie jak się mylę
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-06-06, 19:37:12 przez jogus48.)
  • Odpowiedz

lolek

  2013-06-06, 18:32:17
Użytkownik
#18
AutoSpa napisał(a):OK. W takim układzie polecam stronę www.wega.net.pl , a po złożeniu w zcałość układu osobiście polecam wykonać próżnię zgodnie z zaleceniem czasowym ze stony wega, po czym "pdać" do ukłądu UV z azotem. Jeżeli wszystko ędzie OK to tylko napełnić układ czynnikiem. Nie wiem czy w instrukcjido sprężarki zawarta została informacja o czasie jej pracy po pierwszym napełnieniu układu ale polecam 45 minut.

Ciekawe jak dodajesz uv do azotu lub odwrotnie ?
  • Odpowiedz

klimatolog

  2013-06-06, 18:40:17
Top użytkownik
#19
Trochę H2O?Azot tego nie dystrybuje?
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-06-06, 18:42:08 przez klimatolog.)
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2013-06-06, 19:22:42
Top użytkownik
#20
jogus48 napisał(a):
crocens napisał(a):O wiele za dużo wrzucił ci oleju.Przy serwisie powinien wrzucić tyle co ściągnął plus 10 ml.


Tyle, że mam nieszczelność na sprężarce. To tego oleju będzie chyba mniej. W takim razie te informacje, które podałem, do czego się odnoszą, gdzie wspominają o oleju? I o czym ilość oleju podana na naklejce sprężarki? Sry jeśli pytania są dziwne, ale lekko się zgubiłem.

[Obrazek: IMG-2697.jpg] <--- foto naklejki


[Obrazek: 13246887.jpg] <--- foto tabelki z ilościami.

jak dla mnie to ta naklejka sugeruje ile oleju mam wtłoczyć do układu podczas napełniania, więc gościu chyba mi nie nabił go za dużo a za mało. poprawcie mnie jak się mylę
Jesteś pewny że sciągnął ci całą ilość oleju? Wg mnie to jest niemożliwe .Dlatego twierdzę że mógł ściągnąć 20 - 30 ml i taką ilość trzeba dodać.Inaczej to np po trzech serwisach w układzie będzie ponad 800 g oleju a gdzie czynnik pytam się. Przez nie szczelnośc ucieka czynnik,olej raczej nie A zrobisz jak chcesz
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-06-06, 19:25:50 przez Tadeusz4321.)
  • Odpowiedz

jogus48

  2013-06-06, 19:45:06
Nowy użytkownik
#21
stwierdziłem tak, bo sprężarka od spodu jest wilgotna. Jak przechowywałem moje elementy, z parownika, węży i sprężarki spuszczałem olej z układu. Ze sprężarki poprzez korek oleju nie ruszałem.

To ile powinienem wtłoczyć tego oleju jeśli teraz mam za dużo?
  • Odpowiedz

ledek

  2013-06-06, 21:17:47
Nowy użytkownik
#22
Cytat:Przez nie szczelnośc ucieka czynnik,olej raczej nie A zrobisz jak chcesz

Tadeusz4321 i tu blad olej tez ucieka ale nie w takim stopniu ze ucieknie caly tylko jego jakis tam procent.
przyklad
jak masz uklad olej czynnik plus UV to przy nieszczelnosci np skraplacza duza jego czesc jest zawilgocona UV zmieszanym z olejem

jogus48 gosci zaaplikowal ci tyle oleju jak na pusty uklad bo ta naklejka mowi ile masz zalac na pusty uklad czyli sucha sprezarka czyste przewody parownik skraplacz itd a przy serwisie dajesz 2-3% oleju w stosunku do ilosci czynnika plus 10ml na na przewody od stacji (zalezy od modelu) a teraz masz nadmaiar oleju w ukladzie i sprezarka pluje ci olejem
jak chesz wlac te swoje 295ml to musisz wyczyscic caly uklad zeby nie bylo ani grama oleju
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2013-06-07, 13:05:44
Top użytkownik
#23
Może źle sie wyraziłem.Nawet podczas sciągania z układu czynnika oleju mamy 20 30 ml.Więc w stosunku do czynnika to bardzo mało.i taka ilość dodajemy.A jeżeli byśmy dodawali na full po każdym serwisie to układ pływał by w oleju
  • Odpowiedz

klimatolog

  2013-06-07, 16:47:09
Top użytkownik
#24
Tak czytam te posty i jestem trochę zdziwiony skąd producenci maszynek do autoklimatyzacji podają dane.Są różni produceńci tych urządzeń i każdy podaje sprzeczne procedury odnośnie wymiany oleju.Oni czyli producent maszyny nazywa wszystko uzupełnieniem i dobiciem czynnika.Rozumiem dobicie samochodu paliwem bo to jest paliwo.I rozumiem dolanie oleju silnikowego bo to też rzecz naturalna i nieszczelna jako silnik spalinowy.Mam pytanie czy nowe sprężarki nie mają możliwości manualnego sprawdzenia i dolania oleju?Zakładając że posiada się kanał do obsługi samochodów?Gdybanie i przepychanka w śród producentów maszynek do nabijania.I nie tylko.Bo każdy doświadczony serwis zrobi to lepiej bez takiej maszynki posiadając wagę-cylinder-manometry nie elektroniczne które przy zapowietrzeniu układu chłodniczego rezonansują.Tego nie posiadają te wypasione elektronicznie.Nadomiar tego są ekologiczne i nie zawodne bo nie potrzebują bateryjek.
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
  • Odpowiedz

ledek

  2013-06-07, 19:02:29
Nowy użytkownik
#25
klimatolog z tego co sie orientowalem to tu dane sa rozne bo producent maszyny uwzglednia cos takiego jak ilosc oleju na przewody od stacji i zazwyczaj jest cos takiego jak +10ml oleju a inny producent nie robi tego nie wiem jak to dziala i dlaczego przypuszczam moze dlatego ze olej musisz popchac nieduza iloscia czynnika przez LP
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-06-07, 19:06:15 przez ledek.)
  • Odpowiedz
1 2 Dalej

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa