Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Problem z napełnieniem układu

22 Odpowiedzi, 23653 Wyświetleń

czarli9

  2014-04-16, 14:42:53
Nowy użytkownik
#1
Witam wszystkich,

Od niedawna zajmuję się obsługą klimatyzacji, także w tym temacie nie jestem jeszcze doświadczony. Postanowiłem napisać ponieważ miałem dzisiaj problem z napełnieniem czynnika. Autko rover 75 do układu wchodzi plus minus 450g czynnika. Obsługę robiłem na LP i HP, przed napełnieniem został zrobiony odzysk, próżnia, test szczelności. Następnie maszyna szybko napełniła czynnik do 350g, po jakimś czasie wyświetlił się komunikat że został przekroczony czas, maszyna dobiła jeszcze 10g i koniec więcej nie dało rady. Ciśnienie w butli 5, ciśnienie na LP i HP około 5,5-6. Zastanawiam się czy to nie wina zbyt niskiego ciśnienia w butli ale może macie jakiś pomysł.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
  • Odpowiedz

plusz730

  2014-04-16, 14:56:18
Użytkownik
#2
Sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie. A co trzeba zrobić żeby zwiększyć ciśnienie, albo po drugiej stronie zmniejszyć?
Pozdrawiam
Autoklima Webasto
  • Odpowiedz

czarli9

  2014-04-16, 15:03:24
Nowy użytkownik
#3
Plusz czyli jednak zbyt mała różnica ciśnień? To powiedz mi mam zwiększyć ciśnienie w butli? Zastanawiam sie też czy zawór rozprężny nie jest uszkodzony dlatego nie zmniejsza ciśnienia. :/
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-04-16, 15:30:17 przez czarli9.)
  • Odpowiedz

Shitashii

  2014-04-16, 16:13:04
Moderator
#4
Czy klimatyzacja w tym czasie była włączona? W samochodzie, nie w warsztacie.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

czarli9

  2014-04-16, 16:29:05
Nowy użytkownik
#5
Shitashii napisał(a):Czy klimatyzacja w tym czasie była włączona? W samochodzie, nie w warsztacie.

Wiesz co przed obsługą odpaliłem autko włączyłem klimę, sprężarka działała, wentylator chodził, ciśnienia na Lp i hp rosło i spadało ale było różne lp-około, 4 hp 10 (zamknięte zawory).Następnie wyłączyłem silnik z układu odzyskałem jakieś 250g czynnika następnie zrobiona została próżnia i szczelność. Wszystko było ok do momentu kiedy zaczął się proces napełniani, ustawione było na 400 i 10ml oleju. Tak jak pisałem wcześniej doszło do 350-360 i koniec. Wiem że przyczyna leży w tym że ciśnienia na lp i hp były identyczne (w trakcie nabijania) z ciśnieniem w butli około 5.
Nie chciał bym być źle odebrany zdaję sobie sprawę z tego że żeby zostać dobrym lekarzem nie wystarczą odpowiednie narzędzia ale potrzebna jest też wiedza. Nie jestem też wulkanizatorem który kupił maszynę do "nabijania" i psuje nie tylko auta ale też rynek kasując klienta 80 zł za usługę. Warsztat prowadzę od jakiś 15 lat i staram się rozwijać ostatnim zakupem było właśnie urządzenie do klimatyzacji Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-04-16, 16:33:40 przez czarli9.)
  • Odpowiedz

Shitashii

  2014-04-16, 16:49:58
Moderator
#6
Jak Ci weszło 350g, to odpal samochód z klimą. Ssanie Ci się obniży i dociągnie czynnika.
Ale niepokojące jest 4 bary na lp, tyle że nie wiem co tam jest za sprężarka.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

plusz730

  2014-04-16, 17:11:52
Użytkownik
#7
czarli9 napisał(a):Plusz czyli jednak zbyt mała różnica ciśnień? To powiedz mi mam zwiększyć ciśnienie w butli? Zastanawiam sie też czy zawór rozprężny nie jest uszkodzony dlatego nie zmniejsza ciśnienia. :/
Masz albo zwiększyć ciśnienie w butli albo obniżyć w układzie. Wtedy będziesz mógł go napełnić. Drugie rozwiązanie podał Tobie Shitashii. A jeśli chodzi o pierwsze to od czego zależy ciśnienie?
Co do LP to za wysokie. Co to za auto? Nie jakiś szmelcwagen?
Pozdrawiam
Autoklima Webasto
  • Odpowiedz

czarli9

  2014-04-16, 17:24:12
Nowy użytkownik
#8
Shitashii napisał(a):Jak Ci weszło 350g, to odpal samochód z klimą. Ssanie Ci się obniży i dociągnie czynnika.
Ale niepokojące jest 4 bary na lp, tyle że nie wiem co tam jest za sprężarka.

Czyli nie zamknąć zawór hp i na otwartym zaworze lp dobić te 40g (przy odpalonym aucie)? czy zrobić to w tralce procesu napełniania?
  • Odpowiedz

czarli9

  2014-04-16, 17:32:55
Nowy użytkownik
#9
plusz730 napisał(a):
czarli9 napisał(a):Plusz czyli jednak zbyt mała różnica ciśnień? To powiedz mi mam zwiększyć ciśnienie w butli? Zastanawiam sie też czy zawór rozprężny nie jest uszkodzony dlatego nie zmniejsza ciśnienia. :/
Masz albo zwiększyć ciśnienie w butli albo obniżyć w układzie. Wtedy będziesz mógł go napełnić. Drugie rozwiązanie podał Tobie Shitashii. A jeśli chodzi o pierwsze to od czego zależy ciśnienie?
Co do LP to za wysokie. Co to za auto? Nie jakiś szmelcwagen?
Pozdrawiam

Ciśnienie w butli łatwo zwiększyć, ale jak zmniejszyć je w układzie? Ciśnie zależy od temperatury hmhm :/ Jeżeli chodzi o autko to jest to rover 75 rok nie WVSmile
  • Odpowiedz

Shitashii

  2014-04-16, 17:46:16
Moderator
#10
1 masz w układzie 350g
2 zamknij zawór HP
3 włącz auto i klimę
4 uzupełnij do wymaganej ilości
5 odczytaj co masz na manometrach i zastanów się dlaczego jest źle.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

driver1979

  2014-04-16, 19:27:43
Użytkownik
#11
Shitashii napisał(a):Jak Ci weszło 350g, to odpal samochód z klimą. Ssanie Ci się obniży i dociągnie czynnika.
Ale niepokojące jest 4 bary na lp, tyle że nie wiem co tam jest za sprężarka.

Kilka razy się wypowiadałem na temat głupich odpowiedzi ale teraz Shitashii to nie wiem czy sobie jaja robisz czy naprawdę chcesz pomóc :lol: . 4 na niskim naprawdę grozi wybuchem sprężarki Wink
  • Odpowiedz

czarli9

  2014-04-16, 21:10:02
Nowy użytkownik
#12
driver1979 napisał(a):
Shitashii napisał(a):Jak Ci weszło 350g, to odpal samochód z klimą. Ssanie Ci się obniży i dociągnie czynnika.
Ale niepokojące jest 4 bary na lp, tyle że nie wiem co tam jest za sprężarka.

Kilka razy się wypowiadałem na temat głupich odpowiedzi ale teraz Shitashii to nie wiem czy sobie jaja robisz czy naprawdę chcesz pomóc :lol: . 4 na niskim naprawdę grozi wybuchem sprężarki Wink

Teraz to już sam nie wiem heheSmile Driver 4 bary mogą spowodować wybuch sprężarki?
  • Odpowiedz

driver1979

  2014-04-17, 04:22:18
Użytkownik
#13
Chopie, ludzie piszą że na tym forum są buraki bo nie podpowiadają nie tłumaczą itp. Bo się nie da odpowiedzieć w jednym zdaniu na jakimś forum. Klimatyzacja to nie jest układ prosty jak układ chłodzenia silnika. Jeżeli chcesz się utrzymać z naprawy i serwisu klimatyzacji to MUSISZ zacząć od teorii. Są bardzo dobre książki, artykuły, prace dyplomowe dostępne w necie i mnóstwo innych pomocy. A jeżeli chodzi o to jakie ma być ciśnienie niskie wysokie przy różnych temperaturach to też nikt tobie nie powie bo są różne. Do tego są specjalne tabele również ogólno dostępne. Możesz też skorzystać za szkolenia ale według mnie najpierw teoria w własnym zakresie potem praktyka i na spokojnie. Powodzonka.
  • Odpowiedz

driver1979

  2014-04-17, 04:22:40
Użytkownik
#14
Chopie, ludzie piszą że na tym forum są buraki bo nie podpowiadają nie tłumaczą itp. Bo się nie da odpowiedzieć w jednym zdaniu na jakimś forum. Klimatyzacja to nie jest układ prosty jak układ chłodzenia silnika. Jeżeli chcesz się utrzymać z naprawy i serwisu klimatyzacji to MUSISZ zacząć od teorii. Są bardzo dobre książki, artykuły, prace dyplomowe dostępne w necie i mnóstwo innych pomocy. A jeżeli chodzi o to jakie ma być ciśnienie niskie wysokie przy różnych temperaturach to też nikt tobie nie powie bo są różne. Do tego są specjalne tabele również ogólno dostępne. Możesz też skorzystać za szkolenia ale według mnie najpierw teoria w własnym zakresie potem praktyka i na spokojnie. Powodzonka.

P.S. Jeżeli korzystasz z maszyny automatu to prawdopodobnie masz zblokowaną wagę i wpakowałeś ze 4 kilo czynnika gościowi do auta a pokazuje Tobie ileś tam gram. Jeszcze raz powodzonka.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-04-17, 04:33:53 przez driver1979.)
  • Odpowiedz

Shitashii

  2014-04-17, 15:14:19
Moderator
#15
driver1979 napisał(a):
Shitashii napisał(a):Jak Ci weszło 350g, to odpal samochód z klimą. Ssanie Ci się obniży i dociągnie czynnika.
Ale niepokojące jest 4 bary na lp, tyle że nie wiem co tam jest za sprężarka.

Kilka razy się wypowiadałem na temat głupich odpowiedzi ale teraz Shitashii to nie wiem czy sobie jaja robisz czy naprawdę chcesz pomóc :lol: . 4 na niskim naprawdę grozi wybuchem sprężarki Wink

Szczerze mówiąc z tą wagą to mi do głowy nie przyszło, coś innego miałem na myśli. Sam robię "na piechotę" a nie automatem.
Fakt, że nie da się opisać jednym zdaniem co trzeba zrobić, sprawdzić itd...
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

czarli9

  2014-04-17, 16:53:55
Nowy użytkownik
#16
Shitashii napisał(a):
driver1979 napisał(a):
Shitashii napisał(a):Jak Ci weszło 350g, to odpal samochód z klimą. Ssanie Ci się obniży i dociągnie czynnika.
Ale niepokojące jest 4 bary na lp, tyle że nie wiem co tam jest za sprężarka.

Kilka razy się wypowiadałem na temat głupich odpowiedzi ale teraz Shitashii to nie wiem czy sobie jaja robisz czy naprawdę chcesz pomóc :lol: . 4 na niskim naprawdę grozi wybuchem sprężarki Wink

Szczerze mówiąc z tą wagą to mi do głowy nie przyszło, coś innego miałem na myśli. Sam robię "na piechotę" a nie automatem.
Fakt, że nie da się opisać jednym zdaniem co trzeba zrobić, sprawdzić itd...

Driver doskonale wiem o co Ci chodzi, zdaję sobie sprawę z tego że nie ma złotego środka i czasami nie da się wszystkiego wytłumaczyć w jednym zdaniu zbyt długo zajmuję się autami, pisząc tutaj nie oczekiwałem odpowiedzi wprostSmile Ale to co napisaliście na pewno mi pomoże, nakierujeSmile

Wracając do autko to fakt mam automat ale całą obsługę robiłem w półautomacie czyli wszystkie etapy sam włączałem, ustawiałem czas próżni, później ilość czynnika oleju itd. Staram się nie używać automatu bo wydaję mi się że można przeoczyć ważne rzeczy podłączając maszynę i odchodzącSmile

Może polecicie jakąś dobrą książkę o tematyce klimy i obsługi.
  • Odpowiedz

driver1979

  2014-04-18, 04:43:48
Użytkownik
#17
http://www.ksiegarnia.klimatyzacja.pl/?auto-klima,34
  • Odpowiedz

czarli9

  2014-04-27, 17:32:28
Nowy użytkownik
#18
Witam, nie chciałem zakładać nowego tematu a chciałbym się poradzić. mam klienta który wymienił u blacharza skraplacz i prosi mnie o napełnienie układu. Zastanawiam się ile oleju mu zadać, 15-30ml? Twierdzi, że nic innego nie było ruszane tylko skraplacz. Pozdrawiam Wink
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2014-04-27, 20:02:46
Top użytkownik
#19
30 ml
  • Odpowiedz

czarli9

  2014-04-27, 20:30:25
Nowy użytkownik
#20
Tadeusz4321 napisał(a):30 ml

a powiedz mi, bo za bardzo temu klientowi nie wierzę, gdy stary skraplacz był zdemontowany a nowy założony po 2-3 dniach to olej z układu mógł w jakiś sposób uciec bo z tego co wiem jest silnie hydroskopijny.
  • Odpowiedz

AdamAdamiak

  2014-04-27, 21:22:09
Nowy użytkownik
#21
higroskopijny... uciec nie uciekł, ale powinno się zmienić również osuszacz, oraz długo robić próźnie, tak żeby pompa wyciągneła powietrze oraz wilgoć z układu
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2014-04-29, 07:02:39
Top użytkownik
#22
On nie uciekł.Olej został wyrzucony razem ze starym skraplaczem
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa