Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Citroen C5 III 2008 wyciek- uszczelki czy spaw?

17 Odpowiedzi, 18336 Wyświetleń

rosak

  2014-05-06, 23:31:47
Nowy użytkownik
#1
Witam,
podaję link do zdjęcia wysokiej rozdzielczości:

https://www.dropbox.com/s/to9u1mbs0pqgbt....20.43.jpg

Z lewej strony jest rurka od niskiego ciśnienia, czysta, z prawej wysokiego- zabrudzona. Jest to przyłącze do zaworu rozprężnego. Czy ktoś mógłby rzucić okiem na ten wyciek i powiedzieć mi, czy będzie to nieszczelna rurka, czy raczej wyciek z pomiędzy przewodów a reduktora? Są tam po 2 o-ring'i na każdej rurce.

Pytam was, bo mam już dosyć walki i wydawania pieniędzy na coraz to lepszych specjalistów. Auto ma 5 lat z czego pewnie od 2 lub więcej klima nie działa, nieszczelny był skraplacz. Po wymianie i napełnieniu klima chodziła idealnie, przez kilka godzin. Potem przestała (nie zczytałem wtedy błędów), po czym znów działała idealnie następne kilka godzin i koniec, od tygodnia brak klimy. Teraz presostat sygnalizuje ciśnienie 1 bar, czyli brak czynnika (pozostaje jeszcze nadzieja na wadliwy presostat). Zdjęcie zrobiłem po tygodniu od wycieku. Żenujące byłoby to, żeby w tak "niestarym" układzie rozszczelniła się rurka. Co o tym sądzicie?
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
rosak
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-05-06, 23:34:42 przez rosak.)
  • Odpowiedz

plusz730

  2014-05-07, 06:22:39
Użytkownik
#2
Może być i tam nieszczelność, choć nie chce mi się za bardzo wierzyć. Jeżeli już to z połączenia czyli oringów.
A nie jest tak,że wentylator skraplacza nie działa, wzrosło HP, raz rozłączył presostat a za drugim razem zawór wysokiego ciśnienia upuścił czynnik?
A żenada to to jest bo teraz księgowy zrobił kurs projektanta i tworzy auta.
Autoklima Webasto
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2014-05-07, 07:09:56
Top użytkownik
#3
Często bywa że po wymianie skraplacza na nie oryginalny w C 5 komputer nie puści pracy sprężarki.Trzeba wymienić skraplacz.Sprężarka rusza na chwilę i wyłącza się.Po zgaszeniu auta znowu rusza i po chwili wyłącza.A jeżeli chodzi o nieszczelność to raczej orimgi.
  • Odpowiedz

plusz730

  2014-05-07, 09:11:36
Użytkownik
#4
Tadeusz4321 napisał(a):Często bywa że po wymianie skraplacza na nie oryginalny w C 5 komputer nie puści pracy sprężarki
Możesz Tadeusz rozwinąć temat?. Skąd on wie jaki ma założony skraplacz, że nie puści sprężarki?
Inną sprawą jest wydajność skraplacza, ale to w czasie pracy wyjdzie.
Nie to żebym się czepiał ale zaciekawiło mnie to.
Pozdrawiam
Autoklima Webasto
  • Odpowiedz

rosak

  2014-05-07, 11:36:43
Nowy użytkownik
#5
Dzięki za zainteresowanie.
Opiszę bardziej szczegółowo.
Kiedy auto odbierałem z naprawy, temperatura nawiewu 5st.
Tego samego dnia nie używałem już klimy bo było zimno.
Następnego dnia daleka podróż, zrobiło się ciepło, klima nie działa, w ogóle. Zatrzymałem się na jakieś 20 minut, pooglądałem przewody, nic nie znalazłem. Odpaliłem silnik, działa idealnie, jest lodówka. Działało wtedy do samego wieczora. Sugerowałoby to raczej problem z elektroniką niż brakiem czynnika, bo gdyby wyciekł to już by się więcej nie załączyło.
Dzień później znów nie działa i tak do dziś, już ponad tydzień.
Mam interfejs diagnostyczny więc mniej więcej wiem co się dzieje w BSI i w ECU. Żaden błąd się nie zapisał, poza odłączeniem presostatu w momencie wymiany skraplacza. Aktualnie wygląda to tak:
[Obrazek: 5cd9va.png]
[Obrazek: 20r04tw.png]
Jak widać BSI nie pozwala załączyć sprężarki z powodu ciśnienia w układzie chłodzenia poniżej 3 bar a ECU pokazuje "ciśnienie obwodu klimatyzacji" 1 bar. Rozumiem, że jest to informacja właśnie z presostatu?
Nie ma informacji o tym, że nie można uruchomić sprężarki bo skraplacz jest nieorginalny. Skraplacz jest od VALEO, jeśli ma to jakieś znaczenie.

Wklejam link do folderu z instrukcjami, rysunkami całego układu klimatyzacji prosto od producenta:

https://www.dropbox.com/sh/dtvkm96ud4zg2v1/Y7eCkINsUb

Nie widzę nigdzie zaworu wysokiego ciśnienia, który mógłby upuścić czynnik. Czy chodzi o ten zawór do którego podłącza się maszynę do napełniania? Tam jest plastikowy kapturek przez który nic nie cieknie. Po odkręceniu widać czynnik, ale to chyba pozostałość po napełnianiu, tak samo jak przy zaworku niskiego ciśnienia.
Wentylator skraplacza jest sprawny, wymuszałem jego działanie z komputera. Szczerze mówiąc nie wiem o co chodzi z tymi biegami, pierwszy, drugi..

Myślałem o tym, żeby przeczyścić tą rurkę (tą na zdjęciu) i zobaczyć czy jest nieszczelna ale:
1. Nie wiem, jakiej wielkości może być ta nieszczelność, czy uda mi się ją zauważyć.
2. Jeśli zdejmę brud odsłaniając nieszczelność, puszczę wilgoć do układu szkodząc olejowi w sprężarce.

Do tej pory wydałem 1000zł w polsce na "naprawę" klimy. Teraz muszę wydać jeszcze z 500 w UK żeby przywrócić auto do "normalnego" stanu (brakujące śruby, śrubki, zaczepy, gumki itp.) ale o tym w osobnym wątku. Dlatego proszę Was o pomoc bo nie jestem już w stanie oddać auta w cudze ręce i liczyć na to, że nic nie spartoli.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-05-07, 11:42:22 przez rosak.)
  • Odpowiedz

gajdek419

  2014-05-07, 15:01:13
Zaawansowany użytkownik
#6
edit:
rosak napisał(a):pokazuje "ciśnienie obwodu klimatyzacji" 1 bar
1 bar to ciśnienie atmosferyczne więc wniosek z tego taki, że czynnika w układzie juz dawno nie ma. z punktu widzenia sprężarki to bardzo dobrze, że elektronika nie pozwala na jej włączenie bo spowodowałoby to jej uszkodzenie.
Niestety pozostaje szukanie źródła nieszczelności i naprawa tego. Samemu bez sprzętu będzie ciężko.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-05-07, 15:18:18 przez gajdek419.)
  • Odpowiedz

plusz730

  2014-05-07, 15:13:50
Użytkownik
#7
gajdek419 napisał(a):
plusz730 napisał(a):pokazuje "ciśnienie obwodu klimatyzacji" 1 bar
.
Hehe Piotrek ale to nie ja pisałem Smile
Autoklima Webasto
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2014-05-07, 15:17:11
Top użytkownik
#8
Miałem taki przypadek.Po uderzeniu klient wymienił skraplacz.No i od tego sie zaczęło.Na poczatku nie powiedział o tym.Co myśmy sie nie naszukali.A to czujniki temperatury wewnątrz auta,a to zewnątrz.Podmieniony zawór rozpręzny.Koniec .Spręzarka rusza i po 2 sek odłącza sprzegło .Bujaliśmy się z tym ok pól roku.Gość jkeździł po serwisach pół Polski.Kupę elektryków.Dopiero jak powiedział że kłopoty zaczęły się od skraplacza po jego wymianie na oryginał wszystko wróciło do normy.To tyle.A tutaj jak ucieka czynni9k to trzeba zdjagnozować miejsce i wszystko
  • Odpowiedz

plusz730

  2014-05-07, 15:21:21
Użytkownik
#9
Tadeusz4321 napisał(a):Miałem taki przypadek.Po uderzeniu klient wymienił skraplacz.No i od tego sie zaczęło.Na poczatku nie powiedział o tym.Spręzarka rusza i po 2 sek odłącza sprzegło
Ale rozumiem,że za wysokie ciśnienie rozłączało sprężarkę?
Pozdrawiam
Autoklima Webasto
  • Odpowiedz

gajdek419

  2014-05-07, 15:24:01
Zaawansowany użytkownik
#10
plusz730 napisał(a):
gajdek419 napisał(a):
plusz730 napisał(a):pokazuje "ciśnienie obwodu klimatyzacji" 1 bar
.
Hehe Piotrek ale to nie ja pisałem Smile
Sorki, nawet nie zwróciłem uwagi, że narzędzie "cytuj" działa jak działa..

@Tadeusz4321; nie przekonałeś mnie w ogóle co do tego, że komputer wiedział o zamontowaniu nieoryginalnego skraplacza.... Przy okazji drugiej wymiany skraplacza przypadkowo usuneliscie przyczyne usterki (może poprzedni był niedrożny, nieszczely etc) - ale oczywiście to moje zdanie. Nie ma czegoś takiego jak czujnik oryginalności skraplacza a tylko na podstawie informacji z czujników komputer steruje układem (jakikolwiek by on nie był)
  • Odpowiedz

plusz730

  2014-05-07, 15:32:50
Użytkownik
#11
gajdek419 napisał(a):@Tadeusz4321; nie przekonałeś mnie w ogóle co do tego, że komputer wiedział o zamontowaniu nieoryginalnego skraplacza.... może poprzedni był niedrożny
Dlatego właśnie mogło być tak, że za wysokie HP rozłączało sprężarkę. A bywały takie skraplacze, że były niedrożne i przyrost ciśnienia był szybszy od prędkości światła.
Poza tym nie koduje się skraplacza do auta. Więc skąd on wie jaki ma skraplacz?
Pozdrawiam
Autoklima Webasto
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2014-05-07, 18:35:13
Top użytkownik
#12
A kto wam mówi że komputer widział nieoryginalny skraplacz?Możliwe ,że ten był niedrożny a ciśnienia hp nie zdążyłem zobaczyć bo akurat podczas włączania głowę miałem pod maską a nie na manometrze .Nie było tez problemu z napełnieniem układu.Czasami przy niedrożnym skraplaczu czy w ogóle układzie nie można do końca napełnić go.W moim przypadku możliwe że było tak jak mówicie.Natomiast nieoficjalnie słyszałem że w nowych BMW montują czujnik nieoryginalności kontrastu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-05-07, 18:38:29 przez Tadeusz4321.)
  • Odpowiedz

plusz730

  2014-05-07, 18:45:10
Użytkownik
#13
Tadeusz4321 napisał(a):A kto wam mówi że komputer widział nieoryginalny skraplacz?
Ty
Tadeusz4321 napisał(a):Często bywa że po wymianie skraplacza na nie oryginalny w C 5 komputer nie puści pracy sprężarki.Trzeba wymienić skraplacz.Sprężarka rusza na chwilę i wyłącza się.Po zgaszeniu auta znowu rusza i po chwili wyłącza.A jeżeli chodzi o nieszczelność to raczej orimgi

Tadeusz4321 napisał(a):.Natomiast nieoficjalnie słyszałem że w now3ych BMW montują czujnik nieoryginalności kontrastu
Nie tyle co czujnik nieoryginalności, tylko tyle, że one nie tolerują wogóle kontrastu,a dokładniej presostaty.
Autoklima Webasto
  • Odpowiedz

Haurox91

  2014-05-08, 15:23:22
Użytkownik
#14
Brawo dla BMW
  • Odpowiedz

AdamAdamiak

  2014-05-08, 18:43:24
Nowy użytkownik
#15
a co jak mam olej z kontrastem? i dawka np. 20ml, też będą problemy?
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2014-05-09, 16:10:40
Top użytkownik
#16
AdamAdamiak napisał(a):a co jak mam olej z kontrastem? i dawka np. 20ml, też będą problemy?
Ja osobiście nie używam tego oleju.Do szczelnego układu nie dodaje się kontrastu.Natomiast przy uzywaniu oleju z kontrastem po kilku serwisach układ będzie dosłownie przepełniony kontrastem>praktycznie kontrast można dodać do rozszczelnionego układu ale tylko raz na cały żywot auta, chyba że układ został dokładnie wypłukany.Zawsze gdy nie można znaleźć nieszczelności inną metodą dodajemy kontrast nie więcej jak 7 ml na 1 kg czynnika. To tyle w tym temacie Do BMW nie stosuję kontrastu.Na pewno będą inne zdania na ten temat,ale to już inna bajka
  • Odpowiedz

driver1979

  2014-05-09, 18:57:57
Użytkownik
#17
Dyskusja się rozwinęła na temat kontrastu elegancko i proponowałbym akurat w tym przypadku użyć tego specyfiku.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa