Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

chłodnica w centrali vts

68 Odpowiedzi, 60770 Wyświetleń
Wstecz 1 2 3 Dalej

Shitashii

  2014-06-07, 05:14:14
Moderator
#26
Jak przebierasz w klientach i robotach, to możesz tak mówić. Ale jak walczysz o każdą robotę to podejmujesz ryzyko. No chyba, że błędy są ewidętne i fundamentalne. Inna też sprawa, że szef bierze robotę i każe pracownikowi ją zrobić.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

MarioO

  2014-06-07, 13:22:23
Zaawansowany użytkownik
#27
Shitashii napisał(a):ak przebierasz w klientach i robotach, to możesz tak mówić. Ale jak walczysz o każdą robotę to podejmujesz ryzyko. No chyba, że błędy są ewidętne i fundamentalne.

Zgadzam się z Tobą. Raczej z nieba forsa nie leci.Jak każdy dzisiaj ja też walczę o klienta i też ryzykuje ale też tak jak piszesz.Jeżeli błędy są ewidentne i fundamentalne bo o takich błędach pisze renegat35 i o tym konkretnym przypadku mowa to wtedy tylko poprawka lub brak gwarancji .Z reguły jeśli wychwycę że coś jest nie tak klient daje się przekonać na poprawki.Dawno temu klienta nie przekonałem i byłem w plecy po wymianie sprężarki i to ostro.Ryzyko się nie opłaciło ale też nie do końca Nabyłem wtedy tego właśnie doświadczenia do którego momentu ryzykować .W tym moim konkretnym przypadku lepiej było odpuścić a przegryźć suchym chlebem i popić wodą Big Grin Big Grin

A tak BTW nie posiadam dużej firmy,średniej ani nawet małej.To jest malućka firemka.Ja i ojciec wiec raczej w klientach i robotach nie przebieramy. Kapitał finansowy tak mały jak mała firemka dla tego trzeba do tego ryzyka podchodzić bardzo ostrożnie
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-06-07, 13:44:15 przez MarioO.)
  • Odpowiedz

renegat35

  2014-06-07, 16:05:41
Użytkownik
#28
Shitashii napisał(a):Jak przebierasz w klientach i robotach, to możesz tak mówić. Ale jak walczysz o każdą robotę to podejmujesz ryzyko. No chyba, że błędy są ewidętne i fundamentalne. Inna też sprawa, że szef bierze robotę i każe pracownikowi ją zrobić.

Tak każe zrobić w między czasie innej roboty daje Ci sprężarkę i jedź wymień to prosta robótka, a gdy dzwonisz że lipa że to śmierdzi to jeszcze obrażony bo to ma być na wczoraj uruchomione, radzisz sobie tym co masz na samochodzie z nadzieja że może jakoś pójdzie ale zonk za który masz jeszcze bardziej przerąbane niż gdybyś nie zrobił. Uroki pracy u nowobogackich ha ha
  • Odpowiedz

Amfan

  2014-06-10, 06:24:46
Top użytkownik
#29
A możesz napisać w jakiej pozycji jest skraplacz (leży ,stoi). lub przesłać zdjęcie.
  • Odpowiedz

wit

  2014-06-10, 07:58:01
Top użytkownik
#30
jeśli olej jest w zb.c. to nieważne, w jakiej pozycji jest skraplacz -przez skraplacz olej przechodzi.
nie wychodzi ze zbiornika.

wiec problem z rozpuszczalnością oleju w cieczy. albo olej niewłaściwy -albo w jego nadmiernym wyrzucie przez sprężarkę
  • Odpowiedz

Amfan

  2014-06-10, 16:31:12
Top użytkownik
#31
Tylko pytanie czy cały olej jest w zbiorniku, czy tylko część. Jeśli cały to może jest żle wlutowany zbiornik i nie idzie na parownik z tej rurki z syfonem, tylko z tej gdzie powinien wpadać płyn ze skraplacza.
  • Odpowiedz

renegat35

  2014-06-10, 18:22:35
Użytkownik
#32
Zbiornik jest dobrze wlutowany, no jak wcześniej pisałem oleju w parowniku nie było, podejrzewał że tak jak wspomniał też klimatolog, warunki się pogorszyły, chyba wydaje mi się było ochłodzenie a zapotrzebowanie na chłód było cały czas, rozpuszczalność oleju się zmieniła i taki efekt, na tą chwile rozruchu i panujących warunków było ok jeśli można tak nazwać kontrole pracy przez pół godziny, kto wie może ją po moim wyjeździe zalewało
Trudno teraz jak przyjdzie nowa wstawiam odolejacz i pół dnia testowanie układu
  • Odpowiedz

klimatolog

  2014-06-10, 18:51:07
Top użytkownik
#33
wit napisał(a):jeśli olej jest w zb.c. to nieważne, w jakiej pozycji jest skraplacz -przez skraplacz olej przechodzi.
nie wychodzi ze zbiornika.

wiec problem z rozpuszczalnością oleju w cieczy. albo olej niewłaściwy -albo w jego nadmiernym wyrzucie przez sprężarkę
Problem się z mieszaniem czynnika z olejem wykluczam.Nowa sprężarka.Olej syntetyczny.Miesza się z powodzeniem z czynnikiem r-22(zalecany dla tego czynnika)Olej aby mieszał się z czynnikiem i nie zalegał w instalacji musi posiadać odpowiednią temperaturę dodatnią na skraplaczu zależną od wydajności parownika.(parownik zalodzony-zabrudzony-lub nie wydajny olej migruje z kartera)-Zbyt duża wydajność skraplacza.I teraz pytanie.Skąd świadomość że kolejna nowa się zatarła?Na moje to buczy jak zatarta.A notabene spalona pod wpływem wysokiego ciśnienia.Jakie elementy automatyki chłodniczej znajdują się pomiędzy skraplaczem a elementem dławiącym tego układu chłodniczego?
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
  • Odpowiedz

Amfan

  2014-06-10, 19:31:36
Top użytkownik
#34
chłodnica 28,8 kw
sprężarka na 407 przy odparowaniu 5 i skraplaniu 40 jakieś 26 kw

ssanie 28
gazowa na skraplacz 22
na zbiornik i dalej do chłodnicy 15

ssanie 28 =2,8bar ? jeśli to o to chodzi to chyba za nisko jak na klimatyzację.Jakiś regulator dodatkowo na skraplacz. Czynnik może ważyłeś przy odpompowaniu czy tyle samo jest jak przy nabijaniu i jak określiłeś ile potrzeba jest tam czynnika (wziernik manometry).Pytam bo ciekawi mnie ten temat,a samo założenie odolejacza to leczenie skutków a nie przyczyn.
  • Odpowiedz

klimatolog

  2014-06-10, 19:46:15
Top użytkownik
#35
Odolejacz jest dedykowany osobom podobnie jak samochód kierowcom z automatyczną skrzynią.Proszę nie mylić z dystrybucją oleju w układach wieloparnikowych.
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
  • Odpowiedz

Amfan

  2014-06-10, 20:09:45
Top użytkownik
#36
Tak tylko że jest to typowy układ klimatyzacji ,który z założenia nie powinien wymagać odolejacza Takich jest bardzo wiele i dają sobie radę bez tego. Teoretycznie w tym układzie nie ma przesłanek typu długa instalacja ,duże różnice wysokości.Pracuje też chyba dla obróbki powietrza wentylacyjnego, czyli raczej działa i chłodzi w lato.
  • Odpowiedz

renegat35

  2014-06-10, 20:21:05
Użytkownik
#37
Amfan napisał(a):chłodnica 28,8 kw
sprężarka na 407 przy odparowaniu 5 i skraplaniu 40 jakieś 26 kw

ssanie 28
gazowa na skraplacz 22
na zbiornik i dalej do chłodnicy 15

ssanie 28 =2,8bar ? jeśli to o to chodzi to chyba za nisko jak na klimatyzację.Jakiś regulator dodatkowo na skraplacz. Czynnik może ważyłeś przy odpompowaniu czy tyle samo jest jak przy nabijaniu i jak określiłeś ile potrzeba jest tam czynnika (wziernik manometry).Pytam bo ciekawi mnie ten temat,a samo założenie odolejacza to leczenie skutków a nie przyczyn.

28,8 to wydajność parownika, poczytaj dokładnie, regulatory skraplacza w stawiłem bo nie było, czynnik nowy, za skraplaczem jest zbiornik, elektrozawór jak pisałem też go wstawiłem
Daje odolejacz bo nie mam pomysłu co dalej, tak taki układ powinien śmiało sobie radzić bez niego,
skraplacz nie mam pojęcia jakiej wydajności, żadnych informacji, chyba że po wymiarach by można było coś obliczyć ale ja się na tym nie znam
  • Odpowiedz

wit

  2014-06-11, 21:54:37
Top użytkownik
#38
odolejacz leczy skutki a nie usuwa przyczyny.
poobserwuj układ tym razem troszkę dłużej. w którymś momencie może coś się dzieje -może zobaczysz jakieś nieprawidłowości.

może zalewa sprężarkę ? może przycięcia TZR ?
A może działo się tak tylko w zimie -bo korpus sprężarki się przechładzał ?

olej w zb. cieczy -może się gromadzić np wskutek krótkich gwałtownych wyrzutów oleju w chwilach jego spienienia w sprężarce... przyczyn może być co najmniej kilka....

koniecznie poobserwuj -bo objawy dziwne. olej powinien wracać -wg opisu nie powinno być problemów. i dziwne -nietypowe miejsce gromadzenia oleju.
  • Odpowiedz

Amfan

  2014-06-12, 13:50:33
Top użytkownik
#39
No i warto też przyjrzeć się samej centrali, może na noc się odstawia lub zwalnia na wentylatorach a sterowanie układu chłodniczego tego nie widzi i nie stopuje sprężarki. Miałem z czymś takim styczność, czujnik w nagrzanym kanale wyciągowym i zezwolenie na pracę przy wyłączonej centrali i zalodzony parownik.
  • Odpowiedz

renegat35

  2014-06-20, 16:21:28
Użytkownik
#40
No i reklamacja nie przyjęta ale to było do przewidzenia.
Okazało się że zalało sprężarkę i rozleciał się korbowód
Przyczyna sklejony stycznik sprężarki, po wyłączeniu centrali sprężarka pracowała dalej a z nią razem elektrozawór i ją zalało
Olej pewno wraca dobrze tylko przy takich warunkach pracy został spieniony w zbiorniku

No to teraz nowa sprężarka i zmiana zasilania elektrozaworu i dłuższe oględziny pracy urządzenia
Kto za to zapłaci nie wiadomo Smile Smile
  • Odpowiedz

p.obelix

  2014-06-20, 16:30:41
Zaawansowany użytkownik
#41
Podczas wymiany spalonej sprężarki wymiana stycznika to podstawa ale teraz już będziesz wiedzieć.
TEORIA jest wtedy gdy wszystko wiemy a nic nie działa,
PRAKTYKA jest wtedy gdy wszystko działa a nikt nie wie dlaczego.
  • Odpowiedz

Amfan

  2014-06-20, 17:01:51
Top użytkownik
#42
Może to przesada ale daj 2styczniki jeden za drugim w tym jeden z opóźnieniem czasowym . Wtedy ten który będzie pierwszy startował zawsze zewrze styki bez obciążenia i na pewno w mniejszym stopniu wypali styki.
  • Odpowiedz

MarioO

  2014-06-20, 17:05:50
Zaawansowany użytkownik
#43
renegat35 napisał(a):Kto za to zapłaci nie wiadomo

Ważne że wiadomo co się stało i jak temu zapobiec .Koniec stresu w oczekiwaniu co dalej (czy nie padnie następna sprężarka) a to wiadomość bezcenna.
  • Odpowiedz

MarioO

  2014-06-20, 17:20:39
Zaawansowany użytkownik
#44
Amfan napisał(a):Może to przesada ale daj 2styczniki jeden za drugim w tym jeden z opóźnieniem czasowym . Wtedy ten który będzie pierwszy startował zawsze zewrze styki bez obciążenia i na pewno w mniejszym stopniu wypali styki.

Stycznik można przewymiarować wtedy styki będą trwalsze ale pytanie czy razem ze stycznikiem w tablicy do kompletu jest termik
  • Odpowiedz

renegat35

  2014-06-20, 18:07:49
Użytkownik
#45
p.obelix napisał(a):Podczas wymiany spalonej sprężarki wymiana stycznika to podstawa ale teraz już będziesz wiedzieć.

Tak tylko że tamta nie spaliła się tylko tak samo się rozsypała ale tamtej nikt nie otwierał
Pewno już wtedy stycznik kleił ale w błąd wprowadził ten brak oleju w sprężarce i źle wykonana instalacja chłodnicza.
Teraz już będę wiedział by nie patyczkować się z kosztami naprawy w takiej samoróbce tylko wymieniać co popadnie, zawsze się inwestor może nie zgodzić ale to w tedy jego problem będzie
No cóż kiedyś to musiało nastąpić.
Dzięki za wszystkie podpowiedzi i sensowne uwagi, dam znać jak układ pracuje po wymianie kolejnej. Pozdrawiam
  • Odpowiedz

Amfan

  2014-06-21, 06:39:20
Top użytkownik
#46
A co z tym odolejaczem, czy nadal masz zamiar go zastosować?. I jak planujesz załatwić problem zalewania sprężarki, bo zalewana sprężarka mogła posklejać stycznik (duży prąd) ,druga wersja posklejane styki i wyłączona centrala zalewała sprężarkę. Pierwotnym czynnikiem mogła być za duża ilość czynnika,Jak masz zamiar oszacować ilość czynnika i co z tym elektrozaworem jaki byłby scenariusz w nowej wersji jego działania "zmiana zasilania elektrozaworu".
  • Odpowiedz

renegat35

  2014-06-21, 08:47:45
Użytkownik
#47
Amfan napisał(a):A co z tym odolejaczem, czy nadal masz zamiar go zastosować?. I jak planujesz załatwić problem zalewania sprężarki, bo zalewana sprężarka mogła posklejać stycznik (duży prąd) ,druga wersja posklejane styki i wyłączona centrala zalewała sprężarkę. Pierwotnym czynnikiem mogła być za duża ilość czynnika,Jak masz zamiar oszacować ilość czynnika i co z tym elektrozaworem jaki byłby scenariusz w nowej wersji jego działania "zmiana zasilania elektrozaworu".

odolejacz? nie wiem czy dać czy nie
zalewanie to teraz tylko gdybanie co było przyczyną
czynnik ładowałem na wziernik i na prąd by nie przekroczyć i chodziła trochę poniżej swojej normy na takim odparowaniu, może i błąd że na wziernik bo jak skraplacz za duży to przeładowałem ale znowu prąd nie przekroczony
elektrozawór zasilę z sygnału od centrali a nie jak jest ze sprężarki, nawet jak w przyszłości się sklei to najwyżej niskiego wyłączy
  • Odpowiedz

p.obelix

  2014-06-21, 09:14:16
Zaawansowany użytkownik
#48
Ja bym sprawdził jeszcze jedno czy sterownik centrali ma potwierdzenie pracy wentylatora ? Co się stanie jak wentylator się zatrzyma lub nie wystartuje ? Odolejacz bym sobie darował. Ciekaw jestem jak Ci presostat niskiego ciśnienia wyłączy sklejony stycznik Wink Potrzebujesz zabezpieczenia silnikowego odpowiednio dobranego nie mylić z bezpiecznikiem.
TEORIA jest wtedy gdy wszystko wiemy a nic nie działa,
PRAKTYKA jest wtedy gdy wszystko działa a nikt nie wie dlaczego.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-06-21, 09:18:15 przez p.obelix.)
  • Odpowiedz

Amfan

  2014-06-21, 09:58:54
Top użytkownik
#49
Ten wyłącznik silnikowy to dobry pomysł. Może warto też się zastanowić nad separatorem cieczy Rolleyes .
  • Odpowiedz

renegat35

  2014-06-21, 10:36:48
Użytkownik
#50
p.obelix napisał(a):Ja bym sprawdził jeszcze jedno czy sterownik centrali ma potwierdzenie pracy wentylatora ? Co się stanie jak wentylator się zatrzyma lub nie wystartuje ? Odolejacz bym sobie darował. Ciekaw jestem jak Ci presostat niskiego ciśnienia wyłączy sklejony stycznik Wink Potrzebujesz zabezpieczenia silnikowego odpowiednio dobranego nie mylić z bezpiecznikiem.

faktycznie nie wyłączy Smile ale zabezpieczenie silnikowe jak najbardziej wskazane

separator, myślałem też o tym nawet mamy takie na fi 28 ale tak na szybko to nie wiem czy nie muszę go odpowiednio dobrać
  • Odpowiedz
Wstecz 1 2 3 Dalej

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa