Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Klima działa i nie działa Citroen C5 1.6 HDI

11 Odpowiedzi, 21271 Wyświetleń

grzem

  2008-06-18, 16:11:43
Nowy użytkownik
#1
Witam,

Potrzebuje porady, może ktoś się spotkał z takim problemem.
Po dłuższym postoju pojazdu (8 godzin), klimatyzacja nie uruchamia sie od razu tylko po około 10 minutach. Obserwuje to juz od 2 tygodni po tym jak udało sie ją uruchomic, wożę w samochodzie termometr z koncówka w kratkach nawiewu, dzisiaj po pracy wsiadlem do samochodu temp była 50C, klime ustawilem na "auto" i zaskoczyla jak zwykle po 10 minutach, po kolejnych okolo 3-5 minutach temperatura w nawiewach osiagnela minimum tj. 2,5C, potem bardzo powoli rosla, po 30 minutach jak wysiadalem z nawiewów lecialo 6C. Wczesniej niejednokrotnie majstrowalem ustawieniami temperatury, nawiewami, zeby sprowokowac do dzialania jednak zawsze startowala z chłodzeniem po okolo 10 minutach.
Musze dodac, ze sprzegło sprezarki reaguje prawidlowo po ok 2 sekundach od dyspozycji wlacz, nizawodnie zaczyna krecic, podobnie wentylator chlodnicy/skraplacza startuje od razu.
Jak napelnialem, zadzialala od razu, cisnienia po okolo minucie przesunely sie odpowiednio na 2Atm i 15Atm.
Sprezarka to sanden, ze zmienna pojemnoscia (chyba), czy to mozliwe ze zacina sie ta regulacja pojemnosci i dziala mi na minimum ?

pzdr,

grzem
  • Odpowiedz

j_a_c

  2008-06-18, 16:53:33
Użytkownik
#2
a nie pojawia sie przypadkiem na wyświetlaczu coś typu SAVE MODE, sprawdź czy czy akumulatora juz nie czas wymienić
j_a_c WROCŁAW
  • Odpowiedz

grzem

  2008-06-18, 17:03:16
Nowy użytkownik
#3
Pojawia się, ale przeciez nie w czasie jazdy, fakt że niepokoilo mnie zbyt szybkie moim zdaniem przechodzenie do trybu oszczedzania energii.
Prosze, powiedz jaki to moze miec związek ?

dzieki za jakis slad,

grzem
  • Odpowiedz

j_a_c

  2008-06-18, 21:05:41
Użytkownik
#4
w trybie oszczędzania wyłączane są wszystkie miej istotne elementy miedzy innymi oszczędza sie na klimatyzacji,póki napięcie nie wzrośnie do normalnego , to normalny objaw działania tego systemu(opisane w instrukcji obsługi) , ale tryb oszczędzania powinien sie pokazać po 8 dniowym postoju ,u ciebie coś nie domaga albo akumulator albo ładowanie albo coś pobiera energie podczas postoju
j_a_c WROCŁAW
  • Odpowiedz

grzem

  2008-06-18, 21:44:39
Nowy użytkownik
#5
tryb oszczedzania wlacza sie w tym samochodzie przy nie pracujacym silniku po jakims czasie, lub przy niepokojacym dla komputera spadku napiecia. U mnie rzeczywiscie po jakims czasie od wyłaczenia silnka i uruchomionym radio wskakuje ten tryb, objawia sie nimożnością słuchania nawet radia. Uruchomienie silnika dezaktywuje tryb oszczedzania.
KLimatyzacja zachowuje się tak jakby chciała a nie mogła, np. obnizenie żądanej temp. na Min powoduje przyspieszenie wentylatorów wewnątrz, poza tym sprzęgło załacza sprężarkę, niestety obciążenie silnika spreżarką jest niewyczuwalne niezaleznie od tego czy chłodzi czy nie (muszę obserwowac na zatrzymanym pojeżdzie), przy otwartych drzwiach słychac moment wlaczania sprezarki, wielokrotnie tez zagladałem czy sie kreci, jak pisałem wczesniej dziala sprezarka i wentylator, po wyłaczeniu AC zatrzymuja sie.
Niestety nie mam manometrów, a zanim dojade do jakiegoś majstra to wszystko działa.
przyjżę sie jeszcze temu akumulatorowi, ale... , jest nowy nie ma jeszcze roku (jakiś Centra Futura) czyżby nieodpowiedni do samochodu, oryginalnie jest Varta.

dzieki,
  • Odpowiedz

j_a_c

  2008-06-19, 08:01:27
Użytkownik
#6
tesli wchodzi w tryb oszczędności na postoju to całkiem normalne myślałem ze przy uruchomionym silniku tez wchodzi ,jeśli tak to wygląda to prawdopodobnie wystarczy obsługa klimatyzacji i uzupełnienie czynnika
j_a_c WROCŁAW
  • Odpowiedz

grzem

  2008-06-19, 09:21:22
Nowy użytkownik
#7
Napełniałem nie dalej jak 2-3 tygodnie temu, dokładnie 625 g + 30ml oleju, próby szczelności były i azotem i próżnia z maszynki. Pozostaje mi jescze niepewna sytuacja z olejem, wymieniana była spreżarka i dwa przewody, nie sprawdzałem oleju w starej i nie zaglądałem do nowej (uzywanej). Jakie byłyby objawy braku oleju?

grzem
  • Odpowiedz

grzem

  2008-06-19, 09:23:26
Nowy użytkownik
#8
Dzisiaj, wyruszyłem do pracy bez świateł i chłodzic zaczęło dopiero po 17 minutach jazdy, to by raczej akumulator powoli wykluczało z kregu podejżeń.
Ponieważ było chłodno, to i z nawiewów leciało 15-17C, zamiast 21 na początku jazdy.


grzem
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2008-06-19, 09:26:59 przez grzem.)
  • Odpowiedz

grzem

  2008-06-19, 18:53:54
Nowy użytkownik
#9
Z lektury forum jak i wypowiedzi j_a_c wywnioskowałem ze jeśli już problem leży po stronie nieodpowiedniej ilości czynnika to należy go raczej dodać niż ująć. Zdecydowałem się dobić 100g, ponieważ jestem prawie pewny że mam 625 g.
Zdziwiłem się, ale od ręki na autoserv, zrobili mi jak sobie zażyczyłem w 3 minuty. Problem nie został rozwiązany, nawet pojawiły się objawy za dużej ilości czynnika tzn. sprzęgło czasem przerywa prace sprężarki.
Uznałem że pozostaje mi jeszcze być może nie stykający tzw. czujnik przy sprężarce.
Leżąc pod samochodem zacząłem go masować, odłaczyłem, włączyłem, w pewnym momencie usłyszałem jakby zwolnienie obrotów silnika, dotknąłem przewodów szybko zróżnicowały swoją temperature, oczywiscie w kabinie chłodziło.
Szanowni specjaliści, będę wdzięczny jeśli ktoś mi wyjaśni, po co jest ten czujnik i co robi, jakie sygnały i skąd do niego dochodzą?

pzdr,

grzem
  • Odpowiedz

tom17

  2008-06-19, 19:27:49
Użytkownik
#10
ten czujnik to jest zawór regulujący wydajnością sprężarki. dostaje on sygnał z komputera odnośnie temperatury otoczenia, i obu ciśnień w układzie i na tej zasadzie steruje wydajnością sprężarki
  • Odpowiedz

grzem

  2008-06-19, 19:51:15
Nowy użytkownik
#11
Dzięki, to by idealnie pasowało, muszę chyba poprawić kontakt w tym miejscu i po problemie, mam taki sam w swojej starej, oryginalnej sprężarce, ale pewnie nie da się go po amatorsku wymienić (bez rozszczelnienia).
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa