Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Citroen C2 1,1 2004 sprężarka włącza sie i wyłącza.

17 Odpowiedzi, 26148 Wyświetleń

kcbr

  2014-06-23, 11:15:22
Nowy użytkownik
#1
Witam,
mam problem z klimatyzacją w aucie żony, sytuacja wygląda następująco.
Gdy ją włączam (klima manualna) startuje wentylator chłodnicy i załącza się sprężarka.
Klima chłodzi... pompuje jakieś ciśnienie, po czym sprężarka się wyłącza - delikatnie przestaje chłodzić, znowu się załącza i tak w koło...
Dodam że nabijana była w zeszłym roku. Przed nabiciem chodziła dokładnie tak samo.

Poniżej link do filmu przedstawiającego napięcie mierzone na czujniku ciśnienia, w tle słychać cykle pracy sprężarki.

http://www.youtube.com/watch?v=hDmqA26ZDbs
  • Odpowiedz

mg

  2014-06-23, 19:41:38
Top użytkownik
#2
Pod miernikiem jest klapa filtra kabinowego. Zaglądałeś tam?
  • Odpowiedz

kcbr

  2014-06-23, 20:03:41
Nowy użytkownik
#3
Tak, filtr co jakiś czas wymieniam.
  • Odpowiedz

mg

  2014-06-23, 20:14:04
Top użytkownik
#4
,,Co jakiś czas'' Trzy lata to również jakiś czas.
  • Odpowiedz

kcbr

  2014-06-23, 20:23:01
Nowy użytkownik
#5
Racja, ale dla uściślenia, przed wymianą filtra, po wymianie filtra i bez filtra klima "działa" tak samo...
  • Odpowiedz

mg

  2014-06-23, 20:29:30
Top użytkownik
#6
Czy wentylator w kabinie podczas nagrywania filmiku był ustawiony na minimum? Czy mierzyłeś temperaturę powietrza na wylocie z kratek?
  • Odpowiedz

kcbr

  2014-06-23, 20:45:41
Nowy użytkownik
#7
Podczas nagrywania wentylator ustawiony był na 2 . Odniosłem wrażenie że przy ustawieniu na 4 sprężarka minimalnie dłużej pozostaje włączona (dłużej o ok 5 sec.)
Wentylator chłodnicy pracuje cały czas.
Temperatury nie mierzyłem (wiem że to podstawa) ale na oko/rękę jest taka jak w moim z działającą klimą - jutro zmierzę dokładnie.

--------------------------

No to się pochwaliłem...
Przed chwila chciałem zmierzyć temp. i klima "umarła w butach..."
Nie załączyła się ani sprężarka, ani wiatrach na chłodnicy. Nigdy tak się jeszcze nie działo.
Zagrzałem silnik do ok 90'C, by sprawdzić czy załączy się wentylator - no i załączył się (chyba na 1 bieg - ile ich jest, nie mam pojęcia), ale sprężarka nie.

Co może być tego przyczyną? Czujnik ciśnienia podaje głupoty?

Zastanawiałem się jeszcze nad oszukaniem tego czujnika, poprzez podanie na kostkę idącą do kompa napięcia 0,8V - 2V, przy jednoczesnym mierzeniu ciśnienia/napięcia na czujniku, żeby nie rozerwało układu.

Co o tym myślicie?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-06-24, 18:34:05 przez kcbr.)
  • Odpowiedz

kcbr

  2014-06-25, 19:35:42
Nowy użytkownik
#8
Witam.
Dzisiaj znowu walczyłem z klimą...
Tym razem na chwilę się włączyła, ale po ok 5sec. sprężarka się wyłączyła a wentylator chłodnicy dalej się kręcił. Wyłączyłem ja guzikiem i ponownie włączyłem - nic się nie włączyło prócz zielonej diody :/

Odpiąłem wtyczkę z czujnika ciśnienia i podałem na nią ok. 1,25V, niestety nic to nie dało.
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2014-06-26, 05:46:06
Top użytkownik
#9
Mało czynnika
  • Odpowiedz

kcbr

  2014-06-26, 08:59:42
Nowy użytkownik
#10
O ile dobrze rozumiem to ilość czynnika i jego ciśnienie mierzone są czujnikiem na którym dokonywałem pomiaru i który "oszukałem" podając mu 1,25V. Czy nie powinna się wtedy włączyć sprężarka?
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2014-06-26, 11:11:21
Top użytkownik
#11
A dlaczego podawałeś napięcie na przewód.Tam juz powinno być napiecie
  • Odpowiedz

kcbr

  2014-06-26, 11:25:19
Nowy użytkownik
#12
Zgadza się.
Są 3 przewody. Dwa skrajne zasilanie 5V, oraz środkowy - sygnał z czujnika ciśnienia (u mnie w stanie spoczynku ok 0,88V)

Odpiąłem wtyczkę z czujnika i podałem na nią 1,25V, tak aby komputer "myślał" że w układzie jest wyższe ciśnienie.

Na elce znalazłem taką oto tabelę:

0bar - 0,17V
1bar - 0,3V
2bar - 0,44V
3bar - 0,58V
4bar - 0,7V
5bar - 0,83V
6bar - 0,92V
7bar - 1,06V
8bar - 1,21V
9bar - 1,34V
10bar - 1,47V
11bar - 1,6V
12bar - 1,74V
13bar - 1,88V
14bar - 2,05V
15bar - 2,17V
16bar - 2,31V
17bar - 2,46V
18bar - 2,61V
19bar - 2,75V

link do tematu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1364277.html
  • Odpowiedz

kcbr

  2014-06-29, 17:04:53
Nowy użytkownik
#13
Kolejna aktualizacja.
Klima włącza się tylko podczas ciepłych dni i działa jak na filmiku z pierwszego postu.
Podejrzenie pada na jakiś czujnik temperatury... :/
  • Odpowiedz

kcbr

  2014-07-02, 08:35:28
Nowy użytkownik
#14
Problem rozwiązany!
Drogą eliminacji, winnym okazał się czujnik temperatury parownika - termistor NTC 4k7, a raczej jego połączenie z przewodami.

Dziękuję wszystkim za nakierowanie mnie na właściwy trop... Tongue

Temat do zamknięcia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-07-02, 08:36:01 przez kcbr.)
  • Odpowiedz

Martinez81

  2014-07-02, 17:05:01
Nowy użytkownik
#15
Witam.
A mógłbyś napisać coś więcej w temacie? W którym miejscu znajduje się ten czujnik oraz czemu wadliwe było jego podłączenie? Pytam bo w aucie mojej kobiety - citroen c3 - podejrzewam podobny problem z pracą sprężarki. Pozdrawiam.
  • Odpowiedz

kcbr

  2014-07-03, 11:39:18
Nowy użytkownik
#16
Czujnik znajduje się w kabinie, przy początku tunelu środkowego, obok lewej nogi pasażera - trzeba wsadzić głowę pod schowek i spojrzeć w lewo Wink
Dochodzą do niego 2 szare przewody i wyciąga się go poprzez przekręcenie i pociągniecie do siebie.

Czemu wadliwe było połączenie? - Wydaje mi się że Panowie z Valeo zaoszczędzili trochę na cynie i nie przylutowali termistora do przewodów, tylko od razu zatopili to plastikiem lub zastosowali inne dziwne połączenie.

P.S. Nie mam pojęcia gdzie znajduje się jakaś wtyczka / złączka, tak aby odpiąć czujnik, zabrać do domu i spokojnie w nim "pogmerać". Ja poszedłem na łatwiznę i odciąłem go (szare przewody) w takim miejscu, aby dało się go z powrotem przylutować do instalacji.

W poniższym linku znajdziesz trochę na ten temat + foto

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...5#11029545

Pozdrawiam Darek
  • Odpowiedz

Martinez81

  2014-07-03, 19:11:39
Nowy użytkownik
#17
Witam. Wielkie dzięki za info. Jak tylko będę miał dla siebie cytryne zajrzę pod schowek zobaczę co i jak bo choć to inny model citroena to objawy podobne, a z takim czymś myślę że sam sobie dam radę. Pozdrawiam.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa