Witam , panowie mam problem auto to fiat punto rok 95 silnik 1,6
Nowa sprężarka klimatyzacji TV14EC przed montażem zalałem ją olejem PAG 100 , wlałem 150ml wszystkie węże były zakuwane na nowo zostały wypukane benzyna ekstarkcyjna i dobrze wysuszone.
Wymieniłem tez osuszacz , wypłukałem skraplacz benzyną ekstrakcyjną i przedmuchałem powietrzem .
wszystko poskręcałem i pojechałem na nabicie klimatyzacji ,
majster od klimy powiedział ze trza dodać jeszcze oleju popatrzył w maszynę do nabijania i dodal jeszcze 160ml to już 310ml sumując to co ja wlałem do sprężarki , pozostaje kwestia oleju w parowniku którego nie przemywałem i pewnie zostało tam z 30-40ml.
No nic ustawił próżnie na 20min wlał ten olej + czynnik 675g chwile odczekaliśmy i włączam klimę wszystko ruszyło.
Ciśnienie na LP 2bary a HP 12-16 przy 15barach włączał się pierwszy stopień wiatraka i spadało do około 12 i tak w kółko.
temperatura z nawiewu zaledwie 13c
, majster gada ze nowa sprężarka to musi się dotrzeć .
Pojechałem do domu pierwsze co usłyszałem to wycie sprężarki w okolicach 3tys/obr no ok może nie dokręcona lub coś drga, miałem taki objaw kiedyś dawno.
w garażu odpalam klimę i zaglądam w takie okienko wziernik na osuszaczu i ku mojemu zdziwieniu nie widać czynnika w stanie płynnym jak kiedyś , tylko biała piana i bąble wydaje mi się ze to może być wina tego ze tak kiepsko chłodzi , pytanie czy te bąble są od zbyt dużej ilości oleju czy za mało czynnika ?
PS dodam ze teraz po włączeniu klimy załącza się na chwile pierwszy bieg i zaraz 2 bieg (okolo20bar) i już tak chodzi do polki nie wyłączę klimatyzacji
dodam ze sprzęgło klimatyzacji wogule się nie wyłącza, to jest dla mnie zrozumiale iz parownik nie osiąga danej temperatury 2-4c i czujnik na nim umieszczony nie odłącza sprzęgła bo nie ma odpowiedniej temperatury .
Co byście mi mogli doradzić wracać do majstra ? i co mu powiedzieć ze co jest nie tak ? , bo zaraz się będzie mądrzył i wciskał jakiś kit
Pozdrawiam
Nowa sprężarka klimatyzacji TV14EC przed montażem zalałem ją olejem PAG 100 , wlałem 150ml wszystkie węże były zakuwane na nowo zostały wypukane benzyna ekstarkcyjna i dobrze wysuszone.
Wymieniłem tez osuszacz , wypłukałem skraplacz benzyną ekstrakcyjną i przedmuchałem powietrzem .
wszystko poskręcałem i pojechałem na nabicie klimatyzacji ,
majster od klimy powiedział ze trza dodać jeszcze oleju popatrzył w maszynę do nabijania i dodal jeszcze 160ml to już 310ml sumując to co ja wlałem do sprężarki , pozostaje kwestia oleju w parowniku którego nie przemywałem i pewnie zostało tam z 30-40ml.
No nic ustawił próżnie na 20min wlał ten olej + czynnik 675g chwile odczekaliśmy i włączam klimę wszystko ruszyło.
Ciśnienie na LP 2bary a HP 12-16 przy 15barach włączał się pierwszy stopień wiatraka i spadało do około 12 i tak w kółko.
temperatura z nawiewu zaledwie 13c
, majster gada ze nowa sprężarka to musi się dotrzeć .Pojechałem do domu pierwsze co usłyszałem to wycie sprężarki w okolicach 3tys/obr no ok może nie dokręcona lub coś drga, miałem taki objaw kiedyś dawno.
w garażu odpalam klimę i zaglądam w takie okienko wziernik na osuszaczu i ku mojemu zdziwieniu nie widać czynnika w stanie płynnym jak kiedyś , tylko biała piana i bąble wydaje mi się ze to może być wina tego ze tak kiepsko chłodzi , pytanie czy te bąble są od zbyt dużej ilości oleju czy za mało czynnika ?
PS dodam ze teraz po włączeniu klimy załącza się na chwile pierwszy bieg i zaraz 2 bieg (okolo20bar) i już tak chodzi do polki nie wyłączę klimatyzacji
dodam ze sprzęgło klimatyzacji wogule się nie wyłącza, to jest dla mnie zrozumiale iz parownik nie osiąga danej temperatury 2-4c i czujnik na nim umieszczony nie odłącza sprzęgła bo nie ma odpowiedniej temperatury .
Co byście mi mogli doradzić wracać do majstra ? i co mu powiedzieć ze co jest nie tak ? , bo zaraz się będzie mądrzył i wciskał jakiś kit
Pozdrawiam
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
bo sam widziałem , jako ze nie mam dostępu do żadnych katalogów serwisowych nie bylem pewny na 100% .
.