Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Układ klimatyzacji samochodowej

11 Odpowiedzi, 8862 Wyświetleń

speed-07

  2015-05-17, 09:36:32
Nowy użytkownik
#1
Witam serdecznie,
zajmuje się tematem układu klimatyzacji - a bardziej diagnozą i zapobieganiem uszkodzeń klimatyzacji. Otóż mój projekt ma na celu kontrolę ciśnienia jak i temperatury w układzie klimatyzacji. Czy mógłbym liczyć na Waszą pomoc? otóż potrzebuję informacji na temat jakie ciśnienie jest w układzie klimy? LP - 1,5 - 2,5 bara, jest to ciśnienie prawidłowe, lecz HP nie jest tak łatwo zmierzalne i zależy od temperatury m.in. ale prawidłowe HP - 12,5 - 17,5 przy 21 stopniach. Ale to jest wartość dla 21 stopni, potrzebowałbym informacji jak zmienia się ciśnienie względem temperatury? Jesteście w stanie mi powiedzieć jakie ciśnienie jest w całym układzie? okolice skraplacza, przed zaworem za zaworem, okolice sprężarki? Jeśli ciśnienie będzie wyższe niż 25 barów wyłącza się sprężarka i włączają się wysokie obroty wiatraka skraplacza.
Czy jakich temperaturach jakie jest ciśnienie?
Czy to jest temperatury wewnątrz układu czy temperatura zewnętrzna?

Z góry dziękuje!
pozdrawiam
  • Odpowiedz

Shitashii

  2015-05-17, 16:26:59
Moderator
#2
Podczas pracy układu:
Tłoczenie ok 15 bar
skraplacz 15 bar
przed tzr 15 bar
za tzr 2 bary
ssanie sprężarki 2bary

Czasem są od tego drobne odstępstwa w zależności od zastosowanych elementów w układzie i od ich stanu.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

Shitashii

  2015-05-17, 16:27:52
Moderator
#3
Aha, jak chcesz wiedzieć jak się zmienia ciśnienie względem temperatury to poszukaj sobie tabeli dla R134a
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

speed-07

  2015-05-17, 16:43:42
Nowy użytkownik
#4
Dzięki za konkretną odpowiedź. A mógłbym Cię jeszcze prosić o podanie przyczyn zbyt niskiego lub zbyt wysokiego ciśnienia? Jeśli LP zbliżone jest do HP to znak uszkodzonej sprężarki?
  • Odpowiedz

Shitashii

  2015-05-17, 17:23:26
Moderator
#5
Jeśli LP zbliżone do HP, to klimatyzacja nie pracuje. Albo wyłączona albo sprężarka uszkodzona, lub uszkodzony zawór wydajnościowy. Albo może uszkodzony zawór rozprężny. Wszystko zależy jak bardzo te ciśnienia są zbliżone do siebie.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

speed-07

  2015-05-18, 10:19:32
Nowy użytkownik
#6
Ok jeszcze mam pytanie właśnie apropo zależności ciśnienia. Jeśli jest LP za niskie lub za wysokie to o czym to świadczy? tak samo dla HP?
Myślisz że warto badać cały układ klimatyzacji pod względem ciśnienia? czy wystarczy tylko w jednym miejscu przy zaworach?
Buduję układ diagnozy klimatyzacji który będzie wyposażony w kilka czujników ciśnienia i temperatury umiejscowiony w całym układzie klimatyzacji. Ma badać ciśnienie i wysyłać symptomy uszkodzenia którejś z części układu.
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2015-05-18, 12:20:55
Top użytkownik
#7
Bierzesz się za coś o czym nie masz zielonego pojecia oraz nie czytasz co piszą ci inni np Shitashi w poście nr 2
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-05-18, 12:21:50 przez Tadeusz4321.)
  • Odpowiedz

Shitashii

  2015-05-18, 12:47:34
Moderator
#8
Im więcej miejsc pomiarowych (rozsądnych) tym lepiej - udowodnisz to o zostało już dawno temu udowodnione. Ale można symulować różne awarie (np zapchany filtr) i zobaczyć jak to wygląda. No ale to wszystko i tak będzie bliższe teorii, bo na razie w samochodzie masz dwa przyłącza (a w niektórych jedno).
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

obser

  2015-05-18, 15:11:46
Top użytkownik
#9
Z takim podejściem to można troszkę zrobić jak masz czynnik r12,tzn,stary prosty samochód i układ.W nowych na pracę klimatyzacji wpływa 1000 różnych zależności z układem freonowym w ogóle nie związanych.Oczywiście info nie ciśnieniu,a o wadze czynnika który jest w pojeździe to jest to od czego trzeba zacząć,aby potem dalej móc coś główkować. A do tego nawet nie potrzebny jest głupkowaty superautomat z refundacji PUP,czy innej.
  • Odpowiedz

speed-07

  2015-05-18, 18:24:25
Nowy użytkownik
#10
@Tadeusz4321 masz racje nie mam o tym pojęcia póki co, ale do czegoś trzeba zacząć, a z każdą chwilą orientuje się coraz bardziej Smile
@obser, bo to ma na celu obserwacje i zapobieganie poważniejszych awarii właśnie w prostych samochodach (głównie w moim) w których ciśnienie ma jednak znaczenie.
@Shitashii dziękuję Ci bardzo za pomoc, teraz już mam podstawy żeby z czymś ruszyć.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-05-18, 18:24:51 przez speed-07.)
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2015-05-19, 07:06:25
Top użytkownik
#11
sobie AUTOPORADNIK Stive Rendle wydawnictwa AUTO.Tam dowiesz się podstaw i po przeanalizowaniu unikniesz wielu pytań.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-05-19, 09:25:35 przez Tadeusz4321.)
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa