Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

zbyt wysokie ciśnienia

5 Odpowiedzi, 4292 Wyświetleń

czupus

  2008-07-03, 20:41:43
Nowy użytkownik
#1
witam wszystkich ....

dzisiaj wziąłem się za klimę w samochodzie , posiadam odpowiedni sprzęt , podłączyłem i uzyskałem :

ON silnik - L 2,8bar , H 14,3 bar
OFF silnik - L 3,6bar , H 9 bar

Sytuacja wyglada tak , że w momencie uruchomienia silnika i wł. klimy wieje zimnym , lecz za słabo ,jednak po przejechaniu jakiś 5 km temperatura nawiewu znacznie spada i utrzymuje się lecz nadal wydaje mi sie że za słabo ( musi chodzic na max wentylator by dawało jakiś efekt ) . Natomiast pod maską sprężarka jak się właczy tak chodzi non stop , nie ważne czy jest ciepło czy zimno na zewnatrz , wentylator skraplacza również chodzi non stop . Z moca silnika niestety tez jest ciężko , żeby ruszyć spod światel muszę dość dobrze przygotowac sie do tego i wcisnąc gaz przed puszczeniem sprzęgła . Czym to może być spowodowane , jakieś sugestie ???

Przed sprawdzeniem ciśnień myślałem że w układzie jest zbyt mała ilośc czynnika lecz pomiary rozwiały moje watpliwości .

Aaa i zdarzyło mi się , nawet kilka razy że w upale nie chciała sie klima włączyć , wciskam guzik i nic , zero reakcji z obniżeniem wolnych obrotów silnika, dopiero po kilku wcisnięciach i wyciśnięciu "czuć " że się sprężarka włącza i wtedy juz chodzi .

Prosze o pomoc , bo w samochodówce jestem lewy .

Chciałbym jeszcze dodać że to Alfa Romeo 145 1.9TD z 1997 roku.

Proszę o poradę , nikt nie jest wstanie okreslić problemu ???
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2008-07-04, 06:13:48 przez czupus.)
  • Odpowiedz

max

  2008-07-04, 17:35:55
Użytkownik
#2
PODAJESZ:
ON silnik - L 2,8bar , H 14,3 bar

To są dane dla silnika pracującego na jakich obrotach?
Co się dzieje z ciśnieniami gdy obroty wzrastają na 1500-2000rpm na dłuższy czas (5-10minut)?

PODAJESZ:
musi chodzic na max wentylator by dawało jakiś efekt

Dużo wydajniejszy efekt będzie przy nawiewie na połowę (zakładając że filtr kabinowy/przeciw pyłkowy jest czysty)

PODAJESZ:
Z moca silnika niestety tez jest ciężko , żeby ruszyć spod światel muszę dość dobrze przygotowac sie do tego i wcisnąc gaz przed puszczeniem sprzęgła

Moim zdaniem ciśnienia robią się na tyle duże, by utrudnić pracę silnikowi - zabrać mu moc.

PODAJESZ:
Przed sprawdzeniem ciśnień myślałem że w układzie jest zbyt mała ilośc czynnika lecz pomiary rozwiały moje watpliwości .

A czy nie ma go za dużo? Nie ma powietrza w układzie ?


MOJE ZDANIE:
Zaczynamy od zbadania wizualnego stanu układu klimatyzacji (siła nadmuchu, praca wentylatorów, stan skraplacza). Każde odstępstwo od normy usuwamy.
BRAK ZMIAN
Odciągamy, próżnia, nabijanie stosownej ilości.
BRAK ZMIAN
Odzywamy się na forum Wink
Miłego dnia Smile
  • Odpowiedz

czupus

  2008-07-04, 19:26:24
Nowy użytkownik
#3
Dzięki za wskazówki , więc sprawa ma się tak : filtr przeciwpyłkowy jest czysty , wymieniony ostatnio , pomiary robilem niestety tylko na wolnych obrotach , powietrza w układzie nie ma , jedyne odstepstwo o czym piszesz to stan skraplacza , są troszkę pozaginane niektóre lamelki. Co do ilości , tez mi przyszła taka myśl że jest go za dużo , ale zastanawia mnie to że sprężarka się powinna wyłączać gdy czynnika będzie za dużo i pojawią się zbyt duże cisnienia, chyba ze one są niewiele wieksze od odpowiednich. Z tego co sie orientowałem to na wył silniku L 2,4 ; H 12,4 więc nie odbiega zbyt duzo. Czy to może być powodem również ???
  • Odpowiedz

max

  2008-07-05, 10:19:18
Użytkownik
#4
PISZESZ:
sprężarka się powinna wyłączać gdy czynnika będzie za dużo i pojawią się zbyt duże cisnienia

Robiłem ostatnio bmw które było przeładowane 2x za dużo, "klimatolodzy" nabili tak bo nie chłodziło, a nikt nie sprawdził pracy wentylatorów. Sprężarka się załączała (przy starcie z dużymi oporami, słychać było dźwięk sprzęgła które się "ślizgało"), biła ciśnienie do oporu, nie sprawdzałem przy jakim ciśnieniu się wyłączała, gdyż wyłączam silnik przy 20atm!! Oczywiście auto też "muliło" strasznie i tylko na trasie coś chłodziło. Wymiana wentylatora i stosowna ilość czynnika pomogła w 100%

Opowiadać można długo. Znajdziesz coś podejrzanego - naprawiaj Smile

Przypominam:

MOJE ZDANIE:
Zaczynamy od zbadania wizualnego stanu układu klimatyzacji (siła nadmuchu, praca wentylatorów, stan skraplacza). Każde odstępstwo od normy usuwamy.
BRAK ZMIAN
Odciągamy, próżnia, nabijanie stosownej ilości.
BRAK ZMIAN
Odzywamy się na forum wink
  • Odpowiedz

wally

  2008-07-07, 06:33:41
Użytkownik
#5
A czy wymiana wentylatora spowodowana tym ze przestal wogole dzialac czy krecil sie za wolno? Jak sprawdzic czy wiatrak kreci sie wystarczajaco szybko lub juz za wolno?

U mnie wiatrak kiepsko odprowadza (odprowadzal bo wybuchl skraplacz) cieplo ze skraplacza i zastanawiam sie czy wiatrak nie jest juz na wykonczeniu. Dodam tylko ze po wylaczeniu silnika slychac jak jeszcze przez 1-2 sekundy wiatrak wytraca pretkosc - jest taki smieszny dzwiek jakby turbina hamowala... Teoretycznie kreci sie dobrze po wyjeciu z auta ale jakby tak troszke dawal opor
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa