Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

VW Polo 9N 2002r. - nieszczelna klimatyzacja

11 Odpowiedzi, 10514 Wyświetleń

FKPoznań

  2016-07-13, 06:03:59
Nowy użytkownik
#1
Dzień dobry. Mam problem z zlokalizowaniem nieszczelności w VW Polo 2002r 1.2 12V. Do układu wpuszczałem azot i sprawdzałem wiadomym Ludwikowym sposobem ... Nigdzie nie widać by uchodziło, a na manometrze minimalnie schodzi. Ale naprawdę minimalnie. Po naładowaniu gazu z kontrastem starcza na około 14 dni funkcjonowania. Klima nabijana już po raz 4 i nadal nigdzie nie widać kontrastu by się ujawnił. Ten sam problem w bliźniaczym aucie Seat Ibiza 2003r 1.2 12V. Proszę o pomoc
  • Odpowiedz

radekrp90

  2016-07-13, 07:04:43
Użytkownik
#2
A parownik też sprawdzany?
  • Odpowiedz

FKPoznań

  2016-07-13, 09:08:42
Nowy użytkownik
#3
Deska już zdemontowana. Jeszcze tylko belkę z nagrzewnicą całą wyciągnę i sprawdzę. Natomiast myślałem że problem jest pospolity i dostanę jasną odpowiedź Smile Jak sprawdzę dam znać.
  • Odpowiedz

Mateo17

  2016-07-13, 09:48:11
Nowy użytkownik
#4
Zobacz uszczelniacze na sprężarce. Ubytek może pojawiać się w trakcie pracy sprężarki.
  • Odpowiedz

Igoor1978

  2016-07-13, 17:44:54
Nowy użytkownik
#5
Albo na oringu czujnika ciśnienia lub jego wtyczce. Ostatnio w vw gaz uciekał mi przez złącze wtyczki czujnika ciśnienia
  • Odpowiedz

FKPoznań

  2016-07-14, 12:42:41
Nowy użytkownik
#6
Już przez 3 lata trochę się narobiłem tej klimatyzacji w samochodach. Ale jeszcze nigdy nie wymieniałem parownika. Jak nie mogłem znaleźć nieszczelności to mówiłem że jest do wymiany parownik, bo to jedyny element którego nie sprawdzę. I tak np miałem też passata B5. Gość był w innym warsztacie, którzy zajmują się klimatyzacją od 15 lat i potwierdzili że to parownik. W tym passacie, jak również w VW Polo o którym mowa w temacie deska zdemontowana i parownik również ... Nic nie świadczy o zużyciu lub nieszczelności. Kontrastu nie widać. Gdy Włożę parownik do wody, jedno wyjście zatkam, a do drugiego wprowadzę powietrze to nie ma żadnych bąbelków. W jaki sposób wy sprawdzacie taki parownik ?
  • Odpowiedz

FKPoznań

  2016-07-14, 12:44:27
Nowy użytkownik
#7
Miejsca, które mi podpowiadacie zostały sprawdzone. Wszytko jest szczelne.
  • Odpowiedz

obser

  2016-07-14, 12:57:31
Top użytkownik
#8
Jedyny mi znany sposób na zdiagnozowanie parownika,lub oklic jest zastosowanie gazu śladowego.Wtedy przez wyloty (kratki) po zbliżeniu detektora jest odzew.Już parę takich potwierdzonych przypadków miałem.W tamtym roku zrobiłem mieszankę 1%wodoru i 99% azotu.W tym roku powiększyłem ilość wodoru do 3% jak jest oryginalnie i coś detektor mi nieraz świruje.A tak pozatym stwierdziłem,że przy mojej działalnośći nie bawiąc się w mechanikę,coraz bardziej odstępuję od szukania wycieków.Ostatnio coraz trudniej mi idzie,a wyciek niezlkoalizowany kasa 0 zł brutto.Przelałem nitrogen do 2 małych butli,dużą opróżniłem i raczej nie bawię się w szukanie,bo albo coś z detektorem się dzieje,albo mu ta mieszanka nie odpowiada.Przy sprawnej klimatyzacji i małej nieszczelnośći najlepiej mi się sprawdza UV. Warunek,że po serwisie z dodaniem UV biorę lampę i czyszczę zmywaczem wszelakie ślady po UV stare,powstałe przy napełnianiu.
  • Odpowiedz

Whisky

  2016-07-14, 15:53:34
Top użytkownik
#9
Podłącz do parownika manometry nabij 15bar i zobacz rano ile uciekło. Tak samo z każdym elementem osobno zrób. Czasem tak bywa że ręce opadają i najlepiej sprawdzić wszystko oddzielnie. Dzięki temu nie musiałem zdejmować tapicerki w Sharanie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-07-14, 15:54:31 przez Whisky.)
  • Odpowiedz

mg

  2016-07-14, 18:46:45
Top użytkownik
#10
Whisky napisał(a):Podłącz do parownika manometry nabij 15bar i zobacz rano ile uciekło. Tak samo z każdym elementem osobno zrób. Czasem tak bywa że ręce opadają i najlepiej sprawdzić wszystko oddzielnie. Dzięki temu nie musiałem zdejmować tapicerki w Sharanie.
W/g mnie ta metoda jest bardzo dobra ale w przypadku ,,mikro nieszczelności" może okazać się czasochłonną i nie gwarantuje lokalizacji nieszczelności.
  • Odpowiedz

Mateo17

  2016-07-15, 16:06:18
Nowy użytkownik
#11
Na PW zostawiam Ci swoj nr zadzwon to Ci to ogarne. Jestem z okolic Poznania.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa