Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Passat B6 Zrywa zabierak

23 Odpowiedzi, 14369 Wyświetleń

blondyn26044

  2017-03-29, 19:36:08
Nowy użytkownik
#1
Witam

Passat b6 2006r 2.0 pd. Po zakupie ok rok czasu klimatyzacja działała bez zarzutu. Po roku zerwało zabierak (poprzedni właściciel zamontował sprężarkę thermotec). Zakupiłem nowy zabierak, wymieniłem, pojechałem na sprawdzenie ilości czynnika oraz ponowne nabicie, po miesiącu czasu zabierak zerwało ponownie. Wymieniłem go jeszcze raz. Po dwóch tyg zerwało jeszcze raz. Pomyślałem, że zaciera się sprężarka więc kupiłem nową Behr podjechałem do warsztatu który ma maszynę do obsługi klimatyzacji ( akurat na co dzień nie zajmuję się naprawą układów klimatyzacji) żeby odciągnąć czynnik z układu okazało się, że było 200g czynnika a powinno być ok 600g. Znalazłem nieszczelność przy czujniku na przewodzie, wymieniłem oring (układ szczelny)
Po założeniu nowej sprężarki klimatyzacji,osuszacza zabierak wytrzymał 5 dni.
Po napełnieniu układu Niskie ciśnienie w granicach 1 bara wysokie 8 bar. Wentylatory pracowały ale było wyraźnie słychać jak praca silnika "przysiada"

Według zaleceń zakładu który miał nabić układ sprawdziłem olej w nowej sprężarce było go ponad 100 ml. Kazali zostawić, dobili maszyną dodatkowo 40ml. Czytałem jak powinno się to odbywać to całkiem inaczej raczej to powinno wyglądać.
Czy przyczyną może być zbyt duża ilość oleju w układzie?
Druga sprawa to po napełnieniu układu pierwszego dnia ciągle na wolnych obrotach było słychać dźwięk z okolic parownika jak by "wsadzić słomkę do szklanki z wodą i dmuchać"
Zadzwoniłem do warsztatu który napełniał układ usłyszałem "Nie wiem, u nas na maszynie ciśnienia były ok, wentylatory się włączały"
Proszę o podpowiedź co może być przyczyną zrywania zabieraka? W starej sprężarce olej czysty, bez opiłków.
Zakupiłem już nowy zabierak ale nie montuje do puki nie znajdę przyczyny jego zrywania.
Warsztaty w okolicy raczej mocno w klimatyzacji nie siedzą wiec na naprawę jestem zdany na siebie a jedyne co to mogę podjechać uzupełnić układ po naprawie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2017-03-29, 20:04:30 przez blondyn26044.)
  • Odpowiedz

mg

  2017-03-30, 20:24:14
Top użytkownik
#2
Podaj podstawowe odczyty z przyrządów pomiarowych podczas pracy klimatyzacji.
  • Odpowiedz

blondyn26044

  2017-04-01, 07:46:50
Nowy użytkownik
#3
Co chcesz konkretnie wiedzieć?
W czasie pracy zanim zerwało zabierak od razu po nabiciu niskie ciśnienie oscylowało w granicach 0,7 -1-5 bara a wysokie od 8 do 10 bar.
  • Odpowiedz

Whisky

  2017-04-01, 22:28:41
Top użytkownik
#4
Sprawdź czy nie telepie pasek z alternatora.
  • Odpowiedz

mirekz

  2017-04-02, 11:29:35
Nowy użytkownik
#5
Przyglądnij się skraplaczowi, sprawdź czy jest przepływ powietrza, w razie potrzeby wymień na nowy.
Pozdrawiam.
  • Odpowiedz

radekklimat

  2017-04-04, 19:31:53
Moderator
#6
Nic nie wymieniaj bo to nic nie da
Jak sie wymienia sprezarke to nalezy wymienic dysze, filter, wyplukac układ poniewaz nie wiemy jak poprzedni serwisant obslugiwal urzadzenie.
Moze byc przewalony olejem a poniewaz ciecz sie nie spreza byc moze przez to zrywa sprzegło, poprostu za duza sile przenosi.
Obroty sinika i wyrazny spadek mocy nie powinny miec miejsca.
  • Odpowiedz

blondyn26044

  2017-04-07, 11:31:08
Nowy użytkownik
#7
Witam

Założone nowe sprzęgło. Kontrola ciśnień i okazuję się, że są książkowe.
Ale w drugiej firmie przy diagnozie stwierdzono, że po ustawieniu klimatyzacji na LOW czasami na wolnych obrotach przewód ssący od sprężarki klimatyzacji zamarza na odcinku 30 cm od sprężarki, po przytrzymaniu na wyższych obrotach dzieje się tak po chwili lecz ciśnienia L i H ok.
Temperatura powietrza z nawiewów mierzona termometrem 3 stopnie, testerem temperatura powietrza wylotowego z parownika 2 stopnie.
Niestety firma rozłożyła ręce i nie wie co to może być.
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2017-04-07, 11:51:13
Top użytkownik
#8
blondyn26044 napisał(a):Witam

Założone nowe sprzęgło. Kontrola ciśnień i okazuję się, że są książkowe.
Ale w drugiej firmie przy diagnozie stwierdzono, że po ustawieniu klimatyzacji na LOW czasami na wolnych obrotach przewód ssący od sprężarki klimatyzacji zamarza na odcinku 30 cm od sprężarki, po przytrzymaniu na wyższych obrotach dzieje się tak po chwili lecz ciśnienia L i H ok.
Temperatura powietrza z nawiewów mierzona termometrem 3 stopnie, testerem temperatura powietrza wylotowego z parownika 2 stopnie.
Niestety firma rozłożyła ręce i nie wie co to może być.
Ksiązkowe to jakie.Podaj też temperaturę zewnętrzną jaka była przy obsłudze
  • Odpowiedz

Shitashii

  2017-04-07, 13:12:31
Moderator
#9
Albo jaka to książka i na której stronie.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

blondyn26044

  2017-04-07, 13:56:43
Nowy użytkownik
#10
Temp. zew. 14 stopni.

niskie 1 bar wysokie 8. Powiedziano mi, że to książkowe.
Odwiedziłem dwa największe serwisy zajmujące się tylko naprawą klimatyzacji i niestety wszyscy rozłożyli ręce.
Reszta to zwykli "nabijacze".

Wystarczy minuta na low i ok 30 cm przewodu po stronie ssącej za sprężarką jest zmarznięte.
Przy włączeniu klimatyzacji Prąd wymagany i rzeczywisty na sprężarce 0,8A, przy temperaturze wylotowej z parownika 2 stopnie prąd na sprężarce 0,5A wymagany i rzeczywisty.
Czy z wysterowaniem tego zaworu jest wszystko ok? bo mi powiedziano, że problem jest czysto po stronie elektronicznej.
  • Odpowiedz

radekrp90

  2017-04-08, 20:48:21
Użytkownik
#11
Niskie za niskie. 1 bar to już okolice -26 (dla przemiany gazowej) więc za nisko. Powinno być w okolicy 2 bar (z tolerancją około +/- 0.2 bar)

Może, któryś czujnik daje błędne odczyty.
  • Odpowiedz

awax

  2017-04-09, 11:24:23
Top użytkownik
#12
Myślę ,że warto by tu skupić się na ilości oleju w układzie.
Wymontowałbym sprężarkę,wypłukał cały układ oraz sprężarkę i napełnił od nowa.
  • Odpowiedz

essoM

  2017-04-09, 15:29:04
Użytkownik
#13
Przeciez sprezarka inna a caly czas rozwala zabierak jak sie zrobi cieplej, za duza wydajnosc pompowania stad te cisnienia. Jesli zawor ok, a pewnie tak jest bo to kolejna sprezarka ,to trzeba zmierzyc jak jest sterowany, pewnie caly czas na full i stad problem.
  • Odpowiedz

Whisky

  2017-04-09, 18:47:42
Top użytkownik
#14
Przy nowej sprężarce to od razu powinno się wypłukać cały układ bo teraz nie wiadomo ile jest oleju. Przy zakupie nowej sprężarki powinna być plakietka z jaką ilością jest zalana a nie zlewać dolewać na oko. Można odessać czynnik i sprawdzić ile maszyna odzyska oleju. (po przynajmniej 20minutach pracy klimatyzacji).
  • Odpowiedz

awax

  2017-04-09, 21:06:07
Top użytkownik
#15
Napisałem przecież o ilości oleju w układzie,nie w sprężarce.
Jeżeli była kilka razy była "nabijana" to każdy dolał swoje i teraz olej dostaje się pod tłoki
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2017-04-09, 21:07:08 przez awax.)
  • Odpowiedz

essoM

  2017-04-10, 06:10:51
Użytkownik
#16
Przelana olejem mialaby problem ze startem, czytajcie pierwszy post .Stara sprezarka chodzila rok i zerwalo sprzeglo , nagle przybylo oleju?
W dodatku sie nie zatarła.... a cisnienia książkowe :/
  • Odpowiedz

Whisky

  2017-04-10, 06:27:50
Top użytkownik
#17
essoM a czy ty wiesz w 100% co było robione? a sprężarka musi być zatarta przy nadmiernej ilości oleju??? Czy ty wiesz ile powinno być oleju w układzie? Policz chłopie 100ml było podobno w sprężarce dodali 40ml a to już jest więcej niż układ powinien mieć, dodająć ilość w układzie gdzie nikt go nie wypłukał plus to co ktoś kiedyś może dodał te 5 albo 20g bo tak.Na dziko można odessać czynnik i sprawdzić ile zostało zabrane oleju. napełnić układ bez oleju i sprawdzić. Ale najlepiej i najpewniej wypłukać układ. Awax tu dobrze prawi...

awax napisał(a):Napisałem przecież o ilości oleju w układzie,nie w sprężarce.
Jeżeli była kilka razy była "nabijana" to każdy dolał swoje i teraz olej dostaje się pod tłoki
Awax nie chodzi mi o ciebie tylko że kolega sprawdził stan oleju w nowej sprężarce ale nic nie napisał ile było w starej i że już przelali układ jeśli nie sprawdzili ile było w starej oleju. Każdy chyba wie jak przeliczyć ilość oleju w układzie i mniej więcej można stwierdzić ile jest oleju sprawdzając samą sprężarkę.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2017-04-10, 06:36:27 przez Whisky.)
  • Odpowiedz

essoM

  2017-04-10, 07:14:39
Użytkownik
#18
Whisky, co bylo robione autor napisal.
Czy macie olej za darmo ze zakladacie ze kazdy go leje bez umiaru. Jak by byla utopiona w oleju od razu po wlaczeniu by zerwalo sprzeglo.
Zaraz płukanie i mnostwo niepotrzebnych kosztow proponujecie .
Sterowanie zaworem najlatwiej zmierzyć, a odzyskanie z ukladu czynnika i ew nadmiaru oleju to w drugiej kolejnosci.
  • Odpowiedz

radekrp90

  2017-04-10, 07:37:39
Użytkownik
#19
Ilość oleju w układzie można szacować ale i tak trzeba układ opróżnić i sprawdzić ile jest go w sprężarce. Bez tego to gdybanie.

Panele climatronica też siadają więc można sprawdzić na początek jak będzie się układ zachowywał po podmianie - to tylko kilka wkrętów, 3 kostki i przeprowadzenie adaptacji odpowiednimi przyciskami (nawet kabla diagnostycznego nie trzeba).
  • Odpowiedz

Whisky

  2017-04-10, 09:22:51
Top użytkownik
#20
essoM napisał(a):Czy macie olej za darmo ze zakladacie ze kazdy go leje bez umiaru.

100ml było w nowej sprężarce, 40ml dodali, w układzie było oleju w ilości nie wiadomej( jakieś 50ml moim zdaniem jeśli układ był poprawnie serwisowany). Na dzień dzisiejszy jest napewno 140ml plus to co było w układzie i z różnych serwisów wcześniejszych a max. w tym układzie to 120ml (dane z serwisówki Behr Hella).
Więc podejrzenie, że w układzie jest za dużo oleju, nie bierze się z powietrza.
  • Odpowiedz

essoM

  2017-04-10, 11:21:47
Użytkownik
#21
Whisky napisał(a):Więc podejrzenie, że w układzie jest za dużo oleju, nie bierze się z powietrza.

Smile
Dzisiaj cieplej to moze kolejne sprzeglo poleci.
  • Odpowiedz

obser

  2017-04-10, 11:59:29
Top użytkownik
#22
Z tym olejem, to jakiś mądrala oprogramowując np. TEXĘ 760R wymyślił sobie, że przy każdym serwisie dodaje 20g oleju i 5gUV. I teraz jak ktoś tego nie wykasuje, a mi np. nikt o tym nie powiedział, leje ten olej. Nawet nieraz trzeba zrobić 2 serwisy,bo okazuje się,że zaworek bąbluje i obsługiwacz takiego cacka doda nieraz 50% oleju więcej niż się należy. Dziś przyjechał gość ściągnięte 156 g czynnika, 86g oleju, a klima pracowała tylko na próbę, na moją prośbę, aby zobaczyć ciśnienia i czy układ chodzi. No i potem powtórny serwis,szczelność, azot i próżnia i jak ostantnio mam serię zaworków najczęściej HP. Ale jak koś oleju nie wyzeruje to potem mamy napchane olejem układy i zastanawiaj się człowieku co się dzieje.
  • Odpowiedz

Whisky

  2017-04-10, 12:10:27
Top użytkownik
#23
essoM napisał(a):
Whisky napisał(a):Więc podejrzenie, że w układzie jest za dużo oleju, nie bierze się z powietrza.

Smile
Dzisiaj cieplej to moze kolejne sprzeglo poleci.

Janusz naprawi Big Grin
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa