Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Klimatyzacja chłodząca na azocie?

17 Odpowiedzi, 16822 Wyświetleń

stomasz

  2017-04-30, 08:37:03
Nowy użytkownik
#1
Cześć wszystkim,
mam do Was nietypowe pytanie:
- Czy klimatyzacja włączy się jeśli w układzie jest azot, a nie czynnik chłodzący?
- Czy jeśli w układzie jest azot to dmuchałoby zimne powietrze?

Pytam o to, ponieważ kupiłem samochód, w którym najprawdopodobniej w układzie jest azot, ale właściciel sam do końca nie wie - niestety zanim się o tym dowiedziałem, to włączyłem klimę, żeby sprawdzić czy działa... Okazało się, że działa i dmucha bardzo zimnym powietrzem.. teraz nie wiem co robić, bo boje się jej używać, nie chcę nic popsuć.
  • Odpowiedz

obser

  2017-04-30, 11:56:39
Top użytkownik
#2
Niw włączaj tylko jedź na serwis jak najszybciej.Bo ciśnienie widzi,a smarowania nie ma jak jest azot.A że chłodzi to w ostatnich dniach miałem Klientów,co twierdzili że im chłodzi,a mieli 12g czynnika zamiast 700. Jest zimno na dworze i tak się wydaje, leci Ci 5st temp zewn,to tak jak w sprawnie działającej klimatyzacji.
  • Odpowiedz

stomasz

  2017-04-30, 13:10:23
Nowy użytkownik
#3
Okej, dziękuję bardzo za odpowiedź. W takim razie od razu we wtorek śmigam do mechanika żeby to przejrzał Smile
  • Odpowiedz

woke11

  2017-05-19, 19:51:35
Nowy użytkownik
#4
sprężanie azotu jest chyba trudniejsze niż r134a i powoduje uszkodzenie sprężarki a w najlepszym przypadku przewodów Big Grin
  • Odpowiedz

radekrp90

  2017-05-19, 21:16:16
Użytkownik
#5
Sprężanie niczego nie uszkodzi - bez przesady to tylko gaz. Problem jest tego typy, że azot musiałby mieć ciśnienia wyższe nić CO2. Tak mi się przynajmniej wydaje.
  • Odpowiedz

mg

  2017-05-21, 20:37:56
Top użytkownik
#6
Dla sprężarki zaprojektowanej pod R134a to jak sprężanie cieczy, resztę można sobie domalować.
  • Odpowiedz

Bolas

  2017-05-21, 20:40:45
Zaawansowany użytkownik
#7
Jakby to takie proste było wszystkie chodziłyby na azocie.
  • Odpowiedz

essoM

  2017-05-22, 08:11:44
Użytkownik
#8
Ale bzdury piszecie.... sprezanie azotu i pompowanie cieczy?
Skroplic sie nie uda ale gaz jak kazdy inny.
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2017-05-22, 14:27:02
Top użytkownik
#9
essoM napisał(a):Ale bzdury piszecie.... sprezanie azotu i pompowanie cieczy?
Skroplic sie nie uda ale gaz jak kazdy inny.
A rozpuścisz olej w azocie? Zastanów sie co piszesz.Dobrze ci mg napisał
  • Odpowiedz

radekrp90

  2017-05-22, 15:12:12
Użytkownik
#10
Co ma rozpuszczanie oleju do sprężania. Azot, pod względem termodynamicznym, to to samo co tlen lub powietrze. Potwornie trudne do skroplenia ale na ciśnieniach jak AC (do 30 bar) to normalny gaz.

A, że kompresor nie jest smarowany...
  • Odpowiedz

mg

  2017-05-22, 18:17:49
Top użytkownik
#11
radekrp90 napisał(a):Co ma rozpuszczanie oleju do sprężania. Azot, pod względem termodynamicznym, to to samo co tlen lub powietrze. Potwornie trudne do skroplenia ale na ciśnieniach jak AC (do 30 bar) to normalny gaz.

A, że kompresor nie jest smarowany...

,,Potwornie trudne" - to nowa jednostka SI ?
  • Odpowiedz

essoM

  2017-05-22, 21:38:06
Użytkownik
#12
Temat nie jest o skraplaniu azotu, i wcale nie jest to "potwornie" trudne :-). Klima w aucie na azocie chlodzic nie będzie, ale czy sie sprezarka tak zaraz zatrze?
Zalezy jakie cisnienie.
Czy olej sie rozpuszcza w R134 w bezposrednim otoczeniu sprezarki? przeciez wystepuje tam w formie gazowej.
  • Odpowiedz

mg

  2017-05-22, 22:04:59
Top użytkownik
#13
Według mnie zanim się zatrze to coś urwie Smile
  • Odpowiedz

radekrp90

  2017-05-23, 07:50:40
Użytkownik
#14
mg napisał(a):
radekrp90 napisał(a):Co ma rozpuszczanie oleju do sprężania. Azot, pod względem termodynamicznym, to to samo co tlen lub powietrze. Potwornie trudne do skroplenia ale na ciśnieniach jak AC (do 30 bar) to normalny gaz.

A, że kompresor nie jest smarowany...

,,Potwornie trudne" - to nowa jednostka SI ?

Czepialstwo Wink W kompresorze jak z samochodowej klimatyzacji nie da się osiągnąć takich ciśnień aby ten gaz skroplić, to raz. Druga sprawa - skraplacz musiałby mieć temperaturę -110 stopni. Takie cuda to tylko układy kaskadowe (tak jak m.in. do komercyjnych zastosowań CO2). Przynajmniej tak ja to rozumiem. Podsumowując więc - nie da się tego gazu skroplić w układzie AC dla czynnika R134a i podobnych.

Co do zatrzymania kompresora - pytanie ile by pochodził bez gazu, bo warunki będą podobne chyba.
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2017-05-23, 10:22:57
Top użytkownik
#15
radekrp90 napisał(a):
mg napisał(a):
radekrp90 napisał(a):Co ma rozpuszczanie oleju do sprężania. Azot, pod względem termodynamicznym, to to samo co tlen lub powietrze. Potwornie trudne do skroplenia ale na ciśnieniach jak AC (do 30 bar) to normalny gaz.

A, że kompresor nie jest smarowany...

,,Potwornie trudne" - to nowa jednostka SI ?

Czepialstwo Wink W kompresorze jak z samochodowej klimatyzacji nie da się osiągnąć takich ciśnień aby ten gaz skroplić, to raz. Druga sprawa - skraplacz musiałby mieć temperaturę -110 stopni. Takie cuda to tylko układy kaskadowe (tak jak m.in. do komercyjnych zastosowań CO2). Przynajmniej tak ja to rozumiem. Podsumowując więc - nie da się tego gazu skroplić w układzie AC dla czynnika R134a i podobnych.

Co do zatrzymania kompresora - pytanie ile by pochodził bez gazu, bo warunki będą podobne chyba.
Napuść azotu ,włącz klimę i sie dowiesz.To jest forum o naprawach a nie labolatorium
  • Odpowiedz

radekrp90

  2017-05-23, 14:59:53
Użytkownik
#16
Laboratorium może nie ale jak ktoś pisze, że praca na azocie to jak praca w cieczy to mnie skręca. Chłodzić nie ma prawa.
  • Odpowiedz

mg

  2017-05-23, 15:27:32
Top użytkownik
#17
Trzeba to uporządkować. Klimatyzacja przewidziana do pracy z R-134a nigdy nie będzie pracować prawidłowo z Azotem.
Druga sprawa. Durni którzy wypuszczają samochody z azotem z warsztatów samochodowych należy zidentyfikować i zutylizować.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa