Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Serwis klimatyzacji w autobusach itp.

23 Odpowiedzi, 18250 Wyświetleń

awax

  2016-05-17, 05:28:27
Top użytkownik
#1
Koledzy,jest tu wiele pytań zwiazanych z nowymi przepisami,ale nie widzę najważniejszego.
Zgodnie z art.37 pkt. 1 ustawy o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dz. U. z 2015 r. poz. 881) do serwisowania układów klimatyzacji w niektórych pojazdach silnikowych nie jest wymagany certyfikat. Wymagane jest jedynie posiadanie zaświadczenia o odbytym szkoleniu przez osoby dokonujące czynności odzysku substancji kontrolowanych i fluorowanych gazów cieplarnianych z tych systemów.
Pojęcie ??niektóre pojazdy silnikowe? ? oznacza pojazdy samochodowe kategorii M1 oraz kategorii N1 o masie odniesienia nieprzekraczającej 1305 kg, przy czym przez masę odniesienia należy rozumieć masę własną pojazdu powiększoną o 100 kg. Wymienione kategorie określone są w załączniku nr 2 do ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. ? Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r., poz. 1137 z późn. zm.), a więc wymagania ustawy dotyczą pojazdów do przewozu osób, mające nie więcej niż osiem miejsc oprócz siedzenia kierowcy (M1) oraz pojazdów zaprojektowanych i wykonanych do przewozu ładunków i mających maksymalną masę całkowitą nieprzekraczającą 3,5 t (N1) i masę odniesienia nieprzekraczającą 1405 kg.

A co z innymi pojazdami???
Niestety klimatyzacja we wszystkich pozostałych pojazdach zgodnie z Ustawa (art11) jako tzw "urzadzenie ruchome" podlega obowiązkowi posiadania certyfikatu personalnego F-GAZY,oraz certyfikatu przedsiębiorcy.

Ustawodawca po prostu zwolnił z obowiązku uzyskiwania pełnego certyfikatu jedynie osoby serwisujące klimatyzacje WYŁĄCZNIE w małych autkach.
Wiem,że wywoła to burzę krytyki i polemiki,ale tak stanowi prawo i czy się to komuś podoba czy nie ,należy je stosować.

M.In. ta kwestia będzie tematem konferencji w Szczecinku w dniach 21-22 maja.Jeżeli ktoś ma ochotę to zapraszam i będzie okazja "poskarżyć się " osobom,które te przepisy wprowadzają i nadzoruja ich stosowanie.
  • Odpowiedz

Whisky

  2016-05-17, 05:39:57
Top użytkownik
#2
Czyli nowego Golfa można robić ale nowego Passata już nie. Widać tylko że przepisy są idiotyczne.
  • Odpowiedz

awax

  2016-05-17, 05:44:45
Top użytkownik
#3
Whisky napisał(a):Czyli nowego Golfa można robić ale nowego Passata już nie. Widać tylko że przepisy są idiotyczne.
Zapraszam w sobotę do Szczecinka.Powiesz to tym,którzy je wprowadzaja Smile
  • Odpowiedz

Whisky

  2016-05-17, 05:50:39
Top użytkownik
#4
awax napisał(a):Zapraszam w sobotę do Szczecinka.Powiesz to tym,którzy je wprowadzaja Smile

Dziękuję za zaproszenie ale niestety nie dam rade przyjechać bo bym musiał olać życie, rodzinę itd.

Jeszcze tak na szybko. Czy ktoś zna samochód z dwoma parownikami który jest zarejestrowany na 8 osób plus kierowca i masa własna nie przekracza 1305kg?
  • Odpowiedz

awax

  2016-05-17, 06:21:27
Top użytkownik
#5
Whisky napisał(a):
awax napisał(a):Zapraszam w sobotę do Szczecinka.Powiesz to tym,którzy je wprowadzaja Smile

Dziękuję za zaproszenie ale niestety nie dam rade przyjechać bo bym musiał olać życie, rodzinę itd.

Jeszcze tak na szybko. Czy ktoś zna samochód z dwoma parownikami który jest zarejestrowany na 8 osób plus kierowca i masa własna nie przekracza 1305kg?
Co do życia rodzinnego to na konferencję można przyjechać z osoba towarzyszaca,oczywiście bezpłatnie.
Co do kwestii autka z dwoma parownikami to nie ma to nic wspólnego z uprawnieniami.
takie samochody po prostu muszą być serwisowane przez osoby z certyfikatem F-Gazy i ich te limity ubytku obowiązuja.
  • Odpowiedz

Whisky

  2016-05-17, 06:40:03
Top użytkownik
#6
Ale głupota... Ja już o tym słyszałem na kursie ale to jest takie idiotyczne. Golfa możesz serwisować ale Passata już nie. Sharan z układem klimatyzacji niczym nie odbiega od golfa, no może drugim parownikiem. Więc dlaczego muszę iść teraz jeszcze dodatkowo robić certyfikat?! z powodu wagi felg opon ilość oleju w silniku? co to ma do pojemności układu w samochodzie? idiotyczne i tyle...
  • Odpowiedz

awax

  2016-05-17, 07:02:59
Top użytkownik
#7
Whisky napisał(a):Ale głupota... Ja już o tym słyszałem na kursie ale to jest takie idiotyczne. Golfa możesz serwisować ale Passata już nie. Sharan z układem klimatyzacji niczym nie odbiega od golfa, no może drugim parownikiem. Więc dlaczego muszę iść teraz jeszcze dodatkowo robić certyfikat?! z powodu wagi felg opon ilość oleju w silniku? co to ma do pojemności układu w samochodzie? idiotyczne i tyle...

Właśnie dlatego Krajowe Centrum Innowacji Chłodnictwa I Klimatyzacji organizuje ta konferencję ,żeby uzmysłowić te sprawy Parlamentarzystom i innym członkom Władz.
Musza to usłyszeć od nas,inaczej kolejne nowelizacje moga być jeszcze bardziej absurdalne.
Póki co jest takie ,a nie inne prawo i naleze je stosować.
  • Odpowiedz

Whisky

  2016-05-17, 07:05:46
Top użytkownik
#8
Więc niech moc będzie z wami Wink
  • Odpowiedz

Whisky

  2016-05-19, 17:03:58
Top użytkownik
#9
"Szanowny Panie,

uprzejmie wyjaśniam, iż zaświadczenie o odbytym szkolenie jest wymagane w odniesieniu do osób wykonujących czynności polegające na odzysku substancji kontrolowanych lub fluorowanych gazów cieplarnianych z systemów w niektórych pojazdach silnikowych zgodnie z art. 37 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (DZ. U. z 2015 r. poz. 881).

W przypadku wykonywania czynności serwisowych z wyłączeniem odzysku z innych pojazdów niż niektóre pojazdy silnikowe nie jest wymagane posiadanie certyfikatu personalnego ani zaświadczenia.

Natomiast w przypadku osób wykonujących czynności polegające na odzysku substancji kontrolowanych lub fluorowanych gazów cieplarnianych z ruchomych urządzeń innych niż w niektórych pojazdach silnikowych zgodnie z art. 11 ww. ustawy wymagane jest posiadanie certyfikatu personalnego w zakresie odzysku. "


Ja to widzę tak...
Mogę serwisować pojazdy do 1405kg.
Mogę naprawiać KAŻDY pojazd ruchomy.
Nie mogę odzyskać czynnika z pojazdów innych niż niektórych czyli tych które mają ponad 1405kg.

Czy źle to widzę?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-05-19, 17:09:15 przez Whisky.)
  • Odpowiedz

obser

  2016-05-20, 06:51:39
Top użytkownik
#10
Dobrze to widzisz ale życie,życiem ogłaszają mi się pod nosem
"?49,99 zł zamiast 120 zł za serwis klimatyzacji z odgrzybieniem metodą ozonowania i nabiciem czynnika do 200 g,
?99,99 zł zamiast 200 zł za serwis klimatyzacji z odgrzybieniem metodą ozonowania i nabiciem czynnika do pełna dla 1 auta, "


I żadne kg auta nie grają
  • Odpowiedz

awax

  2016-05-20, 07:01:29
Top użytkownik
#11
Whisky napisał(a):"Szanowny Panie,

uprzejmie wyjaśniam, iż zaświadczenie o odbytym szkolenie jest wymagane w odniesieniu do osób wykonujących czynności polegające na odzysku substancji kontrolowanych lub fluorowanych gazów cieplarnianych z systemów w niektórych pojazdach silnikowych zgodnie z art. 37 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (DZ. U. z 2015 r. poz. 881).

W przypadku wykonywania czynności serwisowych z wyłączeniem odzysku z innych pojazdów niż niektóre pojazdy silnikowe nie jest wymagane posiadanie certyfikatu personalnego ani zaświadczenia.

Natomiast w przypadku osób wykonujących czynności polegające na odzysku substancji kontrolowanych lub fluorowanych gazów cieplarnianych z ruchomych urządzeń innych niż w niektórych pojazdach silnikowych zgodnie z art. 11 ww. ustawy wymagane jest posiadanie certyfikatu personalnego w zakresie odzysku. "


Ja to widzę tak...
Mogę serwisować pojazdy do 1405kg.
Mogę naprawiać KAŻDY pojazd ruchomy.
Nie mogę odzyskać czynnika z pojazdów innych niż niektórych czyli tych które mają ponad 1405kg.

Czy źle to widzę?

Dobrze to widzisz.
Możesz naprawiac każdy "pojzd ruchomy" a raczej urzadzenie klimatyzacyjne ruchome jakim m.in. jest klimatyzacja w autobusie,jednak nie Możesz dokonywac odzysku z takiego pojazdu.
Odzysk to równiez ściągnięcie czynnika przez automat i fakt,że czynnik zostanie ponownie wpuszczony nie oznacza,że nie było odzysku.Czynnik odzyskany i ponownie użyty po prostu nie staje się odpadem.
Reasumujac NIE MOŻNA serwisować klimatyzacji w autkach innych niz N1 i M1 bez certyfikatu personalnego z samym tylko zaświadczeniem o ukończeniu szkolenia.
Przez serwisowanie ja rozumiem czynności polegajace równiez na sprawdzeniu ilości czynnika poprzez odzyskanie i zważenie.
  • Odpowiedz

Whisky

  2016-05-20, 07:49:24
Top użytkownik
#12
Fajnie by było o tym pogadać na tym spotkaniu ale nie dość że obowiązki to i jeszcze antybiotyki doszły ale nie o to tu chodzi. Jeżeli tego nie poprawią to będzie tak że każdy pojazd powyżej 1405kg, ciężarowy czy kombajn będzie po prostu pusty bo naprawiać można. Rozmawiałem ze złomiarzem który musi robić certyfikat tylko po to by odzyskać czynnik z wraków na złomie i powiedział wprost, u mnie nie ma aut ze szczelną klimą. Czyli było a może i będzie gorzej.

Krótko mówiąc ta ustawa może dużo poprawić ale jest do poprawki bo gdybym wiedział że kurs nie daje mi uprawnień by robić Sharany, Passaty, Sprintera itd to bym się starał o certyfikat a nie szedł na kurs by dowiedzieć się za opłatą że nie mogę robić samochodów ale idę na kurs który mi daje takie uprawnienia. GŁUPOTA.
  • Odpowiedz

obser

  2016-05-20, 08:09:28
Top użytkownik
#13
Wynika z tego prosty przekaz-każde auto przyjeżdżające na serwis powyżej 1405 kg masy było puste i nie miało czynnika.Odzysku nie robiłem,maszyna sprawdziła szczelność,napełniłem.A drukarce brakło mi papieru.Legal?
  • Odpowiedz

awax

  2016-05-20, 08:25:40
Top użytkownik
#14
obser napisał(a):Wynika z tego prosty przekaz-każde auto przyjeżdżające na serwis powyżej 1405 kg masy było puste i nie miało czynnika.Odzysku nie robiłem,maszyna sprawdziła szczelność,napełniłem.A drukarce brakło mi papieru.Legal?
Napełnić też nie Mozesz,to wynika z faktu,że bez certyfikatu nie możesz kupic czynnika Smile
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2016-05-20, 09:15:38
Top użytkownik
#15
awax napisał(a):
obser napisał(a):Wynika z tego prosty przekaz-każde auto przyjeżdżające na serwis powyżej 1405 kg masy było puste i nie miało czynnika.Odzysku nie robiłem,maszyna sprawdziła szczelność,napełniłem.A drukarce brakło mi papieru.Legal?
Napełnić też nie Mozesz,to wynika z faktu,że bez certyfikatu nie możesz kupic czynnika Smile
To już niczego nie rozumiem.Jak mam zaświadczenie o odbytym kursie i mogę napełniac auta dom 1405 kg a nie moge kupić czynnika to czy mam napełniac?
  • Odpowiedz

awax

  2016-05-20, 09:54:28
Top użytkownik
#16
Tadeusz4321 napisał(a):
awax napisał(a):
obser napisał(a):Wynika z tego prosty przekaz-każde auto przyjeżdżające na serwis powyżej 1405 kg masy było puste i nie miało czynnika.Odzysku nie robiłem,maszyna sprawdziła szczelność,napełniłem.A drukarce brakło mi papieru.Legal?
Napełnić też nie Mozesz,to wynika z faktu,że bez certyfikatu nie możesz kupic czynnika Smile
To już niczego nie rozumiem.Jak mam zaświadczenie o odbytym kursie i mogę napełniac auta dom 1405 kg a nie moge kupić czynnika to czy mam napełniac?
Jeżeli Masz zaświadczenie to Możesz kupic.i wykorzystać zgodnie z zaświadczeniem na podstawie ,którego zakupiłeś czynnik.
Szczegóły i wyjaśnienia będą na konferencji w Szczecinku.
Dla tych ,którzy nie będą na konferencji porad udziela UDT i WIOŚ
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-05-20, 09:56:07 przez awax.)
  • Odpowiedz

obser

  2016-05-20, 10:21:24
Top użytkownik
#17
"Dla tych ,którzy nie będą na konferencji porad udziela UDT i WIOŚ"
A ja myślałem,że do wymiany poglądów jest to forum,a nie "obowiązkowe" wyjazdy do Szczecinka.Coś mi to pachnie kryptoreklamą. Awax napisz jasno,że to Twoje prywatne forum i nie można pisać rzeczy,które Ci nie pasują.Ja wolę się tu zapytać niż w UDT,czy gdzie indziej.A to że zje........li ustawę,to niech sami się douczą za to niezłą kasę biorą,a nie żebyśmy im pomysły podawali. Zaraz się też okaże , że wejdzie nowa ustawa i bieżącymi papierkami możemy sobie ........ podetrzeć, a robić trzeba nowe kursy. Coś tak czuję , że 18 ośrodków akredytowanych powoli na to czeka.
  • Odpowiedz

awax

  2016-05-20, 10:26:10
Top użytkownik
#18
Nie jest to moje prywatne forum,tylko odpowiedzi na większość pytań sa w internecie
Odpowiedzi na forum nie sa autoryzowane i moga wprowadzać w błąd.Jest takich odpowiedzi na forum dużo.
Dlatego właśnie należy szukać na stronach UDT,WIOS,ICH,MG.
Nie trzeba wcale do nich dzwonic.
  • Odpowiedz

mg

  2016-05-20, 18:07:21
Top użytkownik
#19
Masz pytanie do MG, to wal śmiało Big Grin
  • Odpowiedz

"serwisant"

  2017-06-28, 11:13:43
Nowy użytkownik
#20
awax napisał(a):
obser napisał(a):Wynika z tego prosty przekaz-każde auto przyjeżdżające na serwis powyżej 1405 kg masy było puste i nie miało czynnika.Odzysku nie robiłem,maszyna sprawdziła szczelność,napełniłem.A drukarce brakło mi papieru.Legal?
Napełnić też nie Mozesz,to wynika z faktu,że bez certyfikatu nie możesz kupic czynnika Smile
Witam.Nie możesz kupić czynnika nie podając NIPu a nie tłumacząc się z posiadania certyfikatu. Podając Nip kupujesz czynnik prowadząc np. usługi szewskie- sprzedaż wyłącznie na FV ot "PRAWO" w PL.
To samo dotyczy całości ustawy F-gaz
Nie znam hurtowni która wymaga przedłożenia certyfikatu a korzystam z tych większych.
  • Odpowiedz

awax

  2017-06-28, 11:31:14
Top użytkownik
#21
Hurtownie sprawdzają czy Klient ma certyfikat na stronie UDTu. Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2017-06-28, 11:32:02 przez awax.)
  • Odpowiedz

radekrp90

  2017-06-28, 19:48:28
Użytkownik
#22
Muszą czy tylko mają taką możliwość?
  • Odpowiedz

awax

  2017-06-28, 21:20:34
Top użytkownik
#23
Mają obowiązek i myślę,że to robią
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa