Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

klimatyzacja z pominięciem komputera

6 Odpowiedzi, 3203 Wyświetleń

pawelg1

  2017-07-03, 22:09:07
Nowy użytkownik
#1
Witam.
Potrzebuję pomocy. Jestem laikiem, a mojego pomysłu chyba nie będzie chciał zrealizować żaden szanujący się fachowiec. Chcę więc spróbować sam.
Renault Clio 2001 1,9D
Mam w nim klimę, wstępnie wygląda na to, że wszystko jest OK. Obecnie muszę uzupełnić czynnik. Niestety z głupich przyczyn, nie bardzo związanych z klimatyzacją nie mogę podłączyć jej przez normalne sterowanie. Jakiś czas działałem w prosty i nieprofesjonalny sposób: doprowadzony bezpośrednio od akumulatora prąd na sprzęgło kompresora z włącznikiem w pobliżu kierowcy. Nawet działało, ale nie mam kontroli nad tym co się dzieje (ciśnienie, temperatury itp.). Musiałem co jakiś czas włączać i wyłączać. Jak się zapomniałem i zostawiłem włączoną na postoju przy odpalonym silniku, to chłodnica ugrzała się tak, że poszedł z niej dym (chyba zaczęły się palić robaczki).
Czy da się to jakoś podłączyć wykorzystując zamontowane fabrycznie czujniki?
Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć coś w rodzaju: jeśli będzie za wysoka temperatura chłodnicy, to czujnik X zareaguje w sposób Y?
Oczywiście każda podpowiedź mi się przyda. Im dokładniejsze dane zbiorę, tym większe szanse, że mi się uda.
Mogę oczywiście spróbować zamontować jakieś czujniki dodatkowe, własne, ale potrzebuję podpowiedzi jakie powinienem mieć temperatury na chłodnicy i parowniku. Niestety nie mam pomysłu co wówczas z ciśnieniem.

w tej konstrukcji jaką mam obroty kompresora zależą wyłącznie od obrotów silnika. Czy kompresor w takiej sytuacji powinien mieć przerwy w pracy nawet jak temperatury będą w normach?
  • Odpowiedz

radekklimat

  2017-07-05, 15:52:20
Moderator
#2
Jak to zrobisz z glowa i sensownym sterowaniem nie powinno sie nic dziac, silnik nie zgasnie bo to diesel
  • Odpowiedz

essoM

  2017-07-05, 16:45:25
Użytkownik
#3
Ale po co kombinować zamiast odtworzyc oryginalne sterowanie .Przeciez byla taka wersja z klimą .
Na instalacji masz zapewne czujniki ktore rozłaczają sprzęgło gdy cisnienie jest zbyt niskie lub za wysokie. Do tego musi sie zalaczac wentylator razem z klimą i ew 2 bieg od 15 bar i masz wszystko.
  • Odpowiedz

pawelg1

  2017-07-06, 08:35:08
Nowy użytkownik
#4
Koszt odtworzenia sterowania byłby podobny do wartości samochodu. Sad

Myślę, że potrzebuję informacji jakie sygnały daje czujnik ciśnienia przy dobrych a jakie przy złych ciśnieniach.
  • Odpowiedz

radekrp90

  2017-07-06, 09:16:07
Użytkownik
#5
Wszędzie jest praktycznie to samo (przykład dla VW z lat 92-2002)
- rozłączanie przy ciśnieniu mniejszym jak 1.2 bar i większym jak 32 bar (około)
- uruchomienie ponowne powyżej 2.4 bar i poniżej 24 bar
- uruchomienie II-go biegu wentylatora przy ciśnieniu 16 bar

Jeśli układ jest na presostacie można to odtworzyć na samych przekaźnikach.
  • Odpowiedz

essoM

  2017-07-06, 10:00:56
Użytkownik
#6
Pawelg1 sciagnij sobie schemat, oryginał jest prosty jak budowa cepa , a elementy tego auta za grosze wiec nie bij piany tylko zrob oryginał.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa