Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

F-gazy, dokumentacja serwisu klimatyzacji samochodu osobowego

90 Odpowiedzi, 102472 Wyświetleń
Wstecz 1 2 3 4 Dalej

Whisky

  2017-05-30, 19:13:29
Top użytkownik
#51
obser napisał(a):Na razie jeszcze legalnie są ogłoszenia o sprzedaży czynników bez papierów i FV.

W Niemczech bez problemu kupisz czynnik Smile
  • Odpowiedz

awax

  2017-05-30, 21:02:42
Top użytkownik
#52
avarage napisał(a):Z kategorią samochodów to ja rozumiem tak, że N1 czyli auta dostawcze (do przewozu rzeczy) mogę obsługiwać o masie do 1305kg, natomiast M1 wszystkie osobowe i bus o DMC do 3,5T, niezależnie od masy włąsnej. Zgadza się?
Co do M1 to obejmuje OSOBOWE o maksymalnej ilości miejsc 8 plus kierowca
  • Odpowiedz

avarage

  2017-05-31, 18:15:29
Nowy użytkownik
#53
awax napisał(a):Co do M1 to obejmuje OSOBOWE o maksymalnej ilości miejsc 8 plus kierowca
Dla mnie logiczne ale dodam, że fakt obsługi jedynie podanych przez Ciebie kategorii pojazdów troszkę mnie zaintrygował. Rozmawiałem z dwoma gościami, którzy szkolenie f-gazowe zaliczyli, a klimą zajmują się od kliku lat i jak im powiedziałem, że nie mogą robić np. maszyn budowlanych to byli nieco zdziwieni. Widać nie tylko ja zaliczyłem "słaby" kurs f-gazowy. A w razie "w" to co powiem kontrolującym? że nie wiedziałem, że tak na kursie mówili? a co to obchodzi inspektorów.. mandacik i już.
  • Odpowiedz

Whisky

  2017-05-31, 19:49:53
Top użytkownik
#54
Avarage jak znajdę chwilkę to wyślę tobie ustawę ze zaznaczonymi tekstami które ciebie najbardziej interesują. A co musisz wpisać we sprawozdanie masz w instrukcji na stronie https://dbbds.ichp.pl/

A teraz najważniejsze bo ja też się spotkałem z osobą która twierdziła że zrobiła kurs na f-gazu i może robić wszystko. Czy ty posiadasz zaświadczenie o odbytym kursie czy robiłeś kurs f-gazy wraz z egzaminem i wyrobiłeś sobie plakietkę w UDT?
  • Odpowiedz

avarage

  2017-06-01, 14:38:59
Nowy użytkownik
#55
Whisky napisał(a):Czy ty posiadasz zaświadczenie o odbytym kursie czy robiłeś kurs f-gazy wraz z egzaminem i wyrobiłeś sobie plakietkę w UDT?

Tylko zaświadczenie o odbytym kursie f-gazowym, żadnego egzaminu nie było. Za kurs płaciłem 300zł netto
  • Odpowiedz

obser

  2017-06-01, 15:16:37
Top użytkownik
#56
Kurs nic nie daje, nawet jest nieobowiązkowy, jak się czujesz na siłach to możesz przystąpić do egzaminu bez kursu.
  • Odpowiedz

awax

  2017-06-02, 04:04:56
Top użytkownik
#57
obser napisał(a):Kurs nic nie daje, nawet jest nieobowiązkowy, jak się czujesz na siłach to możesz przystąpić do egzaminu bez kursu.
Piszecie Koledzy o dwóch różnych sprawach.
Certyfikat F-gazy wydawany jest przez UDT na podstawie zdanego egzaminu,można do niego podchodzic bez szkolenia.
Dla osób serwisujacych klimatyzacje w NIEKTÓRYCH POJAZDACH SILNIKOWYCH ( N1 i M1 .....) obowiązuje co najmniej zaświadczenie o ukończonym szkoleniu.Nie uprawnia ono jednak do świadczenia usług serwisowych w innych pojazdach niż wymienione w zaświadczeniu.
Za 300 zł to z pewnością te ograniczone uprawnienia i to powinmni na tym kursie wyraznie określić,czego niestety niektóre jednostki szkolace nie robią.
  • Odpowiedz

awax

  2017-06-06, 14:38:21
Top użytkownik
#58
Otrzymałem właśnie zgłoszenie na szkolenie i egzamin F-gazy od osoby,która otrzymała mandat 20 tysięcy zł. za serwisowanie klimatyzacji w samochodzie ciężarowym posiadając jedynie zaświadczenie o ukończonym szkoleniu.
Myślę,że to dopiero poczatek.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2017-06-06, 14:38:39 przez awax.)
  • Odpowiedz

Whisky

  2017-06-06, 19:40:19
Top użytkownik
#59
Awax powiedz mi jeśli wiesz, jak została ta kara obliczona? Nigdzie nie znalazłem takiej dużej kary w ustawie.
  • Odpowiedz

awax

  2017-06-06, 19:51:45
Top użytkownik
#60
Nie znam szczegółów .Wiem tylko,że miało to miejsce w Dębicy.
Co do wysokości to nie zapominaj,że kary wymienione mogą być łączone.Przykładowo za brak certyfikatu każdego pracownika wykonującego czynności wymagające certyfikatu kary się sumuje.
  • Odpowiedz

Whisky

  2017-06-06, 19:56:05
Top użytkownik
#61
Znajomy serwisuje sprzęt rolniczy. Ale się uśmieje Big Grin

Jak dla mnie to ktos musiał twojego klienta podkablować bo nie wydaje mi się że by tak od samości chodzili po "serwisach".
  • Odpowiedz

awax

  2017-06-06, 19:58:53
Top użytkownik
#62
Whisky napisał(a):Znajomy serwisuje sprzęt rolniczy. Ale się uśmieje Big Grin

Jak dla mnie to ktos musiał twojego klienta podkablować bo nie wydaje mi się że by tak od samości chodzili po "serwisach".
Też tak uważam,ale takich sytuacji będzie z pewnością więcej.
Inna sprawa,że jak WIOŚ poczuje "miód" to pójdą za ciosem.
  • Odpowiedz

"serwisant"

  2017-06-26, 21:15:58
Nowy użytkownik
#63
Czytam wywody, interpretacje, mało czytelne cytaty, próby "jedynej właściwej interpretacji" ustawy przytaczanej przez instytucje szkolące i scyzoryk się otwiera.

Jak dla mnie w ustawie i tak jest dziura a..." co jest prawnie nie zabronione to jest dozwolone".

Myślę, że ustawodawca się ogarnie z interpretacją jak oprócz kilku kar będzie też kilka spraw sądowych i dobry prawnik po stronie serwisanta wedle zasady patrz powyżej. Chyba, że dobrowolnie podda się karze.
Co z zapomnianym faktem podpisania przez Prezydenta ustawy dot. Fgazów o zupełnie innym tytule ?
Pod kątem prawnym- nie podpisana !.
Bubel prawny jakich dziś nie mało.

Pojazdy kat. N1 i M1 do 1305 kg kurs - ok. patrzałem w dowody rejestracyjne i jest ich trochę.
Zresztą kto będzie kontrolował czy robiłem paserati 1.5t czy Seja- to widzi mój zeszyt a tam wpiszę co chcę.
WIOŚ ani inna powiązana instytucja nie jest uprawniona do sprawdzania danych personalnych moich klientów w tym nr VIN i rejestracyjnych (ustawa o ochronie danych...- klient nie zgadza się na udostępnianie) Wgląd w fv ma TYLKO Urząd Skarbowy i Urząd Kontroli Skarbowej w sytuacji np. kontroli krzyżowej, Ci znów nie mają prawnego interesu w ingerencje związane z czynnikiem.
Od 1305 kg do 3.5 T "powiedzmy" F-gaz a i nie dokońca (interpretacja strony postępowania) a powyżej tej wagi ? np wozidła o DMC 53 tony gdzie wchodzi "tylko" 2 kg czynnika ?
Wystawiam paragon, ewentualnie fakturę na usługę- na sprzedaż nie mam prawa, chyba że zaplombowaną butlę na rzecz innej firmy o określonym PKD - która hurtownia to sprawdza?
Za dużo czynnika na stanie... - piszę pustą FV na pełną butlę (prawnie zabronione) na firmę Kowalski i wspólnicy bez podpisu odbiorcy, przecież władza ustawodawcza dopuszcza takie postępowanie
Dalej inny myk: brak czynnika do sprawozdania... inwestuję w pustą butlę, napełniam azotem w określonej ilości wagowej - kto i czym u klienta sprawdza zawartość ? Czy Ty sprawdzasz zawartość butli po zakupie z dowolnego źródła ?
Druga rzecz:
Jest przepis czyli jakiś tam certyfikat F i UDT. Są urzędy i przykłady kar. Kto oprócz podstawionej osoby, ewentualnego donosiciela /konkurencji/ sprawdzi posiadanie uprawnień ? Straż pożarna, miejska, policja czy Związek Sióstr Albertanek ?
Wioś ani UDT nie mają umocowania prawnego na wgląd w moje dane osobowe nielegalnie udostępniane im przez dostawców czynnika- macie podpisaną jakąś umowę czy też zgodę na ich przetwarzanie przez np. hurtownię ?
Jest przepis, jest kara ale brak przepisów i organów wykonawczych -tylko zastraszanie.
Na koniec: być może jestem za regulacjami, ale nie w obecnym kształcie, kosztach i braku jednoznacznej interpretacji.
Dla przykładu:
W USA odpowiednik bezterminowego zezwolenia UDT i świadectwa kwalifikacji kosztuje 7 (siedem) dolarów- info z pierwszej ręki Wink .
  • Odpowiedz

Whisky

  2017-06-26, 21:33:47
Top użytkownik
#64
W Niemczech znajomy zrobił tylko taki podstawowy kurs i to tyle, zero papierków itd.
  • Odpowiedz

Jarek79kk

  2017-06-29, 07:09:22
Użytkownik
#65
Panowie co wpisujecie na fakturze? Ja mam nabywce czyli imie i nazwisko, adres, marka sam.+ nr rej dalej pozycje sprzedazy:
1. Spr. szczelności
2. Filtracja/ osuszanie układu
3. Olej PAG
4. Barwnik UV
5. czynnik R134a

pod to podpinam oczywiscie paragon z kasy
  • Odpowiedz

Jarek79kk

  2018-02-26, 07:38:03
Użytkownik
#66
Witam, widze ze nie ma chetnego do pochwalenia sie na powyzsze moje pytanie ale pomijajac je co mam wpisac w deklaracji w przypadku zakupu czynnika 12kg na fv a do maszyny weszlo 11,55 kg...utrata 0,45kg? czy zmniejszac zakup podpinajac wydruk z maszyny ile gazu pobralem ? fizycznie tych 0,45 kg nie utracilem sam tylko nie pobralem z zakupionej partii, butla zostala zdana czyli czynnik poszedl do sprzedawcy.
Nie rozumiem jak to ujac w deklaracji
  • Odpowiedz

fgazudt

  2018-02-26, 20:15:18
Użytkownik
#67
Ostatnia pozycja ( bodajże 8 ) substancja utracona. Wpisujesz ilość oraz powód. Nie pamiętam jaką ilość można
  • Odpowiedz

fgazudt

  2018-02-26, 20:16:37
Użytkownik
#68
ucięło. Nie pamiętam jaką ilość "bezkarnie" można wpisać ale bodajże do 2 kg.
  • Odpowiedz

Abz

  2018-02-26, 23:43:48
Użytkownik
#69
ma ktoś jakieś info ile dokładnie można bezkarnie bo swoją drogą nigdy to nie jest 12kg z butli i najlepiej z jakąś "podstawą prawną" ? ;]
  • Odpowiedz

Jarek79kk

  2018-02-28, 06:53:12
Użytkownik
#70
ja mam utrate przy napelnianiu maszyny 0,76kg - lacznie z 2 butli. utrata przy serwisowaniu mi nie wyszla
  • Odpowiedz

obser

  2018-03-01, 15:37:55
Top użytkownik
#71
Cóż wg mnie każda ilość substancji utraconej może być logicznie umotywowana. Tak sobie teoretycznie myśląlem, że np. mająć 18 kg czynnika w maszynie rozszczelni mi się zbiornik i czynnik się ulotni. To co będę karany? Już zostanę ukarany naprawą i utratą 2,5 tyś za czynnik.
  • Odpowiedz

Whisky

  2018-03-01, 16:23:12
Top użytkownik
#72
Z tego co ja wiem to każda utrata trzeba zgłosić do marszałkowskiego i uiścić opłatę środowiskową jak za paliwo w firmie.
  • Odpowiedz

Mistik123

  2018-04-10, 10:44:05
Nowy użytkownik
#73
Powiedzcie panowie czy w dalszym ciągu do autoklimy wystarczy zaświadczenie o odbytym szkoleniu ???
  • Odpowiedz

MarioO

  2018-04-10, 12:28:48
Zaawansowany użytkownik
#74
Whisky napisał(a):Z tego co ja wiem to każda utrata trzeba zgłosić do marszałkowskiego i uiścić opłatę środowiskową jak za paliwo w firmie.
A klient który przyjedzie na serwis i okaże się że utracił 670g czynnika chłodniczego w swoim aucie.Czy on też ma obowiązek zgłosić i opłacić środowiskowe do UM ?
  • Odpowiedz

Whisky

  2018-04-10, 16:39:34
Top użytkownik
#75
MariOo napisał(a):
Whisky napisał(a):Z tego co ja wiem to każda utrata trzeba zgłosić do marszałkowskiego i uiścić opłatę środowiskową jak za paliwo w firmie.
A klient który przyjedzie na serwis i okaże się że utracił 670g czynnika chłodniczego w swoim aucie.Czy on też ma obowiązek zgłosić i opłacić środowiskowe do UM ?

Nie... utrata przez warsztat.
  • Odpowiedz
Wstecz 1 2 3 4 Dalej

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa