Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Audi A6 C5 1.8T 99r - zamarza klimatyzacja

20 Odpowiedzi, 12522 Wyświetleń

Tom_

  2018-04-04, 09:48:14
Nowy użytkownik
#1
Witam, mam problem z klimatyzacja w aucie, w postaci zamarzającego parownika. Skutek jest tego taki ze brak nadmuchu z kratek :/

Auto: Audi A6 C5
Silnik 1.8t (Kod: APU)
ROK produkcji 1999
Nr pompy klimatyzacji: 8D0260805D

Co zrobione:
-wymieniony osuszacz
-wymieniona dysza rozprezna ( prawidlowa, Tak jak powinna)
-wymieniona sprężarka klimatyzacji
-wymieniony czujnik ciśnienia na skraplaczu
-napelnienie klimatyzacji 650g +50g oraz 70ml oleju (przed wymiana w kompresor słabe 100ml)

Ciśnienia po załączeniu klimatyzacji: HP= 6, LP= DELIKATNIE poniżej 2 ( 1.8-1.9)

Temperatura wylotu z kratek -10 stopni:/

Ma ktoś jakieś pomysły co zrobić?
  • Odpowiedz

Mino

  2018-04-04, 20:16:34
Użytkownik
#2
Przy ciśnieniu ok 2 bar temperatury parowania jest zbliżona do zera .albo manometry oszukują albo termometr.nie kojarzę już audi ale sprawdź komputerem jeśli jest taka opcja czy pokazuje temperaturę parownika.mialem taki przypadek że też zamarzało a czujnik temperatury parownika pokazywalł plus 6stopni i sprężarka chodziła z max wydajnością ale to było auto innej marki.aha a gaz r134 masz pewny?
  • Odpowiedz

Tom_

  2018-04-05, 07:28:02
Nowy użytkownik
#3
Auto jest przed liftem, czujnik na pracowniku jest dopiero w autach poliftowych. Sprawdzane były czujniki te w kartkach na wylocie, pokazują dobrze.
Temperaturę na wylocie mierzylem osobiście, dwoma niezależnymi urządzeniami.

Ciśnienia także sprawdzane u dwóch, niezależnych stacjach klimatyzacji.
Czynnik takze nabijam u dwóch, niezależnych miejscach klimatyzacji, więc czynnik pewny
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-04-05, 07:28:59 przez Tom_.)
  • Odpowiedz

barbie

  2018-04-05, 13:46:48
Top użytkownik
#4
jeśli auto ma 19 wiosen trzeba je wyzłomować .
  • Odpowiedz

obser

  2018-04-05, 18:13:41
Top użytkownik
#5
Faktycznie musisz cos zezłomować:auto,manometry,albo termometr,lub zutylizować czynnik. Na r134a przy tej temp. powinno być poniżej 1,4 bara. Fizyki nie okłamiesz.
  • Odpowiedz

Mino

  2018-04-05, 20:44:25
Użytkownik
#6
Zamarza na wolnych obrotach czy po jeździe? Bo jak zwiększasz obroty i ssanie leci w dół to zawór regulacyjny w sprężarce źle działa.
  • Odpowiedz

radekklimat

  2018-04-06, 18:38:47
Moderator
#7
Za duzo oleju w ukladzie, jak wyglada rura ssaca podczas pracy ukladu
  • Odpowiedz

budrys071

  2018-04-07, 02:28:22
Nowy użytkownik
#8
radekklimat -dokładnie jak napisałeś,nic innego...
  • Odpowiedz

Tom_

  2018-04-08, 21:29:24
Nowy użytkownik
#9
Temperatura wylotu z kratek -10 mialem w najbardziej krytycznym momencie.
Osobiście nie zajmuje się klimatyzacja tylko elektronika samochodową.
Niestety u mnie w mieście potrafią tylko nabijać klimatyzacje :/

Mino, Zamarza na wolnych oraz na postoju.
Radekklimat - klimatyzacja byla wielokrotnie "wyciagana" wraz z olejem ( oczywiście tylko maszyna). Ile powinni wbić oleju do ukladu? Wystarczy oddesac olej z klimatyzacji stacja czy jakiś inny sposob? Może głupie pytanie ale klimatyzacjami nie zajmuje
  • Odpowiedz

radekklimat

  2018-04-09, 10:08:32
Moderator
#10
Zeby sie pozbyc nadmiernej ilosci oleju ladowanego bezmyślnie przez nabijaczy nalezy caly uklad wyplukac, dac potem ilosc oleju odpowiednia i napelnic czynnikiem
Nalezy wymienic rowniez zawor regulujacy wydajnosc, znajduje sie w kompresorze
  • Odpowiedz

Tom_

  2018-04-09, 11:59:06
Nowy użytkownik
#11
Jaki jest przybliżony koszt takiej operacji oraz czas wykonania?
Podejmiesz się w razie co takiej pracy? Mam okolo 300 km do Ciebie.

A czy wpuszczenie mniejszej ilości oleju w uklad nie rozwiąże sprawy ?
  • Odpowiedz

Tom_

  2018-04-09, 12:00:35
Nowy użytkownik
#12
Czy wystarczy wymienić sam zawór regulacji w pompie klimatyzacji ? Włożyłem pompe klimatyzacji druga , używana, więc nie jestem pewny stanu.
Mam swoją stara ktora wyjalem i mógłbym podesłać komuś do zrobienia z was.

Oraz pytanie czy ta pompa POSIADA owy zawór, gdyż słyszałem rozne wersje.
Teraz zauważyłem że po wymianie pompy i osuszacza, podczas postoju czasem jest wszystko ok ( dodatkowo mam założony czujnik na grubszym przewodzie wychodzącym z grodzi)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-04-09, 12:20:20 przez Tom_.)
  • Odpowiedz

Mino

  2018-04-09, 19:35:26
Użytkownik
#13
Zawór sterujący jest w tej sprężarce .jest on pod tylna pokrywa ta do której przykręcone są przewody. presostat niskiego ciśnienia masz dołożony czy orginalny wpięty w instalację ten co pisałeś że jest na grubym przewodzie- ssaniu.orginalny rozłączał sprężarkę przy małej ilości czynnika i chronił przed zamarzaniem parownika.ze stara sprężarka co ci się stało że zmieniłeś ja na drugą?
  • Odpowiedz

Tom_

  2018-04-10, 05:59:58
Nowy użytkownik
#14
Sprężarka klimatyzacji wymieniłem poprostu w ciemno, na mojej starej byl ten sam efekt zamarzania.
Czy wgl ten zawór jest dostępny? Byłbym w stanie go wymienić samodzielnie?

Z używana pompa moze byc różnie, dlatego nie twierdzę że druga ktora kupilem jest sprawna.

Aktualnie mam dolozony sterownik klimatyzacji z chłodni.
Podłączona jest przemysłowa czujka PT100, umieszczona na grubszym przewodzie ktory zamarza. Przy temperaturze okolo 2 stopnie odlacza mi sprężarke klimatyzacji , a przy 6.5 ponownie załącza.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-04-10, 06:03:14 przez Tom_.)
  • Odpowiedz

fgazudt

  2018-04-10, 06:47:20
Użytkownik
#15
Jestem pod wrażeniem. Zamiast wybrać porządny serwis który załatwił by Tobie temat w dzień max. 2 bawisz się samochodem i przerabiasz go wedle własnego widzi mi się. Jak zliczysz koszty które poniosłeś swój czas to podejrzewam że podniosłeś dwukrotnie wartość swojego samochodu. A i znając życie zainwestowałeś kwotę dwu trzy krotnie wyższą niż w serwisie.

Pojedź na serwis niech Tobie zrobią i zapomnij o temacie. Lekarz nie wydaje diagnozy przez internet i to samo dotyczy mechanika.
  • Odpowiedz

Tom_

  2018-04-10, 09:37:14
Nowy użytkownik
#16
Jeździłem właśnie do dwóch serwisów w swoim mieście, żaden nie potrafi postawić diagnozy ..
Sam jest elejtronikiem samochodowym wiec wiem coś na temat diagnozy internetowej.. tylko jeżeli w serwisie mówią że ta pompa nie posiada zaworu regulacyjnego , reguluje sie za pomocą dyszy dlawiacej.. z chęcią bym oddał na jakiś serwis ale nie taki który potrafi nabic, i skasować..

Byłem przed chwilą w dwóch innych serwisach , W innym miescie. Dwa serwisy klimatyzacji rozkładają rece.. Nie mają pojęcia co może byc.
Na temat pompy mówią że nie ma tam zaworu regulujacego.. jest ktoś z warminsko-mazurskiego, lub Suwałk kto ogarnia dobrze ? Ewentualnie może być dalej.
Oczywiście mówimy tutaj o serwisie ktory ogarnie temat A nie tylko zdejmie czynnik i załaduje na nowo..
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-04-10, 10:11:36 przez Tom_.)
  • Odpowiedz

freegass

  2018-04-10, 14:47:40
Użytkownik
#17
Oczy bolą jak to się czyta. Odezwij się na PM, z chęcią zajrzę pod maskę do tego cuda.
  • Odpowiedz

Tom_

  2018-04-10, 15:03:04
Nowy użytkownik
#18
Poszło pm
  • Odpowiedz

radekklimat

  2018-04-11, 09:57:41
Moderator
#19
Kompresor Zexel posiada zawor regulujacy wydajnosc bo taki masz w/g numeru
  • Odpowiedz

Tom_

  2018-04-11, 13:07:58
Nowy użytkownik
#20
A czy ten zawór jest dostępny? Jakis numer/namiar/link?

Lub czy ktoś podejmie naprawy tej sprężarki ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-04-11, 14:21:28 przez Tom_.)
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa