Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

2003 Berlingo problem z A/C

4 Odpowiedzi, 2939 Wyświetleń

lutek34

  2018-05-31, 19:40:13
Użytkownik
#1
Witam panowie
Kupiłem sobie do pomocy na budowie 2003 Berlingo z "klimą", którą w te upalne dni chciałbym żeby działała jak się jedzie na skład budowlany ;-).
Po włączeniu klimy sprężarka się uruchamia, wentylator nie startuje i nie ma chłodzenia. Skoro sprężarka się załącza wnioskuje że coś czynnika w układzie musi być, podłączam manometry i LP na poziomie 2-3bar a HP 10bar, zwiększanie obrotów silnika powoduje że LP spada do 2bar. Myślę że pewno mało czynnika, mając czynnik próbuje go dodać, podczas próby dodawania LP wzrasta do 5 bar ale pobiera śladowe ilości czynnika, HP nie drgnie, po zakręceniu zaworu na butli LP spada do 3bar. Sprężarka zaczyna się włączać cyklicznie, przewody przy zaworze rozprężnym są ciepłe, w kabinie słychać syczenie. Nurtuje mnie to że wentylator nie pracuje, więc wywalam przekaźnik i zmuszam go do pracy na maksa co powoduje że HP spada do 8bar a rurki przy zaworze może nie są aż tak ciepłe jak wcześniej ale nie są chłodne, ponownie próbuje dodać czynnika ale bez skutku. Panowie wiem że najchętniej napiszecie żeby podjechać do speca, ale u mnie w okolicy znam dwóch do których zapisy są na miesiąc do przodu a reszta to napełniacze z pojęciem na moim poziomie a w samochód za 3k nie chcę wiele inwestować, więc może ktoś nakieruje mnie czy opisane symptomy mogą wskazywać na skończoną sprężarkę czy coś innego? I czy wentylator w tym samochodzie powinien startować natychmiast po włączeniu klimy czy po osiągnięciu jakiegoś ciśnienia w układzie? Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-05-31, 19:41:17 przez lutek34.)
  • Odpowiedz

obser

  2018-05-31, 20:13:57
Top użytkownik
#2
5 bar to wskazanie ciśnienia w butli, a pośrednio temperatury jaka się tam panuje czyli 22-24 st. Pojedż do napełniacza z maszyną i niech Ci odessa czynnik, zobaczy ilość odzyskanego oleju i wleje nominalną ilość czynnika.
  • Odpowiedz

lutek34

  2018-05-31, 20:45:20
Użytkownik
#3
Ok, ale czy to że układ nie zasysał czynnika z butli nie jest dziwne mimo niskich ciśnień w układzie? Kilka razy dopełniałem układy z tej butli w innych samochodach to układy pożerały czynnik aż butla robiła się zimna a tu nic.
I jeszcze ten wentylator? Może ktoś ma rozpiskę kiedy załącza się wentylator?
  • Odpowiedz

obser

  2018-06-01, 07:04:54
Top użytkownik
#4
"a reszta to napełniacze z pojęciem na moim poziomie" , "Kilka razy dopełniałem układy z tej butli w innych samochodach to układy pożerały czynnik aż butla robiła się zimnaI" Twoje stwierdzenie mówią wszystko. Zapisz się do porządnego warsztatu jak określasz ilość czynnika, czy czynnik układ źre, czy nie to kto Ci tu coś pomoże?
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa