Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Nissan 200sx S13 uruchomienie klimatyzacji

25 Odpowiedzi, 16521 Wyświetleń
1 2 Dalej

inspire

  2017-02-06, 21:05:19
Nowy użytkownik
#1
Witam,
Posiadam w/w samochód od kilku lat, po zakupie klimatyzacja działała, bez szaleństw ale działała, jakieś 4 lata temu miałem remont silnika co wiązało się ze spuszczeniem gazu z klimatyzacji i od tamtej pory mam z nią problem.
Tzn. nie mogę znaleźć nikogo kto by mi to napełnił, większość okolicznych "nabijaczy klimy" mówi że układ wystarczy tylko nabić "nowym" czynnikiem i będzie działać, ale żaden nie chce wystawić na to papieru tłumacząc się, że to stary samochód więc się zaraz coś "spie..." i on nie będzie tego naprawiał...

Wg. serwisówki samochodu do układu wchodzi:
ok. 200ml oleju z czego tylko ok. 100ml może być spuszczone
ok. 0,9-1kg czynnika R-12

Doradzi ktoś co mam zrobić? Jest jakiś zamiennik, który jest dosyć "popularny"? Ew. co powinienem wymienić/przerobić żeby przejść na ten "nowy" czynnik?

Ew. czy jest ktoś godny polecenia który by się tym zajął i nie chciał worka kasy za to, z okolic Siedlec/Węgrowa.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-08-01, 07:45:46 przez inspire.)
  • Odpowiedz

radekklimat

  2017-02-07, 06:36:43
Moderator
#2
Profesjonalnie to wymienić wszystkie elementy gumowe na takie z którymi będzie współpracował czynnik R134a, oczywiście odpowiedni olej i nowy filtr, napelnienie czynnikiem około 80% nominalnej wartości , to wersja droższa
Poszukać zamienniki R409a, wymienić filtr, napełnić w/g wagi i cieszyć się klima
  • Odpowiedz

inspire

  2017-02-07, 17:46:40
Nowy użytkownik
#3
Dzięki za odpowiedź.
Przez filtr rozumiesz osuszacz?
  • Odpowiedz

Shitashii

  2017-02-07, 19:03:45
Moderator
#4
Odwadniacz.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

inspire

  2017-02-07, 20:09:08
Nowy użytkownik
#5
Niestety w mojej instalacji nie ma czegoś takiego, na schematach, w sklepach i ASO mogę dokupić najwyżej coś co się nazywa osuszacz (poz 34 na schemacie).

[Obrazek: 14364217769581.png]
  • Odpowiedz

Cykadaaa123

  2017-02-08, 14:08:25
Nowy użytkownik
#6
Osuszacz = odwadniacz
Na co dzien pracuje w warsztacie zajmujacym sie naprawa klimatyzacji samochodowej http://chlodnice-dec.rzeszow.pl/
  • Odpowiedz

Shitashii

  2017-02-08, 20:19:19
Moderator
#7
Ponieważ za naprawy i handel samochodami ( w tym częściami) biorą się "zwykli" Janusze, to mamy takie błędne nazewnictwo: w samochodzie w miejscu skraplacza chłodnicę, a w miejscu odwadniacza osuszacz. A w niektórych autach w instalacji klimatyzacji faktycznie występuje i odwadniacz, i osuszacz.
Może to wina nie do końca trafnego tłumaczenia z angielskiego...
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

Shitashii

  2017-02-08, 20:20:54
Moderator
#8
Cykadaaa123 napisał(a):Osuszacz = odwadniacz

Dzielenie = mnożenie.
I na to znajdzie się argumentacja.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

Cykadaaa123

  2017-02-10, 11:03:02
Nowy użytkownik
#9
Dobrze, w tym konkretnie omawianym przypadku nie mamy doczynienia z odwadniaczem (odstojnikiem?) tylko z osuszaczem (układ z zaworem rozprężnym) Nie rozumiem sensu komplikowania prostej odpowiedzi na pytanie czy w tym przypadku filtrem klimatyzacji jest osuszacz. Co do błędnego tłumaczenia z ang.: widzisz lepsza opcje dla słowa: dryer?
Na co dzien pracuje w warsztacie zajmujacym sie naprawa klimatyzacji samochodowej http://chlodnice-dec.rzeszow.pl/
  • Odpowiedz

radekklimat

  2017-02-11, 15:18:06
Moderator
#10
Ani to odwadniacz ani to osuszacz bo niby co ma odwodnic i osuszyc jak gaz pracujacy w układzie nie moze miec grama wilgoci.
Poprostu ma za zadanie oczyszczac czynnik z drobinek metalu itp rzeczy po to zeby sprezarki nie uszkodzic i tyle w temacie.
  • Odpowiedz

radekrp90

  2017-02-12, 16:52:01
Użytkownik
#11
A ja zawsze sądziłem, że właśnie tam substancje higroskopijne mają pochłonąć ewentualną wilgoć z układu.
  • Odpowiedz

radekklimat

  2017-02-13, 14:32:29
Moderator
#12
Mikroskopijna ilość wilgoci może zablokować uklad, jeżeli klima pracuje prawidłowo tzn że układ jest suchy
  • Odpowiedz

awax

  2017-02-13, 14:50:30
Top użytkownik
#13
inspire napisał(a):Niestety w mojej instalacji nie ma czegoś takiego, na schematach, w sklepach i ASO mogę dokupić najwyżej coś co się nazywa osuszacz (poz 34 na schemacie).

[Obrazek: 14364217769581.png]
Jeżeli nie ma to nie kombinuj i nie dokładaj.
Poszukaj firmy,która napełni układ zamiennikiem R12
  • Odpowiedz

inspire

  2018-07-30, 08:27:20
Nowy użytkownik
#14
W sobote nabito mi układ zamiennikiem r12, na tą chwilę nie pamietam jaki ale chyba r409a i jest jakis problem.
Wykonana została próżnia, w układ wpuszczono czynnik i cisnienie na LP bylo poczatkowo 3.5b na HP bujało się między 10-15b, po jakichś 10min cisnienie padlo (LP ~3 HP ~5) i dalsze próby zostały odpuszczone. Obstawiona została awaria sprężarki.

Dzisiaj odpaliłem samochod z ponownie podpiętymi manometrami i poczatkowo po obu stronach bylo 3b potem stopniowo narosło na 7~8 i tak stało. Po lekkiej przegazówie ciśnienie podniosło się na LP na ~5b a na HP ~17b, klima dalej nie działała. Po zgaszeniu silnika ciśnienie zaczeło na HP opadać, aż w pewnym momencie na LP momentalnie strzeliło na 13b i powoli opada, to normalne?
Jakieś pomysły gdzie jest problem?
  • Odpowiedz

inspire

  2018-07-30, 08:31:58
Nowy użytkownik
#15
W tej chwili spadło do 7b
  • Odpowiedz

Whisky

  2018-07-30, 08:45:48
Top użytkownik
#16
To jest tak stary układ że naprawdę nie ma sensu go ratować. Wyślij sprężarkę do remontu, daj zakuć te dwa przewody i wymień osuszacz. LP ma być na granicy 1,8 a 2,0bar
  • Odpowiedz

Whisky

  2018-07-30, 08:47:02
Top użytkownik
#17
Dlaczego nie ma opcji "Edytuj"?

Zapomniałem dopisać płukanie.
  • Odpowiedz

inspire

  2018-07-30, 08:50:22
Nowy użytkownik
#18
Sens jest jak najbardziej go ratować. Te samochody są warte w tej chwili 15-20k. Osuszacz wymieniłem.
Które przewody dać do zakucia i w jakim celu?
A sprężarkę pewnie oddam do regeneracji.
  • Odpowiedz

jack63

  2018-07-30, 10:08:30
Zaawansowany użytkownik
#19
inspire napisał(a):W sobote nabito mi układ zamiennikiem r12, na tą chwilę nie pamietam jaki ale chyba r409a
Jak to było robione? Jak napełniane? To bardzo istotne! Maszyna? Po cieczy/gazie?

inspire napisał(a):Osuszacz wymieniłem.
Czyli czynnik w kosmos? Jak zostawisz otwarty układ, przy ostatniej pogodzie gdzie wilgotność względna bywa ponad 80 %, to o osuszaczu i suchym układzie możesz zapomnieć...
Zawilgocenie układu jest dziecinnie proste. Wystarczy nic nie robić i otwarty układ łapie wilgoć sam choćby przez dobowe wahania temperatur..
inspire napisał(a):ciśnienie zaczeło na HP opadać, aż w pewnym momencie na LP momentalnie strzeliło na 13b
Mógł się odetkać TZR lub filtr/osuszacz po prostu lód stopniał...
  • Odpowiedz

inspire

  2018-07-30, 11:15:19
Nowy użytkownik
#20
jack63 napisał(a):Jak to było robione? Jak napełniane? To bardzo istotne! Maszyna? Po cieczy/gazie?
Po cieczy.
jack63 napisał(a):Czyli czynnik w kosmos? Jak zostawisz otwarty układ, przy ostatniej pogodzie gdzie wilgotność względna bywa ponad 80 %, to o osuszaczu i suchym układzie możesz zapomnieć...
Zawilgocenie układu jest dziecinnie proste. Wystarczy nic nie robić i otwarty układ łapie wilgoć sam choćby przez dobowe wahania temperatur..
Czynnik został odessany, jakies 3-4 lata temu bo wyciągany był silnik i od tamtego czasu stało puste. Nie mogłem znaleźć nikogo kto by mi to napełnił. Dodatkowo była drobna nieszczelność na osuszaczu, która została już zlikwidowana.

jack63 napisał(a):Mógł się odetkać TZR lub filtr/osuszacz po prostu lód stopniał...
Czyli że za dużo czynnika?
  • Odpowiedz

inspire

  2018-07-30, 11:16:50
Nowy użytkownik
#21
Nie wiem czemu nie moge edytować.
Układ był napełniany ręcznie, tzn. pompa próżniowa chodziła ponad ponad 1h, potem został ręcznie przez manometry wpuszczony czynnik.
  • Odpowiedz

jack63

  2018-07-30, 19:28:54
Zaawansowany użytkownik
#22
inspire napisał(a):Nie wiem czemu nie moge edytować.
Nie tylko ty. Wszyscy. To jakaś nowa moda na forum.
Odpowiedź administracji na moje pytanie o brak edycji postów lepiej nie cytować, bo większrj bzdury nie czytałem...
inspire napisał(a):Czyli że za dużo czynnika?
Skąd taki wniosek?
Wg mnie masz wilgoć w układzie.
Zeznajesz tak niezbornie, że nie wiadomo co, kiedy i jak było robione???
inspire napisał(a):Czynnik został odessany, jakies 3-4 lata temu bo wyciągany był silnik i od tamtego czasu stało puste.
Czyżby układ był 4 lata otwarty?
Jeżeli tak to szanse na jego osuszenie masz marne. O tym jak wyględa sprężarka w środku lepiej nie myśleć...
  • Odpowiedz

radekklimat

  2018-07-30, 21:08:46
Moderator
#23
Czy do napelniania czynnikiem uzyto wagi bo to tak wyglada jakby uklad był przepełniony?
  • Odpowiedz

inspire

  2018-08-01, 07:40:21
Nowy użytkownik
#24
jack63 napisał(a):Skąd taki wniosek?
Wg mnie masz wilgoć w układzie.
A no stąd że go chyba zamroziło.
jack63 napisał(a):Zeznajesz tak niezbornie, że nie wiadomo co, kiedy i jak było robione???
Czyżby układ był 4 lata otwarty?
Jeżeli tak to szanse na jego osuszenie masz marne. O tym jak wyględa sprężarka w środku lepiej nie myśleć...
Ok. 4lat temu miałem małą awarię silnika, która wiązała się z wyjęciem silnika, wtedy jeszcze klima działała. Mechanik zamiast odkręcić pompę i zostawić ja w komorze bez rozkręcania przewodów to odessał czynnik (przynajmniej tak mówił) i odkręcił przewody na pompie. Potem jak to wszystko zrobił to chciał ją nabić ale w automacie nie znalazł tego modelu więc nie nabijał, tylko zrobił próżnię. Ostatnio wpadły mi w ręce manometry i chciałem zobaczyc czy układ jest szczelny, więc nabijałem go azotem i znalazłem nieszczelność na osuszaczu, który wymieniłem na nowy, razem z uszczelkami.
Od 4 lat szukałem osoby która mi nabije ten układ i niestety dopiero teraz się udało, ale co z tego jak klima dalej nie działa...

radekklimat napisał(a):Czy do napelniania czynnikiem uzyto wagi bo to tak wyglada jakby uklad był przepełniony?
Tak, ale ile czynnika i jakiego to wie tylko gość który to napełniał a aktualnie jest na urlopie...
  • Odpowiedz

obser

  2018-08-01, 10:31:15
Top użytkownik
#25
Jak dobrze poszukasz u starych mechaniorów AGD i A/C , to jeszcze wygrzebią gdzieś r-12 i wtedy będzie tak jak projektant przewidział. U nas lodówkarz rrobi takie rzeczy i to profesjonalnie.
  • Odpowiedz
1 2 Dalej

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa