Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Jaka klimatyzacja do domu drewnianego / 2 pomieszczenia

16 Odpowiedzi, 8845 Wyświetleń

wegiel21

  2019-08-05, 08:17:36
Nowy użytkownik
#1
Cześć,

Na samym początku nadmienię iż jestem nowy na forum i trochę "zielony" w temacie klimatyzacji.

Jestem zainteresowany zainstalowaniem 2 jednostek klimatyzacji do 2 pokojów w domku drewnianym (pokoje po 20m mało nasłonecznione i w każdym pokoju po 2 okna) i mam następujące pytania.

Jaką wybrać jednostkę gdy najbardziej zależy mi na, kulturze pracy/ ciszy, Łatwym dostępie do części dla serwisanta, okresie gwarancyjnym oraz wiadomo bezawaryjności. Obecnie w orbicie mojego zainteresowania są jednostki 2.5 Kw takie jak:

Midea Mission Smart z WiFi ( 7 lat gw. ) - Chińczyk który przekonuje mnie okresem gwarancyjnym.

Mitsubishi MUZ-HR25VF z WiFi ( 5 lat gw ) - Japończyk ale niski model w gamie produktowej tego producenta.

Dodam może że mój budżet to maksymalnie 4200 zł za 1 szt z montażem.

Fuji Electric LMCA RSG09LMCA/ROG09LMCA i/lub ASYG 09 LLC ( 5 lat gw ) - Japończyk ale niski model w gamie produktowej tego producenta.

Co myślicie o Gree Amber Standard White lub Rotenso Furai ?


P.s czy to że mój dom jest drewniany ma wpływ na metodę montażu ? Pytam czy lepiej zamontować jednostkę zewnętrzną na ziemi ( bloczki lub stelaż ) aby nie słyszeć rezonanus drewna ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2019-08-05, 08:33:16 przez wegiel21.)
  • Odpowiedz

fgazudt

  2019-08-05, 09:17:45
Użytkownik
#2
Doszedles do sedna problemu to nie Ty decydujesz jaka gwarancję będziesz miał tylko Twój serwisant. Nie zapominaj że to nie Ty dostajesz gwarancje od producenta tylko firma która instaluje daje Tobie gwarancje więc skup się na niej.
  • Odpowiedz

wegiel21

  2019-08-05, 10:14:17
Nowy użytkownik
#3
fgazudt napisał(a):Doszedles do sedna problemu to nie Ty decydujesz jaka gwarancję będziesz miał tylko Twój serwisant. Nie zapominaj że to nie Ty dostajesz gwarancje od producenta tylko firma która instaluje daje Tobie gwarancje więc skup się na niej.

Czyli jedna firma może mi udzielić 5 lat gwarancji a inna roku czy 2 lat na ten sam model klimatyzatora? A co do mojego dylematu jaki wybrać model/firmę ?

Dodam że mam zamiar serwisować ją przez okres gwarancyjny a mówię o tym bo już słyszałem że spora część klientów rezygnuje z przeglądów/serwisu aby zejść z kosztów.

P.s Jeśli to serwisant/instalator klimatyzacji decyduje o długości mojej gwarancji to co się dzieje w przypadku gdy firma która instaluje mi np produkt Marki Midea z 7 letnim okresem gw po upływie powiedzmy 2 lat zamyka działalność , czy zostaję z urządzeniem pozbawionym gwarancji ? To brzmi trochę dziwnie to tak jak bym kupił w sklepie X telewizor LG i na sklepie ciążyłaby gwarancja mojego sprzętu ...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2019-08-05, 10:24:56 przez wegiel21.)
  • Odpowiedz

obser

  2019-08-05, 18:19:03
Top użytkownik
#4
Telewizory i inne sprzęty AGD działają na innych zasadach. Instalator nie ma obowiązku udzielać Ci gwarancji Producenta, on ma ją w ręku i może Ci ją wypełnioną przekazać, lub nie. Gwarancja nie jest w przeciwieństwie do rękojmi obowiązkowa. A co do zamknięcia firmy przed upływem gwarancji, to raczej zostajesz na lodzie. Znam przypadki otwierania działalności tylko na jedną większą robotę i jej zamykaniu. Dlatego ważniejszą sprawą jaką klimę wybrać i za ile jest od kogo kupić usługę dostawy ,zamontowania, uruchomienia i serwisowania sprzętu.
  • Odpowiedz

wegiel21

  2019-08-05, 20:09:11
Nowy użytkownik
#5
obser napisał(a):Telewizory i inne sprzęty AGD działają na innych zasadach. Instalator nie ma obowiązku udzielać Ci gwarancji Producenta, on ma ją w ręku i może Ci ją wypełnioną przekazać, lub nie. Gwarancja nie jest w przeciwieństwie do rękojmi obowiązkowa. A co do zamknięcia firmy przed upływem gwarancji, to raczej zostajesz na lodzie. Znam przypadki otwierania działalności tylko na jedną większą robotę i jej zamykaniu. Dlatego ważniejszą sprawą jaką klimę wybrać i za ile jest od kogo kupić usługę dostawy ,zamontowania, uruchomienia i serwisowania sprzętu.

Nadal nikt z forumowiczów nie wypowiedział się co do moich dylematów odnośnie modeli klimatyzatorów 2.5 Kw takich jaki:

Midea Mission Smart z WiFi ( 7 lat gw. ) - Chińczyk który przekonuje mnie okresem gwarancyjnym.

Mitsubishi MUZ-HR25VF z WiFi ( 5 lat gw ) - Japończyk ale niski model w gamie produktowej tego producenta.

Dodam może że mój budżet to maksymalnie 4200 zł za 1 szt z montażem.

Fuji Electric LMCA RSG09LMCA/ROG09LMCA i/lub ASYG 09 LLC ( 5 lat gw ) - Japończyk ale niski model w gamie produktowej tego producenta.

Co myślicie o Gree Amber Standard White lub Rotenso Furai ?


Który z wymienionych wyżej wybrać najlepiej ?
  • Odpowiedz

fgazudt

  2019-08-05, 21:23:10
Użytkownik
#6
Nie obraz się ale każdy z tych modeli możesz wybrać. Praktycznie wszystkie produkowane w tych samych fabrykach tylko z inną metka. Jeszcze raz rozeznaj się na rynku kto będzie Tobie klime instalowal i kto będzie ja serwisowal. Po pierwsze czy Tobie pozadnie zamontuje po drugie czy ma szansę przez okres gwarancyjny nie zwinąć interesu. Przy Twoim zapotrzebowaniu na moc chlodnicza to są porównywalne klimatyzatory. Ja bym zadnego z nich nie zainstalował bo pracuje na innych producentach. Dla tego wracam do pierwszej myśli zwróć uwagę na instalatora.
  • Odpowiedz

DBKlima

  2019-08-06, 06:45:58
Top użytkownik
#7
Co do gwarancji to w momencie kiedy klient spełni wszystkie wymogi gwarancji, a nie ma firmy lub nie ma możliwości kontaktu z autoryzowaną firmą przez producenta lub importera klient zgłasza się do nich by wyznaczyli inny punkt autoryzowany który przejmie role gwaranta.
Ważne jest to że klient nie może sobie sam zmieniać serwisu bo ma taki kaprys bez zgody (importera/producenta) bo mu ktoś dał konserwację 5 zł taniej niż miał w umowie.
Należy tylko pamiętać : w dniu montażu na dany rok instalacji firma montująca musi posiadać z autoryzację i w trakcie konserwacji muszą nadal posiadać certyfikaty (firma nie straciła uprawnień).
Części oraz urządzenia firmy Daikin
  • Odpowiedz

wegiel21

  2019-08-06, 10:13:30
Nowy użytkownik
#8
fgazudt napisał(a):Nie obraz się ale każdy z tych modeli możesz wybrać. Praktycznie wszystkie produkowane w tych samych fabrykach tylko z inną metka. Jeszcze raz rozeznaj się na rynku kto będzie Tobie klime instalowal i kto będzie ja serwisowal. Po pierwsze czy Tobie pozadnie zamontuje po drugie czy ma szansę przez okres gwarancyjny nie zwinąć interesu. Przy Twoim zapotrzebowaniu na moc chlodnicza to są porównywalne klimatyzatory. Ja bym zadnego z nich nie zainstalował bo pracuje na innych producentach. Dla tego wracam do pierwszej myśli zwróć uwagę na instalatora.

A jakie klimatyzatory Ty/Wy zakładacie ? Czy coś lepszego 2.5 Kw do kwoty 4000-4500 znajdę na rynku ?
  • Odpowiedz

beerbs

  2019-08-06, 11:26:35
Nowy użytkownik
#9
"Co myślicie o Gree Amber Standard White lub Rotenso Furai ?"

Furai jest na stary czynnik R410A. Ceny tego czynnika są obecnie bardzo wysokie. Szukaj klimatyzacji na R32.
Z rotenso polecam model ukura albo imoto. W cenie się zmieścisz. Jeśli chcesz też grzać klimą, to model mirai grzeje do -30 st.
Generalnie 2,5 kW są zazwyczaj tanie. Spokojnie do 4000 zł coś znajdziesz.
  • Odpowiedz

wegiel21

  2019-08-06, 11:33:06
Nowy użytkownik
#10
beerbs napisał(a):"Co myślicie o Gree Amber Standard White lub Rotenso Furai ?"

Furai jest na stary czynnik R410A. Ceny tego czynnika są obecnie bardzo wysokie. Szukaj klimatyzacji na R32.
Z rotenso polecam model ukura albo imoto. W cenie się zmieścisz. Jeśli chcesz też grzać klimą, to model mirai grzeje do -30 st.
Generalnie 2,5 kW są zazwyczaj tanie. Spokojnie do 4000 zł coś znajdziesz.


" coś" to bankowo się znajdzie ale klimatyzacji nie kupuje się jak telefonu komórkopwego i nie wymienia co 2 lata, a więc chciałbym aby to "coś" było ciche i niezawodne a po okresie gwarancyjnym abym nie usłyszał " sorry ale do tego modelu nie mamy już części".
  • Odpowiedz

wegiel21

  2019-08-06, 22:58:31
Nowy użytkownik
#11
Jak rozumiem ta cisza oznacza brak chęci lub wiedzy aby doradzić jaki klimatyzator 2.5 Kw w budżecie do 4500 zł wybrać z dostępnych na polskim rynku ...
  • Odpowiedz

beerbs

  2019-08-07, 10:04:24
Nowy użytkownik
#12
wegiel21 napisał(a):Jak rozumiem ta cisza oznacza brak chęci lub wiedzy aby doradzić jaki klimatyzator 2.5 Kw w budżecie do 4500 zł wybrać z dostępnych na polskim rynku ...

Kolego, nie każdy z nas siedzi ciągle na forum. Masz podane kilka modeli Rotenso, które są często montowane, a gwarancja obowiązuje na 5 lat. Większośc klimatyzatorów w tym budżecie ma wymienne części, bo to ta sama fabryka.
  • Odpowiedz

obser

  2019-08-07, 11:29:13
Top użytkownik
#13
Kolego @wegiel21, każdy z Instalatorów też szuka takiego urządzenia, aby Klient był zadowolony, miał spokój w okresie gwarancji i po okresie gwarancji, bo taka wpadka, po okresie gwarancji też psuje reputację firmy. Każdy Instalator ma dostęp do prawie wszystkich marek występujących w RP, ale głównie współpracuje z jakąś wybraną hurtownią, lub importerem. Chodzi o robienie obrotów,upustów i poznania sprzętu. Musisz coś poszukać u lokalnych instalatorów, zbierz propozycję i wróć.

@DBKlima podaj mi przykład marki, która każe mi realizować kogoś gwarancję, bo ja jeszcze z czymś takim się nie spotkałem. Z moim głównym dostawcą - Importerem mam podpisaną umowę o współpracy określającą upust handlowy i gwarancyjny. I ktoś weźmie upust gwarancyjny, a ja za niego będę naprawiał? Niektóre firmy zaczynają płacić za naprawy, ale różnie to bywa.
  • Odpowiedz

radekklimat

  2019-08-07, 20:44:25
Moderator
#14
Gree Amber Prestige to jest dobry wybor
  • Odpowiedz

DBKlima

  2019-08-08, 07:02:17
Top użytkownik
#15
obser napisał(a):@DBKlima podaj mi przykład marki, która każe mi realizować kogoś gwarancję, bo ja jeszcze z czymś takim się nie spotkałem. Z moim głównym dostawcą - Importerem mam podpisaną umowę o współpracy określającą upust handlowy i gwarancyjny. I ktoś weźmie upust gwarancyjny, a ja za niego będę naprawiał? Niektóre firmy zaczynają płacić za naprawy, ale różnie to bywa.

@Obser - rozumiem twoje intencje ale sprawa wygląda nieco szerzej.
"Firma" kupuje VRF, firma która jest certyfikowana go montuje i certyfikowana obsługuje po 2 latach firma przestaje istnieć.
Klient zgłasza się do producenta, producent/importer wskazuje inną firmę która może pełnić dalej rolę firmy serwisującej z którą po uzgodnieniach jest podpisywana umowa lub dawane jest zlecenie.
Kto tak robi raczej wszyscy na pewno ci z którymi współpracujemy.

Nikt ci nie każe i nikt nie może ci nałożyć takiego obowiązku.
... ale dostajesz zazwyczaj klienta "na talerzu" z którym na zasadach rynkowych podpisujesz umowę.

Co do "Kowalskiego" on nie sprawdza co i gdzie kupuje dla niego w 99% ważne jest to ile zapłaci .
Jeśli on zaniedba sprawę nie sprawdzi wianuszka (firma certyfikaty, serwisant certyfikaty) nikt nie znajdzie czasu by nad tematem się pochylić.
Części oraz urządzenia firmy Daikin
  • Odpowiedz

obser

  2019-08-08, 07:51:41
Top użytkownik
#16
DBKlima napisał(a):
obser napisał(a):@DBKlima podaj mi przykład marki, która każe mi realizować kogoś gwarancję, bo ja jeszcze z czymś takim się nie spotkałem. Z moim głównym dostawcą - Importerem mam podpisaną umowę o współpracy określającą upust handlowy i gwarancyjny. I ktoś weźmie upust gwarancyjny, a ja za niego będę naprawiał? Niektóre firmy zaczynają płacić za naprawy, ale różnie to bywa.

@Obser - rozumiem twoje intencje ale sprawa wygląda nieco szerzej.
"Firma" kupuje VRF, firma która jest certyfikowana go montuje i certyfikowana obsługuje po 2 latach firma przestaje istnieć.
Klient zgłasza się do producenta, producent/importer wskazuje inną firmę która może pełnić dalej rolę firmy serwisującej z którą po uzgodnieniach jest podpisywana umowa lub dawane jest zlecenie.
Kto tak robi raczej wszyscy na pewno ci z którymi współpracujemy.

Nikt ci nie każe i nikt nie może ci nałożyć takiego obowiązku.
... ale dostajesz zazwyczaj klienta "na talerzu" z którym na zasadach rynkowych podpisujesz umowę.

Co do "Kowalskiego" on nie sprawdza co i gdzie kupuje dla niego w 99% ważne jest to ile zapłaci .
Jeśli on zaniedba sprawę nie sprawdzi wianuszka (firma certyfikaty, serwisant certyfikaty) nikt nie znajdzie czasu by nad tematem się pochylić.

No i pojawiło się słowo "może" i podpisanie umowy, ale z Użytkownikiem. Sprowadzi się do tego, ze firma (dystrybutor/importer) poda najbliższe firmy posiadające ich certyfikat. Bo w oryginale zabrzmiało to tak, że firma X wskazuje mnie i kaze mi realizować gwarancję w obiekcie Y, bo poprzednik, z którym nota bene startowałem w przetargu i przegrałem przestrzelił w dół i splajtował.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa