Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Sprzedaż Spilta a numer seryjny

9 Odpowiedzi, 4438 Wyświetleń

Kuba_klim

  2021-05-25, 09:32:43
Nowy użytkownik
#1
Cześć,

Mam pytanie, do tej pory sprzedając klimatyzatory spilt prowadziłem ewidencję numerów seryjnych dla poszczególnych sprzedaży/faktur. Ale teraz kiedy sprzedaż wzrosła jest to uciążliwe.
W związku z tym mam pytanie, czy sprzedając spility koniecznie jest ewidencjonowanie numerów seryjnych poszczególnych urządzeń do danych faktur?
Czy wystarczy tylko ewidencjonować faktury wraz z oświadczeniami dotyczącymi montażu od klientów?

Czytając ustawę F gaz nie wynika z niej wprost taka informacja. Czy to nie instalator powinien spisywać numer seryjny podczas pierwszej instalacji urządzenia? Czy ja jako sprzedawca muszę na fakturze wpisywać numer seryjny sprzedanego urządzenia?
  • Odpowiedz

Kuba_klim

  2021-05-25, 09:34:21
Nowy użytkownik
#2
Fragment ustawy:

1. Dowodem, o którym mowa w art. 11 ust. 5 rozporządzenia (UE) nr 517/2014, jest umowa na wykonanie usługi instalowania, zawierająca w szczególności dane pozwalające na identyfikację urządzenia, które ma zostać zainstalowane, oraz:
1) informację o nazwie i numerze certyfikatu dla przedsiębiorców wykonujących na rzecz użytkownika końcowego
usługę instalowania ? w przypadku gdy taka umowa jest zawarta przez użytkownika końcowego z osobą prawną;
2) numer certyfikatu dla personelu osoby wykonującej usługę instalowania na rzecz użytkownika końcowego ? w przypadku gdy taka umowa jest zawarta przez użytkownika końcowego z osobą fizyczną.
2. W przypadku gdy sprzedaż niehermetycznie zamkniętych urządzeń napełnionych fluorowanymi gazami cieplarnianymi dokonywana jest na rzecz podmiotu uprawnionego do wykonywania czynności instalowania na podstawie certyfikatu
dla przedsiębiorców, o którym mowa w art. 29, dowodem, o którym mowa w art. 11 ust. 5 rozporządzenia (UE)
nr 517/2014, jest certyfikat dla przedsiębiorców.
  • Odpowiedz

DBKlima

  2021-05-25, 12:17:36
Top użytkownik
#3
Faktura to dowód sprzedaży a ciebie obowiązują procedury FGAZ a więc dodatkowo od ciebie jest wymagana dokumentacja najczęściej nazywana " protokołem montażu " .
Termin montażu, gdzie, komu, długość instalacji, rodzaj urządzenia, numery seryjne, rodzaj gazu w instalacji chłodniczej i tak dalej i itp itd ... Numery FGAZ kto montował ... Wszystko co tylko sobie wymyślisz .

Numer seryjny na fakturze nikt tego nie wymaga ale jest to dobra i sprawdzona metoda by wiedzieć czy urządzenie jest z twojego magazynu oczywiście po za protokołem .
Części oraz urządzenia firmy Daikin
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2021-05-25, 12:27:44 przez DBKlima.)
  • Odpowiedz

obser

  2021-05-25, 15:57:12
Top użytkownik
#4
Jakoś nie spotkałem się z określeniem: "oświadczeniami dotyczącymi montażu od klientów". Myślę, że przy szukaniu kasy "popandemicznej" przez naszych rządzących zabiorą się za handel klimatyzatorami poprzez portale i markety. Wg mojej interpretacji, już nawet sama sprzedaż i wydanie fizyczne niehermetycznie zamkniętych urządzeń napełnionych fluorowanymi gazami cieplarnianymi jest czynnością niezgodną z ustawą.Jeśłi już nawet Klient ma podpisaną umowę na montaż czy to z firmą, czy osobą z Certyfikatem Personalnym, to on powinien przejąć urządzenie, a Klient tylko zapłaci. A już kuriozum jest na znanym portalu stwierdzenie, iż jak Klient nie ma takiego podmiotu, czy przy sprzedaży indywidulnej osoby z F-Gaz, to można podpisać wstępną umowę na montaż ze sprzedającym na portalu, a nikt nie będzie dociekał, czy Klient skorzysta z tej umowy. I dla checy jeszcze proponuje odpłatne wypożyczenie pompy próżniowej. Jaja po prostu.
A kary WIOŚ za grzechy środowiskowe są sowite, a na 500+ i różne 13,14,15 emerytury bardzo potrzebne.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2021-05-25, 16:01:36 przez obser.)
  • Odpowiedz

DBKlima

  2021-05-31, 08:56:09
Top użytkownik
#5
obser Ostatnio rozmawiałem hurtownikiem od wentylacji od którego przestałem zamawiać bo w Warszawie sprzedawał bezpośrednio do klienta na budowę.
Sprzedają Mitsubishi stwierdził że pominą instalatora bo są dużą firmą i mogą.
Klient miał wycenę na sprzęt + materiały + montaż -> teraz chce samej usługi zgodnie z ofertą .
Oferta była kompleksowa za całość .
Sama usługa wzrasta dwukrotnie jeśli nie mam marży na urządzeniach i materiałach .
VAT 23% a nie 8% . Kto tu jest chytry ? Według klienta firma usługowa bo za darmo nie chcą pracować .
Czemu tak się dzieje ?
Winni są producenci którzy sprzedają w hurcie do firm które nie mają FGAZ przedsiębiorcy
Wszyscy piszą szanujmy się .... swoją pracę i klienta .
Najprościej będzie nie montować urządzeń z "ułomnej" dystrybucji
Części oraz urządzenia firmy Daikin
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2021-05-31, 09:17:37 przez DBKlima.)
  • Odpowiedz

obser

  2021-05-31, 09:12:50
Top użytkownik
#6
DBKlima "Winni są producenci którzy sprzedają w hurcie do firm które nie mają FGAZ przedsiębiorcy". Obejrzyj oferty na najpopularniejszym portalu, tam sprzedają firmy z pełnymi uprawnieniami, nawet je podawają dla sprawdzenia. I to oni sobie wymyślili ten system z zawarciem z nimi umowy na montaż. Zamiast się wziąć do roboty, to wolą by wpadło ze 2 stówki (i jeszcze koszulka i polar Smile ). Hurtownia, czy Importer wyśle urządzenie pod wskazany adres. I w tym nie jest nic dziwnego, bo my nieraz też tak robimy, że wysyłamy urządzenia pod adres Klienta i jedziemy je tam montować. A o pewnej warszawskiej i podwarszawskiej hurtowni wentylacyjnej handlującej też klimatyzatorami to już legendy można pisać, bo kiedyś sobie ubzdurała sprzedawanie klimatyzatorów na portalu taniej od cen hurtowych. Łapy opadają, szczególnie w tym roku, co to jż prawie czerwiec, a tu potrzebne kaloryfery, nie klimatyzacja.
  • Odpowiedz

irroda

  2021-06-03, 16:17:27
Zaawansowany użytkownik
#7
Dopóki my, czyli instalatorzy będziemy pozwalać aby nas robić w bambuko, to tak będzie.
Ja wyznaję prostą zasadę, jeżeli dany dystrybutor/sprzedawca/ producent, pozwala na handel urządzeniami w internecie/allegro z marżą 2-5 % to ja takich urządzeń nie mam w swojej ofercie, a klientom gdy zapytają o daną markę, odradzam twierdząc, że są awaryjne, montuje tylko urządzenia dostarczone przezemnie, oferuję gwarancję na 5 lat na całość.
Jeżeli wszyscy instalatorzy poszliby moją drogą i nie oferowali urządzeń obecnych na allegro, to producenci i dystrybutorzy szybko by się skapneli i temat został by wyprostowany, a sprzedaż na allegro zakończona.

A dopóki będziecie pozwalać, żeby nas robić w bambuko, to tak będzie, a będzie coraz gorzej , bo to my się zachowujemy jak cioty i dystrybutorzy się z nas śmieją , bo wiedzą, że nic nie zrobimy , bo nie jesteśmy w stanie się skrzyknąć.

Więc apeluję do wszystkich obecnych na forum, żeby nie montowali urządzeń producentów, którzy pozwalają na dampingowe ceny w internecie.

Jak my się nie zatroszczymy o nasz rynek, to nikt tego nie zrobi, więc wzywam do szerszego myślenia i bojkotowania marek , które pozwalają na handel w internecie z marżą 2-3 % .

Dziękuję.
  • Odpowiedz

obser

  2021-06-04, 08:33:17
Top użytkownik
#8
Mój Importer zezwala na sprzedaż na portalach -10% i wysyłka free. Jeśli ktoś przekroczy te kryteria, to dostaje od nich telefon (po mojej interwencji), że przechodzi na ceny katalogowe. I ogłoszenie szybko znika. Jeśli przyjeżdża do mnie przedstawiciel jakiejś firmy, czy dzwoni (a są w tym roku szczególnie nachalni), to pytam o warunku i wchodzę na znany portal i po sprawdzeniu stwierdzam, że ich oferta mnie nie interesuje. Wole współpracować z lojalnym i bezproblemowym Importerem bezpośrednim, a nie hurtownikami.
I od 15 lat bardzo dobrze nam się współpraca układa. Nieraz musiałem sięgnąć po inne marki i jak zaczął się jakiś kłopot, to dopiero był rollercoster i żal do siebie, że dałem się namówić. Reklamacja urządzenia bardzo znanej marki trwała ok. 5 miesięcy, najpierw rozmowy z DT Importera, jak ten stwierdził, że wymiana, to przekierował mnie do hurtowni i tam znowu w kółko. Pięknie gadają PH o współpracy, a czar pryska jak się coś dzieje. Zgłoszenia internetowe, czekanie, a Klient? Gdzie. Muszę mu nowy założyć zaraz i się boksować i czekać na FV korygującą, potem też sporo za kasą.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2021-06-04, 08:38:31 przez obser.)
  • Odpowiedz

miezala5

  2021-06-09, 18:12:04
Top użytkownik
#9
Wszystko Prawda!Sad
Musimy trzymać się razem!
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa