Witam wszystkich mam problem z seat leon 2000r 1.9tdi nie działa mi klimatyzacja (climatronik) .Klima świeżo nabita ,po załączeniu klimy na panelu , wentylator startuje a cewka sprężarki spina na sekundę . i przerywa na 2sekundy. Cewka dobra sprawdziłem miernikiem, zasilanie na wtyczce do cewki dochodzi takimi impulsami , 1sekunde jest i przerwa na 2 sekundy i tak bez przerwy. Kostkę koło rozrusznika sprawdziłem jet dobra kable też nie pęknięte. Przekaznik ( sterownik) na podłużnicy pod akumulatorem podmieniłem o takich samych numerach z golfa IV kolegi 100% sprawny bo u niego działa wszystko i dalej to samo. Prąd dochodzi dalej impulsami. Panowie może ktoś miał podobny problem i pomoże , z góry dziękuję .
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ >>>SPRAWDŹ
KONIECZNIE!
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
CHEMIA SERWISOWA
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KONIECZNIE!
Seat Leon prąd na cewke sprężarki dochodzi impulsami ,klima nie działa
13 Odpowiedzi, 10371 Wyświetleń
pamularz napisał(a):Prąd dochodzi dalej impulsamiZamiast cewki zaworu zapnij jakąś dużą żarówkę (np. H4 z włóknami połączonymi równolegle) i zobacz czy świeci cały czas. Pytanie czy ciśnienie na ssaniu nie spada poniżej progu zadziałania presostatu LP (o ile jest?), bo nie wiadomo czy masz problem z zasilaniem zaworu (kable złączki przekaźniki itp) czy automatyka wyłącza sprężarkę z powodu zbyt niskiego ciśnienia. jack63 napisał(a):pamularz napisał(a):Prąd dochodzi dalej impulsamiZamiast cewki zaworu zapnij jakąś dużą żarówkę (np. H4 z włóknami połączonymi równolegle) i zobacz czy świeci cały czas. Żarówkę zapinałem też mruga (żarówkę zapinałem zamiast cewki sprężarki), a ciśnienie jet ok ,nie spada za bardzo. Żarówką też sprawdzałem zasilanie czujnika ciśnienia klimy ,i żarówka świeci ładnie bez przerw pamularz napisał(a):Żarówkę zapinałem też mruga (żarówkę zapinałem zamiast cewki sprężarki), a ciśnienie jet ok ,nie spada za bardzo.Jak zapiąłeś żarówkę ZAMIAST cewki to ciśnienie nie powinno się zmienić bo sprężarka nie pracuje! No chyba, że masz zawór elektromagnetyczny w obiegu chłodniczym. Wtedy byłaby jakaś różnica Między LP a HP a po włączeniu z żarówką zamiast sprężarki ta róznica powinna się zmniejszyć wyraźnie, ale nie zblizyć się do ok 2 Bar. No chyba, że ten Climatronic tak właśnie działa, że włącza na sekundę i wyłącza sprężarkę po sekundzie lub dłużej. Było by to chore, ale różne cuda się zdarzają. pamularz napisał(a):Żarówką też sprawdzałem zasilanie czujnika ciśnienia klimy ,i żarówka świeci ładnie bez przerwTo raczej nie był dobry pomysł. Zależy co to z "czujnik". Czy to jest presostat czy przetwornik ciśnienia? Pytanie jaką masz sprężarkę? Czy jest on/off - sprzęgło elektromagnetyczne? Czy może z regulacją wydajności? W tym drugim wypadku cewka może być zasilana napięciem regulowanym PWM i będzie załączać i wyłączać, ale dużo częściej niż raz na sekundę. Trzeba by zajrzeć do tej skrzynki Climatronika i zobaczyć co steruje sprężarką? Przekaźnik czy jakiś tranzystor?
Założyłem inny czujnik ciśnienia klimatyzacji ( bo pomyślałem że może przekłamuje ) ale dalej bez zmian .
Pozostało Ci tylko sprawdzić miernikiem przewody.
Whisky napisał(a):Pozostało Ci tylko sprawdzić miernikiem przewody. Kolego przewody sprawdzałem i nic nie wskazuje na przerwanie ... , podejrzewam że może coś w panelu climatronika ale nie mam na podmianę .
Kolego mam dokładnie to samo w Octavii I. Też masz moduł od klimy na 2 wtyki? Próbowka podpietą zamiast cewki miga co kilka sekund.
-Gaz jest -czujnik ciśniania pokazuje około 2,8v -przewody od modułu do cewki sprawdzone zarówka 40w -wentylatory się kreca po zdjeciu wtyczki z czujnik ciśniania kreca się mocniej emilos napisał(a):Kolego mam dokładnie to samo w Octavii I. Też masz moduł od klimy na 2 wtyki? Próbowka podpietą zamiast cewki miga co kilka sekund. Kolego dokładnie wszystko tak samo jak u Ciebie . Ja dalej szukam usterki i nie mogę namierzyć usterki. Jak tylko znajdę problem na pewno dam Ci znać
Uszkodzony czujnik termostatu przeciwzamrozeniowego, siedzi w parowniku, wykonac diagnoze panelem klimatronika, sprawdzic i porownac odporność z innymi czujnikami w jednakowej temperaturze
W tej klimatyzacji chyba nie było tego czujnika. Była ona w B3 (na kompresorze bez regulacji poj. skokowej) i w nowszych z zaworem magnetycznym. Tu jest SD7V16 i czujnika VW wtedy chyba nie stosował (na schematach nie widzę).
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2019-06-05, 05:27:15 przez radekrp90.)
Jeśli elektrycznie jest wszystko sprawne, a czujnik został wymieniony nie zostaje nic innego jak podmieniać panel i moduł pod maską.
Czy ktoś rozwiązał ten problem? Bo temat się urwał a ja mam identyczny problem?????????????????
Kolego spróbuj inna cewkę. U mnie pomogło.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości