Dzień dobry,
W moim Mini z 2012 po kolizji z kompresora zaczął cieknąć olej. Widocznie musiało być jakieś mikropęknięcie na jego korpusie.
Kupiłem używaną sprężarkę na allegro, od niby renomowanej firmy. W opisie aukcji było napisane, że sprężarka jest zalana olejem.
Wymieniłem sprężarkę, układ został nabity i odpalony. Przejechałem jakieś 5-6 kilometrów, wszystko jest ok i chłodzi jak powinien.
W domu spojrzałem na kartkę, która była przyklejona do pudełka i jest na niej napisane, że sprężarka jest zalana 60ml oleju PAG100.
Z tego czytałem w moim układzie jest olej PAG46 i w kompresorze powinno być go koło 120ml.
Na razie jeżdżę z wyłączoną klimatyzacją.
Co teraz robić? Może wystarczy zdemontować kompresor i wymienić w nim olej na właściwy? Zdążył się wymieszać?
Będę wdzięczny za rady.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2022-07-09, 08:05:02 przez enemy.)
W moim Mini z 2012 po kolizji z kompresora zaczął cieknąć olej. Widocznie musiało być jakieś mikropęknięcie na jego korpusie.
Kupiłem używaną sprężarkę na allegro, od niby renomowanej firmy. W opisie aukcji było napisane, że sprężarka jest zalana olejem.
Wymieniłem sprężarkę, układ został nabity i odpalony. Przejechałem jakieś 5-6 kilometrów, wszystko jest ok i chłodzi jak powinien.
W domu spojrzałem na kartkę, która była przyklejona do pudełka i jest na niej napisane, że sprężarka jest zalana 60ml oleju PAG100.
Z tego czytałem w moim układzie jest olej PAG46 i w kompresorze powinno być go koło 120ml.
Na razie jeżdżę z wyłączoną klimatyzacją.
Co teraz robić? Może wystarczy zdemontować kompresor i wymienić w nim olej na właściwy? Zdążył się wymieszać?
Będę wdzięczny za rady.