Witam
Serwis zrobił mi przegląd i uzupełnienie klimatyzacji wlewając olej i czynnik chłodzący tak jak na załączonym obrazku.
Na drugi dzień szlag trafił sprężarkę. Zaczął się wydobywać dziwny dźwięk. Przyjechał mechanik, stwierdził, że zatarła się (czy też spaliła) sprężarka, przeciął pasek i zostawił.
Pojechałem do innego serwisu klimatyzacji, skąd dowiedziałem się, że w bazie danych HELLA-BEHR dla mojego auta należy wlać
- czynnik chłodzący R134a 550-660g
- olej PAG 68 lub PAG 100 - 145 ml
I teraz pytanie jak się ma wlane 25 gr oleju do zalecanej wartości 145ml? Jak przelicza się gramy oleju na ml. Gość w niezależnym serwisie powiedział mi, że 25gr to jest dużo za dużo w stosunku do zalecanych wartości, ale nigdzie nie mogę znaleźć przelicznika g/ml dla tego oleju.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-06-05, 09:09:42 przez Fido__.)
Serwis zrobił mi przegląd i uzupełnienie klimatyzacji wlewając olej i czynnik chłodzący tak jak na załączonym obrazku.
Na drugi dzień szlag trafił sprężarkę. Zaczął się wydobywać dziwny dźwięk. Przyjechał mechanik, stwierdził, że zatarła się (czy też spaliła) sprężarka, przeciął pasek i zostawił.
Pojechałem do innego serwisu klimatyzacji, skąd dowiedziałem się, że w bazie danych HELLA-BEHR dla mojego auta należy wlać
- czynnik chłodzący R134a 550-660g
- olej PAG 68 lub PAG 100 - 145 ml
I teraz pytanie jak się ma wlane 25 gr oleju do zalecanej wartości 145ml? Jak przelicza się gramy oleju na ml. Gość w niezależnym serwisie powiedział mi, że 25gr to jest dużo za dużo w stosunku do zalecanych wartości, ale nigdzie nie mogę znaleźć przelicznika g/ml dla tego oleju.